بهترین آجیل برای تقویت هوش کودکان

اگر شما صاحب فرزند هستید و دغدغه تهیه غذا و داشتن رژیم سالم را برای او دارید، نگران نباشید! طبیعی است که شما به فکر تغذیه سالم فرزندتان باشید، مخصوصاً در سال‌های اولیه، رساندن مواد غذایی به مغز کودک ضروری است تا حافظه و ادراک او بهترین عملکرد را داشته باشند. اما چه نوع غذایی برای تقویت هوش کودکان مفید است؟

بهترین آجیل برای تقویت هوش کودکان

 یکی از انواع بهترین غذا برای تقویت هوش کودکان آجیل‌ها هستند. انواع آجیل هم سالم و هم سرشار از مواد غذایی مفید برای مغز کودک شما هستند. اما چرا آجیل‌ها برای مغز کودک مفید و انواع آجیل خوب برای کودک چه هستند؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر توضیح دهیم و اگر آجیل مرغوب می‌خواهید سری به سایت آجیل و خشکبار حاجی بادومی بزنید.

 

 

چرا خوردن آجیل برای تقویت هوش کودکان مفید است؟

پیش از اینکه ما در مورد آجیل‌های مفید برای مغز کودکان صحبت کنیم، اجازه دهید که کمی در این مورد توضیح دهیم که چرا خوردن آجیل برای مغز کودک‌مان مفید است. در پاسخ باید گفت که وقتی که کودک ما آجیل می‌خورد در بدن او اثراتی به وجود می‌آید که حافظه و عملکرد مغزش را تقویت می‌کند که ما در ادامه این اثرات را به طور مختصر توضیح خواهیم داد. اگر هم شما مایل به خرید و قیمت آجیل آنلاین هستید، به سایت حاجی بادومی مراجعه کنید.

2

 

خوردن آجیل به خونرسانی مغز کودک‌تان کمک می‌کند

 یکی از اثرات مفید خوردن آجیل بر روی مغز کوکتان تنظیم فشار خون بدن او است. همه اعضای بدن ما از جمله مغزمان برای عملکرد درست و صحیح احتیاج به خونرسانی کافی دارند تا درست کارشان را انجام دهند. دقیقاً در مغز هم همین اتفاق می‌افتد. اگر فشار خون بدن ما به درستی تنظیم نشده باشد، خون کافی هم به مغز کودک‌تان نمی‌رسد و برای همین، ممکن است که او احساس خستگی کند و حتی حافظه‌اش درست کار نکند. خوشبختانه، در آجیل‌ها مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم و کلسیم وجود دارند که با کمک همدیگر به تنظیم فشار خون بدن کمک می‌کنند و خون را به اندازه کافی به مغز کودک‌تان می‌رسانند. در نتیجه، اگر خون کافی به مغز کودک شما برسد، او می‌تواند با تمرکز بیشتری کارهایش را انجام دهد.

3

 

با خوردن آجیل کودک‌تان را شادتر کنید!

یک اثر مهم دیگر آجیل هم بر روی مغز کودک این است که به او حس شادی و آرامش می‌دهد. حالا شاید شما با خودتان فکر کنید که این چه ربطی به عملکرد مغز دارد؟ برای پاسخ، به این فکر کنید که ما وقتی شاد و آرام هستیم، کارمان را با تمرکز بیشتری انجام می‌دهیم. اما اگر خسته و بی‌حوصله باشیم اصلاً دوست نداریم آن کار را انجام دهیم. اما آجیل چطور به شادی و آرامش ما کمک می‌کند؟ در آجیل‌ها آمینو اسیدی به نام تریپتوفان وجود دارند که این آمینو اسیدها هورمون سروتونین را در بدنمان تولید می‌کنند که سروتونین باعث حس شادی و آرامش‌مان می‌شود. در نتیجه، ما می‌توانیم راحت‌تر و با تمرکز بیشتری کارهایمان را انجام دهیم. بنابراین، خوردن آجیل می‌تواند کودک‌تان را شادتر و عملکرد مغزش را بهتر کند.

 

گردو

آیا می‌دانستید که نام دیگر گردو «غذای مغز» است؟ تعجبی هم ندارد، چون شکل گردو شبیه به شکل مغز انسان است. اما مهمتر از ظاهر گردو مواد غذایی درون آن است که برای سلامت مغز کودک شما بسیار مفید هستند. برای مثال، شما با خوردن ۲۸ گرم گردو می‌توانید ۱۷۵ کالری، ۷ گرم پروتئین، 3 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین E را به بدن کودکتان برسانید. کلسیم، منیزیم و پتاسیم درون گردو برای تنظیم فشار خون کودکتان خوب هستند. اما در گردو ماده دیگری هم به نام اسید چرب امگا ۳ وجود دارد که جزو چربی‌های سالم است. بنابراین، اگر به جای دادن غذاهایی که چربی ناسالم در خود دارند، گردو را به کودکتان بخورانید، او هم کارکرد مغز بهتری خواهد داشت و هم اینکه فشار خونش بالا نخواهد رفت.

 

پسته

یکی از آجیل‌های دیگر که به خونرسانی به مغز کودکتان کمک زیادی می‌کند پسته است. در پسته مواد غذایی مثل لوتئین و زیگزانتین وجود دارند که باعث بهبود جریان خون به مغزمان می‌شوند. در نتیجه، وقتی که کودک شما روزانه پسته را می‌خورد، خون بیشتری به مغزش می‌رسد و می‌تواند با تمرکز بیشتری کارهای روزانه‌اش را انجام دهد. همچنین، لوتئین و زیگزانتین پسته هم به پیشگیری از بیماری‌های چشمی مثل تباهی لکه زرد کمک می‌کنند. علاوه بر این، هورمون ملاتونین در پسته هم باعث تنظیم خواب شب کودکتان می‌شود. همانطور که می‌دانید، اگر بدن ما در طول شب خواب راحتی داشته باشد، مغز ما در طول روز عملکرد بهتری خواهد داشت. بنابراین، خوردن پسته هم به خونرسانی به مغز کودکتان کمک می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود که مغز کودکتان با تمرکز بیشتری در صبح کارهایش را انجام دهد.

 

بادام

کمتر کسی است که مزه ترد و خوشمزه بادام را دوست نداشته باشد. برای همین، اگر به دنبال یک آجیل ترد و خوشمزه برای کودکتان می‌گردید، می‌توانید بادام را انتخاب کنید. اما شاید شما بپرسید که چرا انقدر بادام برای مغز کودکتان مهم است؟

 

بادام و افزایش خونرسانی به مغز

 تحقیقاتی که بر روی اثر بادام بر روی حافظه انجام شده نشان می‌دهند که مصرف روزانه بادام می‌تواند به تقویت حافظه و یادگیری افراد کمک کند. با این حال دقیقاً چه چیزی در بادام وجود دارد که باعث بهبود عملکرد مغز ما می‌شود؟ در بادام مقدار زیادی کلسیم، فیبر، منیزیم و ویتامین E وجود دارند. ما قبلاً هم توضیح دادیم که کلسیم و منیزیم به تنظیم فشار خون کودک‌تان و خونرسانی به مغز او کمک می‌کنند.

 

آیا خوردن بادام برای کنترل کلسترول کودکتان مفید است؟

یک نوع چربی گیاهی به نام استرول در بادام وجود دارد که مصرف آن می‌تواند مانع از جذب کلسترول توسط بدن کودکتان شود. بنابراین، همین مسئله می‌تواند به نوبه خود به تنظیم فشار خون کودک‌تان کمک کند که مانع از بسته شدن رگ‌های خونی مغز او خواهد شد. یک خوبی دیگر خوردن بادام هم برای کودکتان رساندن ویتامین E به بدن او است که ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و می‌تواند از بروز التهاب در رگ‌های خونی و سلول‌های مغزی کودکتان جلوگیری کند. بنابراین، اگر کودک شما غذای ناسالم زیاد می‌خورد، می‌توانید به جای میان وعده‌های پرچرب و کالری به او بادام دهید که هم برای مغزش مفید باشد و هم اینکه سلامتش را در طولانی مدت تامین کند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اول بايدپدربتونه اجيل بخوره تافرزنددرست كنه كه نميتونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها