غوغاسالاری تل آویو در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا/ اسرائیل به دنبال ائتلاف نظامی علیه ایران/ بایدن وارد باتلاق صهیونیست ها می شود؟

آمریکا تمرکز خود را بر فشار اقتصادی و تحریم ها می گذارد و در زمینه نظامی حداقل سیاست ها و اقدامات را پیش‌ خواهد گرفت.

غوغاسالاری تل آویو در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا/ اسرائیل به دنبال ائتلاف نظامی علیه ایران/ بایدن وارد باتلاق صهیونیست ها می شود؟

به گزارش خبر فوری، قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هفته جاری به منطقه خاورمیانه سفر کند. دیدار با مقامات اسرائیل و عربستان سعودی از جمله اهداف اصلی بایدن در این سفر است.

رژیم صهیونیستی برای این سفر برنامه خاصی چیده و اعلام کرده که هدف اصلی این سفر برنامه ریزی برای مقابله با ایران است. هدف رژیم صهیونیستی این است که نوعی اتحاد نظامی با آمریکا و کشورهای عربی علیه ایران ایجاد کند و به خصوص نوعی حریم هوایی از تل آویو  تا ریاض به وجود آورد.

با از دست رفتن فرصت مذاکرات دوحه، حالا شرایط برای اسرائیل فراهم شده است. جو بایدن چند روز پیش اعلام کرد که برای وادار کردن ایران جهت بازگشت به مذاکرات، آمریکا قصد دارد از تحریم های سخت اقتصادی خود استفاده کند.

با وجود این، نقشه اسرائیل چیز دیگری است. رسانه ها و مقامات این رژیم سعی دارند از طریق غوغاسالاری در هفته های جاری سناریو ایران هراسی خود را تشدید کرده و به خصوص باعث ترس و وحشت کشورهای عربی منطقه و تحریک آمریکا شوند. آنها از این طریق سعی دارند ائتلاف نظامی خود را با آمریکا و کشورهای عربی در همین هفته آغاز کنند.

ایران هراسی، الگوی ثابت رسانه های اسرائیلی در هفته های اخیر

حداقل دو رسانه مهم اسرائیلی یعنی هاآرتص و اورشلیم پست در گزارش هایی سعی کردند به سناریوی فوق الذکر (پروژه ایران هراسی) دامن بزنند. هاآرتص در گزارشی تاکید کرد که با نابودی برجام دسترسی به برنامه هسته ای ایران قطع می شود و احتمالا ایران به سرعت به توان کامل هسته ای برسد. این پایگاه مدعی است برجام مانع از تشدید فعالیت های هسته ای می شد و حالا با از بین رفتن آن، ایران می تواند به سرعت فعالیت و پیشرفت های هسته ای خود را بیشتر کند.

به جز هاآرتص، پایگاه اورشلیم پست نیز در گزارشی به مساله پیشرفت هسته ای ایران و سفر بایدن به منطقه پرداخت. این پایگاه به نقل از یوال اشتینیتز (نماینده کنست) نوشت که اسرائیل باید از سفر اخیر بایدن به منطقه خاورمیانه حداکثر استفاده را بکند و برای مقابله با ایران، ائتلافی نظامی با آمریکا و متحدین عربی اش ایجاد کند. این نماینده صهیونیست مدعی شد که آمریکا به جای تحریم های اقتصادی باید وارد فاز "تهدید نظامی" شود و از این‌ طریق مانع از پیشرفت های هسته ای ایران گردد.

بایدن وارد باتلاق نظامی اسرائیل نمی شود

با وجود تلاش رسانه های صهیونیستی برای سوق دادن غرب و کشورهای عربی به سمت ائتلاف نظامی علیه ایران اما رسانه های اروپایی و آمریکایی تاکید کرده اند که بسیار بعید است دولت باید رغبتی به فعالیت جدی نظامی علیه ایران داشته باشد. هاآرتص در گزارشی که چندی پیش نوشت تاکید کرد که اسرائیل به تنهایی قادر نیست در مقابل ایران بایستد و به شدت به همراهی آمریکا احتیاج دارد اما آمریکا در حال حاضر اولویت های مهم تری دارد. مساله چین و روسیه برای بایدن مهم تر از خاورمیانه هستند و او به‌ شدت دنبال این است که با احیای برجام، فعلا از جانب‌ خاورمیانه در امان باشد و در مسائل مربوط به اسرائیل و ایران دخالت نکند.

این امر ثابت می کند که آمریکای بایدن علاقه ندارد ایران را تحریک کرده یا وارد جنگ شود. البته بعید نیست رئیس جمهور  آمریکا در سفر اخیرش به اسرائیل و عربستان برای ترساندن ایران، حداقل اقداماتی را در زمینه طرح ائتلاف هوایی خاورمیانه آغاز کند و شکی هم نیست که با مقامات اسرائیلی همدلی و همراهی خواهد کرد اما آنچه قطعی است این است که آمریکا تمرکز خود را بر فشار اقتصادی و تحریم ها می گذارد و در زمینه نظامی حداقل سیاست ها و اقدامات را پیش‌ خواهد گرفت.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ناشناس
    7

    فعلا که ایران در باتلاق فرو رفته و درحال نابودی است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بعضی دوآتشه ها و تندروها که اصلاح رابطه ایران و آمریکا به ضرر منافع آنهاست، بایدن را در این ۱/۵ سال یا به عمد یا غیر عمد بیشتر از قبل به طرف اسرائیل و عربستان هدایت کرده اند و آیا با این رویه بایدن و دولتش که ایران ۴۵ سال آمریکا را شیطان و فقط دشمن خود دانسته و چین و روسیه و هر کشوری که با دولت های آمریکا مشکل داشته را دوستان واقعی و همیشگی خود بدانیم . آیا دولت بایدن از این بهتر میتوانست باشد .

    • ناشناس
      0

      ولی کاسبان تحریم هزاران میلیارد بُرده اند و زن و بچه شان غرق در رفاه در آمریکا و کانادا و اروپا هستند.

    • 0

      جایی سراغ ندارین وام بده بربم از ترکیه سیسمونی بخریم ؟

  • محمد
    6

    اقای بایدن تمام تلاش خود را برای به ثمر نشاندن برجام انجام دادند ولی چون مسئولان شریف و وطن پرست ما نمیخواهند ملت روی خوشی را ببینند تا الان با کارشکنی‌های خود مانع از احیا آن می‌شوند

    نظرات شما -
    • ایمان
      4

      مگه برجامی بود که احیا بشه؟
      بابا کورید ندیدید پاره کردن؟اونم برجامی که ۸سال دولت قبل زیرش خم شدن و همه چیو دادن؟؟
      این دولت با قاطعیت رفته جلو وامریکا هم داره موس موس میکنه هی واسطه میفرسته
      پس نشون میده با این آمریکای پلشت باید قاطع بود تا امتیازات گرفت

    • به ایمان
      0

      ایمان جان خودت موش موزی هستی

    • به ایمان
      0

      ترامپ با حماقت پاره کرد ولی منطقی ببینیم بایدن در یک سال اول به ایران رو انداخت ، آیا به نظر شما دولت پوتین جای بایدن بود و با سابقه رابطه ایران و آمریکا و فقط انتظار تضمین رفع تحریم از آنها و در عوض کمک به اوکراین به جای اعلام بی‌طرفی آیا دولت پوتین عکس‌العمل خوبی نشان می‌داد ، چرا مطمئن هستید هر شخصی در آمریکا رئیس جمهور شود با وجود اینکه ما آنها را دشمن خود بدانیم ولی دولت او باید ما را دوستان خود بدانند و اسرائیل و عربستان را دشمن خود

  • ناشناس
    6

    خود کرده را تدبیر نیست / با تندروهای غیر اصولی از هول حلیم افتادیم داخل دیگ و باعث وحدت اسرائیل با همسایگان شدیم اگر عربستان تا چند سال دیگر روابطش را با اسرائیل عادی سازی کند بازنده ایران است و اسرائیل هم مرز تر با ایران می شود / اقتصاد و علم و ؟آب و تکنولوژی باعث همگرایی کشورداران منطقه شده همانگونه اعتماد غرب به روسیه باعث افزایش بهای انرژی و خوراکی شد / دنیا فهمید بی خودی نبود امریکا دائم می گفت از روسیه گاز نیارید و وابستگی شدید پیدا نکنید الان هم بی منطقی ما خرید گاز از قطر را تا سال 2026 تا 2045 به 63درصد رشد رسانده و سرمایه روی عراق لیبی مصر اسرائیل و قطر گازی باعث سود این کشورها شد و ما هرگز به حق و سهم فروش انرژی چون گاز نمی رسیم چون دنیا غرب پولدار هرگز نمی تواند روی منطق و حرکات ما حساب کند چه بخواهیم چه نخواهیم داریم باعث توسعه و پیشرفت عراق ؛ مصر ؛ اسرئیل ؛ لیبی ؛ الجرایر حتی عربستان کویت امارات می شویم ما باید بعد از روسیه و امریکا بزرگترین صادر کننده گاز مایع جهان باشیم / و بیشترین صادرات گاز از طریق لوله چون روسیه ب اروپا و یا حداقل به هندوستان و پاکستان باشیم ولی یک مترمکعب تا سال 2025 گاز صادر نخواهیم کرد عراق و دیگران جای ما را می گیرند چون منطق اقتصادی صفر داریم و خودمان پیله مشکلات دور خود تنیدیم و با اتم اتم و غیر و ذالک باعث دشمن تراشی و ایران هراسی شدیم نتیجه ایران منزوی که نفت با قاچاق و با کمترین سود و با عنوان دور زدن تحریم می فروشیم که این سهم نفت حتی خرج و نگهداری شرکت نفت نیست چه برسه باعث حتی نگه داری مراکز درمانی و آموزشگاهی ایران اگر بازسازی نشود مثل مدارس و غیره چند سال بعد با ساختمانهایی با تکلولوژی عصر قاجار می رسیم باید چشم شست و با اجازه دادن امریکایی ها بیان در ایران سرمایه گذاری کنند باعث بیمه برجام شویم اگر امریکا سرمایه در ایران داشته باشد نمی زند زیر برجامی که فقط ایران سود شگفت انگیز می کرد تورم تک رقمی و بروز شدن خودرو سازی مدارس و بیمارستان داشت می شد ملت طمع زندگی را در سال 1396 و 1397 زمان دولت روحانی حس کرد / رئیسی تک دوره ای خدا حافظ اگر برجام احیا نشود رئیسی و اصل گراها تمام شد / وضعیت زندگی عربستانی ها را با ایرانیان قیاس کنید پایتخت عربستان با تهران قیاس کنید می فهمیم بسیار بی منطقی کردیم و باعث شدیم اسرائیل رفیق فابریک اعراب بشود بجای دشمن بودن با اعراب

    نظرات شما -
    • عارف
      7

      چرا این همه کشور فقط عربستان ؟؟چون نفت داره
      چون پول نفت رو می‌ریزه تو چاه آمریکا که مقر صهیونیست عالمه
      چرا میترسید؟روسیه با اون ابهتش داره از ایران مشورت میگیره توی باتلاق اوکراین بعد شماها دارید می‌بینید از ترس چندتایی متحد شدن ولی هنوز غلطی نکردن

    • به عارف
      0

      عارف خان تو فکر خودش باش چمدان خودتو ببندی از ایران فرار کنی حرام خور

  • بایدن
    4

    جمهوری اسلامی ،،،،هیچ باتلاقی وجود ندارد وبا تدبیر وهوشیاری عمل کنید وگر نه .....گرد آباد خواهد آمد

  • ناشناس
    4

    وقتی خاتمی درنماز جمعه میگه اسراییل را باید باخاک یکسان کرد خوب معلومه اونم بفکر دفاع از خودش هست .چرا ما باید با تمام قدرتهای اول دنیا دشمن باشیم .وتحریم بیشتر یعنی بدتر شدن وضعییت معیشت مردم .دولت هم که نمیتونه کاری بکنه

    نظرات شما -
    • رضا..
      4

      باعث تاسفه که در حالی که کشورهای دنیا به خصوص کشورهای نفتی با سرعت نور در حال پیشرفت و رسیدن به رفاه و آسایش ملت خود هستند ما درگیر نابودی اسرائیل و دشمنی ابدی با آمریکا و مشغول نزاع عربها در یمن و عراق و لبنان و.. و در داخل تار موی زنان شده مشکل اصلی مملکت. وای برما. کشور فسقلی قطر داره جام جهانی برگزار میکنه ما گرفتار معیشت و حجاب و مرگ بر این و آن و..... افسوس

    • ایمان
      7

      به رضا... پسر خوب جمعیت قطر چند نفره؟؟؟
      چرا هی دارین سعی میکنیم بگین بدبختیم
      عقده حقارت دارین چرا؟
      فکرکردی همه جا کل بلبله؟فقط داشتن کازینو ملاکه؟

    • به ایمان
      0

      ایمان جان خودت میلیاردری

  • ناشناس
    2

    غوغاسالار که نوشتن یاد فیلم مکس افتادم.

  • ایرانی
    3

    باتلاق امریکا را ولش . شما مراقب چند تار موی زنانتان باشید که شما را به باتلاق نکشنند!!!!

  • حسین
    32

    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا

    نظرات شما -
    • به حسین
      4

      حسین چرا مرگ بر آمریکا میکنی چون میخوای جیب ماروبزنی کورخوندی مزدور

    • ناشناس
      3

      حسین دیدی تا الان امریکا که سهله این کشور رفیقت روسیه ایران را به چالش کشانده ومی کشاند. وتمام کشورهای حاشیه خلیج فارس ایران را به چشم دشمن مینگرند . تو جیبت از جایی پر شده و کاه ویونجه ات فراوانه مردم که گرسنه ودولتت دنبال موی زنانه.

    • ن
      1

      حسین ...قطعا کاسب تحریم و وابسته به حرام خوران است

    • ناشناس
      1

      حسین جان برو تو بازار قیمت رب وبرنج و روغن و مرغ را نگاه کن با حقوق ۳یا۴ملیونی یه کارگر بسنج بعد ببین آمریکا چکار کرده آمریکا شاید نتونه یا نخاد حمله نظامی بکنه اما اقتصاد ایران خوب هدف گرفته وداره نابودش میکنه مسولان ایران هم فریب روسیه را میخورند وزمانی میرسد که خیلی دیر شده، فعلا مست هستید

  • محمد
    4

    ماهم درباتلاق برادران فلسطینی وعراقی ولبنانی وسوری ویمنی وووووووگرفتاریم

  • ناشناس
    3

    فکر نان باشید که خربوزه آب است

  • نیما
    6

    ماهم همچنان اندرخم یک کوچه ایم مبادا کفشهای خانمهاصدابدهد یا یک تارمویی بیرون باشد.

  • آریو
    2

    همه جا دنیا تو باتلاقن و رو ب افول بجز ج اسلامی و مسولین نابغه، وطن پرست ،مردم دوست وپاک دستش ک در پناه کمونیست در حال پیشرفتن

  • مجیدغلامی قراقیه
    2

    اگه دولت رییسی به تواند برجام به‌نتیجه برسونه وباشرکت های امریکاسرمایه گذاری کنن توی ایران هیچ‌ وقت امریکاازبرجام خارج نمیشودواگرسفارت خانه دوکشورهم بازشودخیلی عالی میشودچرابعضی همادوست ندارن بدجام به نتیجه برسه این اشخاص فقط فقط به فکرسودخودشان است به فکرمردم مظلوم ایران نیستن نزدیک به ۴۵سال دنبال دشمن هستیم یکبارهم شددیگه دنبال دوشمن نباشیم به فکرمردم باشیم دیگه بسته این قله وان قله فهتح کنیم

  • ناشناس
    2

    امریکا‌ هر وقت قرار باشد کشوری رو مورد تجاوز قرار دهد ان کشور را چنان‌در دنیا بزرگ و خطر ناک معرفی می کند که خود اون کشورها هم باور می کنند که ما ابر قدرت هستیم و ان وقت است که باید فاتحه زیر ساختهای کشور رو خواند چند سال به پر و پای عراق پیچیدن ببشتر از ۱۳ سال چند سال به لیلی گیر دادند بیشتر از ۲۵ سال امریکا یک کشور بی نیاز هست اون نیازمند دلار و واردات و صادرات هست و تکنلوژی نداریم خدرو رو خودمان ارابه مرگ تولید می کنیم اب ندادیم نفتمان نمی توانیم صادر کنیم پس هبچ عجلی ندارد برای همین به روسیه پناه بردیم و از چین کمک خواستیم اسرائیل با کشورهای دارای ثروت رابطه برقرار می کند و ما همواره با موشک و پهپاد خود نمایی می کنیم و تحدید هسته ای شدن ولی از داخل که مشکل معیشت داریم با تندروهای بی بصیرت هم گرفتاریم هر وقت یک بار نسخه جدید برای زنان می پیچن و دو ستگی ایجاد می کنند

  • ناشناس
    0

    سیاست های خارجی ایران را روسیه و چین تعیین میکنند انها از ما میخواهند مرگ بر امریکا و ... بگوئیم انها کاسبان اصلی تحریم هستند

  • امیر1
    3

    ان که در باتلاق است من هستم که هر چه قدر کار کنیم و پس انداز داشته باشم نمی توانم نه خانه و ماشین بخرم وبا خود این ارزو را به گور خواهم برد

    نظرات شما -
    • ایمان
      4

      دوست داشتی از بیت المال بخوری و ویلای شمال هم داشته باشی؟؟
      به کم قانع باش که یک ریال از پول بیت المال ارزش ۵۰هزار سال الافی نداره

  • ایمان
    4

    کدوم باتلاق ؟
    اگر دشمنی با آمریکا باتلاقه قبول کردن شروط کثیفش مرگ محضه
    چرا نمیفهمید از بایدن و آمریکا ابی گرم نمیشه
    چرا نمیفهمید آمریکا هر تصمیمی میگیره منافع اسراییل رو لحاظ میکنه چون آمریکا رو لابی صهیونیسم میچرخونه
    نابودی ایران هم تنها سیاست صهیونیست در منطقه است

    نظرات شما -
    • به ایمان
      3

      ایمان جان الان دوره معتادی هست دست بردار مزدور بچه های مدرسه معتاد شدن از خودت آبی گرم نمیشه

    • به ایمان
      0

      ایمان جان دستت با کاسبان تحریم و حرام خوران تویک کاست مزدور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها