راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساده شد

امروزه با افزایش محبوبیت دنیای مجازی و علاقه مندان به شبکه های اجتماعی، تمایل به راه اندازی کسب و کار اینترنتی بیش از گذشته حس می شود.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساده شد

در این راستا افزایش درآمد از طریق سایت، دغدغه ی مدیران کسب و کارهای آنلاین به ویژه کاربران وردپرس است.

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان در دنیا، امکانات وسیعی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند. همچنین طبق آمارها، بیش از ۳۰ درصد از کل وب سایت های دنیا و بیشتر از ۹۰ درصد از وب سایت های ایرانی توسط وردپرس راه اندازی شده اند.

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین خود هستید ولی هنوز وب سایتی ندارید، در این مقاله به چگونگی کسب درآمد از طریق وردپرس می پردازیم:

کسب درآمد از طریق وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بسیار ارزشمند به شمار می رود که ضمن ارائه ی قابلیت های مناسب، آن ها را در ساده ترین حالت ممکن در اختیار کاربران قرار می دهد. امروزه افراد بسیاری با استفاده از سیستم مدیریت محتوا و روش هایی که در ادامه به آنها می پردازیم، به کسب درآمد می پردازند. شما می توانید به راحتی بدون دانش برنامه نویسی و فقط با تسلط کافی بر روی ابزارهای وردپرس، مدیر کسب و کار آنلاین خود شوید. در ادامه روش های کسب درآمد از طریق وردپرس را به شما آموزش می دهیم.

1. برنامه نویسی و توسعه وب سایت وردپرسی

یک توسعه دهنده وردپرس از تجربیات و دانش کافی در زمینه برنامه نویسی و کدنویسی بر بستر وردپرس و توسعه ی زیرساخت های آن برخوردار است. این به تنهایی یکی از راه های تخصصی کسب درآمد محسوب می شود. کافی است که پس از ایجاد یک وب سایت استاندارد، برخی از نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید. در مرحله بعد به شرح خدماتی که می توانید به مخاطبان ارائه دهید، بپردازید و افراد را به استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. در این صورت افرادی که برای وب سایت خود به شما نیاز دارند، به راحتی به خدمات شما دسترسی پیدا کرده و با صرف هزینه ای مشخص، از آن خدمات استفاده می کنند. همچنین برای این منظور، حتما باید از تسلط کافی به زبان PHP در این زمینه برخوردار باشید تا بتوانید در ساخت توابع وردپرس نیز توانمند باشید.

طراحی سایت ورپرس

طراح وب سایت از خلاقیت و مهارت های فنی خود برای ایجاد و طراحی وب سایت ها استفاده می کند. طراح در ابتدا و پیش از شروع طراحی، ظاهر یک وب سایت را در ذهن خود تصویرسازی می کند. سپس به کمک طرح های اولیه در صفحه ی کاغذ، طراحی خود را شروع می کند. در مرحله بعد هم طرح اتود زده شده را در نرم افزارهای گرافیکی پیاده سازی کرده و در پایان، طرح را به کد تبدیل می کند.

ارائه خدمات سئو و بازاریابی دیجیتال

یکی از کم هزینه ترین و بهترین روش های بازاریابی برای مشتریان، سئو و بهینه سازی سایت است. در این زمینه باید از دانش کافی در خصوص تمامی راهکار های بهینه سازی یک سایت و پیاده سازی آن به روشی اصولی بر روی وب سایت برخوردار باشید. به همین دلیل است که افراد با دانش تخصصی در این زمینه می توانند با ارائه ی خدمات سئو به راحتی کسب درآمد از طریق وردپرس را تجربه کنند.

2. ارائه پشتیبانی وردپرس

اگر تخصص خوبی در زمینه وردپرس دارید، همین حالا یک سایت برای ارائه ی خدمات پشتیبانی خود راه اندازی کنید و درباره ی خدماتی که ارائه می دهید، اطلاعاتی را جمع آوری کنید. در ادامه به معرفی سایت و خدمات خود به کاربران بپردازید و در نتیجه می توانید کسب درآمد اینترنتی از وردپرس داشته باشید. شما می توانید به عنوان یک توسعه دهنده، مشکلاتی مانند کند شدن سرعت سایت، به روز رسانی های فنی و محتوایی، امنیت سایت، افزونه و غیره را بر عهده بگیرید و به پشتیبانی آن ها بپردازید.

3. طراحی قالب و افزونه ها در وردپرس

در حال حاضر افزونه های بسیاری، برخی پولی و برخی رایگان، در بستر اینترنت وجود دارند که می توانید با بهره گیری از آن ها قابلیت های مختلفی به وب سایت خود اضافه کنید.

حال با توجه اینکه وردپرس یک سیستم مدیریت متن باز است، می توانید به عنوان یک تولید کننده و فروشنده افزونه فعالیت داشته باشید. اگر به گرافیک و کدنویسی آشنایی دارید، می توانید ضمن یادگیری توابع وردپرس و با توجه به نیاز مخاطبان، افزونه و قالب های اختصاصی برای وردپرس بسازید. سپس آن ها را به صورت یک محصول درآورده و به هزاران کاربر وردپرسی بفروشید.

4. فارسی سازی افزونه و قالب وردپرس

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طریق وردپرس، فارسی سازی قالب و افزونه است. برای مثال در سایت ژاکت فروشندگان زیادی مشغول قرار دادن افزونه و قالب های فارسی شده هستند و از این راه کسب درآمد می کنند. شما نیز می توانید به راحتی با یادگرفتن این عملیات، به کسب درآمد در این حوزه بپردازید.

برای این کار می توانید از نرم افزار Poedit و ویرایشگر ++notepad استفاده کنید. با استفاده از نرم افزار Peodit تمامی رشته های یک افزونه را به فارسی برگردانید و با کمک نرم افزار notepad می توان style.css موجود در قالب را برای زبان فارسی محیا کرده و با نام دیگر rtl.css برای زبان فارسی تنظیم کرد.

5. طراحی فروشگاه اینترنتی

اگر محصول یا خدماتی دارید که می خواهید آن را به فروش برسانید، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای شما مناسب ترین گزینه محسوب می شود.

در این مرحله قالب فروشگاهی وردپرس خود را انتخاب کرده و آن را سفارشی سازی کنید. به راحتی می توانید با استفاده از افزونه ووکامرس یا دیگر افزونه های فروشگاهی موجود و نصب آن روی وردپرس، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

در ادامه محصولات خود را بچینید، قیمت گذاری کنید و به تبلیغ و بازاریابی خود به روش های مختلف بپردازید.

6. نصب قالب و افزونه در وردپرس

کاربران بسیاری پس از دریافت و یا خرید افزونه و قالب، نمی توانند آن را به صورت کامل نصب و راه اندازی کنند. شما می توانید به عنوان فردی با دانش وردپرسی ، به راحتی این خدمات را ارائه دهید.

با مطالعه ی راهنمای هر قالب و افزونه ای که از منبع وردپرس دریافت می شود، می توانید نصب راحتی را داشته باشید.

7. خدمات هاست وردپرس

اگر در حوزه خدمات هاست و دامنه کار می کنید، می توانید امکاناتی را برای وردپرس در سرویس هاست ایجاد کرده و به فروش هاست در وردپرس بپردازید. این سرویس ها با امکان آمادگی بهتر و سریع تر برای راه اندازی سریع وردپرس، کاربران را برای خرید هر چه بیشتر ترغیب می کنند.

8. کسب درآمد از طریق افزایش امنیت سایت

شاید تا به حال از امنیت بالای وردپرس شنیده باشید، اما این مورد دلیلی بر بی احتیاطی در حفظ امنیت آن نمی شود. در همین راستا می توانید با دستور‌العمل هایی موجب افزایش امنیت وب سایت های وردپرسی شوید.

برای ارائه ی بهترین خدمات در زمینه ی امنیت وردپرس، در ابتدا اطلاعات سروری خود را افزایش دهید تا در صورت بروز مشکلاتی در خدمات هاست، بتوانید مشکلات را برطرف کنید.

همچنین می توانید با استفاده از افزونه های امنیتی موجود برای حفظ امنیت سایت وردپرسی به خوبی عمل کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها