6 ویژگی مهم که هر اسباب بازی موزیکالی باید داشته باشد

با مهم ترین ویژگی های اسباب بازی های موزیکال متحرک و موزیکال باتری خور برای سنین مختلف آشنا شوید.

6 ویژگی مهم که هر اسباب بازی موزیکالی باید داشته باشد

در رابطه با اسباب بازی های موزیکال، تصورات اشتباهی وجود دارد. برخی تصور می کنند اسباب بازی های موزیکال صرفا باید برای نوزاد ها تهیه شوند. اما این باور اشتباه است. به طور کلی هر اسباب بازی که قابلیت تولید صدا داشته باشد، یک مدل موزیکال محسوب می شود. حالا که متوجه شدیم دقیقا به چه اسباب بازی هایی موزیکال گفته می شود، باید در رابطه با چگونگی خرید آن ها صحبت کنیم.

اگر قصد خرید اسباب بازی های موزیکال را دارید، می توانید برای دریافت یک نقشه راه کامل راهنمای جامع اسباب بازی موزیکال را مطالعه فرمایید. در این راهنما اصلی ترین مسائلی که باید در هنگام خرید اسباب بازی، برای موزیکال بدانید ذکر شده است. تا انتها با ما همراه باشید تا در ادامه ما 6 ویژگی اصلی را معرفی خواهیم کرد، که یک اسباب بازی موزیکال باید داشته باشد. توجه به این نکات در هنگام خرید، باعث داشتن تجربه ای شیرین از خرید اسباب بازی موزیکال خواهد شد.

برای خرید اسباب بازی های موزیکال باید به چه مواردی توجه کرد؟

در این بخش ما 6 ویژگی اساسی را به شما پدر و مادر های عزیز معرفی خواهیم کرد، که اسباب بازی موزیکال مد نظر شما باید داشته باشد. این موارد فارغ از قیمت و یا برند محصول مد نظر شما هستند، و توجه به آن ها اساسی و لازم است. پس با ما همراه باشید.

مهمترین و بزرگترین بخش یا نوع اسباب بازی های موزیکال، نمونه های باتری خور هستند. تنوع اسباب بازی های موزیکال باتری خور این قدر زیاد است که نمی توان اسباب بازی های موزیکال را بدون مدل های باتری خور تصور کرد. اکثر اسباب بازی های موزیکال باتریی به وسیله باتری های قلمی یا نیم قلم تغذیه می شوند، که به راحتی در دسترس همگان است. اگر بخواهیم ریزتر به موضوع بپردازیم باید گفت که خود اسباب بازی های باتری خور نیز، به چند دسته تقسیم می شوند. یکی از انواع اسباب بازی های باتری خور مدل های حرکتی هستند. این اسباب بازی ها که اکثرا با سه باتری قلمی تغذیه می شوند، می توانند حرکت کرده و کارهای جذاب زیادی را برای نوزادان و خردسالان انجام دهند.

ایمنی و تولید استاندارد

از آن جایی که اسباب بازی های موزیکال، بیشتر مورد استفاده نوزادان و خردسالان قرار می گیرند، باید کاملا ایمن باشند. ایمن بودن به این معنی است که، نباید هیچ لبه تیزی در بخش های مختلف اسباب بازی موزیکال قرار داشته باشد. اگر قصد دارید تا برای نوزاد خود یک اسباب بازی موزیکال تهیه کنید، توجه به این ویژگی بسیار هم تر نیز می شود.

نوزاد ها همیشه اسباب بازی ها را در دهان خود قرار می دهند. وجود لبه های تیز باعث ایجاد زخم در دهان فرزند شما خواهد شد. همچنین در تولید اسباب بازی های موزیکال، باید از مواد اولیه استاندارد و غیر سمی استفاده شده باشد. وجود مواد حساسیت زا و یا سمی، می تواند باعث ایجاد بیماری های مختلف پوستی و یا گوارشی در فرزند شما شود.

دوام و طول عمر بالا

فرقی نمی کند که اسباب بازی موزیکالی که قصد خرید آن را دارید، برای یک نوزاد باشد و یا یک نوجوان. احتمال وارد شدن ضربه به این مدل از اسباب بازی های بسیار زیاد است. نوزادان و خردسالان، مدام به اسباب بازی های خود ضربه زده، و یا آن ها را به اطراف پرتاب می کنند. همچنین در سنین بالاتر نیز احتمال برخورد اسباب بازی به موانع مختلف

Picture2

با توجه به همه دلایلی که در بالا ذکر شد، اسباب بازی موزیکالی که تهیه می کنید باید دوام بالایی داشته باشد. طول عمر بالای یک اسباب بازی، حتی اگر باعث گران قیمت شدن آن شود، می تواند باعث جلوگیری از خرید های مکرر شده، و علاوه بر ایجاد آسایش برای شما والدین عزیز، در هزینه های شما نیز صرفه جویی کند.

سبک وزن بودن

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره کردیم، اسباب بازی های موزیکال بیشتر مورد استفاده نوزادان، خردسالان و کودکان قرار می گیرند. به همین دلیل سبک وزن بودن محصولی که خریداری می کنید، نکته ای بسیار پر اهمیت است. فرزند شما باید بتواند به راحتی اسباب بازی خود را در دست گرفته، و با آن بازی کند. سنگین بودن اسباب بازی موزیکال می تواند باعث خستگی کودک شود، و همین امر باعث می شود تا به مرور زمان، او این اسباب بازی را کنار بگذارد.

قابل شست و شو بودن

شما والدین عزیز باید بتوانید اسباب بازی های موزیکالی که تهیه کرده اید را، به صورت روزانه و یا هفتگی بشویید. اهمیت این ویژگی نیز به استفاده زیاد نوزادان و خردسالان، از اسباب بازی های موزیکال بر می گردد. وقتی فرزند شما روزانه چندین ساعت اسباب بازی خود را در دست گرفته، آن را به زمین می اندازد، و یا این اسباب بازی به اشیاء مختلف برخورد می کند، بدیهی است که باید امکان شست و شوی آن وجود داشته باشد.

قابل شست و شو بودن اسباب بازی موزیکال، می تواند سلامت فرزند شما را تضمین کرده، و از بروز مشکلات گوارشی در او جلوگیری کند. پس در هنگام خرید اسباب بازی های موزیکال، حتما به این مورد توجه ویژه ای داشته باشد.

عدم وجود قطعات کوچک و جدا شونده

از آن هایی که در سنین پایین، کودکان چندان مراقب اسباب بازی های خود نیستند، وجود قطعات کوچک و جدا شونده بسیار زیاد در اسباب بازی، می تواند باعث تسریع خرابی آن شود. پس یک اسباب بازی موزیکال خوب باید تا جای ممکن، قطعات کوچک و قابل جداسازی کمی داشته باشد.

Picture3

علاوه بر این، جدا شدن بخش های کوچک اسباب بازی های موزیکال، می تواند جان فرزند شما را تهدید کند. نوزادان و خردسالان علاقه زیادی به بلعیدن وسیله های مختلف دارند، و به همین دلیل نباید بخش های مختلف اسباب بازی های آن ها به سادگی جدا شود. همچنین باید تا حد امکان، اسباب بازی مورد نظر شما، از بخش های بزرگ تشکیل شده باشد.

وجود رنگ های شاد و سر زنده

فرزند شما بخش زیادی از شبانه روز خود را، مشغول بازی با اسباب بازی های خود است. وجود رنگ های شاد و سر زنده در اسباب بازی موزیکالی که خریداری کرده اید، باعث می شود تا فرزند شما دیرتر از آن خسته شود. همچنین وجود رنگ های شاد به خصوص در سنین پایین، باعث شاداب تر شدن فرزند شما خواهد شد. وقتی فرزند شما سال های زیادی را با اسباب بازی موزیکال شاد، با رنگ های زیبا گذرانده باشد، به مرور سر زنده تر و با نشاط تر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا 6 مورد از اصلی ترین ویژگی های یک اسباب بازی موزیکال خوب را، به شما والدین عزیز معرفی کنیم. اگر در هنگام خرید به این موارد توجه داشته باشید، می توانید به خوبی توجه فرزند خود را به محصولی که خریداری کرده اید جلب کنید. در نتیجه فرزند شما ساعت های طولانی را، به بازی با این اسباب بازی موزیکال مشغول خواهد. در نظر گرفتن این ویژگی ها همچنین باعث می شود تا، خریدی مقرون به صرفه تر را داشته باشد.

مطلب فوق بر گرفته از وبسایت کودک پلاس؛ مرجع خرید انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه به آدرس https://koodakplus.com  می باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها