سئو تکنیکال، بررسی چک لیست سئو تکنیکال 2022

سئو تکنیکال یا سئو فنی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در روند بهینه سازی سایت مورد توجه قرار دهیم. در حالت کلی تمامی سایت‌ها دارای قسمت‌های مختلفی هستند که برای گوگل دارای اهمیت بوده و هیچ بخشی از چشم خزنده‌های گوگل دور نخواهد ماند.

سئو تکنیکال، بررسی چک لیست سئو تکنیکال 2022

هر سئو کاری زمانی که یک پروژه را در دست می‌گیرد، این را می‌داند که باید دقیقا در هر بخشی چه تغییراتی انجام دهد و چه قسمت‌هایی نیاز به بهینه سازی دارند ولی برای راحتی بیشتر سئو و فعالیت‌های آن به سه دسته تقسیم خواهند شد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این تقسیم بندی، سئو تکنیکال می‌باشد.

سئو تکنیکال چیست؟

همانطور که گفتیم سئو به سه دسته اصلی تقسیم بندی خواهد شد. این سه دسته، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می‌باشند. به این معناست که شما به عنوان یک متخصص سئو در زمان قبول پروژه‌های سئو سایت در مشهد، می‌بایست به بهنیه سازی 3 مورد ذکر شده در بالا بپردازید.

بیشتر افراد این را می‌دانند که طراحی سایت کاری فنی است و این باعث شده تا موتورهای جستجو نیز به بخش فنی علاقه مند شده و سئو فنی را به وجود بیاورند. در این دسته باید تمامی نکات فنی سایت از نظر موتور جستجو بهینه شود و در این روند نکات و قوانینی که گوگل تصویب می‌کند، همگی رعایت شوند.

کارها و فعالیت‌هایی که در سئو فنی انجام می‌شود به صورت تخصصی به پیکربندی سایت و کدهای آن، موتور جستجو و ربات‌ها خزنده آن‌ها و ... مرتبط خواهند شد. می‌دانید که سایت شما قبل از اینکه به دست کاربر رسیده و مراحل جلب رضایت او را طی کند، باید از ربات‌های خزنده گوگل عبور نماید تا ایندکس شده و در نتایج جستجو قرار بگیرد.

ربات‌ها فقط با کدهای سایت سر و کار دارند و شما باید در این بخش کاری کنید تا سایتی قابل فهم داشته باشید و خزنده‎ها برای بررسی کدها به هیچ مشکلی برخورد نکنند. این دقیقا هدف سئو تکنیکال است. این بخش شامل مواردی است که ساختار صحیح سایت را تعیین کرده و کدهای آن را برای خزنده‌ها قابل درک خواهد کرد.

اهمیت سئو فنی چیست؟

بیشتر سئو کارانی که این روزها در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت می‌کنند، آشنایی زیادی با سئو تکنیکال نداشته و شاید حتی آن را مهم ندانند. این به معنی عدم اهمیت این بخش نیست بلکه این دید دقیقا زمانی پیش می‌آید که سئو کار محترم فقط با سیستم‌های مدیریت محتوایی کار کرده و امکاناتی که این سیستم‌ها برای بهینه کردن بخش فنی سایت ارائه می‌دهند، او را بد عادت کرده است.

باید این را بدانید که وردپرس، جوملا و سایر سیستم‌های مدیریت محتوایی کار طراحی سایت و سئو را راحت‌تر کردند. در این سیستم‌ها معمولا بدون دانش فنی نیز می‌توانیم کار خود را پیش برده و به مشکل آنچنانی برخورد نکنیم چرا که هم کد المان‌های مختلف در آن وجود دارد و هم این کدها کاملا سئو شده می‌باشند. شاید این موضوع برای شما پیش بیاید که به خاطر یک خط کد کاملا ساده، سایت را از چشم موتورهای جستجو مخفی کرده باشید.

در حالت کلی سئو تکنیکال اولین قدمی است که هر سئوکار باید برای شروع بهینه سازی سایت خود انجام دهد. سپس می‌تواند وارد سئو داخلی شده و نهایتا سئو خارجی را پیاده سازی کند. اگر به نظر شما بهینه سازی سایت بدون اجرای اقدامات سئو داخلی و خارجی امکان پذیر نیست، باید این را بدانید که این کار بدون داشتن بخش فنی مناسب نیز امکان پذیر نمی‌باشد.

چک لیست سئو تکنیکال 2022

حالا که با ماهیت سئو فنی آشنا شدید بهتر است با المان‌های مختلف این بخش بهینه سازی سایت نیز آشنا شوید تا بهتر مفهوم سئو فنی را متوجه شوید. برای اینکه با آخرین آپدیت گوگل در این زمینه نیز آشنا شوید تصمیم داریم تا چک لیست سئو تکنیکال 2022 را معرفی نماییم:

بهینه سازی سرعت سایت

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در چک لیست سئو فنی 2022 آورده شده است، توجه به نکاتی است که می‌تواند سرعت لود صفحه را افزایش دهد. این روزها کاربران علاقه زیادی به سرعت داشته و به احتمال زیاد حوصله این را نخواهند داشت تا منتظر باز شدن سایت‌های سنگین بمانند.

به همین دلیل سرعت سایت برای گوگل نیز اهمیت دارد. ممکن است سایت شما دارای محتوای خیلی خوبی باشد ولی به دلیل نداشتن سرعت لود خوب، رتبه خوبی نگیرد. اینجاست که تمامی زحمات شما به باد خواهد رفت.

برای اینکه سایتی پرسرعت داشته باشید باید نکات زیادی را رعایت نمایید. برای مثال زمانی که شروع به طراحی سایت می‌کنید باید کدهای سایت را به صورتی پیاده سازی نمایید که کاملا بهینه بوده و جوری لود شوند که کمترین زمان ممکن را ببرد. مثلا کدهای جاوا اسکریپت سنگین‌ترین کدها هستند و همیشه باید در آخرین مرحله لود شوند.

البته مهم‌ترین گزینه در بهینه سازی سرعت سایت، بهینه سازی حجم صفحات می‌باشد که این امر ارتباط مستقیمی با نحوه دیزاین سایت شما دارد. یعنی باید عکس‌ها و ویدئوهایی که در سایت بارگذاری می‌کنید را تا حد امکان بهینه کرده و حجم کمی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. طراحان وب سایت‌ به منظور بهینه بودن سرعت لود سایت از کدهای سبک‌تر استفاده می‌کنند از این رو به منظور آشنایی با خدمات طراحی سایت و هزینه‌های مربوط به آن توسط شرکتی معتبر، اینجا کلیک کنید.

طراحی سایت به صورت واکنش گرا

یکی دیگر از نکات مهم در سئو تکنیکال این است که سایتی داشته باشید که در تمامی دیوایس‌ها به خوبی نمایش داده شود و تمامی مطالب به صورت کاملا خوانا باشند. این روزها بیشتر افراد از گوشی موبایل هوشمند خود برای وب گردی استفاده می‌کنند و این دلیلی است برای اینکه گوگل روی ریسپانسیو بودن سایت تاکید دارد.

طبیعتا همان اندازه فونتی که برای متن خود در سیستم دکستاپ انتخاب کردید، برای موبایل مناسب نبوده و باید تغییراتی را در آن ایجاد نمایید. این دقیقا طراحی واکنش گرای سایت است.

ایجاد ساختاری بهینه در سایت برای ایندکس بهتر

در ابتدا به این اشاره کردیم که گوگل با کدهای سایت شما سر و کار دارد و برای اینکه بخواهد صفحات مختلف را بررسی نماید، خزنده‌های مخصوص این کار را برای ورود به کدها آماده خواهد کرد.

این خزنده‌ها هستند که تشخیص می‌دهند صفحه سایت شما می‌تواند وارد نتایج گوگل شود یا نه. اصطلاحا اینجاست که تصمیم ایندکس گرفته خواهد شد. زمانی که صفحه‌ای در وب ایندکس می‌شود به این معنا است که ربات‌ها یا خزنده‌های گوگل آن را بررسی کرده، محتوا را تشخیص داده و نهایتا تایید کردند.

حالا اگر شما بخواهید بعد از منتشر کردن هر صفحه یا مقاله دست روی دست بگذارید تا ربات‌ها به صورت خود جوش به سایت سر زده و آن‌ها را ایندکس کنند، تا مدت‌ها کار سئو سایت را پیش نخواهید برد. باید با استفاده از روش‌هایی، ساختاری در سایت ایجاد کنید تا ربات‌ها با سرعت هرچه تمام‌تر سایت را بررسی نمایند.

تمامی فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام خواهید داد، در حوزه سئو تکنیکال قرار گرفته و جزء یکی از مهم‌ترین گزینه‌های چک لیست سئو تکنیکال 2022 می‌باشد. اولین قدمی که باید برای این کار بردارید لینک سازی داخلی مناسب است. باید جوری این کار را انجام دهید که تمامی صفحات به هم ارتباط داشته باشند و ربات‌ها از طریق این راه‌های ارتباطی به تمامی سایت سرکشی کنند.

استفاده از نقشه سایت، فایل robots.txt، استراکچر دیتا و ... همگی در این دسته قرار خواهند گرفت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها