چکار کنیم درخت گردو پربار شود

امروزه پرورش نهال گردو و فروش محصولات آن، یکی از پرسودترین مشاغل به شمار می‌رود.

چکار کنیم درخت گردو پربار شود

با وضعیتی که بر کشور حاکم است، بدون شک هر شغلی که بتواند هم چرخ اقتصاد را بچرخاند و اشتغال‌زایی کند و افرادی را صاحب درآمد سازد، گزینه‌ی بسیاری خوبی خواهد بود.

همانطور که گفتیم پرورش و فروش مغز گردو می‌تواند سودآور باشد؛ زیرا برای شروع، به سرمایه‌ی کلان احتیاج ندارد، دانش و مهارت تخصصی و آکادمیک نمی‌خواهد و از همه مهم‌تر، نهال گردو، نسبتا آبیاری متوسطی می خواهد و به منابع آبی کشور، آسیبی نمی‌رساند.

اما دغدغه ای که همیشه در این میان گریبا‌ن‌گیر باغداران است، عدم باردهی و ثمر مناسب است. اگر درخت گردو؛ به قدر کفایت رشد نداشته باشد و محصول آن، به اندازه‌ی کافی نباشد، پیداست که هیچ سودی در این میان، به دست نخواهد آمد؛ شاید بدتر از آن، موجب ضرر هم بشود. از این روست که شناخت راهکارها و روش‌های پربار کردن این درخت، می‌تواند بسیار کارآمد باشد، که در ادامه به کمک نهالستان آریا نهال به آن می پردازیم.

چرا پرورش نهال گردو گزینه ی جذابی می باشد:
گردو یکی از مغزهایی است که می‌توان هزاران نوع استفاده از آن برد. در صنایع بسیاری، از شیرینی‌پزی گرفته تاآشپزی و حتی داروسازی و تولید لوازم بهداشتی، می‌توان از این میوه بهره گرفت.

حال در پی همین مزایای چشمگیر، کاشت نهال گردو، و پرورش آن و طبیعتا فروش محصولات آن، می‌تواند سود بسیاری را نصیب افراد بسازد. حتما این جمله معروف را شنیده اید که: خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، واقعیت امر هم همین است اگر قبل از خرید نهال گردو اطلاع درستی از هر انواع نهال گردو داشته باشید.

اما بهتر است قبل از خرید نهال گردو در اینجا مراجعه نمایید تا قیمت نهال گردو را در انواع متفاوت مشاهده و اطلاعات لازم جهت پرورش نهال های گردو را هم قبل از خرید اطلاع یابید.

گذشته از پرورش نهال گردو؛ یا همان (walnut seedlings) و فروش آن نیز، می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد. البته در هر دو مورد، باید به ظور ویژه توجه داشت که درخت و یا نهال، از رشد و سلامت کافی، برخوردار باشند.

رازهای پربار کردن نهال درخت گردو:
برای افزایش رشد و سلامت درخت گردو؛ و البته افزایش باردهی، راهکارهای بی‌شماری وجود دارد، اما از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. البته این راه هم در نظر داشته باشید که رشد درختان گردو، در سال‌های اولیه اندک است و شاید باردهی آن نیز کمتر از حد انتظار باشد. اما با استفاده از همین راهکارها، می‌توان در سال‌های آتی به افزایش محصول، کمک شایانی کرد.

اولین نکته خرید نهال گردوی با کیفیت:
قبل از پرورش هر نهال بهتر است ابتدا بدانید خرید نهال با کیفیت و پرقوت، می‌توان حلال تمام مشکلات باشد. هرچند که موارد بالا نیز اهمیت دارند، اما تا زمانی که نهال شما، قوت کافی را نداشته باشد و مرغوب نباشد، خبری از رشد مناسب و محصول پربار، نخواهد بود. نهالستان آریا نهال بزرگترین مرکز تولید کننده وعرضه کننده ی انواع ارقام نهال جهت کاشت و پرورش فضای سبز در ایران و خاورمیانه می باشد که شما می توانید خرید نهال خود را از این مجموعه معتبر صورت دهید.


کوددهی مناسب برای افزایش باردهی درختان گردو:
مهم‌ترین و اساسی ‌ترین راهکار برای پربار کردن درخت نهال گردو و البته حفظ سلامتی آن، کوددهی است. کود به مثابه‌ی غذای درخت می‌ماند و از آن جایی که درخت موجودی زنده است، بدون غذا زنده نخواهد ماند.

توصیه متخصصان بر آن است که در سال‌های اولیه، با بهره بردن از کودهای (حیوانی) و یا کودهای شیمیایی، منبع تغذیه مورد نیاز درخت را تامین نمایید. این کار معمولا باید در زمستان انجام بگیرد. بعدا که درخت رشد کرد و به اصطلاح جان گرفت، این کار باید هرسال و در فصل بهار انجام شود.

از مهم‌ترین کودها برای درخت گردو، می‌توان به:

1. کود نیتروژنی،

2. فسفر

3. پتاسیم

4. کودهای پوسیده ی دامی و... اشاره کرد.

خاک مناسب جهت پرورش درخت گردو:
توصیه بر آن است که خاک کاشت درخت گردو، نرم باشد؛ زیرا ریشه‌ی این درخت در خاک نرم، رشد و نموی بهتر و بیشتری خواهد داشت. به علاوه، لازم است که قبل از شروع به کاشت، خاک هر باغ مورد نظر آنالیز شده و در صورت تناسب، اقدام به احداث باغ گردو شود.

آبیاری مناسب نیاز باغ گردو:
این مورد نیز مثل باقی موارد، از اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا در صورت افراط، منجر به از بین رفتن نهال گردو، خواهد شد. البته میزان آبیاری، رابطه‌ای مستقیم با بارش در منطقه دارد. معمولا دو نوع آبیاری رواج دارد: قطره‌ای و غرق‌آبی. در مناطق گرمسیر، آبیاری باید هر هفته یکبار انجام شود.

نحوه کاشت صحیح نهال های گردو:
فاصله کاشت بین هر درخت، باید برای ارقام قدیمی در حدود 10 متر باشد، و در ارقام جدید مانند نهال گردو ژنوتیپ آریا در حدود 7 متر باشد. هر اندازه که درخت گردو، بیشتر به نور دسترسی داشته باشد، باردهی درختان شما بیشتر خواهد بود. البته در این میان، از هرس درخت گردو نیز نباید غافل شد.

جمع‌ بندی و نتیجه گیری در رابطه با پربار شدن درخت نهال گردو:
اکنون، از مشکلات و مسائل متداول در باغداری و پرورش گردو، آگاه هستیم. از طرفی، راه حل را نیز می‌دانیم و آگاه هستیم که برای حل آن مشکلات، چه کاری باید انجام داد و چه روشی را باید در پیش گرفت.

جواب ساده است! در سرتاسر ایران، نهالستان‌های بسیاری وجود دارند و ممکن فعالیت مناسبی داشته باشند و محصولاتی ارائه دهند، اما شناخت و برسی مجوز این نهالستان ها، کار آسانی نیست. ما اینجا هستیم که با معرفی یک مرجع معتبر با مجوز رسمی از جهاد کشاورزی جهت خرید نهال گردو، راه را برای شما هموار سازیم.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت نهالستان آریا نهال، به عنوان یک نهالستان معتبر، بهترین نهال‌های گردو را خریداری کنید. البته خرید به صورت حضوری نیز امکان‌پذیر است. شما در سایت (ariyanahal.ir) نه تنها شاهد لیست انواع نهال گردو، هستید بلکه لیستی از بهترین های های میوه ی ایران و جهان هم موجود می باشد.

منبع: (نهالستان آریا نهال ariyanahal.ir)

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها