درپوش لاستیکی چیست؟

درپوش لاستیکی و پلاستیکی محصولی است که به عنوان آب بند و قطعه استاندارد ایمنی در ابزارها و وسایل صنعتی مانند لوله و پروفیل ها استفاده می شود.

درپوش لاستیکی چیست؟

در واقع درپوش لاستیکی، کلاهکی است که در اتصالات لوله ها برای جلوگیری از نفوذ آب و مایعات به کار گرفته می شود و به همین دلیل آن را با نام کلاهک لاستیکی نیز می شناسند. به عنوان مثال لوله به شکل مستمر در معرض نفوذ آب قرار دارد و برای جلوگیری از این مشکل در ابتدا و انتهای لوله ها درپوش بکار گرفته می شود. درپوش لاستیکی و درپوش پلاستیکی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون لوله ها می تواند عایقی بسیار مناسب باشد. درپوش ها قرار می گیرند. این محصول محافظ بسیار خوبی در برابر حشرات و جانورانی است که قصد ورود به سیستم لوله کشی دارند. بدین ترتیب درپوش های لاستیکی و پلاستیکی برای جلوگیری از نشت لوله ها و نفوذ مایعات و عوامل آسیب زا محیطی استفاده می شوند.

 

کاربرد درپوش لاستیکی

به عنوان مثال برای تعمیر لوله ای که دچار شکستگی شده، استفاده از درپوش در انتهای لوله باعث قطع شدن جریان آب می شود و این موضوع باعث می شود تعمیر لوله با کمترین اختلال صورت گیرد. در نظر داشته باشید که فرقی نمی کند جنس لوله از چه چیزی باشد، استیل، آلومینیوم یا پلاستیک، درپوشهای در انواع مختلفی تولید می شوند و برای همه نوع متریالی می توان از آنها استفاده کرد. کاربردهای دیگر درپوش پلاستیکی و لاستیکی در صنعت مبل و وسایل اداری می باشد. صندلی های فلزی در انتهای پایه ها از درپوش لاستیکی و یا پلاستیکی استفاده می کنند، ایمن کردن پایه ها و همچنین از نظر زیبایی شناسی قرار دادن درپوش بهترین راه حل می باشد. صندلی یا میزی اداری را نمی توان یافت که از درپوش لاستیکی استفاده نکند. 

به طور کلی درپوش ها در دو نوع درپوش لاستیکی و درپوش پلاستیکی تولید می شوند. دسته بندی مختلفی از این دو نوع وجود دارد که وجه تمایز را در هر یک مشخص می کند.

در کارخانجات و شرکت های صنعتی به دلیل قطور بودن لوله ها امکان نفوذ جانوران به درون لوله وجود دارد و این امر باعث می شود که خطرات جبران ناپذیری برای شرکت ها به وجود بیاید، به همین دلیل برای رفع این مشکلات درپوش های پلاستیکی بکار گرفته کی می شوند. همچنین با استفاده از درپوش لاستیکی، از ورود گرد و خاک نیز به درون لوله ها به شکل موثری از درپوش استفاده می شود. کاربرد دیگر این درپوشها، شکل ظاهری لوله ها است، چراکه به کارگیری کلاهک لاستیکی جلوه ای زیبا و مرتبی را به لوله ها داده و نمای آراسته تری به کارخانه می دهد.

درپوشها در مراکز نفتی و شیمیایی نیز کاربرد بسزایی دارد. به منظور مسدود سازی لوله هایی که درون آنها از مایعات حامل اسید استفاده می شود از درپوش روکار لوله استفاده می شود. اغلب این نوع درپوشها از متریال الاستومر تولید می شوند.

 

تنوع محصولات درپوش لاستیکی

درپوش پروفیل PVC

این نوع درپوش از جنس لاستیکی و پلاستیک (PVC) تولید شده و برای محافظت در برابر رطوبت و اکسیداسیون به درون لوله ها استفاده می شود. همچنین موارد استفاده دیگر این درپوش PVC در قوطی های صنعتی می باشد. سایز این نوع درپوش ها عموما به شکل مستطیل و مربعی می باشد که در سایزهای بسیار متنوعی ساخته می شود.

با اینکه تنوع درپوش زیاد است اما تقریبا نوع عملکرد آنها شبیه به یکدیگر می باشند و بیشتر شکل ظاهری و اندازه آنها متفاوت است. درپوش های نافی لوله، درپوش روکار لوله (گرد)، درپوش لاستیکی NR و SBR انواع دیگر این پروفیل می باشد.

 

قیمت درپوش لاستیکی

قیمت درپوش لاستیکی و قیمت درپوش پلاستیکی به مواد کیفیت  اولیه به کار رفته و همچنین برند بستگی دارد. قیمت درپوش ها با توجه به نوسانات بازار ارز نیز دچار تغییر می شود. برای اطلاعات از قیمت انواع درپوش لاستیکی می توانید به وب سایت نوین رابر مراجعه کنید.

 

واشر لاستیکی:

واشر لاستیکی از پرکاربردترین پروفیل های لاستیکی می باشد که استفاده از آن در صنایع مختلف امری مهم و ضروری است. واشر لاستیکی با ایجاد اصطکاک بین دو قطعه (یا دو فلنج در خطوط لوله و پروژه های آبی) عایق مناسبی ایجاد می کند. واشر لاستیکی را تقریبا در تمام وسایل روزمره شاهد هستیم. برای مهر و موم کردن دَرِ یخچال و حفظ دمای محیط درون آن از واشر لاستیکی استفاده می شود. برای مقاوم سازی و محافظت ابزارهای صنعتی در برابر رطوبت، جلوگیری از نشت گاز و مایعات در ما بین دو قطعه واشر لاستیکی استفاده می شود. واشر لاستیکی با نام تجاری گسکت لاستیکی نیز شناخته می شود. مواد اولیه واشرها عموما از لاستیک طبیعی است، اما متریال هایی مانند نئوپرن، نیتریل، EPDM، استایرن بوتادین، اتیلن پروپیلن، بوتیل هیپالون و اکریلونیتریل نیز در تولید این محصول پرکاربرد بکار گرفته می شود.

واشر لاستیکی در انواع مختلفی تولید می شود که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید.

 

واشر لاستیکی ضد اسید

این مدل با مقاومت بسیار بالا در برابر آب های صنعتی، آب شور دریا، همچنین مواد اسیدی و الکتریسیته و محیط و شرایط سخت جوی، این واشر کاربرد دارد.

 

واشر سیلیکونی

واشر سیلیکون یا گسکت سیلیکون با چسبندگی می باشد، واشر سیلیکون دارای مقاومت حرارتی هالی است که در صنایع پزشکی و بهداشتی استفاده زیادی از آن می شود.

مدل های متعدد دیگری نیز وجود دارد ی توان به: واشر پلیت، واشر پلی سیلیکون، واشر پلیت وایتون، واشر لاستیکی پلی یورتان، واشر لاستیکی تفلون، واشر کلینگریت، واشر وایتون اشاره کرد.

 

قیمت واشر لاستیکی 

واشر لاستیکی غالبا حلقه ای شکل هستند، از جمله اشکال مختلف واشر میتوان به واشر تخت یا ساده، واشر تخت ضربه گیر، واشر منحنی، واشر فنری، واشر قفلی، واشر سیل کننده، واشر برجسته، واشر لب پر، واشر شانه، واشر مربعی، واشر ضد آب، واشر بلویل یا مخروطی، واشر C شکل، واشر کلینگریت و واشر منجید دار نام برد. 

قیمت واشر لاستیکی به نوع و کاربرد آن بستگی دارد. واشرهای لاستیکی در دسته های مختلفی نیز تقسیم بندی می شوند که قیمت هرکدام بسته به جنس و نوع تولید آن، متفاوت است. برای اطلاع از قیمت واشر لاستیکی می توانید بر روی نوع واشر لاستیکی مورد نظر در بالای همین صفحه کلید کنید و به صفحه مربوطه هر محصول مراجعه کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین تغییرات در قیمت محصولات لاستیکی با ما در  شرکت نوین صنعت در تماس باشد.

برای خرید درپوش لاستیکی و پلاستیکی، همچنین خرید واشر لاستیکی در انواع مختلف می توانید به وب سایت novinrubber.com مراجعه کنید. شرکت نوین صنعت تولید کننده انواع قطعات لاستیکی و پلیمری با بهره گیری از مدرن ترین دستگاهای جهان و متریال خالص، اصالت کالا را به شما تضمین می کند. نوین صنعت با کسب نشان استاندارد اروپا و رعایت کلیه استانداردهای حرفه ای در زمینه تولید محصولات پلیمری به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان به شمار می رود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و همچنین مشاوره قبل از خرید می توانید به شماره ۰۳۱۳۲۳۳۷۲۵۲ – ۰۳۱۳۲۳۴۰۹۵۸ در تماس باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها