چهارشنبه 15 فروردین ماه 1403

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از ماجرای پارک «قیطریه» تا شکایت حقوقی از اسرائیل

از ماجرای پارک «قیطریه» تا شکایت حقوقی از اسرائیل، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 15 فروردین ماه 1403 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از ماجرای پارک «قیطریه» تا شکایت حقوقی از اسرائیل

زاکانی: ماجرای پارک «قیطریه» هیاهو بر سر هیچ است

شهردار تهران گفت: در پارک قیطریه درختی قطع نمی‌شود ،بلکه یک ساختمان قدیمی به مسجد بدل می‌شود و به اقتضای نیاز پارک، سایر ظرفیت‌ها هم در نظر گرفته می‌شود، بنابراین هیاهوها در این ماجرا بر سر هیچ است.

 علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی ساخت مسجد در پارک قیطریه، اظهار کرد: ما مکرراً گفته‌ایم که این‌ از مصوبات اساسی است که سابقه آن به دهه ۷۰ بازمی‌گردد. ۴۳ پارک در تهران وجود دارد که در این طرح به‌عنوان یکی از اماکنی در نظر گرفته شده تا نیازهای عمومی مردم را برطرف کند و یکی از این نیازها هم مسجد است.

وی افزود: در این مورد خاص هم نه درخت قطع می‌شود و نه اتفاقی می‌افتد، یک ساختمان قدیمی را به مسجد بدل می‌کنند و به اقتضای نیاز پارک، سایر ظرفیت‌ها هم دیده شده است و بنابراین هیاهوها بر سر هیچ است.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره وجود آثار باستانی در این پارک، اظهار کرد: چیزهای عجیبی گفته می‌شود که ما هم تعجب می‌کنیم. آنجا یک ساختمان روشویی است که بدون قطع درخت به یک مکان قابل‌استفاده و خوب بدل می‌شود. این امر فقط به مسجد محدود نمی‌شود، حتی اضافه‌کردن مجموعه‌های آموزشی و خدماتی هم برای پارک‌ها در نظر گرفته شده است تا پارک‌های فرامنطقه‌ای تهران که این امکان برای‌شان وجود دارد بدون قطع درخت این موضوع را تجربه کنند. ما امسال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت کاشته‌ایم.

اوجی خبر داد: بزودی سوخت گیری تنها از طریق کارت‌ شخصی انجام می‌شود

وزیر نفت با بیان اینکه از روش‌های غیرقیمتی استفاده می‌کنیم تا مصرف سوخت را کنترل کنیم، اعلام کرد که بزودی سوخت گیری تنها از طریق کارت‌ شخصی انجام می‌شود (بیشتر بخوانید).

دهقان خبر داد: دولت درباره شکایت حقوقی از رژیم صهیونیستی اطلاع رسانی می‌کند

معاون حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت درباره شکایت حقوقی از رژیم صهیونیستی جهت حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق بزودی اطلاع رسانی می‌کند.

 محمد دهقان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شکایت حقوقی از  رژیم صهیونیستی بابت حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند، ولی به لحاظ تصمیمات حقوقی بزودی اطلاع رسانی می‌کنیم. در حال بررسی حقوقی هستیم و بزودی اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی درباره اخرین وضعیت میدان گازی آرش، گفت: در این باره قبلا صحیت کرده‌ایم و خبر جدیدتری وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :نمایشگاه کتاب امسال هم در مصلی برگزار می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی کرد که نمایشگاه کتاب امسال یک نمایشگاه کاملا متفاوت نسبت به ادوار گذشته خواهد بود.

 محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار کرد: مشارکت بسیار خوبی از کشورهای مختلف صورت گرفته و چندین هیئت با سرپرستی وزرای کشورهای دوست برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند و مجموعه اتفاقاتی که در آن پیش‌بینی شده به نظرم یک نمایشگاه کاملا متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد: دولت هم به پیشنهاد وزارت فرهنگ این موضوع را در دستور کار دارد که بتوانیم یک یارانه فرهنگی هم برای کتاب و هم برای سایر مسائل فرهنگی داشته باشیم.

وزیر ارشاد همچنین درباره محل برگزاری نمایشگاه گفت: جمع‌بندی امسال باز هم روی مصلی بوده و اگر تغییری باشد همکارانمان اعلام خواهند کرد.

توضیحات وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره علت برخی اختلال ها در پیام رسان ها

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره علت برخی اختلال ها در پیام رسان ها توضیح داد و اعلام کرد که در حال راه اندازی دیتا سنتر دوم این پیامرسان ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

عیسی زارع پور درباره اختلال در یکی از پیام‌رسان های داخلی اظهار کرد: این پیام رسان یک مشکل سخت افزاری داشت که حل شد و تلاش بر این است که مردم این اختلال ها را تجربه نکنند.

وی درباره تعدد اختلال ها در پیامرسان ها، گفت: دیروز چند ساعت یک پیامرسان خارجی اختلال داشت. گاهی اختلال طبیعی است، ولی باید تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. زیرساخت این پیامرسان ها را وزارت ارتباطات تامین می‌کند و تلاش ما این است که روزبروز کیفیت زیرساخت ها تقویت شود. در حال راه اندازی دیتا سنتر دوم این پیامرسان ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

سلاجقه :کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست در حال انجام است

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که با توجه به شعار سال کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست در حال انجام است.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: این دولت از ابتدای شروع بکار، بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: امسال با توجه به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری، کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست را مد نظر داریم که در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اضافه کرد: هم‌چنین خانه‌های فن‌آور با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مجموعه محیط زیست ارتباط خوبی دارند. در این حوزه پیش‌تاز هستیم و سعی می‌کنیم شعار سال را به نحو مطلوب محقق کنیم.

لطیفی: دوازدهمین آزمون استخدامی کشور در تابستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور از زمینه‌چینی برای برگزاری دوازدهمین آزمون استخدامی در تابستان امسال خبر داد.

 میثم لطیفی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت برگزاری آزمون‌های استخدامی دولت، اظهار کرد: فعلاً آزمون کیفت‌بخشی آموزش و پرورش را برای ۱۹ هزار نفر در نظر داریم که در هفته‌های پیش‌رو برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین آزمون ایثارگران را پیش‌رو داریم که از سال گذشته باقی مانده بود و امیدواریم امسال برگزار شود.

لطیفی تاکید کرد: در سال جدید بنا داریم در آزمون‌های استخدامی یکپارچه عمل کنیم. قرار است برآوردی را باتوجه به بودجه داشته باشیم، در جلسه فوق‌العاده دولت هم به این نکته اشاره شد که حتماً ظرفیت‌های جذب امسال باید در نظام بودجه‌ریزی دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور همچنین اعلام کرد: بنا داریم آزمون یکپارچه‌ای در تابستان طراحی کنیم که دستگاه‌های اجرایی هم باید درخواست‌های خود را اعلام کند، تامین بودجه انجام شود و ما هم بررسی‌های خود را نهایی کنیم تا آزمون دوازدهم استخدامی برگزار شود.

لطیفی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، گفت: در دستگاه‌های اجرایی، کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان بیش از ۵.۵ میلیون نفر هستند و دیروز به کارگزینی‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که احکام جدید را صادر کنند.

وی افزود: امیدواریم افزایش حقوق در سال جدید، به فروردین برسد اما اگر دستگاهی جاماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

جبلی: برنامه‌ای با ۸۰ میلیون بازدید در فضای مجازی تولید کردیم

رئیس سازمان صداوسیما گفت: برنامه یکی از شبکه‌های اصلی ما در شبکه‌های اجتماعی حدود ۸۰ میلیون بازدید داشت که نشان می‌دهد باید به استقبال مخاطبان در بسترهای مختلف توجه کرد.

 پیمان جبلی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره برنامه‌های صداوسیما در فصل تابستان، اظهار کرد: آمار قابل‌توجه و امیدبخشی از استقبال مخاطبان از برنامه‌های رسانه ملی داشتیم که در هفته اول نوروز امسال در قیاس با برنامه‌های سال قبل همین بازه زمانی حدود ۸ درصد افزایش مخاطب را ثبت کرد.

وی افزود: علاوه بر این، استقبال از برنامه‌های صداوسیما در فضای مجازی هم قابل‌توجه است. برنامه یکی از شبکه‌های اصلی ما در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها حدود ۸۰ میلیون بازدید داشت که نشان می‌دهد باید به استقبال مخاطبان در بسترهای مختلف توجه کرد.

جبلی اظهار کرد: برای تابستان امسال هم بخش‌های مختلف صداوسیما و حوزه سیاسی، ساختارهای «سیمرغ» و «سیمافیلم» در حال برنامه‌ریزی هستند. دست ما از تولیدات نمایشی پر است و تا آخر سال ۱۴۰۳ جدول پخش مجموعه‌های نمایشی ما تقریباً تکمیل شده است و اکنون برای نوروز و ماه رمضان سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های این سازمان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در مرحله دوم انتخابات مثل مرحله اول مناظره کاندیداها را در نظر داریم و از شبکه‌های استانی برای این امر استفاده می‌کنیم.

جزئیات چهارمین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ از سوی بهادری جهرمی

سخنگوی دولت مصوبات چهارمین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در خبرنگاران گفت: با توجه به برگزاری جلسه فوق العاده دیروز هیات دولت، جلسه امروز هیات وزیران  چهارمین جلسه در  سال ۱۴۰۳ بود که برگزار شد.

وی افزود : در جلسه امروز هیات دولت ،وزرا گزارش‌هایی در خصوص خدماتی که در ایام نوروز به مردم  داشتند در بخش گردشگری، حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی و  راه و شهرسازی ارائه کردند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: جا دارد از همه عزیزانی که در ایام نوروز خدمات خود را به مردم ارائه کردند از جمله نیروهای هلال احمر و انتظامی تشکر کنیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: مصوبات متعددی در این جلسه هیئت دولت وجود داشت که به طور خاص به چند مورد آنها اشاره می‌کنم. آیین نامه  فعالیت‌های حوزه خدمات عمومی که خدمات به مردم ارائه می‌شود، تصویب شد به گونه ای که  در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و فرهنگی و غیره که  لازم است ساخت و سازهایی در  این حوزه‌ها انجام گیرد، آنان از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی معاف شدند، تا هزینه تمام شده این ابنیه‌ها کاهش یابد البته به شرط آنکه به صورت دائمی در اختیار این حوزه‌هایی که اشاره کردم، باشند.

ضرغامی: اقامت در سیستان و بلوچستان  ۱۲۸ درصد رشد داشت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سیستان و بلوچستان به عنوان استان نمونه گردشگری در سال جاری یاد کرد کرد که تردد در این استان ۱۴ درصد و اقامت ۱۲۸ درصد رشد داشت.

 عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:  آیین نامه طبیعت گردی امروز در دولت به تصویب رسید. طبیعت گردی یکی از مهمترین بخش های گردشگری است که اگر سیاست گذاری هماهنگ و درستی در کشور برای آن انجام بگیرد و سرمایه گذاران به درستی هدایت شوند، حتما طبیعت گردی بخش مهمی از گردشگری ما را تشکیل خواهد داد. با ویژگی های این آیین نامه، طبیعت گردی می تواند از رونق بیشتری برخوردار شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه  آخرین آمار در مورد بازدید از محوطه های تاریخی و ابنیه میراث فرهنگی تا پایان ۱۳ فروردین ۶ میلیون نفر بود، گفت: در برخی از مراکز جمعیت به قدری زیاد بود که درها را باز کردیم و بلیط نفروختیم و جمعیت را هدایت کردیم از جمله حضور ده هزار نفر در زمان تحویل سال در تخت جمشید که به علت تراکم زیاد با سیاستی که خود من ابلاغ کرده بودم بنا شد مردم در صف های طولانی نایستند و این ده هزار نفر بدون بلیط بازدید کردند.

ضرغامی خاطر نشان کرد: امسال به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان  در شروع تعطیلات، کاهش سفر داشتیم که به نظر می رسد جبران این موضوع بعد از ماه رمضان خواهد بود. مردم سفر هایشان را مدیریت می‌کنند و وقتی می‌بینند زیر ساخت ها به گونه ای نیست که در چند روز سفر فشرده بتوانند از امکانات گردشگری استفاده کنند، ترجیح می دهند سفر خود را کمی به تاخیر بیاندازند که در راه بندان جاده ها گیر نکنند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استان نمونه گردشگری بود که تردد در این استان ۱۴ درصد و اقامت ۱۲۸ درصد رشد داشت و این جواب کسانی است که می خواهند این استان را ناامن جلوه دهند. این استان امنیت و مردم مهمان نوازی دارد و خیانت است که عده ای می خواهند این استان را ناامن جلوه دهند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • چای دبش باغ ازگل
    0

    پایان دولت رییسی چقدر طولانی مدته خسته شدیم!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها