معرفی 6 مورد از بهترین قالب های چند منظوره

قالب ها یا پوسته ها از مهم ترین محصولات وردپرسی هستند.

معرفی 6 مورد از بهترین قالب های چند منظوره

با وجود قالب ها، صاحبان سایت می توانند به جای رسیدگی به مراحل پایه ای طراحی سایت (مثل نصب افزونه ها، ساخت صفحات و بخش های گوناگون و ...)، وقت و تمرکز خود را برای طراحی هر چه بهتر و دقیق تر جزئیات و همینطور ارتقای رتبه سئو سایت بگذارند. از طرفی بسیاری از قالب های وردپرس برای هدف های مشخصی (مانند فروشگاهی) طراحی می شوند. اما در این میان، قالب های چند منظوره را داریم که رابط کاربری متنوعی را تنها در یک قالب ارائه می دهند. در ادامه به بررسی 6 گزینه از قدرتمندترین قالب های چند منظوره می پردازیم.

درباره قالب های چند منظوره
همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از قالب ها فقط برای یک کاربرد مشخص طراحی می شوند. بنابراین در این قالب ها طراحی ها، افزونه ها و تمام عناصر، مطابق با همان یک نیاز در اختیار کاربر قرار داده می شوند. اما در مقابل، قالب چند منظوره طوری طراحی می شوند که کاربر بتواند از آن برای هر کاربردی که مد نظر دارد استفاده کند.

کاربر در این قالب ها به کتابخانه ای از دموها یا پیش نمایش های متنوع دسترسی دارد. هر یک از این دموها نیز مطابق با یک کاربرد مشخص طراحی شده اند؛ مانند فروشگاهی، شرکتی، آموزشی، رستورانی و ... . بنابراین کاربر می تواند دموها را بررسی کرده و مطابق با هدف سایت، دموی دلخواه خود را انتخاب کند.

بهترین قالب های چند منظوره
در ادامه با معرفی هر یک از این قالب ها، به بررسی ویژگی ها و قابلیت های آن نیز می پردازیم.

1- قالب انفولد

رتبه اول به قالب انفولد (Enfold) تعلق می گیرد. این قالب توانسته در وب سایت تم فارست رتبه دوم فروش را از آن خود کند. علاوه بر این، در پلتفرم ژاکت (بزرگ ترین مارکت وردپرس ایران) نیز توانسته به مقام اول دست پیدا کند. البته لازم به ذکر است که نسخه ای که از این قالب در ژاکت موجود است، کاملاً فارسی سازی و راست چین شده است.

انفولد دارای بیش از 35 پیش نمایش متنوع است. بنابراین می توانید از این پوسته برای انواع سایت ها شامل فروشگاهی، شرکتی، شخصی و ... استفاده کنید. از دیگر ویژگی های این قالب می توان به طراحی مدرن و استاندارد آن اشاره کرد. به علاوه انفولد برای سایت های فروشگاهی سازگاری کامل با ووکامرس دارد. ضمناً با دانلود این قالب، ویدئوهای آموزشی آن را نیز دریافت خواهید کرد. سایر امکانات این قالب قدرتمند عبارت اند از:

· ارائه یک صفحه ساز قدرتمند به نام Avia شامل بیش از 40 اِلِمان اختصاصی

· کاملاً ریسپانسیو برای انواع صفحه نمایش ها

· ارائه تنظیمات متنوع و پیشرفته برای تغییر فونت، رنگ، چیدمان اِلِمان ها و ... .

· دارای کدنویسی بهینه شده برای موتورهای جست و جو

· بهره مندی از فناوری AJAX

· امکان فعالسازی قابلیت Preloader برای ارتقای سرعت سایت

· ارائه صفحات 404 متنوع

· ارائه قابلیت Lazy loading برای افزایش سرعت لود شدن سایت

· ارائه بخشی مجزا برای استفاده از خدمات گوگل مانند نقشه، ریکپچا و ... .

2- قالب آسترا
گزینه محبوب بعدی در این لیست، قالب آسترا (Astra) است که یکی از سریع ترین قالب های چند منظوره به شمار می رود. در واقع استفاده از کدهای بهینه جاوا اسکریپت در این قالب باعث شده که برای لود شدن آن به حجمی کمتر از 50 کیلوبایت و به زمانی حدود 0.4 ثانیه نیاز باشد.

در آسترا نیز به مجموعه ای گسترده از دموها شامل فروشگاهی، مسافرتی، شرکتی، پزشکی، آموزشی، رستورانی و ... دسترسی دارید. این قالب با محبوب ترین و قوی ترین صفحه سازها از جمله المنتور پرو نیز کاملاٌ سازگار است. به علاوه موارد زیر نیز جزو مزایای این قالب به شمار می روند:

· ارائه مجموعه ای قدرتمند از فونت های متنوع

· ارائه 30 طرح برای هدر و بیش از 10 طرح برای فوتر سایت

· امکان مدیریت پالت رنگ بخش های مختلف سایت

· ارائه استایل های متنوع برای بلاگ سایت

· امکان همراه شدن با افزونه Learndash و Lifter LMS برای ساخت سایت های آموزشی

· امکان نمایش محصولات در صفحاتی با اسکرول بی نهایت

· امکان مشاهده سبد خرید با فناوری AJAX

· کاملاً ریسپانسیو

3- قالب BeTheme

یکی دیگر از بهترین قالب های چند منظوره ، قالب بی تم (BeTheme) است. این قالب جزو انعطاف پذیرترین قالب ها محسوب می شود. به طوری که اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی، نمونه کار، آموزشی، پزشکی و ... دارید، می توانید BeTheme را نصب کرده و دموی دلخواه خود را از بین بیش از 650 پیش نمایش آنلاین این قالب انتخاب کنید.

علاوه بر این، امکان تغییر تنظیمات اِلِمان های گوناگون نیز تا حد بسیار زیادی در این قالب در اختیار کاربران قرار گرفته است. از طرفی در این قالب، صفحه ساز اختصاصی مافین بیلدر را در اختیار دارید. این صفحه ساز دارای بیش از 250 اِلِمان حرفه ای است و نحوه کار با آن نیز به صورت Drag & Drop است. از سایر مزایای این قالب نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· ارائه لینک فیلم آموزشی استفاده از قالب

· ارائه صفحه ساز اختصاصی و ویژوال کامپوزر

· سازگاری با افزونه چند زبانه کردن سایت

· دارای کدهای بهینه و سرعت بالا

· ارائه 20 استایل برای هدر سایت

5- قالب آوادا
یکی دیگر از قالب های پرفروش تم فارست، قالب آوادا (AVADA) است. به کمک این قالب چند منظوره نیز می توانید سایت خود را با هر کاربری که مد نظر دارید، بسازید.

صفحه ساز فیوژن بیلدر موجود در آوادا دارای اِلِمان های متنوع و رابط کاربری بسیار روان است که کار طراحی صفحات جدید را بسیار راحت کرده است. از دیگر مزایای این قالب می توان موارد زیر را برشمرد:

· سازگاری کامل با جدیدترین نسخه ووکامرس

· ارائه راهنما برای نصب و راه اندازی قالب

· سازگاری کامل با افزونه Hubspot

· همراه با نسخه پرو افزونه FileBird برای مدیریت فایل های وردپرس

6- قالب زفایر
آخرین گزینه در این لیست ، قالب زفایر (Zephyr) است. این قالب در سبک متریال (Material) آماده شده است. در این سبک طراحی سایت که توسط کمپانی گوگل ارائه شده، از ایده های خلاقانه و ابزارهای مدرن در جهت تأمین تمامی خواست های کاربر استفاده می شود. در واقع هدف این سبک تلفیق زیبایی و کارایی در سایت است.

ضمناً این قالب نیز از ووکامرس پشتیبانی می کند. امکانات دیگری که در این قالب ارائه می شوند عبارت اند از:

· طراحی کاملاً ریسپانسیو

· کیفیت بالای گرافیک های موجود در قالب

· ارائه تجربه کاربری با کیفیت

· ارائه افزونه Slider Revolution

· ارائه 20 پالت رنگی برای قالب

· بهره مندی از فناوری AJAX

· امکان انتخاب فونت های متفاوت برای صفحه نمایش های متفاوت

انتخاب از میان بهترین قالب های چند منظوره
اکنون وقت آن است که ابتدا نیازهای سایت خود را به طور دقیق مشخص کنید. سپس در وب سایت ژاکت وارد صفحه هر یک از این قالب ها شده و دموهای موجود در قالب را در بخش "مشاهده پیش نمایش" بررسی کنید. در نهایت با توجه به نیازهای سایت خود، گزینه ایده ال را از بین این قالب ها انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که تمامی قالب ها ابتدا توسط متخصصین ژاکت بررسی شده و بعد از تأیید کیفیت و اصالت، در اختیار کاربران قرار گرفته اند. بنابراین در تهیه هر یک از این قالب ها دغدغه ای از بابت ایمن و استاندارد بودن آنها نخواهید داشت.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها