ترفند های وکیل متخصص املاک و مستغلات تهران

یک وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای می‌تواند در کلیه امور مربوط به زمین و ملک شما را راهنمایی کرده و راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد. اگر شما فردی هستید که از راه معامله ملک،‌ امرار معاش می‌کنید، لازم است تا حتما یک وکیل زمین حرفه‌ای در تهران را استخدام کنید.

ترفند های وکیل متخصص املاک و مستغلات تهران

یک وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای می‌تواند در کلیه امور مربوط به زمین و ملک شما را راهنمایی کرده و راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد. اگر شما فردی هستید که از راه معامله ملک،‌ امرار معاش می‌کنید، لازم است تا حتما یک وکیل زمین حرفه‌ای در تهران را استخدام کنید. این فرد قبل از هر قرارداد‌، نکات ضروری را به شما گوشزد کرده و می‌تواند راهنمای خوبی برای جلوگیری از ضررهای مالی باشد.

 

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی یک وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای بوده که در حوزه‌های مربوط به زمین و ملک فعالیت می‌کند. این فرد نسبت به قوانین مرتبط وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای با زمین و مستغلات اطلاعات زیادی داشته و می‌تواند هنگام عقد قرارداد کنار شما حضور داشته باشد. چنین فردی با داشتن این سطح دانش در مورد املاک و مستغلات، توصیه‌های کلیدی و مهمی را در هنگام خرید یا فروش در اختیار شما قرار خواهد داد.

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن دانش و آگاهی کافی، هنگام بستن قرارداد برای فروش یا خرید یک ملک یا زمین، مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند. این کلاهبرداری می‌تواند شامل این باشد که زمینی را به چند مالک فروخته یا گران‌تر از قیمت واقعی به فروش رسانده باشند. بنابراین ضروری است که حتما از یک فرد آگاه مانند یک وکیل زمین تهران در پروسه عقد قرارداد کمک بگیرید.

 

وظایف وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای

مهم‌ترین وظیفه هر وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای این است که بتواند در زمان درست، اقدام صحیحی را پیشنهاد دهد. چنین فردی به درستی می‌داند که چه زمانی باید برای امضا قرارداد رفته و قبل از آن چه نکاتی را باید رعایت کرد. هرچه این شخص مهارت بیشتری داشته باشد، نتیجه برای موکل رضایت بخش‌تر خواهد بود. شما برای مواردی مانند خلع ید، تخلیه ملک، تصرف عدوانی و تنظیم سند از کمک‌های یک وکیل استفاده کنید.

هریک از موارد گفته شده در بالا یکی از مصادیق مهم دعاوی ملکی بوده که در ادامه به تفصیل به آن‌ها می‌پردازیم. به عنوان مثال اگر مستاجر شما حتی بعد از اتمام دوره قرارداد تمایلی به تخلیه خانه نداشته باشد؛ شما باید به سراغ یک وکیل حرفه‌ای بروید. چنین فردی می‌تواند با طرح دادخواست و دعوی مناسب، مستاجر را مجبور به تخلیه ملک کند. در نتیجه مشکلی برای صاحبخانه پیش نخواهد آمد. با این حال فرض کنید بخواهید چنین دادخواستی را شخصا بدون حضور وکیل انجام دهید. مطمئنا دردسرهای فراوان و مشکلات زیادی خواهید داشت.

 

ویژگی‌های یک وکیل ملکی حرفه‌ای چیست؟

هر شخصی که تحصیلات خود را در زمینه حقوق به پایان می‌رساند، باید در دوره‌های کارآموزی شرکت کند. بعد از آن هم باید خود را برای شرکت در آزمون کانون وکلا آماده کند. فردی که از تمام این آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی با سربلندی بیرون می‌آید، مشخصا سطح دانش و اطلاعات زیادی دارد. با این حال برای اینکه بتواند در هر زمینه‌ تخصصی بهترین عملکرد خود را نشان دهد، نیازمند سال‌ها تجربه و کار روی پرونده‌های مختلف در کنار وکلای باتجربه‌تر است.

با همه این توصیفات، یک وکیل املاک و مستغلات متخصص، باید سال‌ها در کنار وکلای دیگر کار کرده و مهارت کافی کسب کرده باشد. در این صورت دانش و مهارت زیادی برای تمرکز روی پرونده شما دارد. ممکن است دعاوی ملکی شما یک موضوع ساده نباشد و درگیری‌های زیادی را شامل شود. بنابراین این شخص باید بتواند به خوبی پرونده را حل و فصل کرده و برای حصول نتیجه مطلوب در دادگاه تلاش زیادی کند.

نکته مهم دیگری که جز ویژگی‌های مهم یک وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای بوده این است که با توجه به پیچیدگی و سختی پرونده، دستمزد دریافت کند. پس نمی‌توان برای یک پرونده ساده همان دستمزدی را دریافت کرد که برای پرونده‌های پیچیده‌تر درخواست می‌شود. در قبال این دستمزد هم باید وکیل مورد اعتماد، دلسوز، پیگیر و قانون مداری باشد.

 

مهم‌ترین دعوای ملک شامل چه مواردی است؟

در زمینه دعاوی ملک، پرونده‌های مختلف با موضوعات متنوعی وجود دارد. هریک از این موضوعات، نیازمند یک تیم وکلای حرفه‌ای و باتجربه است. در زیر به برخی از مهم‌ترین دعاوی مربوط به املاک و مستغلات می‌پردازیم.

  • تخلیه ملک
  • تنظیم اسناد رسمی برای زمین و املاک
  • تغییر میزان اجاره
  • باطل کردن هر نوع قرارداد اجاره و رهن
  • خلع ید از ملک مشاعی
  • تخلیه هر نوع زمین و ملک تجاری
  • دریافت صورت ساختمان‌های چند واحدی
  • دریافت اجرت المثل
  • رفع تصرف عدوانی
  • انتقال دادن ملک از یک شخص به شخص دیگر
  • دریافت مجوز پایان کار ساختمان

به عنوان مثال شما به عنوان مالک، قصد دارید تا براساس عرف جامعه مقدار اجاره بها را افزایش دهید. با این حال، مستاجر تمایلی به این کار نداشته و در مقابل تخلیه هم مقاومت می‌کند. اگر یک وکیل املاک و مستغلات حرفه‌ای را استخدام کنید، این فرد به شما راهکارهای لازم برای افزایش اجاره بها یا در نهایت تخلیه ملک را خواهد داد. علاوه بر این، می‌تواند شخصا پیگیری پرونده شما را برعهده داشته باشد.

مئودئودئو

سخن پایانی

گروه وکلای عدل ایرانیان با بهره گیری از سال‌ها تجربه در زمینه امور ملکی و مستغلات می‌توانند بهترین راهکارها را در اختیار شما قرار دهند. اگر برای امور ملکی خود با وکلای این گروه همکاری کنید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که تا پایان پرونده پیگیری بوده و برای حصول نتیجه مطلوب تلاش می‌کنند. برای دریافت وقت مشاوره حضوری و آنلاین هم می‌توانید با شماره 02147783 تماس بگیرید. گروه وکلای متخصص عدل ایرانیان تا پایان پرونده در کنار شما حضور خواهند داشت.

منبع: گروه وکلای متخصص عدل ایرانیان

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها