چگونه بهترین شرکت سئو را انتخاب کنیم؟

انتخاب شرکت سئو مناسب برای مدیریت و افزایش بازدید وبسایت شما، گام بزرگی برای سرمایه گذاری در جهت بهبود وضعیت کسب و کار است. شرکت های زیادی در ایران فعالیت می کنند که اگر عبارت "بهترین شرکت های سئو" را جستجو کنید به لیستی بلند بالا از آن ها دست پیدا می کنید اما واقعا چگونه باید بهترین شرکت سئو را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید؟ در این مقاله به بررسی و راهنمایی در این خصوص می پردازیم.

چگونه بهترین شرکت سئو را انتخاب کنیم؟

پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که در سئو نتایج ملموس را نمی توان یک شبه به دست آورد؛ با این حال، بهینه سازی یک وب سایت نیازی به دانستن رازهای گوگل و جادوگری ندارد. قطعا ما نمی توانیم به شما انتخاب یک شرکت را تحمیل کنیم، اما می‌توانیم دستورالعمل ‌های ساده ‌ای در مورد نحوه انتخاب یک شرکت سئو مطمئن ارائه کنیم تا اطمینان حاصل کنید آژانسی که انتخاب می‌کنید منافع کسب و کار شما را افزایش دهد.

نحوه انتخاب شرکت سئو مناسب

فثقفثقف

بیش از 90 درصد کل افرادی که در موتور جستجوگر گوگل چیزی سرچ می کنند، به لینک های صفحه نخست می روند. این موضوع می تواند کمی ترسناک به نظر برسد اما نشان می دهد که اگر استراتژی سئو مناسبی نداشته باشید امکان دارد حجم زیادی از مشتریان خود را از دست دهید.

طبق آمار در سال 2022 از هر 10 کسب و کاری که سئو سایت را به عنوان استراتژی اصلی خود در نظر گرفتند، 8 تای آن ها اذعان کردند که این استراتژی برای آن ها سودمند بوده است.

1.از شرکت هایی که نمی توانند به شما استراتژی سئو بدهند دوری کنید.

 

مطمئناً، نکات فنی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند گیج کننده باشد. با این حال، این کار جادوی سیاه نیست. اگر یک شرکت سئو نتواند اصول اولیه این که یک کمپین سئو برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد را توضیح دهد، احتمالاً زیاد قابل اعتماد نیست.

اگر در مورد سئو و اصطلاحات بهینه سازی سایت اطلاعات زیادی ندارید، بهتر است مقاله سئو چیست ایران وب لایف را مطالعه نمایید.

مفهوم سئو در واقع ساده است: کاربران برای یافتن محصولات، خدمات و پاسخ پرسش های خود به موتور جستجوی گوگل متکی هستند. اگر روی کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، ترافیک بیشتری به وب سایت خود ایجاد می کنید. ترافیک ارگانیک بیشتر از گوگل به معنای تماس و خرید بیشتر است.

2.دقیقا آنچه از سئو می خواهید را مشخص کنید.

 

اگر می‌خواهید یک شرکت سئوی خوب و مطمئن انتخاب کنید، با تعیین اهداف شروع کنید. اگر درک اولیه ای از آنچه در فرایند سئو رخ می دهد دارید، می توانید کار با یک شرکت سئو را با اطمینان کامل آغاز کنید. قبل از شروع پروژه حتما کلمات کلیدی معقولی که مدنظر دارید را در بیاورید و مشخص کنید دقیقا از سئو چه می خواهید. به عنوان مثال برای یک کارخانه تولید کننده کپسول گاز، رتبه گرفتن روی کلمه کلیدی "خرید گاز اکسیژن" نسبت به "اکسیژن" خالی باید ارجح تر باشد.

3.شرکت سئویی را انتخاب کنید که در کلمات مربوط به خود رتبه خوبی داشته باشد.

 

موردی وجود دارد که اغلب می شنویم: تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان برای پیدا کردن شرکت سئو معتبر بسیار عالی است. این موضوع کاملا درست می باشد اما شرکتی که قصد دارد شما را روی کلمات کلیدی مربوط بالا بیاورد، بهتر است پیش از شما، روی سایت خود کار کرده و روی کلمات کلیدی حوزه خود رتبه داشته باشد.

4.بررسی سوابق و نمونه کار های شرکت سئو

 

هنگام انتخاب بهترین شرکت سئو برای کار، کمی عمیق‌تر جستجو کنید. از وبسایت شرکت های معرفی شده در لیست ها بازدید کنید و در قسمت نمونه کار ها، میزان سختی فعالیت و نتیجه ای که گرفته شده را مشاهده کنید. همچنین می توانید با مطالعه بررسی ها و نظرات کاربران روی گوگل مپ و سایت های نظرسنجی از صحت کار آن ها اطمینان حاصل کنید.

توجه کنید که سئو فرایندی بلند مدت است و باید همکاری سازنده ای با هم داشته باشید به همین دلیل شرکتی را انتخاب کنید که ارتباطات مناسب، فرهنگ سازمانی درست و شفافیت بالایی در روند انجام کار داشته باشند.

5.نحوه گزارش دهی شرکت سئو را بررسی کنید.

 

زیبایی سئو و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ این است که هر کاری ما انجام می دهیم، کاملا قابل ردیابی است. از ابزار هایی مانند گوگل آنالیتیکس گرفته تا سرچ کنسول، رهگیری کلمات کلیدی و تعداد بی‌شماری از ابزارهای دیگر، می‌توانید همه موارد بهبود سئو سایت خود را اندازه‌گیری کنید.

حتما بپرسید که نحوه گزارش دهی شرکت سئوی مدنظر به چه صورت است. آیا آن ها ماهانه نتایج را با شما در میان می گذارند یا گزارش های 3 ماهه یا 6 ماهه برای شما ارسال می کنند؟ آیا بعد از ارسال گزارش با توضیح آن سعی در تفهیم مفاهیم اصلی گزارش سئو به شما دارند یا خیر؟

در صورت امکان یکی از گزارش های ماهانه آن ها را دریافت کرده و مطالعه نمایید.

6.شرکت های خوب سئو، قیمت های پایین ندارد!

 

هیچ چیز با ارزشی، ارزان بدست نمی آید. قیمت و بودجه قطعا یکی از مهم ترین بخش ها و معیار های شما برای انتخاب بهترین شرکت سئو است اما در نظر داشته باشید که سئو به هیچ وجه خدمت ارزان قیمتی نیست چراکه می تواند ظرف کمتر از دو سال میزان فروش وبسایت شما را میلیاردی کند.

شرکت های سئو ارزان قیمت می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، وب‌سایت‌ را مستقیماً در معرض خطر جریمه‌های گوگل قرار دهند. نه تنها سئوی ارزان به اعتبار آنلاین برند شما آسیب می رساند، بلکه ارزش وب سایت شما را کاهش می دهد و باعث هدر دادن کامل پول و زمان می شود.

جمع بندی در مورد نحوه انتخاب بهترین شرکت سئو

صثقصثقصثق

تفاوت سئوی خوب و سئوی بد صرفاً هدر دادن پول و زمان نیست؛ سئوی بد می تواند برای شهرت و اعتبار شرکت شما مضر باشد. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یک کانال بازاریابی فوق العاده است که وقتی به درستی اجرا شود، می تواند کسب و کارهای کوچک را موفقیت های بزرگ برساند.

بنابراین بهتر است قبل از هر کاری، نکات گفته شده بالا را دوباره با خود مرور کنید تا بهترین انتخاب را برای این همکاری بلند مدت داشته باشید.

(منبع)

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها