رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار:

۶۲۴ امضای طلایی در ۱۵ دستگاه شناسایی شده است

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: شروع به پاکسازی ۱۵ دستگاه که بیشترین صدور مجوز را داشتند، کرده ایم که ۶۲۴ امضای طلایی در این دستگاه‌ها شناسایی شده است.

۶۲۴ امضای طلایی در ۱۵ دستگاه شناسایی شده است

سیاح گفت: شروع به پاکسازی ۱۵ دستگاه که بیشترین صدور مجوز را داشتند کرده ایم البته در این ۱۵ دستگاه وزارت بهداشت و جهاد مانده و وزارت نفت و نیرو نیز تازه شروع شده است. وزارت ارشاد از نظر صدور مجوز‌ها وزارت خوبی نیست طی بررسی‌های این وزارتخانه ۹ شرط مبهم وجود داشت. در کل در این پاکسازی ها ۶۲۴ امضای طلایی یافت شده است.

او گفت: از ۱۲ دستگاه ۲۴ مجوز کشف شده که هنوز به درگاه ملی اعلام نشده است. سازمان اداری استخدامی، وزارت کشور و سازمان برنامه اقدامی نکرده اند.

در ادامه خاندوزی وزیر اقتصاد گفت:گزارش‌هایی که ارائه شده حاکی از این است که ۴ دستگاه وزارت کار، جهاد، صمت، راه و شهرسازی بیش از همه مورد نیاز فعالان اقتصادی برای مجوز هستند .  ۳۶۵ هزار درخواست مجوز وجود دارد که بیشترین مجوز را از این ۴ دستگاه طلب کردند.

او می گوید:مراحل نظارت انجام می‌شود.۲۴ مجوز وجود دارد که همچنان دستگاه‌ها آن را اعلام نکردند پیشنهاد این است که به سبب این که با یک تخلف قانونی مواجه هستیم باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و این جزو دستورکار‌های اصلی است که رئیس جمهور نیز بر این نکته  در جهت برداشتن مانع از پیش پای فعالان اقتصادی تاکید دارد.باید در این خصوص از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود.

در ادامه سبحانیان معاون وزیر اقتصاد گفت:تا امروز حدود ۵۰۰ مجوز کسب و کار را ثبت محور کرده ایم. حدود ۱۰۰۰ شرط مبهم را در هیئت مقررات زدایی از مجوز‌ها حذف کردیم بیش از ۳۰ هزار مجوز صنفی وجود داشت که با همکاری دستگاه‌ها این تعداد به ۳ هزار تا کاهش پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    به این آقای بفرمایید سری به اداره مرجع ذیصلاح بزنند و ببینند ایشان که دستگاهی مجهول است و حاضر نیستند حتی نام را فاش کند بیش از ده میلیون شغل را تعطیل کردند و چند میلیون شغل را نیز تحت شعاع قرار دادند ، با چه مجوزی این کار را کردند .
    به این آقا بفرمایید که شما کسب و کارها را تعطیل نکنید مجوز دادن پیشکشتان

  • ناشناس
    0

    اگه تونستید پاک بسازید .همه پشتوانه های ستون اسلام وانقلاب دارند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها