خرید خانه در پرمتقاضی‌ترین منطقه تهران

در طول سالیان اخیر همواره منطقه 5 تهران یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مناطق تهران برای سکونت بوده است به طوری که بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، منطقه ۵ تهران بیشترین تعداد معاملات را داشته است.

خرید خانه در پرمتقاضی‌ترین منطقه تهران

این آمار نشان می‌دهد منطقه 5 تهران در تیرماه با ۷۳۱ فقره معامله مسکن از مجموع ۵۷۰۱ فقره معامله و سهم ۱۴.۴ درصدی، سبب شده تا این منطقه از تهران، محبوب‌ترین منطقه پایتخت برای متقاضیان خرید مسکن لقب بگیرد.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در منطقه 5 تهران به دنبال خرید خانه هستید، اما آشنایی زیادی با محله‌های این منطقه ندارید با ما همراه باشید تا ضمن بررسی قیمت مسکن، شما را با سه محله مهم این منطقه بیشتر آشنا کنیم.

بررسی قیمت و معرفی محله جنت آباد

در این گزارش قرار است شما را با جذاب‌ترین محله منطقه 5 تهران، یعنی محله جنت آباد آشنا کنیم.

محله جنت آباد یکی از محله‌های شمال غرب پایتخت محسوب می‌شود که آب و هوای خوب آن، مزیت این محله را چند برابر کرده است. شما با گذر از این محله شاهد ساختمان‌ها و برج‌های نوساز بسیاری خواهید بود و آرامش و خلوتی آن، قطعاً برای شما نیز جالب توجه خواهد بود.

جنت آباد به سه بخش جنت آباد مرکزی، جنت آباد شمالی، و جنت آباد جنوبی تقسیم شده که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

جنت آباد جنوبی

اگر قصد خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی دارید باید بگوییم که این محله به نسبت جنت آباد مرکزی و شمالی متقاضیان بیشتری برای خرید مسکن دارد.

از خیابان‌هایی که در این محله محبوبیت زیادی برای خرید ملک دارد، خیابان‌های چهار باغ شرقی و چهار باغ غربی و کوچه‌های منتهی به این دو خیابان است که باعث شده قیمت ملک در اینجا به نسبت جنت آباد شمالی و مرکزی بالاتر باشد.

این محله از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی و از شرق به شهید ستاری و از غرب به بزرگراه شهید باکری منتهی می‌شود از همین رو دسترسی خوبی به غرب پایتخت دارد.

جنت آباد مرکزی

جنت آباد مرکزی بعد از جنت آباد جنوبی محبوبیت بیشتری برای خرید ملک دارد که خیابان‌های مخبری و شانزده متری اول و دوم متقاضیان بیشتری برای خرید ملک دارد؛ هر چند که تفاوت زیادی از لحاظ شهرسازی و نوع دسترسی در این سه بخش (جنت آباد مرکزی، شمالی و جنوبی) وجود ندارد.

جنت آباد شمالی

اگر به دنبال خرید مسکن در جنت آباد شمالی هستید، لازم است که بدانید، این محله نسبت به جنت آباد مرکزی و جنوبی از قیمت پایین‌تری برخوردار است.


معرفی محله کوهسار

اگر به دنبال سکونت در محله‌ای آرام و خوش آب و هوا هستید، خرید آپارتمان در کوهسار را به شما پیشنهاد می‌کنیم و در ادامه شما را بیشتر با این محله جذاب آشنا خواهیم کرد.

محله کوهسار جزو شمالی‌ترین محله‌های منطقه 5 به شمار می‌رود که با پارک جنگلی و کوهستان مجاورت دارد. این محله قبل از دهه 50 جزو روستای کن بود به همین دلیل قدمتی طولانی دارد. اما امروزه به دلیل آب و هوای بسیار مطلوب، یکی از محله‌هایی به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری برای سکونت دارد.

در طول سالیان اخیر ساخت‌وسازهای زیادی در این محله انجام شده که امروزه بیشتر بافت شهری این منطقه به شکل آپارتمانی در آمده است از همین رو قدمت ساختمان‌های این محله عموما نوساز هستند.

شما با خرید آپارتمان در محله کوهسار در موقعیتی بی‌نظیر خواهید بود به طوری که از جنوب در مجاورت اتوبان همت، از غرب به محله شهران، از شرق به محله کن و از شمال به پارک جنگلی کوهسار مجاورت خواهید داشت.

بررسی قیمت مسکن در محله کوهسار

شما برای خرید خانه در این محله باید برای هر متر مربع به طور میانگین بین 30 تا 40 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید؛ البته امکان یافتن خانه زیر این قیمت را هم خواهید داشت اما این واحدهای مسکونی اغلب بدون امکانات هستند و در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار نگرفته‌اند.

اما اگر به دنبال واحدهای مسکونی نوساز هستید، باید برای هر متر مربع نزدیک به 45 میلیون تومان بودجه داشته باشید.

معرفی محله شاهین

سومین و آخرین محله‌ای که قرار است شما را برای خرید خانه آشنا کنیم، محله شاهین است. این محله به مانند بسیاری از محله‌های منطقه 5 تهران در طول سالیان اخیر ساخت و ساز زیادی در آن انجام گرفته است، از همین رو می‌توان بافت امروز محله شاهین را نوساز و مدرن معرفی کرد.

اگر قصد خرید آپارتمان در شاهین را دارید، بد نیست که بدانید محله شاهین جزو مناطقی محسوب می‌شود که در محدوده طرح ترافیکی قرار ندارد و به تبع آن طرح زوج و فرد نیز در این محله از تهران اجرا نمی‌شود.

اگر بخواهیم در خصوص امکانات این محله صحبت کنیم باید بگوییم که این محله دارای امکانات خوبی نظیر درمانی، رفاهی، حمل و نقل عمومی و ... است.

بررسی قیمت مسکن در محله شاهین

یکی از ویژگی های این محله داشتن تنوع متراژهای مختلف برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای است. قیمت مسکن در این محله به نسبت کوهسار تا حدودی بالاتر است.

متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در محله شاهین بین 38 تا 45 میلیون تومان است. البته این قیمت‌های ذکر شده متناسب با سن بنا، موقعیت جغرافیایی، امکانات و ... متغیر است. شما برای خرید واحدهای نوساز در این محله باید بالای 50 میلیون تومان برای هر متر مربع بودجه داشته باشید.

در پایان لازم به تاکید است که اگر به دنبال خرید آپارتمان در سایر مناطق تهران هستید، می‌توانید به «سایت ملکی دلتا» به عنوان اولین سایت ملکی در ایران مراجعه کنید. در ضمن اگر به دنبال ملک خاصی هستید که با جستجو، ملک دلخواهتان را نیافته‌اید با ثبت درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران و آژانس‌های عضو سایت دلتا شما را یاری خواهند کرد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رحیمی
    0

    نگه دارین برای خودتون با این قیمتا فضایی ... من به عنوان یه جوون دارم مهاجرت میکنم شما بمونید و این شرایط داغون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها