آموزش فیوچرز صرافی کوکوین

صرافی کوکوین یکی از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال در سطح جهان است. این صرافی خدمات خرید، فروش و تبدیل رمز ارزها را به کاربران سراسر جهان می‌دهد و از طیف گسترده‌ای نوع رمزارز پشتیبانی می‌کند.

آموزش فیوچرز صرافی کوکوین

صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین (Kucoin) یکی از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال در سطح جهان است. این صرافی خدمات خرید، فروش و تبدیل رمز ارزها را به کاربران سراسر جهان می‌دهد و از طیف گسترده‌ای نوع رمزارز پشتیبانی می‌کند.

در سراسر دنیا صرافی‌های بسیاری تاسیس شده‌اند که همه روزه خدمات خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال را به مردم ارائه می‌دهند. در میان همه این صرافی‌ها، صرافی بایننس بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال شناخته می‌شود. معامله‌گران ایرانی نیز در سال‌های گذشته از این صرافی استفاده می‌کردند. در سال 2021 صرافی بایننس تصمیم گرفت تا قوانین خود را سختگیرانه تدوین و اجرا کند تا بتواند به یک موسسه مالی تبدیل شود. از این رو میزان برداشت افرادی که در این صرافی احراز هویت نکرده بودند را از 2 بیت کوین در روز به ۰.۰۶ بیت کوین در روز کاهش داد. مدتی بعد این صرافی تصمیم گرفت تا احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کند و عملا امکان فعالیت کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین المللی در این صرافی از آنها سلب کرد. در حال حاضر یکی از گزینه‌های فعالیت در یک صرافی خارجی که به ایرانیان نیز خدمات بدهد، صرافی کوکوین است.

آیا ایرانیان می‌توانند در صرافی کوکوین ثبت‌نام کنند؟

ثبت‌نام در صرافی کوکوین برای ایرانیان بلامانع است و می‌توانند به سادگی از خدمات این صرافی استفاده کنند. متاسفانه ایرانیان قادر به احراز هویت در صرافی کوکوین نمی‌باشند و فقط می‌توانند از امکانات اولیه آن استفاده کنند. البته همین امکانات اولیه‌ای که صرافی کوکوین در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌تواند اکثر نیازهای آنها را پوشش دهد.

مزایای صرافی کوکوین

  • این پلتفرم بیش از ۶ میلیون کاربر فعال، در ۲۰۰ کشور جهان دارد.
  • پشتیبانی بیش از ۷۰۶ ارز دیجیتال 
  • رابط کاربری ساده و کاربر پسند
  • پشتیبانی مناسب
  • کارمزد کم

آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین

امروزه یکی از انتخاب‌های کاربرانی ایرانی برای فعالیت در بازار رمز ارزها، صرافی کوکوین است. در این بخش به آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین پرداخته خواهد شد.

در ابتدا باید بدانید برای استفاده از این صرافی بهتر است از آی پی کشوری جز ایران استفاده کنید و ترجیحا برای ورود به صرافی کوکوین از آی پی آمریکا، انگلیس و آلمان استفاده نکنید.

1- به صفحه ی اصلی وب سایت کوکوین KuCoin بروید و از نوار بالای صفحه، روی گزینه ی Sign Up (ثبت نام) کلیک کنید.

Screenshot_20220831_115823

2- هم اکنون شما به صفحه ثبت‌نام هدایت شده‌اید و از قسمت ایمیل موارد خواسته شده را پر کنید.

3- گزینه ی Send Code که در کنار کادر ایمیل است را بزنید تا برای شما از طرف صرافی کد ارسال شود. پس از چند لحظه کد به ایمیل شما ارسال خواهد شد، به ایمیل خود بروید و کدی که صرافی کوکوین برایتان ارسال کرده است را در کادر Email Verification Code وارد کنید.

4- در قسمت Set Login Password رمز عبور مد نظر خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور شما باید متشکل از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و اعداد باشد.

 حساب کاربری شما پس از انجام مراحل بالا آماده است.

معامله فیوچرز در صرافی کوکوین چیست؟

معاملات فیوچرز کوکوین، یکی از گزینه‌های پیشرفته‌ ترید ارز دیجیتال است که این صرافی آن را ارائه می‌دهد. کاربران به کمک فیوچرز می‌توانند قیمت یک ارز دیجیتال را در تاریخ مشخصی در آینده پیش‌بینی کنند و بر مبنای آن معامله باز کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از این قابلیت از صعود و نزول بازار درآمد کسب کنند به این روش معاملات دوطرفه نیز گفته می‌شود.

قبل از آنکه شروع به فعالیت در فیوچرز کوکوین کنید، باید بخش‌های مختلف آن را بشناسید. بنابراین، قبل فیوچرز به آموزش مختصر در باره بخش‌های مختلف فیوچرز خواهیم پرداخت.

Screenshot_20220831_115846

انواع قراردادها در بخش فیوچرز صرافی کوکوین

در حال حاضر، چهار نوع قرارداد فیوچرز در صرافی کوکوین موجود است که عبارت‌اند از:

قراردادهای تحویل (Delivery contracts)

قراردادهای تحویل نوعی از قراردادهای فیوچرز هستند که در گذشته فقط در سرمایه‌گذاری‌ سنتی مرسوم بود و استفاده می‌شد. در حقیقت زمان تحویل کالا در قراردادهای فیوچرز یا آتی، بایستی در یک تاریخ خاص به‌عنوان تاریخ تحویل انجام شود؛ در این تاریخ،‌‌ خریدار دارایی مدنظر خود را با قیمتی از پیش تعیین‌شده دریافت می‌کند.

صرافی کوکوین نیز، از این دسته از قراردادهای آتی پشتیبانی می‌کند و به‌ عنوان قراردادهای سه‌ماهه بر روی نمادهایی همچون بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) ارائه می‌کند.

قراردادهای دائمی (Perpetual contracts)

برخلاف قراردادهای تحویل، قراردادهای دائمی نوعی از قراردادهای آتی یا همان فیوچرز هستند که زمان تحویل و تسویه آنها محدود نمی‌باشد. بدین معنا که کاربران می‌توانند برای همیشه موقعیت قرارداد و معامله‌شان را تا هر زمانی که بخواهند حفظ کنند. در حال حاضر معاملات فیوچرز کوکوین برای قراردادهای دائمی بیش از ۶۰ رمز ارز مختلف را ارائه می‌کند.

قراردادهای معکوس (Inverse contracts)

قراردادهای معکوس قراردادهایی هستند که اختصاراً با عنوان قراردادهای Coin-M نمایش داده می‌شوند. برای انجام این معاملات شما نیاز دارید تا رمز‌ارز پایه خود را هولد کنید. 

 قرارداد خطی (Inverse contracts)

قراردادهای خطی قراردادهایی هستند که با استیبل کوین پایه تتر یا USDT انجام می‌شوند که در پلتفرم صرافی کوکوین از طریق گزینه USDT-M می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. همانطور که گفته شد رمز ارز پایه این نوع معاملات، USDT است که با توجه به ثبات قیمتی که استیبل کوین تتر دارد، طیف گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال برای معامله با استفاده از این نوع قرارداد ارائه می‌شوند. این دسته از معاملات فیوچرز در میان معامله‌گران محبوبیت بیشتری دارد.

انواع سفارش در معاملات فیوچرز صرافی کوکوین

به‌طور کلی، برای باز کردن معاملات فیوچرز در صرافی کوکوین، ثبت سفارش در سه حالت امکان‌پذیر است که عبارت‌اند از:

سفارش Limit

سفارش محدود یا لیمیت با یک محدوده قیمتی خاصی توسط افراد تعیین می شود و تنها در صورتی معامله انجام می شود که قیمت ارز مدنظر به قیمت تعیین شده توسط کاربر برسد. بنابراین کاربران با استفاده از این نوع سفارشات می توانند سفارش خرید با قیمت پایین تر و یا سفارش فروش با قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار ثبت کنند. امکان استفاده از سفارش Limit در صرافی کوکوین وجود دارد.

سفارش Stop

سفارش استاپ لیمیت ترکیبی از حد‌ضرر مشخص و مشخص نمودن محدوده انجام سفارش است. در این روش، علاوه بر تعیین قیمت و مقدار معامله مدنظر، باید Stop Price را نیز مشخص کنید. به این ترتیب که سفارش به محض رسیدن قیمت به Stop Price در بازار ثبت می‌شود. سفارش Stop در صرافی کوکوین می‌تواند ابزار خوبی برای معامله‌گران باشد تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند.

سفارش Market

در سفارش Market خبری از تعیین قیمت ثبت سفارش نیست؛ بلکه سفارش در لحظه و در جریان بازار ثبت می‌شود. سفارش Market در صرافی کوکوین به دلیل زیاد بود کاربران سریع

انجام می‌شود از این رو مراقب باشید تا ناخودآگاه دمعامله‌ای باز نشود.

مشکلات فیوچرز کوکوین

یکی از مشکلات مهمی که در بخش فیوچرز صرافی کوکوین از سوی برخی از کاربران مطرح شده است، این است که اگر نمودار فیوچرز در سایت صرافی کوکوین حذف شود، چگونه می‌توان آن را دوباره برگرداند.

برای آنکه بتوانید نمودار را بازگردانید، کافیست که در صفحه فیوچرز، روی آیکون تنظیمات که در گوشه سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. پس از آن منویی برای شما باز می‌شود، روی تب Layout در بالای این منو کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می‌شود که آخرین گزینه آن Chart/Market Depth نام دارد. این گزینه را فعال کنید تا نمودار بار دیگر بر روی صفحه فیوچرز قرار بگیرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها