ساده ترین روش‌ها برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی از فرش

وقتی عجله دارید، ریختن مقداری پودر سایه چشم، سرمه، کرم پودر، ریمل و ... بر روی فرش های زیبا و تمیز معمولاً اتفاق می افتد و بسیار دردناک است.

ساده ترین روش‌ها برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی از فرش

استرس عجله برای حاضر شدن و از طرف دیگر استرس فرش کثیف شده می تواند بسیر ناخوشایند باشد.

ریختن لوازم آرایشی بر روی فرش، مطمئناً روز شما را خراب می کند. اما نگران نباشید. خوشبختانه با پیروی از مراحل صحیح، در کمترین زمان می توانید این خرابکاری را برطرف کنید.

در این مقاله که به کمک تکنسین های قالیشویی در تجریش آماده شده است، ما قصد داریم 2 روش که به عنوان ساده ترین و بهترین روش برای پاک کردن لکه های آرایشی از روی فرش شناخته می شوند را به شما ارائه دهیم.

مواد مناسب برای پاک کردن لکه انواع لوازم آرایشی کدامند؟

با توجه به اینکه ترکیبات هر کدام از انواع لوازم آرایشی متفاوت است، بنابراین برای از بین بردن هر نوع لکه لوازم آرایشی نیز باید از یک محلول خاص استفاده نمود:

¨ پاک کردن لاک ناخن از فرش: پاک کننده لاک ناخن بدون رنگ و بدون عطر (استون بی رنگ و بی بو)

¨ پاک کردن فونداسیون مایع از فرش: محلول 3% پراکسید هیدروژن

¨ پاک کردن سرمه یا خط چشم یا ریمل مژه و ریمل ابرو از فرش: 1 فنجان آب گرم با ¼ قاشق چای خوری مایع ظرفشویی

¨ پاک کردن رژ لب از فرش: الکل دناتوره

روش اول پاک کردن لوازم آرایش از فرش

1. پس از مشاهده لکه لوازم آرایشی، بهتر است هرچه سریع تر اقدام کنید. اگر آرایش اضافی بر روی سطح فرش مشاهده کردید، به دقت آن را به کمک یک پارچه یا قاشق پلاستیکی از روی فرش جمع کنید.

2. محلول مناسب بر اساس نوع لوازم آرایشی ریخته شده بر روی فرش را تهیه کنید.

3. یک پارچه سفید تمیز را به محلول آغشته کنید و مقدار اضافی محلول را از پارچه خارج کنید. ( به گونه ای که محلول از پارچه چکه نکند و فقط مرطوب باشد)

4. پارچه اشباع شده با محلول را بر روی محل لکه فرش قرار دهید. دقت کنید که پارچه را به الیاف فرش مالش ندهید. همچنین لکه گیری را به دقت انجام دهید تا مواد آرایشی کاملا از الیاف خارج شوند.

5. مراحل شماره 1-4 را آنقدر تکرار کنید تا جایی که دیگر لکه آرایشی بر روی فرش دیده نشود.

6. پس از تمیز شدن کامل لکه، محل مورد نظر را با آب اسپری کنید تا محلول مورد نظر شستشو داده شود.

7. به یک کمک یک دستمال تمیز سعی کنید آب اضافی را از فرش خارج کنید.

8. اجازه دهید فرش کاملا خشک شود.

9. با جاروبرقی محل را تمیز کنید.

اگر با توجه به انجام تمام مراحل فوق، لکه یا رنگ آن هنوز هم پابرجاست، می توانید از خدمات قالیشویی پاسداران استفاده کنید.

روش دوم پاک کردن لوازم آرایش از فرش

اگر به دنبال راهی برای پاسخ به این سوال هستید که چگونه لکه های آرایشی را از روی فرش پاک کنیم؟ باید بگوییم که حتی بدون محلول های شوینده نیز این کار را انجام دهید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

1. اگر لکه آرایشی تازه است، ابتدا مواد آرایشی را به کمک یک پارچه به دقت پاک کنید. توجه کنید که فرش را مالش ندهید.

2. در مرحله بعد کمی آب ولرم را بر لکه آرایشی روی فرش بریزید (بدون مواد شوینده مانند صابون، پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی)

3. به کمک یک پارچه مرطوب به محل مورد نظر فرش به آرامی ضربه بزنید تا مایع را جذب کند.

4. در صورت لزوم مراحل 2 و 3 را آنقدر تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.

5. سپس نشاسته سیب زمینی را روی لکه آرایشی بپاشید و بگذارید تا به مدت 24 ساعت بر روی لکه خشک شود.

6. پس از گذشت 24 ساعت، جارو برقی بکشید و نشاسته را پاک کنید.

اگر لکه آرایشی بر روی فرش همچنان باقی مانده است و یا لکه آرایش قدیمی بر روی فرش دارید و با روش های فوق از روی فرش پاک نشد، به روش های حرفه ای تری برای از بین بردن لکه لوازم آرایشی فرش نیاز دارید. برای این منظور می توانید از خدمات قالیشویی محدوده شهرک غرب استفاده نمایید.

اگر لکه لوازم آرایشی پس از پاک شدن دوباره ظاهر شود، چه کنیم؟

اگر لکه گیری فرش به طور کامل مطابق با مراحل فوق انجام شود اما اثری از لکه بر روی فرش باقی بماند، احتمالا به یک تمیز کردن اساسی به کمک خدمات قالیشویی در پاسداران نیاز خواهید داشت.

همچنین درصورتی که بعد از پاک کردن لکه، رنگ لکه مجددا ظاهر شود، ممکن است مقداری از لوازم آرایشی یا ماده پاک کننده لکه در الیاف فرش باقی مانده باشد. در این حالت بایستی هر کدام از روش های ذکر شده را مجددا تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود. همچنین به جای تکرار مراحل تمیز کردن لکه در خانه، می توانید فرش خود را به یک قالیشویی خوب در تجریش بسپارید تا به صورت حرفه ای لکه های فرش شما را پاک کنند.

خدمات لکه گیری قالیشویی

لکه گیری فرش یکی از انواع خدمات ارائه شده توسط قالیشویی های حرفه ای است. در صورت بروز هرگونه لکه خصوصا انواع لکه های لوازم ارایشی که بسیار سرسخت و مقاوم هستند، می توانید از خدمات قالیشویی محدوده پاسداران استفاده کنید. قالیشویی ها با داشتن دستگاه های به روز می توانند به راحتی انواع لکه ها را پاک کنند به گونه ای که اثری از آن بر روی فرش باقی نماند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید علاوه بر خدمات قالیشویی امروزه انواع خدمات موکت شویی و مبل شویی را نیز در مناطق شمال و شمال غرب تهران ارائه می دهد. شما می توانید با خیال راحت فرش های خود را به ما بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن از خدمات تضمین شده ما بهره مند شوید. قالیشویی توحید عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران است و توانسته با جلب رضایت مشتریان خود، موفق به دریافت عنوان واحد نمونه سال در 3 سال متوالی 96، 97 و 98 گردد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها