استراتژی های افزایش فروش سایت

چگونه ترافیک بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنم؟ بی شک این اولین سوالی است که پس از راه اندازی یک آنلاین در ذهن اکثر کارآفرینان یا صاحبان مشاغل ایجاد می شود.

استراتژی های افزایش فروش سایت

در واقع امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و از سوی دیگر بیماری فراگیر کرونا، عمده مردم از طریق وب سایت و آنلاین شاپ ها نیاز های خود را برآورده می کنند. از همین روی، تعداد آنلاین شاپ های مختلف روز به روز رو افزایش یافته و دائما رقابت میان کسب و کار ها بیشتر می شود. به همین ترتیب اگر شما با آخرین ترفند های بازاریابی و استراتژی های افزایش فروش سایت آشنا نباشید، قطعا از سایر فروشگاه های اینترنتی عقب می مانید. اما خبر خوب این است که راه های بیشماری برای افزایش فروش کسب و کار های اینترنتی وجود دارد که ما در این مقاله بهترین و موثر ترین آن ها را نام برده ایم.

معرفی انواع استراتژی های فروش

به لطف بستر های کاربردی همچون وردپرس، امروزه ساخت یک وب سایت برای فروش محصولات مختلف به صورت آنلاین کار پیچیده ای نیست، بلکه این افزایش فروش سایت و نحوه ارتباط گرفتن با مشتری ها است که از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. درواقع راه اندازی کسب و کار اینترنتی می تواند نسبت به خرید یک فروشگاه واقعی، بسیار به صرفه تر و در عین حال پول ساز تر نیز باشد. مهم نیست که صاحب چه کسب و کاری هستید و در چه زمینه ای فعالیت می کنید بلکه تنها باید مشتریان وفادار خود را پیدا کرده و مشتری های جدید را جذب کنید. از همین روی ما در این مقاله به معرفی بهترین استراتژی های فروش پرداخته ایم تا شما عزیزان بتوانید کسب و کاری پر رونق را برای خود بسازید.

تعامل با مشتری

در خرید و فروش آنلاین همه چیز بر می گردد به مشتری. درواقع این مشتریان هستند که شما را به هدف نهایی یعنی فروش، می رسانند. به همین ترتیب تعامل با مشتری و جذب مشتریان آینده از مهم ترین عوامل بقای کسب و کار های آنلاین به شمار می رود. اما چطور تمامی قشر های مختلف را تحت تاثیر آنلاین شاپ خود قرار دهیم؟ به دلیل افزایش روزمره کسب و کار ها و خلاقیت بیشمار افراد در زمینه بهبود فروشگاه های اینترنتی، این امر بسیار رقابتی شده است. از همین روی شما باید بتوانید کسب و کار خود را تا جای ممکن از سایر رقبای فعال در این زمینه متمایز کنید. می توانید آفرهای ویژه ای در وب سایت خود قرار داده و از این طریق مشتری های بیشتری جذب کنید. معمولا ارتباط صحیح با مشتری و برخورد مناسب در تمامی مراحل خرید، پیگیری برای آگاهی از بازخورد مشتری ها، افزایش کیفیت محصولات و در ارتباط بودن با مشتری می تواند در تعامل با مشتری بسیار موثر واقع شود.

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی یا همان کمپین بازاریابی، یکی از بهترین و موثر ترین روش های افزایش فروش سایت به شمار می روند. به دلیل تاثیرگذاری این کمپین ها انتخاب اول صاحبان مشاغل برای افزایش فروش همین گزینه است. کمپین بازاریابی به مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده ای گفته می شود که هر وب مستر یا صاحب وب سایت، این استراتژی ها را تعیین می کند تا فروشگاه آنلاین خود را ارتقاء داده و محصولات را به تعداد بالا تری به فروش برساند. انواع مختلفی از کمپین ها وجود دارد که هر یک از تاثیر بخصوص خود برخوردار بوده و به طور متفاوتی بر روی وب سایت ها تاثیر می گذارند. برخی از محبوب ترین کمپین های تبلیغاتی به شرح زیر می باشند:

کمپین های دیجیتال مارکتینگ

کمپین های دیجیتال مارکتینگ با هدف معرفی یک کسب و کار و جا انداختن نام آن در ذهن مردم ایجاد می شوند. این نوع کمپین به مجموعه اقدامات بهینه شده ای گفته می شود که در راستای رساندن کسب وکار به هدف نهایی آن به کار گرفته می شود. معمولا برای راه اندازی این کمپین ها می توانید از افراد متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.

کمپین های بازاریابی یکپارچه

کمپین بازاریابی یکپارچه به کمپین هایی گفته می شود که توسط آن پیام هایی در قالب محتوا، ایمیل، بارگذاری در شبکه های اجتماعی و غیره به صورت مستمر برای بازدیدکنندگان و مخاطبان کسب و کار به نمایش گذاشته می شود. هدف از این کمپین ها تبدیل بازدیدکننده به مشتری نهایی می باشد.

کمپین بازاریابی محتوا

کمپین محتوا یا content marketing، یکی از محبوب ترین استراتژی های تبلیغاتی محسوب می شود. در این استراتژی، شما باید به جای فروش محصولات، تعدادی محتوای کامل در ارتباط با محصولات خود در اختیار مشتریان قرار داده تا تمامی سوالات مشتری حل شود. این می تواند در انتخاب صحیح مشتری و ترقیب وی تاثیر بسزایی داشته باشد.

کمپین های مسئولیت اجتماعی یا CSR

کمپین CSR، کمپینی است که اطمینان حاصل می کند تا شرکت ها تجارت خود را بر مبنای صداقت و راستگویی نسبت به مشتریان پیش می برند. در این کمپین به تاثیر اجتماعی، اقتصادی و محیطی فعالیت ‌ها و همچنین حقوق بشر توجه ویژه ای می شود. برای کارفرمایان، CSR در حال حاضر به عنوان یک راه مهم برای افزایش مزیت رقابتی، حفاظت و بهبود آگاهی از برند و ایجاد اعتماد در مشتریان و کارکنان به حساب می آید.

کمپین بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی نیز یکی از راه های جالب افزایش فروش سایت به شمار می رود. در این روش تنها کافیست شما با ساخت ویدئویی خلاقانه آن را در میان مردم پخش کنید. اگر مخاطبان با ویدئوی شما ارتباط خوبی برقرار کنند ادامه کار بسیار است و ویدئو به سرعت در تمامی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. این امر نه تنها نام برند شما را به افراد بیشتری نشان می دهد، بلکه به تعامل با مشتری و جذب مخاطب نیز کمک می کند. (اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با بازاریابی دیجیتال به دست آورید، به پی فا مگ مراجعه کنید.)

تسهیل روند پرداخت

بلیبلیبل

یکی دیگر از استراتژی های بسیار مهمی که برای افزایش فروش باید رعایت شود، نحوه صحیح پرداخت مشتریان می باشد. درواقع اینکه مشتری از چه راه هایی امکان پرداخت از فروشگاه آنلاین شما را داشته باشد، تاثیر بسیاری بر روی فروش شما می گذارد. درواقع این مرحله نهایی ایست که پس از تلاش های فراوان شما برای جذب مشتری، نباید به راحتی مخاطب را منصرف کرده و او را از ادامه روند خرید پشیمان کند. معمولا مردم فروشگاه هایی را انتخاب می کنند که همه چیز آن ها از روند ساده تری برخوردار باشد. در مسئله پرداخت نیز اینچنین است، اگر مراحل پرداخت شما کند پیش برود و مشتری کوچک ترین معطلی را مشاهده کند ممکن است همه چیز خراب شود. اما چطور روند پرداخت را آسان تر از فروشگاه های دیگر ارائه دهیم؟ در این زمینه استفاده از درگاه پرداخت پی فا به شما کمک شایانی خواهد کرد. درگاه پرداخت پی فا روند پرداخت مشتری را تسهیل می بخشد و مدیریت فروش محصولات و تراکنش ها را برای شما را تا حد امکان ساده می کند. با مجهز کردن وبسایت خود به درگاه پرداخت پی فا، می توانید از ویژگی های فوق العاده پی فا مانند فرم پرداخت، تسویه آنی، درگاه اشتراکی و ... نیز بهرمند شوید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها