مزوتراپی معجزه‌ی زیبایی + عکس

در دنیای امروز موی سر یکی از مهم ترین عوامل زیبایی انسان‌ها به شمار می‌رود. از طرفی دیگر بزرگترین نگرانی خانم‌ها و آقایانی که به زیبایی و ظاهر خود اهمیت می‌دهند، ریزش موی سر در نواحی جلو و پشت سر است.

مزوتراپی معجزه‌ی زیبایی + عکس

مزوتراپی (mesotherapy) به کمک ما آمده تا نگرانی ها را برطرف کنیم و بیشتر از قبل به زیبایی ظاهر خود اهمیت دهیم. اما مزوتراپی چیست و چه معنایی دارد؟

مزوتراپی مو چیست؟

امروزه مزوتراپی را به عنوان یکی از روش‌های جوانسازی، زیبایی و تقویت موها می‌شناسیم.

در مزوتراپی مو ترکیبی از مواد شامل ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی، آنزیم‌ها و هورمون‌ها به کمک یک سرنگ با سوزنی نازک به کف سر تزریق می‌شود. گاهی ممکن است این سرنگ به تفنگی مکانیکی متصل شود تا سرعت تزریق دارو به سر بیشتر شود. میزان عمقی که این سوزن‌ها به داخل سر فرو می‌روند بین 1 تا 4 میلیمتر بوده که تشخیص آن به دست دکتر زیبایی است.

مزوتراپی مو چه مزایایی دارد؟

هیچ روشی را نمیتوانید پیدا کنید که مانند مزوتراپی بتواند مواد معدنی و ویتامین‌ها را به پیاز مو برساند، حتی ماسک و شامپوهای متنوع موی سر! رسیدن این مواد معدنی به پیاز مو، جوانسازی و آبرسانی پوست سر را به همراه دارد. از طرفی تزریق مزوتراپی در کمترین زمان ممکن، به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی و با بی‌حسی موضعی برای شما انجام می‌شود. دردی که در طی فرآیند مزوتراپی د رسر حس می‌کنید، بسیار کم بوده و این به دلیل نازک بودن سوزنی است که در تزریق استفاده می‌شود. تزریق این مواد هیچ گونه آسیبی به اعضای بدن نمی‌رساند، چراکه در سرنگ مواد معدنی و یا هورمون‌هایی وجود دارد که برای بدن و رشد مو مفید است.

درمان ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی علاوه بر اینکه در زمینه زیبایی کاربرد دارد، می‌تواند خاصیت درمانی هم داشته باشد. درمان مشکلات پوستی، چین و چروک‌ها و از بین بردن چربی کف سر از جمله کابردهای آن است. ریزش موی سر که بیشتر ما هر روز شاهد آن هستیم، اگر از محدوده طبیعی خود خارج شود نگران کننده است. مزوتراپی مو برای درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی که نوعی بیماری پوستی است، کاربرد دارد. با تزریق مزو عصاره‌های گیاهی طبیعی و داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید به لایه میانی سر (مزودرم) می‌رسد.

در طی فرآیند مزوتراپی موادی که به سر تزریق می‌شود با گذشت زمان باعث تغذیه فولیکول‌های مو می‌شود. تقویت فولیکول‌های مو مزایای زیر را به همراه دارد:

  • تقویت تارها و ریشه موها
  • افزایش گردش خون در کف سر
  • کاهش سلولیت و کنترل چربی کف سر
  • اصلاح عدم تعادل هورمونی مو در اطراف و داخل فولیکول‌ مو

آمادگی پیش از مزو تراپی

درست است که مزوتراپی فرآیندی در حوزه زیبایی است، اما چون تزریق دارو به سر صورت می‌گیرد، باید برخی موارد را در نظر داشته باشیم که آنها را باهم بررسی خواهیم کرد:

  • شب قبل یا صبح روز تزریق حتما موهای خود را بشویید.
  • از مصرف داروهای ضدانعقاد و ضدالتهابی مانند ایبوپروفن پرهیز کنید.
  • از مواد تقویت کننده و مراقبت مو 24 ساعت قبل از تزریق استفاده نکنید.

اقدامات پس از مزوتراپی

Screenshot_20220905_154002

قبل‌تر گفتیم که عوارض مزوتراپی حداقل 2 ساعت بعد از تزریق نمایان می‌شوند. پس واجب است که در 24 تا 48 است بعد از مزو مو نکاتی را رعایت کنیم تا درگیر عوارض بیشتر یا حتی عفونت نشویم. از مراقبت های بعد از مز مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • تا 3 روز بعد از تزریق حمام نروید.
  • از وسایل حالت دهنده مو از جمله سشوار و اتو مو استفاده نکنید.
  • تا 48 ساعت بعد از کمپرس یخ برای نواحی تزریق شده استفاده کنید.
  • پرهیز از تحرک و ورزش‌های سنگین، زیرا با تعرق مواد معدنی دفع می‌شوند.

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

از آنجایی که مزوتراپی بر روی سر و زیبایی مو انجام می‌شود، عوامل بسیار زیادی در هزینه‌ی نهایی آن موثر خواهد بود.

در ادامه می‌خواهیم این عوامل را بررسی کنیم:

  • مهارت و شهرت دکتر زیبایی: هر چه دکتری که انتخاب می‌کنید مهارت بیشتری در این زمینه داشته باشد و نامش زبان زد طرفداران جراحی‌های پزشکی باشد، قطعا هزینه بیشتری هم باید برای مزوتراپی بپردازید.
  • شهر و کلینیک انتخابی: مزوتراپی در دسته جراحی‌های زیبایی قرار دارد و تاثیر موقعیت شهری و مکانی کلینیکی که برای آن انتخاب می‌کنید، چشمگیر است. هر چقدر شهر به نام‌تر و محله بالاتر باشد، باید برای آن اسم و رسم پول بیشتری صرف کنید.
  • تعداد جلسات: دکتر با بررسی طاسی و وسعت ناحیه تزریقی، تعداد جلسات درمانی مزوتراپی بیمار را بین دو تا پنج جلسه درمانی تخمین می‌زند.
  • نوع مواد مصرفی و دوز دارو: با توجه به میزان طاسی، کم پشتی و نازک بودن تارهای مو، مواد مصرفی که برای تقویت موها استفاده می‌شود بیشتر خواهد بود. با بیشتر شدن این مواد مصرفی حجم دارویی که قرار است دکتر تزریق کند بیشتر شده و دوز دارو بالاتر می‌رود.

آیا محدودیتی در مزوتراپی وجود دارد؟

در کل مزوتراپی برای هیچ سن و سالی خطرناک نیست و محدودیتی برای انجام آن وجود ندارد. در برخی از موارد داروهای تزریقی ممکن است برای افرادی با بیماری‌های خاص تداخل دارویی ایجاد کند. پس لازم است قبل از تزریق مزو با پزشک خود مشورت کنید و بعد اقدام به عمل کنید. بیماری‌هایی که ممکن است برایتان تداخل دارویی ایجاد کند عبارتند از:

  • دیابت
  • بارداری
  • التهاب‌های پوستی
  • هموفیلی(در دسته بیماری‌های خونی)

مزوتراپی مو، روشی نوین و شگفت انگیز برای درمان کم پشتی مو است که با تزریق مواد مزو تراپی با حداقل مقدار درد و بدون خونریزی انجام می شود. با مزو مو شاید دیگر نیازی به تحمل در طاقت فرسای کاشت مو نباشد پس به شما پیشنهاد میکنیم که حتما این روش معجزه آسا را برای پر پشتی مو های خود بکار ببرید.

چرا کلینیک دکتر آرمیتا آقاپور

عوارضی که از مزوتراپی حاصل می‌شود بیشتر به خاطر عدم تجربه و مهارت کافی پزشکی است که برای درمان خود انتخاب می‌کنید.

Screenshot_20220905_153937

دکتر آرمیتا آقاپور با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی، از بهترین پزشک زیبایی در تهران هستند.

برای اطلاع از تمام راه های جوانسازی و هزینه‌ها به وبسایت رسمی دکتر آرمیتا آقاپور به نشانی زیر مراجعه فرمایید :

www.dr-aghapour.com

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها