مشاور امنیت ملی آمریکا:

بایدن با اسرائیل درباره برجام صریح است

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران با صهیونیست‌ها صریح است.

بایدن با اسرائیل درباره برجام صریح است

جیک سالیوان همزمان با سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، با اشاره به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران، اعلام کرد که بایدن با مقامات صهیونیست درباره تلاش‌های آمریکا برای امضای توافق هسته‌ای با ایران صریح خواهد بود.

سالیوان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با انعقاد توافق هسته‌ای ایران مخالف است، ادعا کرد که دولت آمریکا معتقد است مذاکرات دیپلماتیک بهترین راه برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

این مقام آمریکایی در ادامه به موضوع سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پرداخت و اظهار داشت که سفر رئیس جمهور روسیه به تهران در این مقطع زمانی بسیار جالب است.

او همچنین با اشاره به مسئله شیرین ابوعاقله، خبرنگاری فلسطینی الجزیره، اظهار داشت که آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا از خانواده این خبرتگار دعوت کرده تا به واشنگتن بروند و مستقیما با بلینکن درباره آخرین تحولات پرونده قتل این خبرنگار گفتگو کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه شب به وقت محلی از واشنگتن راهی خاورمیانه شد. تایمز اسرائیل با بیان آنکه انتظار می‌رود بایدن روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان را بهبود ببخشد، نوشت: «بایدن چهارشنبه عصر به وقت محلی به فرودگاه بن‌گوریون می‌رسد و از آنجا سفر ۴ روزه او به اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی آغاز می‌شود.»

این نشریه در ادامه مدعی شد که هدف این سفر را نیز می‌توان تحکیم بیشتر روابط دوجانبه با رژیم صهیونیستی، ارائه تضمین به فلسطینی‌ها برای تعهد به راه‌حل تشکیل دو دولت، تشویق کشور‌های خلیج فارس برای افزایش تولید نفت و هماهنگی با شرکای منطقه‌ای در مورد ایران دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها