کاشت مو در بهترین مرکز تخصصی خاورمیانه

در اثر عوامل مختلفی از جمله بیماری‌های ژنتیکی، مشکلات متابولیسمی مانند بیماری‌های مربوط به تیروئید، اختلالات هورمونی و اختلالات مربوط به غدد درون ریز، کم خونی و کمبود دیگر املاح مانند سلنیوم و روی، بیماری‌های روانی مانند اختلالات مو کنی، عفونت‌های ویروسی و اختلالات سیستم ایمنی ممکن است افراد دچار ریزش مو شوند و با کاهش تراکم مو روبرو شوند.

کاشت مو در بهترین مرکز تخصصی خاورمیانه

 

 به همین سبب علم پزشکی در طول سالیان دراز تلاش کرده است تا بتواند در کمترین زمان ممکن و با استفاده از روش‌های ارزان و ایمن این مشکلات را درمان کند. در حال حاضر افزایش تراکم مو با روش‌های جدید و غیرتهاجمی امکان پذیر شده است. از آنجا که مسئله ریزش مو و درمان آن در علم پزشکی جزو مسائل پیچیده و سخت محسوب می‌شود؛ پزشکان و محققان سعی کرده‌اند که بتوانند از طریق راه‌هایی این مشکل را برطرف سازند که  فارغ ازعلت ریزش مو فرد به موهایی پرپشت و سالم دست پیدا کند. از طرفی در بسیاری از موارد، درمان ریزش مو نیازمند یک برنامه‌ریزی طولانی مدت است چرا که ممکن است در اثر برخی عوامل، کاشت مو برای یک فرد به تنهایی کافی نباشد و فرد به روش‌های درمانی مکمل و روش‌های ترکیبی نیازمند باشد. خوشبختانه ایران از نظر روش‌های درمانی افزایش تراکم مو جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود به طوری که توانسته است در این زمینه به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیا مطرح شود و باعث رونق توریسم درمانی در این زمینه شود. در ادامه مطلب برخی از مهم‌ترین دستاوردهای جدید افزایش تراکم مو معرفی خواهد شد.

افزایش تراکم مو با لیزر تراپی مو

اکثر ما گمان می‌کنیم که لیزر، تنها می‌تواند باعث کاهش موهای زائد شود؛ در حالی که لیزر تراپی مو می‌تواند به افزایش تراکم مو نیز کمک کند. لیزر درمانی در حوزه‌های مختلف پزشکی کاربرد دارد و می‌تواند باعث درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی و استخوانی شود. در لیزر تراپی مو از لیزرهای کم توان استفاده می‌شود. در این روش پزشک متخصص از طریق پرتوهای نور فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد. بعد از اینکه فولیکول‌های مو با پرتوهای نور برخورد کردند؛ در آنها فعل و انفعالات خاص شیمیایی رخ می‌دهد. در طی این فعل و انفعالات ماده‌ای به نام آدنوزین مونو فسفات حلقوی در فولیکول تولید می‌شود که به تنهایی می‌تواند فرآیندهای متابولیکی مربوط به رشد مو را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی در طی لیزر تراپی، جریان خون در پوست سر افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب بر هم خوردن چرخه مو می‌شود و موهایی را که وارد فاز استراحت شده‌اند را به فاز رشد وارد می‌کند. لیزر تراپی مو می‌تواند برای افرادی که به آلوپسی آندروژنیک نیز مبتلا شده‌اند؛ کارساز باشد. این روش درمانی دارای مزیت‌های متعددی از جمله توقف ریزش مو، افزایش تراکم مو، غیرتهاجمی بودن و بدون عارضه بودن است.

A picture containing person, wall, indoor, person

Description automatically generated

افزایش تراکم مو به روش مزوپلاستی

مزوتراپی مو که تحت عنوان مزوپلاستی نیز خوانده می‌شود؛ یکی از روش‌های موثر برای توقف ریزش مو و افزایش تراکم مو است. در این روش درمانی موادی از قبیل ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهان، املاح معدنی و مواد مغذی چون روی، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، مس، ید و آهن، هیالورونیک اسید و آمینواسیدهای لازم برای تقویت و رشد مو با استفاده از سرنگ به سر تزریق می‌شود. پزشک متخصص با توجه به مشکل فرد می‌تواند ترکیب داروی تزریق شده را تعیین کند. با استفاده از مزوتراپی فرد به موهایی سالم، براق و پرپشت دست پیدا می‌کند. در این روش درمانی علاوه بر ریزش مو مشکلاتی مانند شوره سر نیز درمان می‌شود. مواد تزریقی در مزوتراپی به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند؛ در نتیجه این مواد توسط درمال پاپیلا که قسمتی از فولیکول مو است و توسط پیاز مو احاطه شده است؛ جذب می‌شوند. جذب مواد توسط درمال پاپیلا فرایند رشد مو را تسریع می‌کند. این روش بیشتر به عنوان روش درمانی مکمل به کار برده می‌شود به همین سبب ممکن است پزشک برای برخی افراد در کنار مزوتراپی، دارو درمانی و کاشت مو را تجویز کند.

افزایش تراکم مو با جدیدترین روش های پیوند مو

کاشت مو در حال حاضر قطعی‌ترین روش درمان طاسی محسوب می‌شود. کاشت مو در دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است به طوری که از حالتی تهاجمی به روشی غیرتهاجمی تبدیل شده است. هر چقدر روش‌های کاشت موی طبیعی پیشرفت می‌کند؛ نتایج حاصل از آنها مطلوب‌تر می‌شود. طبیعی بودن نتایج و افزایش تراکم موها نسبت به قبل جزو این پیشرفت‌ها محسوب می‌شود. روش‌هایی چون کاشت مو به روش میکروگرافت، کاشت مو به روش sut و کاشت مو به روش نیوگرافت جزو روش‌های پیشرفته پیوند موی طبیعی به حساب می‌آیند. در این روش‌ها پزشک متخصص فرآیند برداشت مو از محل بانک مو را به کمک تجهیزات پیشرفته‌ای انجام می‌دهد. در نتیجه گرافت‌های استخراج شده از محل بانک مو کاملاً سالم هستند و موهای کاشته شده پرپشت‌تر از سایر روش‌های کاشت خواهند بود. در کاشت مو به روش میکروگرافت، پزشک متخصص این امکان را دارد که در هر سانتی‌متر مربع از پوست سر تعداد بیشتری مو کاشت کند. کاشت در این روش از طریق دستگاه پیشرفته‌ای به نام ایمپلنتر انجام می‌شود که این دستگاه گرافت‌های مو را در سایز میکرو کاشت می‌کند. در روش نیوگرافت نیز کاشت مو به کمک ربات‌های پیشرفته انجام می‌شود. بازوهای این ربات‌ها به سوزن‌هایی مجهز است که با نهایت دقت تمامی مراحل کاشت مو را انجام می‌دهند. افزایش دقت در مراحل کاشت مو باعث ایجاد نتایج مطلوب‌تر مانند افزایش تراکم مو خواهد شد.

استفاده از روش‌های پیشرفته پیوند موی طبیعی باعث کوتاه شدن دوران نقاهت، عدم ایجاد اسکار در محل بانک مو و عدم ایجاد زخم و عفونت‌های شدید شده است.

کاشت مو1

افزایش تراکم مو با prp

پلاسمای غنی از پلاکت یا prp که در ایران تحت عنوان پلاکت درمانی نیز شناخته می‌شود؛ یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان ریزش مو و افزایش تراکم موها بعد از کاشت مو است. در این روش پزشک متخصص حدود 20 میلی لیتر از خون فرد زیباجو را دریافت می‌کند؛ سپس این خون را در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهد. سانتریفیوژ با نیروی گریز از مرکز باعث جدا شدن قسمت‌های مختلف خون از یکدیگر می‌شود. با این روش غلظت پلاکت خون فرد 3 تا 5 برابر افزایش پیدا می‌کند. این روش درمانی جزو روش‌های سلول درمانی تقسیم بندی می‌شود که از اوایل دهه 90 میلادی برای درمان طیف وسیعی از مشکلات مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که بافت‌های بدن دچار آسیب می‌شوند و خونریزی اتفاق می‌افتد؛ پلاکت‌ها با ترشح پروتئین‌های خاصی باعث ترمیم بافت و قطع خونریزی می‌شوند. محققان با الهام از این خاصیت پلاکت‌ها، روش پلاکت درمانی را ابداع کردند. زمانی که پلاکت‌ها به لایه میانی پوست سر تزریق می‌شوند باعث ترشح فاکتورهای رشد می‌شوند.  همچنین پلاکت‌ها منجر به رگ‌زایی می‌شوند که همین امر خود موجب تحریک فولیکول‌های مو برای رشد و تقسیم سلولی می‌شود. در برخی از موارد پزشک متخصص ممکن است در کنار پلاکت‌ها، مواد درمان کننده دیگری را در سرنگ ترکیب کند و به سر فرد داوطلب تزریق کند.

کاشت مو

استفاده از جدیدترین دستاوردهای افزایش تراکم مو در کلینیک تخصصی پوست و مو

کلینیک تخصصی پوست و مو رز یکی از معتبرترین و بهترین کلینیک‌های پوست و مو در سطح کشور است که با کادری مجرب توانسته است؛ سطح بالایی از رضایتمندی زیباجویان را به دست آورد. در این کلینیک، علاوه بر پیوند موی طبیعی با استفاده از روش‌های پیشرفته وغیر تهاجمی، از روش‌های دیگری چون مزوتراپی برای افزایش تراکم مو و بهبود رشد مو بعد از کاشت استفاده می‌شود. درمان‌های مکمل در کنار پیوند مو باعث شده است تا افراد با مشکلاتی چون ریزش مو بعد از کاشت مو و رشد موهای نازک و ظریف مواجه نشوند. تمامی این دستاوردها مورد تایید سازمان غذا و داروی جهانی قرار گرفته است و جزو روش‌های ایمن محسوب می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها