اجرای تاثیرگذار یک رویداد علمی در روزهای سخت اقتصادی

پانزدهمین سمینار بین المللی کسب و کار با حضور مدیران بخش خصوصی در صدا و سیما برگزار شد.

اجرای تاثیرگذار یک رویداد علمی در روزهای سخت اقتصادی
پانزدهمین سمینار بین المللی کسب و کار با عنوان " توسعه بازارهای هدف و عوامل سودآوری شرکتها " در تاریخ 28 و 29 تیر 1401 با سخنرانی Dr. Klaus- Peter Wagenfuhr از آکادمی DMAN آلمان و استاد « آستانه ها » مدرس و کارشناس ارشد کسب و کار و استارت آپ های بین المللی در آلمان، توسط موسسه عصر گفتگوی قلم  در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
 
این سمینار 2 روزه ،  با هدف بررسی وضعیت اقتصاد، رشد و پرورش کسب و کار و توسعه بازار و اطمینان از سود آوری در همه حوزه ها با حضور  مدیران و فعالان اقتصادی بنگاه های بخش خصوصی  طی دو روز در تاریخ 28 و 29 تیرماه ،۱۴۰۱ حدود 8 ساعت در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما در تهران برگزارشد. در این نشست فناورانه که شخصیت ها، صاحب نظران و مسئولان شرکت های دانش بنیان دعوت داشتند، چالشها، راهکار‌ها و پیشنهاد‌های مرتبط با این حوزه مطرح شد.
دکتر Klaus-Peter Wagenführ محقق آلمانی و دکتر  آستانه  ها  ، که  به عنوان مدرس در زمینه توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و سودآوری آنها با تبادلات بازارهای خارجی در این سمینار حضور داشتند، با ارائه مطالب و روش های سرمایه گذاری و سودآوری در این زمینه به شرکت در چگونگی ورود به بازار های خارجی و رقابت با رقیب های سرسخت داخلی و همچنین خارجی برای داشتن یک بازار کار خوب و دارای جذب سرمایه با آنها به سخنرانی پرداختند و با تدریس و حل مسئله و تمرین، آنها را از چگونگی موفقیت و پیشرفت در این مسیر آگاه کردند. 
 
در اولین روز این سمینار Dr. Wagenfuhr  سخنان خود را با مرغوب بودن کالای ایرانی و ارتباط خوب بازرگانان ایرانی با دیگر کشورها آغاز کرد و در ادامه بحث های علمی خود را شرح ذیل  اشاره کرد: 
  • صورت سود و زیان - اندازه گیری سودآوری
  • ایجاد آبشار قیمت: بازاریابی قیمت پایه محصول را تعیین می کند
  • تجزیه آبشار سودآوری: کدام عناصر هزینه بیشترین تأثیر را بر شرکت ما دارند؟
  • با چه مشتریانی باید تجارت کنم؟
  • دستورالعمل‌های اندازه‌گیری و طبقه‌بندی بر اساس قوانین رایج امکان تعیین جذابیت کالا برای مشتری را فراهم می سازد.
  • تحلیل جذابیت مشتری

در پایان اولین روز آموزش در نوبت صبح ، استاد چندین سوال را برای شرکت کنندگان مطرح کرد که شرکت کنندگان در گروه های متفاوت بر روی سوالات کار کرده و به سوالات پاسخ دادند.

در نوبت بعد ازظهر ، دکتر  آستانه ها به نکات کلیدی روش عملکرد مدیریت کسب و کار و برگشت سرمایه در آلمان و نیز روش های بهبود بهره وری منابع مالی اشاراتی داشت. 

دومین روز سمینار در 29 تیر 1401 با مروری از دروس روز قبل توسط Dr. Klaus- Peter Wagenfuhr انجام شد و سپس استاد موضوعات زیر را در رابطه با فرآیند فروش، شکار مشتری - برنامه ریزی حساب - ایجاد روابط موفق با مشتریان تدریس کرد.
  • صلاحیت رهبری موثر – حرکت چشم انداز به جلو
  • اطمینان از سودآوری II - قیمت گذاری
  • چگونه سودآوری را افزایش دهیم؟
  • ماشین حساب قیمت-حاشیه سود
 
در پایان دومین جلسه سمینار  Dr. Wagenfuhr دو شعار از دو نخبه از دنیای تجارت را عنوان کرد:
اگر مزیت رقابتی ندارید، رقابت نکنید." جک ولش، جنرال الکتریک" - Jack Welsh, GE
"شرکت‌هایی که سعی می‌کنند همه چیز برای همه باشد، معمولاً چیزی برای هیچ‌کس نیست" - R. S. Kaplan & D. P. Norton
حجم ویدیو: 61.45M | مدت زمان ویدیو: 00:09:46 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متفاوت
    0

    ولی مابه این اموزشها میگوییم دروس کلاهبرداری.چون زندگی از دید ما تعامل است یعنی باید نیازی رابراورده کرد تا نیازت براورده شود.این معقولترین راه تجارت برای زیستن است برخلاف سودجویی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها