مشخصات فنی تندر نود پلاس

تندر نود پلاس با چهره‌ای به‌روز شده و لوکس‌تر نسبت به برادر بزرگ‌تر خود تندر نود، یکی از سدان‌های محبوب و پرطرفدار تولید شده توسط شرکت ایران‌خودرو است.

مشخصات فنی تندر نود پلاس

این خودرو اگرچه در ظاهر و با افزودن آپشن‌ها تغییرات جالب‌توجه‌ای داشته است اما از نظر مشخصات فنی با تندر نود تفاوت قابل‌توجه‌ای ندارد و با همان کیفیت به بازار عرضه شده. از مزایای تندر نود پلاس می‌توان به مصرف سوخت مناسب، استهلاک پایین و کیفیت ساخت مطلوب اشاره کرد، در ادامه با قطعات تندر نود پلاس آشنا می‌شویم.

سیم گاز چیست؟
سیم گاز از جمله قطعات ضروری و کم‌مصرف در خودرو است. سیم گاز یا کابل گاز وظیفه انتقال میزان فشار پدال گاز به سمت موتور به منظور کم یا اضافه ‌کردن قدرت موتور خودرو را برعهده دارد.

با فشار دادن پدال گاز، سیم گاز کشیده می‌شود و قدرت موتور افزایش می‌یابد که این افزایش قدرت موتور در سرعت و شتاب گیری آن مؤثر است. برای کارکرد بهتر سیم گاز، آن را داخل یک محفظه نگه‌دارنده از جنس پلاستیک قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که نداشتن آسیب، پارگی و ساییدگی در سیم گاز در عملکرد آن تأثیر بسزایی دارد. دقت کنید هنگام تعویض، سیم گاز در جای مناسب و دقیق آن قرار گیرد.

کیت تسمه تایم چیست و چه زمانی باید تعویض شود؟
کیت تسمه تایم بخشی از یک موتور احتراق داخلی است که چرخش میل‌لنگ و میل بادامک را با یکدیگر هماهنگ می‌کند، به‌طوریکه دریچه‌های موتور در زمان‌های مناسب در هنگام مصرف و سوخت اگزوز باز و بسته می‌شوند.

حضور کیت تسمه تایم در موتور احتراق داخلی، برای جلوگیری از برخورد پیستون به سوپاپ‌ها بسیار مهم است. تغییر قطعات کامپوننت تسمه تایمینگ موتور در کنار هم باعث حفظ کارایی و ایمنی موتور می‌شود.

علاوه بر این، استفاده از یک کیت تسمه تایم هزینه قابل‌توجهی را در طول چرخه عمر خودرو کاهش می‌دهد. هنگام خرید کیت تسمه تایم و تعویض تسمه تایم در تندر نود پلاس، خوب است بدانید که این کیت حاوی همه مواردی است که شما برای تعویض قطعات اصلی ساییدگی علاوه بر خود تسمه تایم نیاز دارید.

کیت بلبرینگ چرخ جلو و علائم خرابی آن چیست؟
وظیفهٔ اصلی بلبرینگ کاهش اصطکاک و تسهیل چرخش تایرهای خودروی شما است. این قسمت از تندر نود پلاس امکان چرخش روان چرخ‌ها و حرکت عمومی خودرو را فراهم می‌کند. بلبرینگ چرخ جلو به دلیل فرسودگی و پارگی عمومی در طول زمان نیاز به تعویض دارد.

از نشانه‌های اصلی بلبرینگ چرخ جلوی فرسوده، سروصدای بیش از حد، عدم‌ثبات یا "سبک" نشان‌دادن فرمان است. اگر مطمئن نیستید که بلبرینگ چرخ جلوی شما فرسوده است، توصیه می‌کنیم به نمایندگی خودروهای رنو مراجعه کنید تا در مورد وضعیت بلبرینگ خودروی خود اطلاعاتی کسب کنید.

معرفی مجموعه دیسک ترمز جلو و کاربرد آن در تندر نود پلاس
دیسک ترمز قطعه‌ای دایره‌ای شکل است که عامل اصلی توقف خودرو به‌حساب می‌آید. وابستگی دیسک ترمز و چرخ‌ها به یکدیگر این‌گونه است که توقف دیسک موجب توقف چرخ‌ها و به دنبال آن توقف کامل خودرو می‌شود. دیسک ترمز روی بلبرینگ چرخ‌ها سوار و همراه با رینگ و لاستیک و هم سرعت با آن‌ها می‌چرخد.

سرعت دیسک توسط لنت‌ها و اصطکاک بین آن‌ها کاهش می‌یابد. با توجه ‌به اینکه دیسک ترمز در معرض حرارت و اصطکاک بالا قرار دارد این قطعه معمولاً از چدن یا سرامیک ساخته می‌شود.

دسته موتور راست

موتور احتراق داخلی یک وسیله چرخان چند کیلویی متشکل از قطعات مختلفی است، بنابراین انتظار ارتعاشات در آن وجود دارد. به لطف برخی سخت‌افزارهای تخصصی، اکثر رانندگان به‌سختی متوجه این ارتعاشات می‌شوند. وظیفه دسته موتور این است که ارتعاشات را جذب یا خنثی کرده و به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد.

طراحی دسته موتور بسته به وزن و نیرویی که از آن پشتیبانی می‌کند و میزان لرزشی که به بقیه وسایل نقلیه منتقل می‌کند، متفاوت است اما ساده‌ترین دسته موتور اساساً یک قطعه لاستیک است که بین قطعات فلز قرار دارد. یک طرف آن به قاب وسیله نقلیه، طرف دیگر به موتور وصل می‌شود

آشنایی با پمپ هیدرولیک فرمان و اساس کار آن
پمپ هیدرولیک درواقع یکی از قطعات سیستم تعلیق خودرو است و این پمپ باعث می‌شود فرمان به‌راحتی بچرخد. هنگام چرخاندن فرمان، پمپ هیدرولیک روغن را تحت‌ فشار به قسمت هیدرولیک فرمان انتقال می‌دهد و چون فرمان از طریق میله فرمان به چرخ‌دنده چرخ‌ها متصل است، در نتیجه فرمان راحت‌تر می‌چرخد و رانندگی آسان‌تری خواهید داشت. "ویژگی و مزایایی موتور ال 90 کاملا متفاوت از موتور تندر 90 پلاس است" حتما برای تعویض قطعه هرکدام از این مدل خودرو ها دقت لازم را به خرج دهید.

سخن پایانی

در این مقاله با مشخصات فنی و برخی از قطعات تندر نود پلاس مانند کیت تسمه تایم، کیت بلبرینگ چرخ جلو، دیسک ترمز، دسته موتور و پمپ هیدرولیک فرمان آشنا شدیم، آشنایی با قطعات و لوازم‌یدکی تندر نود پلاس می‌تواند به شما در نگه‌داری مناسب از خودرو کمک کند، به‌خاطر داشته باشید این قطعات همگی از قطعات مهم و اصلی تندر نود پلاس هستند بنابراین برای تعویض یا آن‌ها توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر شرکت رنو مراجعه کنید تا قطعات اصلی خودروی خود را با اطمینان تهیه نمایید. همچنین برای متوجه شدن از قیمت قطعات تندر 90 پلاس به سایت رنویار مراجعه کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها