معیارهای سئو وب سایت در الگوریتم جدید گوگل

معیارهای سئو، تعیین کننده روش های سئوی مورد استفاده در ارزیابی و توسعه یک وب سایت از نظر سئو هستند.

معیارهای سئو وب سایت در الگوریتم جدید گوگل

سه منبع برای معیارهای سئو وبسایت در الگوریتم جدید گوگل وجود دارد. اولین منبع فاکتورهای رتبه بندی نتایج جست و جوییست که توسط خود گوگل اعلام شده و پذیرفته شده است که الگوریتم های گوگل از بررسی این فاکتور ها برای دریافت و بررسی سیگنال های عملکرد وبسایت استفاده می کنند.

تاثیر خرید بک لینک در الگوریتم جدید گوگل

منبع دوم فاکتورهای رتبه‌ای است که توسط کارشناسان سئو مورد توافق قرار گرفته‌اند که الگوریتم‌های جستجو از آن فاکتورهای رتبه‌بندی برای رتبه‌بندی سایت ها و صفحات استفاده می‌کنند، اگرچه گوگل به طور رسمی این فاکتور ها را تایید نکرده است اما تجربه ، میزان درستی این فاکتور ها و عوامل را ثابت کرده است.منبع سوم این است که کارشناسان سئو هنگام ارزیابی یک وب سایت از نظر سئو از آن ها استفاده می کنند.

معیارهای سئو وبسایت در الگوریتم جدید گوگل

گوگل بزرگترین و بهترین موتور جست و جو در جهان است ، یکی از دلایل این امر ، استفاده ی این شرکت از الگوریتم های پیشرفته برای بررسی عملکرد سایت ها است.به همین دلیل الگوریتم گوگل نقش اساسی در بهبود تجربه کاربری موتور جست و جوی گوگل ایفا می کند.به خصوص امروزه که موتورهای جست و جوی دیگری در حال رقابت با گوگل هستند.

بنابراین این شرکت ، همواره در حال بروزرسانی الگوریتم های خود برای افزایش عملکرد و کارایی موتور جست و جوی خود است.

برای سئو کار بسیار مهم است که از معیارهای سئو وبسایت در الگوریتم جدید گوگل مطلع باشد.چراکه الگوریتم گوگل همواره در حال آپدیت شدن و پیشرفته تر شدن است و معیارهایی که توسط این الگوریتم برای تعیین رتبه سایت ها در نظر گرفته می شود ممکن است تغییر کند.

معیارهایی که گوگل در الگوریتم جدید خود برای سئو وبسایت در نظر میگیرد مانند الگوریتم پیشین به دو قسمت سئو داخل صفحه و سئو خارجی تقسیم می شود.

معیارهای سئو وبسایت در الگوریتم جدید گوگل برای سئو داخلی 

سئوی درون صفحه (سئوی درون صفحه) عمل بهینه سازی عناصر در یک وب سایت است. خود معیارهای گوگل در سئوی درون صفحه را می توان به دو قسمت سئوی مرتبط با کلمات کلیدی و غیر مرتبط با کلمات کلیدی تقسیم کرد.

معیارهای گوگل در سئوی درون صفحه مربوط به کلمات کلیدی

کلمات کلیدی کلماتی هستند که محتوای یک سایت به خصوص یک صفحه را به ساده ترین شکل خلاصه می کنند. از این کلمات به عنوان ارائه خلاصه ای از آنچه در یک صفحه وجود دارد به موتورهای جستجو به صورت کد استفاده می شود.گوگل در الگوریتم جدید خود بیش از قبل بر کیفیت محتوا تمرکز کرده است به طوریکه اکنون برای دستیابی به رتبه بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، به محتوای جامع و با کیفیت تر نیاز است که کلمات کلیدی به طور طبیعی در آن بکار رفته باشد.

بنابراین بر خلاف گذشته ، گوگل به تعداد کلمات کلیدی موجود در مطالب کمتر توجه می کند و بیشتر طبیعی ، جامع و منحصر به فرد بودن مطلب را در نظر میگیرد.

معیارهای گوگل در سئوی درون صفحه که با کلمات کلیدی مرتبط نیستند

عواملی که خارج از کلمات کلیدی و موضوعات مورد استفاده در محتوا در یک صفحه وب هستند را معیارهای سئو وبسایت در الگوریتم جدید گوگل که با کلمات کلیدی مرتبط نیستند می گویند. استفاده از لینک ها در مطالب،  سرعت بارگذاری صفحه، استفاده از داده‌های ساختار یافته، ساختار URL صفحه، سهولت استفاده از سایت در دستگاه تلفن همراه که همگی بر اساس تمرکز بر ارائه یک تجربه کاربری خوب هستند جزو این دسته قرار میگیرند.

استفاده از رپورتاژ آگهی برای کسب رتبه بهتر در گوگل

معیارهای سئو وبسایت در الگوریتم جدید گوگل برای سئو خارجی

سئو خارج از صفحه به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می شود و بر رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر می گذارد. گوگل از این معیارها برای  درک محبوبیت، ارتباط، اعتبار و شهرت یک سایت استفاده می کند.برای مثال این مورد که چند درصد از کاربرانی که از طریق شبکه های اجتماعی یا لینک های خارجی وارد وبسایت شما می شوند به گوگل درک درستی از محبوبیت و اعتبار سایت شما در بستر وب می دهد.

نتیجه : 

معیارهای سئو وبسایت در الگوریتم جدید گوگل به صورت کلی عبارتند از :

چگالی کلمات کلیدی

منحصر به فرد بودن محتوا

طول محتوا

سرعت بارگذاری صفحات

چگونگی استفاده از تگ های H

سازگاری سایت با موبایل

نرخ پرش 

نرخ تبدیل

ساختار سایت

لینک های داخلی

بک لینک های سایت

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها