خواص استفاده از بالم لب؟

بدون هیچ تردیدی لب‌ها از اجزای زیبا اما حساس صورت تلقی می‌شوند که نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. کافی است یک‌بار مشکل خشکی یا ترک لب را تجربه کنید تا به لزوم مراقبت آن بیشتر پی ببرید.

خواص استفاده از بالم لب؟

استفاده از بالم لب یکی از مراقبت‌های هوشمندانه به شمار می‌رود که علاوه بر پیشگیری، به درمان خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها کمک زیادی می‌کند. در این مقاله به‌طور اختصاصی به اهمیت مراقبت از لب‌ها می‌پردازیم و در انتها ویژگی چند برند محبوب شامل بالم لب  doctor jila، بالم لب  nivea، بالم لب  oriflamme را معرفی خواهیم کرد؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

اهمیت مراقبت از لب‌ها

لب‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای صورت هستند که اگر صاف و یکدست به نظر برسند تأثیر فوق‌العاده‌ای در زیبایی ظاهری افراد می‌گذارند. پوست لب هم مانند پوست بخش‌های دیگر بدن از سه لایه اصلی تشکیل شده با این تفاوت که لایه خارجی آن غده چربی ندارد و ازآنجایی‌که بسیار نازک است نیاز به مراقبت بیشتری دارد. از طرف دیگر لب‌ها در معرض عوامل محیطی بسیاری ازجمله اشعه مخرب نور خورشید، مواد خوراکی اسیدی، مواد آرایشی و... بوده و هریک از این عوامل می‌تواند باعث خشکی یا التهاب پوست لب شده و زیبایی آن را تحت تأثیر قرار دهد.

 

چرا باید از بالم لب استفاده کنیم؟

استفاده از بالم لب یک راه‌حل پیشنهادی ساده و درعین‌حال مفید است که اگر به صورت منظم انجام شود، می‌تواند کمک زیادی به درخشش و رطوبت لب‌ها انجام دهد. یک بالم لب خوب با خاصیت آب‌رسانی خود به بهبود لب‌های خشک کمک می‌کند تا رطوبت از دست رفته خود را به دست بیاورند.این محصول همچنین با دارا بودن میزان مناسبی از روغن‌های طبیعی به تسکین لب‌های خشک کمک فراوانی می‌کند. اگر بالم لبی که تهیه می‌کنید مثل انواع بالم لب  doctor jila و بالم لب oriflamme دارای SPF هم باشد خیالتان از بابت آسیب اشعه مضر خورشید راحت خواهد بود.

sdsrdrsr

دلایل رایج ایجاد خشکی و ترک لب‌ها

اگرچه مراقبت‌های پوستی برای داشتن لب‌های زیبا لازم و ضروری است اما در کنار استفاده از بالم لب باید عوامل مضری که منجر به آسیب لب‌ها می‌شود را شناسایی و تا حد ممکن آن را برطرف کرد. ازجمله این عواملی که منجر به خشکی و ترک لب‌ها می‌شوند می‌توان به عادت‌ها و دلایل زیر اشاره کرد:

  • استعمال دخانیات
  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن
  • عوارض برخی از داروهای شیمیایی
  • جویدن پوست لب
  • سردی و خشکی هوا
  • تماس زیاد با مواد خوراکی اسیدی مثل لواشک
  • استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت و ناسازگار با پوست لب

 

بهترین زمان و روش استفاده از بالم لب

بالم لب‌های موجود در بازار اغلب به صورت ماتیکی، تیوپی و کاسه‌ای عرضه می‌شوند و طرز استفاده آسانی دارند اما رعایت چند نکته در استفاده از هر یک مشترک و ضروری است:

  • ابتدا از تمیز بودن لب‌های خود مطمئن شوید و سپس مقدار مناسب بالم لب را روی لب بمالید.
  • استفاده از بالم لب شب‌ها پیش از خواب روش خوبی است تا روز خود را با لب‌هایی شاداب شروع کنید.
  • اگر پس از استفاده از رژ لب دچار ترک و خشکی می‌شوید، پس از استفاده از رژ لب مقداری بالم لب روی آن بمالید.
  • در هنگام روز پیش از ورود به محیط‌های روباز از بالم لب حاوی SPF استفاده کنید.

 

معرفی برندهای محبوب بالم لب

در میان محصولات بی‌شمار حوزه آرایشی و بهداشتی، برندهای داخلی و خارجی بسیاری در پی یافتن بهترین و سازگارترین فرمول برای تولید بالم لب هستند. استفاده از موم طبیعی، روغن‌های مفید و وازلین متداول‌ترین و اصلی‌ترین موادی هستند که در تولید بالم لب استفاده می‌شوند. در این بخش به بررسی ویژگی سه بالم لب محبوب بازار می‌پردازیم:

بالم لب doctor jila

بالم لب doctor jila به دلیل دارا ویتامینA  و D خاصیت نرم‌کنندگی خوبی دارد و با برطرف کردن ترک و خشکی به زیبایی لب کمک می‌کند. ازآنجایی‌که این محصول حاوی SPF20 بوده محافظ خوبی در برابر اشعه خورشید محسوب می‌شود. همچنین بالم لب doctor jila التیام‌بخش و ضد التهاب است و در تیوپ 12 گرمی به فروش می‌رسد که حمل آن در کیف‌دستی بسیار آسان است.

 

بالم لب nivea

انواع بالم لب nivea به صورت ماتیکی در طعم‌های میوه‌ای و خوش‌بو ارائه می‌شوند. از مزایای استفاده از این محصول ماندگاری طولانی آن است که در طی روز نیاز کمتری به استفاده مجدد آن دارید. بالم لب nivea به دلیل دارا بودن پرو ویتامین B5 با تغذیه و رطوبت‌رسانی، نرمی خوبی به پوست لب می‌دهد. همچنین روغن‌های طبیعی به‌کاررفته در ترکیب این محصول چربی لب را تنظیم کرده و از ترک آن جلوگیری می‌کند.

 

بالم لب oriflamme

بالم لب oriflamme ازجمله محصولات سری لاو نچر است که اکثرا در بسته‌بندی کاسه‌ای به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود. این بالم لب حاوی عصاره طبیعی موم عسل بوده و به رفع ترک، خشکی، التهاب و ترمیم جای زخم کمک زیادی به طراوت لب‌های آسیب‌دیده می‌کند. از نکات مثبت این محصول می‌توان به تنوع آن اشاره کرد، هریک از انواع بالم لب oriflamme حاوی عصاره طبیعی بادام، عسل، بلوبری، زردآلو، گل رز و... هستند که علاوه بر کاربرد متفاوتی دارند. . همچنین بالم لب مخصوص کودکان هم از محصولات منحصربه‌فرد این برند به شمار می‌رود. رنگ بسیار ملایم این محصولات مورد پسند کسانی است که علاقه زیادی به استفاده از رنگ‌های تند روی لب خود ندارند.

rwerwer

خرید بهترین بالم لب های بازار از مو تن رو

برای خرید اینترنتی بالم لب باکیفیت می‌توانید به وب‌سایت موتن رو مراجعه کنید و با خیال راحت و صرف زمان کم، محصول دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید. تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا هستند؛ بنابراین خیالتان بابت کیفیت راحت باشد. رسانه: خبر فوری

 

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه این مطلب بیش از گذشته به اهمیت مراقبت از لب پی برده باشید و با استفاده روزانه و منظم از بالم لب و سایر نکات در حفظ زیبایی خود کوشا باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها