بررسی قطعات سرور HP توسط ماهان شبکه ایرانیان

سرورها کامپیوترهای پرقدرتی هستند که برای ذخیره، پردازش و مدیریت داده‌ها، دستگاه‌ها و سیستم‌های شبکه ساخته شده‌اند. سرورها موتورهایی هستند که سازمان ها را با ارائه دستگاه ها و سیستم های شبکه با منابع کافی نیرو می دهند. برای مشاغل، سرورها مقیاس پذیری، کارایی و قابلیت های تداوم کسب و کار را ارائه می دهند.

بررسی قطعات سرور HP توسط ماهان شبکه ایرانیان

سرور اچ پی می‌تواند برای میزبانی و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها استفاده شود. کارایی سرورها چیزی بیش از یک کامپیوتر رومیزی استاندارد است. از ویژگی‌های سرور اچ پی می‌توان به مواردی همچون: مقیاس پذیری، قدرت زیاد پردازش، صرفه جویی در هزینه و... اشاره کرد.

در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از قطعات سرور اچ پی موجود در ماهان شبکه ایرانیان را برای شما عزیزان شرح دهیم. توجه داشته باشید که قیمت سرور HP بر اساس نوع قطعه‌ای که انتخاب می‌کنید متغیر است.

یک سرور از چه سخت افزاری تشکیل می‌شود؟

مادربرد سرور HP

مادربرد سرور اچ پی که با نام‌هایMainboard ، برد اصلی یا برد سیستم نیز شناخته می‌شود، از اصلی ترین قطعات یک سرور محسوب می‌شود که تمام قطعات جانبی سرور برای روی آن قرار می‌گیرد. سی پی یو سرور، رم، چیپست و… بر روی مادربرد نصب و برای انجام وظایف خود آماده می‌شوند.

مادربورد سرور با توجه به نسل هر سرور HP طراحی می‌شود و تعداد اسلات و پورت‌های تعبیه شده بر روی آن متفاوت خواهد بود. برند‌های مختلفی در دنیا نسبت به طراحی مادربرد سرور اقدام نموده‌اند، اما کمپانی اچ پی یکی از محبوب‌ترین، برند‌های جهانی در تولید سرور و قطعات آن مانند مادربرد است.

این قطعه سخت افزار سرور، برد مدار چاپی اصلی در یک سیستم محاسباتی است. مادربرد حداقل یک واحد پردازش مرکزی (CPU) دارد، سیستم عامل (BIOS) و اسلات‌ها را برای ماژول‌های حافظه، همراه با مجموعه‌ای از تراشه‌های ثانویه برای مدیریت I/O و پشتیبانی پردازش فراهم می‌کند. همچنین یک سری اسلات - مانند PCIe - برای مجموعه‌ای از دستگاه‌های توسعه‌دهنده مانند آداپتورهای شبکه یا گرافیک ارائه می‌دهد.

پردازنده سرور

Screenshot_20220812_221106

سی پی یو را مهم‌ترین بخش یک سرور یا مغز آن می‌دانند؛ اما این قطعه بدون وجود Ram سرور و دریافت اطلاعات و داده در واقع قادر نخواهد بود کاری از پیش ببرد. حافظه موقت سرور یا همان رم سرور HP، اطلاعاتی را که کاربران به سمت سرور می‌فرستند را به صورت کدگذاری شده در اختیار پردازنده قرار می‌دهد. در این مرحله است که CPU عملیات پردازش خود را با Fetch کردن آغاز می‌کند و سپس با رمزگشایی دستورات کدگذاری صفر و یک رم، آنها را به اجرا در می‌آورد.

سی پی یو سرور HP، با توجه به نسل سرورها در انواع مختلف به بازار عرضه شده‌اند که از لحاظ قدرت و قیمت دسته بندی می‌شوند. اکثر پردازنده‌های موجود در بازار توسط دو کمپانی بزرگ و نام آشنا Intel و AMD تولید می‌شوند که پردازنده‌های اینتل سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند. در هنگام خرید پردازنده سرور توجه به نسل سرور به دلیل سازگاری بسیار حائز اهمیت است.

هارد سرور اچ پی

Screenshot_20220812_221018

هارد سرور اچ پی قطعه‌ای مهم و حیاتی در تجهیزات سرور است که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را برعهده دارد. هاردهای سرور اچ پی براساس سرعت و تکنولوژی به کار رفته در آنها در انواع مختلف دسته‌بندی می‌شوند. یافتن بهترین Hard Disk اچ پی با توجه به نیازتان، شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. اما ما سعی می‌کنیم با ارائه مطالب کاربردی خرید این قطعه مهم را آسان کنیم.

هارد‌های سرور hp، از نوع هاردهای سرور تجاری یا Enterprise هستند و از نظر سرعت، نرخ انتقال، درگاه اتصال، کارایی و همچنین ظرفیت با هارد‌های مورد استفاده در کامپیوتر‌های شخصی تفاوت‌هایی دارند.

برای خرید هارد سرور اچ پی، استعلام قیمت هارد سرور HP پیشنهاد می‌کنیم سایت فروشگاه اینترنتی ماهان شبکه ایرانیان را به عنوان مرجع این حوزه در نظر داشته و دنبال کنید و در حالی که با مشخصات یک هارد سرور خوب آشنا می‌شوید آن را با بهترین قیمت نیز تهیه فرمایید.

رم سرور HPHP

Screenshot_20220812_221046

“Random Access Memory” یا همان RAM از مهم‌ترین قطعات الکترونیکی رایانه و سرور HP است که سرعت و عملکرد دستگاه کاملا مرتبط با فعالیتش می‌باشد. اگر بخواهیم تعریف دقیق‌تری از رم سرور ارائه دهیم، می‌توان گفت که رم سرور اچ پی فضای ذخیره‌سازی موقت داده‌هاست که در صورت خاموش شدن سیستم، اطلاعات در آن جا باقی نمی‌ماند. تفاوت مهم رم سرور HP با هارد دیسک نیز در همین موقت بودن ذخیره‌سازی دیتاست.

رم سرور HP به نوعی، مدل قوی‌تر رم معمولی است. رم سرور شاید همان وظایفی را داشته باشد که رم معمولی هم دارد، اما قابلیت‌هایی که رم سرور اچ پی دارد، باعث می‌شود تا تفاوت‌های برجسته‌ای با رم معمولی داشته باشد و سطح بالاتری از کیفیت و قدرت را ارائه دهد. مثلا در حوزه حفظ امنیت داده‌ها که مسئله‌ای مهم و اساسی است، رم سرور چند برابر قوی‌تر از رم‌های معمولی عمل می‌کند تا بتواند پاسخگوی نیاز شبکه باشد.

قطعات دیگری نیز در سرور وجود دارد که نقش حیاتی در عملکرد سرور دارد. برای مشاهده سایر قطعات سرور می‌توانید به آدرس mahanshabake.com مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02191008413 تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها