سئو را از کجا شروع کنیم تا همه مشکلاتمان حل شود؟

بهینه کردن یک وبسایت برای موتورهای جستجو می تواند کار دشواری باشد خصوصا اگر شما برای شروع هیچ ایده ای نداشته باشید!

سئو را از کجا شروع کنیم تا همه مشکلاتمان حل شود؟

از کجا باید شروع کرد؟

شما می توانید صفحات وب سایت تان را برای هزار کلمه کلیدی که بازدید کننده ها آنها را جستجو خواهند کرد، بهینه سازی کنید. یا حتی می توانید محتوای منحصر بفردی تولید کنید که بیشترین تاثیر را در فروش تان داشته باشد. اما در مورد مشکلات فنی چطور؟ لینک دادن چه می شود؟

برای پیشبرد اهداف سئو بیزنس خود میتوانید از دوره های آنلاین آموزش سئو کمک بگیرید.

خبر خوب اینکه شما برای شروع سه قدم مهم پیش رو دارید:

· بات های جستجو را فعال کنید.

· سیگنال های مرتبط ارسال کنید.

اعتبار و رابطه را افزایش دهید.
این قدم ها باید یکی از پس از دیگری گرفته شوند. برای سئو مقدماتی قبل از اینکه روی سیگنال های مرتبط تمرکز کنید باید بات های جستجو را فعال کنید. و قبل افزایش اعتبار باید سیگنال های تان را به درستی انتخاب کنید.

بات جستجو را فعال کنید.
موتور های جستجو باید قبل از رنک دادن ارگانیک به صفحات وب سایت شما از حضور آن ها مطلع شوند. موتورهای جستجو ربات را برای خزش وب می فرستند و به این صورت مطالب برای نتایج صفحه جستجو جمع آوری می شود. این دو فرایند به عنوان ایندکس کردن و خزیدن شناخته می شوند.

اگر صفحات وب سایت شما قابلیت خزش نداشته باشند هیچ کدام از تلاش های شما برای بهینه سازی در موتورهای جستجو نمایش داده نمی شود.

به همین خاطر فعال کردن بات برای خزیدن اولین کاری است که برای شروع سئو باید در نظر داشته باشید.

سئوی فنی می تواند در شمار و اولویت صفحات ایندکس شده، معنای آن صفحات، سرعت سایت و موارد بسیار بیشتری تاثیر فراوان داشته باشد.

از آنجایی که همه ی مشکلات فنی باعث ایجاد مشکلات عملکرد نخواهند شد، برای همین بهتر است تمرکز خود را روی مواردی بگذارید که بطور مستقیم بر خزش و ایندکس تاثیر گذارند، مانند لینک های که قابل خزش نیستند، تگ های که به صورت اتفاقی ایندکس نشدند، و ناکارآمدی robots.txt. بعد تر می توانید به سراغ مسائل دیگری مانند محتواهای تکراری و ارور 404 بروید و آنها را رفع کنید.

سیگنال های مرتبط ارسال کنید.
به محض اینکه پیج شما برای بات ها قابل خواندن شود آنها باید بتوانند معنای صفحات و اهداف شما را جمع آوری کنند.

ارتباط محتوایی بزرگترین و تاثیرگذارترین سیگنال برای موتورهای جستجو است. موتور جستجو به صورت الگوریتمی کلمات و اصطلاحات جستجوگران را با صفحات وب ایندکس شده مساوی در نظر می گیرد. استفاده از کلمات کلیدی واقعی یعنی کلمات و اصطلاحاتی که افراد آنها را جستجو می کنند و برای بهینه سازی محتوا نکته ی بسیار مهمی است.

کلمات کلیدی که به درستی استفاده شده باشند به موتورهای جستجو سیگنالی می فرستند مبنی بر اینکه این محتوا و این صفحه به پرسش افراد مرتبط است. هرچه محتوای شما سیگنال های مرتبط بیشتری نسبت به نوع جستجوی افراد ارسال کند، فروش شما هم به همان نحو بیشتر خواهد شد.

جستجوی کلمات کلیدی به شما کمک میکند که بفهمید افراد واقعی چه کلمات و اصطلاحاتی را جستجو میکنند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که از آن کلمات کلیدی یک نقشه تهیه کنید تا به درستی به صفحات مرتبط شوند و به همین منوال صفحات را بهینه سازی کنید.

در میان صفحاتی که به بهینه سازی احتیاج دارند سلسله مراتب اولویتی نیز وجود دارد. نقشه ای که در آن کلمات کلیدی مشخص می شوند همچنین نشان می دهد که کدام کلمه کلیدی بیشترین پتانسیل برای رشد جستجوی ارگانیک دارد.

صفحاتی که حاوی کلمات کلیدی مهم و با پتانسیل بالا هستند همواره در صف اول برای بهینه شدن و سئو قرار می گیرند. همچنین باید اهداف بیزنسی خود را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال:

· در بخشی مشخص آگاهی در مورد برند ایجاد کنید.

· فروش بیشتر و سفارش بیشتر کسب کنید.

· سود بیشتری به دست آورید.

· از فواید رقابتی بهره مند شوید.

استفاده از تمپلیت برای صفحات به ارتباط متنی محتوا کمک بسیار زیادی می کند. تمپلیت می تواند به محتوای شما کد هایی را اضافه کند که جستجوگرها برای نمایش صفحات استفاده می کنند. بعضی از این کدها شامل هد لاین ها، متا دیتا، و دیتای ساختاری می شود که همان سیگنال های مرتبطی هستند که بالاتر به آنها اشاره شد. هر چقدر این سیگنال ها قدرتمندتر، و تاثیرگذارتر باشند رنک بهتری در انتظار شما خواهد بود.

اعتبار و ارتباط را افزایش دهید.
به ارتباط شبیه یک سیگنال رادیویی نگاه کنید! قدم آخر افزایش این سیگنال و بالا بردن تاثیر آن است. بک لینک (لینکی که از سایت های دیگر به شما داده می شود) همان زیاد کننده قدرت است. موتورهای جستجو صفحاتی که لینک بیشتری دارند را به عنوان صفحات قدرتمندتر، با اعتبار بیشتر و مرتبط تری در نظر می گیرند که باید جایگاه بهتری هم در رنکینگ داشته باشند.

زمانی بود که بک لینک ها مرتبط ترین سیگنال ها به حساب می آمدند. اما در سال های اخیر ارتباط محتوایی جای آنها را گرفته است.

نحوه ناوبری و اینترنال لینک های شما می توانند به عنوان سیگنال جای قدرت دهنده عمل کنند. صفحاتی که در ناوبری هدر لینک شده اند می توانند بیشترین رای را نسبت به دیگر صفحات موجود در وب سایت شما داشته باشند. این مسئله یکی از مهم ترین موارد برای موتور های جستجو است و به همین خاطر آن صفحات به عنوان یک صفحه مهم در نظر گرفته می شوند.

لینک گرفتن از سایت های دیگر موضوع بحث برانگیزی است اما اگر از سایت های مهم و با کیفیت با بیشترین ارتباط اتفاق بیفتند می توانند کمک بسیار بزرگی باشند. اما متاسفانه لینک ها قابلیت آسیب زدن هم دارند به همین خاطر هیچ وقت در ازای پول از سایتی نخواهید که به شما لینک بدهد.

موثرترین گزینه پیش روی شما این است که بهترین محتوا را تولید کنید و آن را به دیگران خصوصا سایت های دیگر ارائه دهید تا با مخاطبان شان به اشتراک بگذارند.

این مطالب می توانند راهنمای خرید، بلاگ پست، نمایش ظاهر محصولات، و یا هر آنچه که افراد به دنبال آنها هستند باشند. از جستجوی کلمات کلیدی به عنوان راهنما در انتخاب استراتژی های محتوایی استفاده کنید.

تولید محتوا های ارزشمند و تبلیغ آنها یکی از روش های موثر بازاریابی محتوا محسوب می شود. شما می توانید آن را در توییتر به اشتراک بگذارید، از یک دوست خبرنگار کمک بگیرید و در اخبار آن را ارائه دهید، برای دنبال کننده هایتان در فیسبوک و لینکدین آن را به نمایش بگذارید، در خبرنامه های ایمیلی تان آن را ذکر کنید، از صاحبان سایت های دیگر مستقیما بخواهید که شما را معرفی کنند و به شما لینک بدهند. به خاطر داشته باشید هدف شما پربار کردن کوله پشتی لینک های تان است.

برای حرفه ای شدن در حوزه سئو نیاز است که به دقت بر عملکرد خود و رقباس خود تمرکز داشته باشید و دانش خود را در این سئو بروز نگه دارید و از آموزش های آنلاین سئو پیشرفته بهره بگیرید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها