چگونه سئو، باعث سودآوری شرکت شما خواهد شد؟

سئو یکی از مهم ترین جنبه‌های هر کسب و کاری است، اما ‌اهمیتش را فقط تعداد کمی از شرکت‌ها درک می‌کنند. شما چطور؟ چقدر به سئو اهمیت می‌دهید؟

چگونه سئو، باعث سودآوری شرکت شما خواهد شد؟

کسب و کارهایی که رویSEO  سرمایه گذاری نمی‌کنند، مشتریان زیادی را از دست می‌دهند.

در این پست، ضرورت سئو و بهبود حضور در فضای آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

 

چرا سئو برای کسب و کار مهم است؟

سئو یکی از موثرترین راه‌های افزایش بازدید وب سایت است. وقتی وب سایت یک کسب و کار، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو دارد، یعنی افراد بیشتری وب سایت را می‌بینند. این امر به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش فروش و سودآوری شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO علاوه بر افزایش ترافیک آنلاین، می‌تواند به بهبود کیفیت ترافیک ارگانیک هم کمک کند. یعنی افرادی که پس از یافتن وب سایت به واسطه بهبود سئو، از وب سایت بازدید می‌کنند، به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت هم علاقمند می‌شوند.

به طور کلی، SEO بخش مهمی ‌از استراتژی بازاریابی دیجیتال بعد از طراحی سایت در هر کسب و کاری است. بیایید با جزئیات بیشتری در این زمینه آشنا شویم.

آیا می دانید که بیشتر ترافیک وب سایت از جستجوهای ارگانیک حاصل می‌شود؟

اکثر بازدیدکنندگان وب سایت، حاصل از جستجوی ارگانیک در موتورهای جستجو هستند. در واقع، طبق نتایج مطالعه اخیر از جانب BrightEdge، جستجوی ارگانیک مسئول 53٪ از کل ترافیک وب سایت است. یعنی اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشود، نیمی‌ از بازدیدکنندگان احتمالی وب سایت را از دست می‌دهید.

سئو باعث کسب اعتبار و اعتمادسازی می‌شود

کاربران به گوگل اعتماد دارند. وقتی سایت  شما رتبه بالایی دارد، کاربران هم به آن اعتماد می‌کنند.

تثبیت اعتبار برندتان، به زمان و تلاش نیاز دارد. متقاعد کردن گوگل در مورد قابل اعتماد بودن شرکت شما هم بخشی از این فرآیند است. البته اعتبار به روش‌های مختلفی، از جمله به دست آوردن بک لینک‌های با کیفیت، تعاملات مثبت با کاربر و بهینه سازی محتوا ایجاد می‌شود.

سئو بر چرخه خرید تأثیر می‌گذارد

کاربران قبل از خرید به نتایج موتورهای جستجو توجه می‌کنند. شرکت‌ها با بهینه‌سازی موتورهای جستجو به طور مطلوبی محصولات، خدمات و پیشنهادات خودشان را تبلیغ می‌کنند و با تأثیرگذاری بر فرآیند خرید، تجارت خودتان را توسعه می‌دهید.

ابلابلابلا

آیا سئو برای شرکت‌های کوچک هم ارزشمند است؟

آنها باید روی سئو  سرمایه گذاری کنند تا در  بازار رقابت، باقی بمانند. شرکت‌های کوچک معمولاً در مقایسه با شرکت‌های بزرگ‌تر، کار سخت تری از نظر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو دارند؛ بنابراین باید از تاکتیک‌های سئو استفاده کنند.

سئو ‌به چند روش به شرکت‌های کوچک کمک می‌کند:

  • افزایش قابلیت دیده شدن (visibility): یکی از مزایای اصلی سئو، کمک به شرکت برای بالا آمدن در صفحات نتایج موتورهای جستجو(SERP) است. ظاهر شدن در صفحه اول SERP‌ها برای پیدا شدن توسط مشتریان احتمالی، ضروری است.
  • ایجاد لیدها و فروش: سئو با جذب ترافیک بیشتر باعث تولید لید و افزایش فروش‌ می‌شود.
  • سئوی محلی(Local SEO): اگر کسب و کار محلی دارید، با کمک SEO بازدیدکنندگان بیشتری را به محل کسب و کارتان هدایت می‌کنید. سئوی محلی به عنوان بهینه‌سازی از نظر نتایج Google map در نظر گرفته می‌شود. البته سایر موتورهای جستجو هم نتایج محلی را نشان می‌دهند.
  • ارتقای آگاهی از برند و اعتبارش: سئو با کمک به بیشتر دیده شدن شرکت، باعث بهبود اعتبار برندتان خواهد شد. وقتی مشتریان احتمالی، کسب و کارتان را در نتایج جستجو می‌بینند، اعتمادشان هم افزایش خواهد یافت.
  • بهبود تجربه کاربری: در نهایت، SEO به بهبود تجربه کاربری در وب سایت شما کمک خواهد کرد. کاربران و مخاطبانی که تجربه مثبتی از سایت شما دارند، بیشتر به مشتری تبدیل می‌شوند.

قفغقفغف

سئو چگونه بر سودآوری شرکت تأثیر می‌گذارد و چه اهمیتی دارد؟

تیم‌های فروش و بازاریابی مدت‌هاست که نیاز به دیده شدن از جانب مشتریان بالقوه را درک کرده‌اند، اما با تغییر دائمی اینترنت، آگاهی از محل، زمان و منابع مناسب سرمایه‌گذاری دشوار است. سئو یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی و پایدار است که فروش و بازگشت سرمایه برای مشاغل را افزایش می‌دهد.

یک استراتژی بلند مدت است

سئو یک برنامه بلندمدت و زمان بر است. اگر متوجه شدید که مشتریان بیشتری نسبت به گذشته، وب سایت شما را پیدا کرده و برای کسب اطلاعات با شما تماس می‌گیرند، چرا به کارتان ادامه نمی‌دهید؟

نسبتا ارزان است

سئو نسبتاً ارزان است، زیرا یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. سئو برخلاف سایر اشکال دیجیتال مارکتینگ، نیازی به سرمایه گذاری فوری ندارد و نتایج آن در طول زمان قابل مشاهده است.

قفثقفثقفثق

چگونه مطمئن شویم که فعالیت‌های سئو، سودآور است؟

چند کار از شما ساخته است:

  • کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید.
  • از بهینه سازی سایت بابت کلمات کلیدی اطمینان پیدا کنید.
  • پیشرفت را بررسی و در صورت نیاز، استراتژی خودتان را اصلاح کنید.

 

اگر از نتایج فعلی سئو راضی نیستید چه باید کرد؟

اگر از نتایج فعلی راضی نیستید، چند فعالیت زیر را برای بهبودش انجام دهید:

1.به وب سایت خودتان نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

2.از کلمات کلیدی و عبارات مناسب در محتوای خودتان استفاده کنید و وب سایت خودتان را تا حد امکان به وب سایت‌های باکیفیت، لینک دهید.

3.از یک شرکت، کارشناس یا فریلنسر حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

چرا تداوم سئو اهمیت دارد؟

1.چشم انداز آنلاین به طور مداوم در حال تغییر است.

موتورهای جستجو همیشه الگوریتم‌هایشان را تغییر می‌دهند تا نتایج بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند. یعنی آنچه در سال گذشته کارآمد بوده، شاید امسال کار نکند. بنابراین شرکت‌ها هم باید استراتژی‌های خودشان را تغییر دهند تا در رقابت جلوتر بمانند.

2.رقبای شما هم روی سئوی خودشان کار می‌کنند.

اگر رویSEO  کار نمی‌کنید، به احتمال زیاد رقیبان در رتبه بندی موتورهای جستجو از شما پیشی خواهند گرفت که می‌تواند نتیجه کارتان را تحت تأثیر قرار دهد.

3.نتیجه گرفتن از سئو، زمان می‌برد.

سئو یک راه حل فوری نیست. شاید ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا نتایج تلاش‌هایتان را ببینید. به همین دلیل شتاب خودتان را حفظ کنید. اگر کار بر روی آن را متوقف کنید و بعداً دوباره شروع کنید، دیرتر نتیجه خواهید گرفت.

4.باید با آخرین ترندها همراه شوید.

سئو همیشه در حال تغییر است، یعنی همیشه ترندهای جدیدی وجود دارد. اگر می‌خواهید جلوتر از رقبا حرکت کنید، باید در صدر آخرین ترندها بمانید.

 

آشنایی با مفاهیم سئو

خدمات سئو چیست؟

خدمات سئو (SEO services) شامل بهینه سازی On-page و Off-page، سئو فنی(Technical SEO) و تولید محتوا است.

  • بهینه سازیOn-page  شامل فرآیند بهینه سازی کد و ساختار وب سایت برای موتورهای جستجو است. این فرایند شامل مواردی مانند اطمینان از کارآیی عناوین، متا تگ‌ها و همچنین اطمینان از بارگیری سریع وب سایت است.
  • بهینه سازیOff-page  شامل لینک زدن به وب سایت خودتان از جانب سایر وب سایت‌های با کیفیت است. این کار به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد وب‌سایت شما در چه موضوع خاصی، خبره است.
  • سئوی فنی فرآیندی برای اطمینان از تنظیم مناسب زیرساخت سایت برای سهولت در کراول و ایندکس شدن از جانب موتورهای جستجو است. این فرایند شامل مواردی مانند تنظیم ریدایرکت‌های مناسب و اطمینان از سازگاری سایت با تلفن همراه است.
  • احتمالاً تولید محتوا، مهم‌ترین بخش سئو است؛ چون در نهایت بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما جذب می‌کند. ایجاد محتوای باکیفیت و غنی از کلمات کلیدی نه تنها به شما کمک می‌کند تا رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها