ارز دیجیتال ریپل چیست؟

ریپل با نماد اختصاری XRP یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال است که در سال 2013 وارد دنیای رمزارزها شد.

ارز دیجیتال ریپل چیست؟

برخی از کاربران معتقد هستند ریپل بهترین پشتوانه‌ها را به خود اختصاص داده است. ارزش ارز دیجیتال ریپل حدود 20 میلیارد دلار می‌باشد و با قرار داشتن در رتبه 6 بازار، سهم 51/1 درصدی از کل بازار شامل آن می‌شود. حجم معاملات روزانه آن نیز به 521/2 میلیارد دلار می‌رسد. یکی از فعال‌ترین صرافی‌هایی که ریپل در آن معامله می‌شود صرافی Kraken است که تقریبا شامل 23 درصد از حجم معاملات روزانه می‌باشد.

پیشینه ارز دیجیتال ریپل

پیشینه این ارز به شرکت امریکایی شبکه ریپل باز می‌گردد. درواقع ریپل شرکتی نرم‌افزاری است که شبکه‌ای برای پرداخت امن، غیرمتمرکز و همچنین ارتباطی ایمن را برای موسسات مالی برای کاربران سراسر جهان فراهم می‌کند. هدف اصلی این شبکه جذب بانک‌ها و همکاری با آن‌ها، عرضه محصولات بانکی غیرمترکز و حل مشکلات تبادلات بین‌المللی پول در جهان است. به همین دلیل تراکنش‌هایی که در بستر این شبکه انجام می‌شود دارای هزینه کم، مستقیم، بدون واسطه، بدون نیاز به درگاه و با سرعت مطلوب است. کاربرانی که ارز دیجیتال xrp را خریداری کرده‌اند می‌توانند در کیف پول‌هایی که این ارز را پشتیبانی می‌کنند، ذخیره و در صورت تمایل خرید و فروش انجام دهند.

مشاهده قیمت ریپل در سایت بیتمینو

مزایای ارز دیجیتال ریپل

همانطور که گفته شد، تراکنش‌ها و معاملات ارزهای دیجیتال بر بستر ریپل دارای سرعت بالا، بدون نیاز به درگاه و واسطه‌ای است. از این رو یکی از امن‌ترین تراکنش‌ها را از نگاه کاربران دارد و مورد اعتماد بسیاری از بانک‌ها و سیستم‌های مالی قرار گرفته است. بنابراین هرچه معاملات بیشتری در آن انجام شود، ارزش آن نیز به صورت صعودی افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاران سود بسیاری را کسب خواهند کرد. از دیگر مزایای ریپل می‌توان به قابلیت وام گرفتن سریع مبالغ پول و وام دادن، ثبات خوب قیمت آن، مقیاس پذیری، کارمزد کم، اتصال ساده به شبکه‌های پرداخت و نداشتن تورم اشاره کرد. 

معایب ارز ریپل

  • شبکه ارز دیجیتال ریپل یک پروتکل متن باز است؛ به همین دلیل احتمال هک شدن آن همواره وجود خواهد داشت.
  • شرکت ریپل به دلیل در اختیار داشتن حدود 60 درصد از سکه‌ها، از نوع انحصاری برخوردار است.
  • به دلیل همکاری بسیاری از بانک‌ها با این شبکه و انجام معاملات بانکی در بستر ریپل، خرید ارز دیجیتال به نوعی سرمایه‌گذاری در بانک محسوب می‌شود.
  • دارابودن از قوانین سخت مدیریتی، مشکلات قانون گذاری و عدم وجود ریپل در برخی صرافی‌ها نیز از دیگر معایب ریپل محسوب می‌شوند.

بانک های پشتیبانی کننده از ریپل

بانک‌های بسیاری با شبکه ریپل کار می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به Axis Bank، Santander، Westpac، NBAD و UBS اشاره کرد.

روش های تحلیل ریپل

به طور کلی ارزهای دیجیتال را می‌توان به دو روش اصلی تکنیکال و فاندامنتال تحلیل و بررسی کرد. کابران برای تحلیل ارز دیجیتال ریپل نیز می‌توانند از این دو روش استفاده کنند. بنابراین با تحلیل دقیق نمودار قیمت، حجم معاملات، بررسی روندهای صعودی یا نزولی بودن بازار می‌توانند به سود برسند.

 

صرافی های معامله کننده ارز ریپل

امروزه صرافی‌های بسیاری از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و به کاربران اجازه معامله یا خرید و فروش آن را می‌دهند. از آنجایی که این ارز دیجیتال طرفداران بسیاری پیدا کرده است، اکثر صرافی‌ها امکان معامله آن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. صرافی معروف بایننس از صرافی‌هایی است که از ارز دیجیتال ریپل پشتیبانی می‌کند. همچنین صرافی‌های دیگری مانند Bybit، Coinex و Okex نیز امکان معامله این ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

شکست بزرگ ریپل در سال 2020

سال 2020 برای شرکت ریپل را می‌توان سال بدی دانست؛ چراکه در این سال شکست بزرگی در انتظار این شرکت بود. شکستی که بیشتر از بابت اخبار منفی و دادخواست دادگاه اتفاق افتاد. در دادخواستی که بر علیه ریپل ارائه شده بود، ریپل را به دلیل نقض قوانین و ثبت نشدن اوراق بهادار توکن‌های  XRP متهم کرد. باوجود بهبود شرایط گذشته، در حال حاضر نیز چالش‌های بسیاری برای این شرکت وجود دارد، اما همچنان ارزش آن در حال افزایش است.

کیف پول های ارز دیجیتال ریپل

شرکت ریپل کیف پول رسمی و اختصاصی برای ذخیره ارز دیجیتال XRP در نظر نگرفته است. برخی معتقد هستند به دلیل هدف شرکت ریپل که همکاری با موسسات و نهادهای ملی و بانک‌ها است، ریپل سرمایه‌گذاری بر روی کیف پول را برعهده نگرفته است. اما چند کیف پول وجود دارد که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند:

کیف پول توست (Toast Wallet)

کیف پول توست مانند شبکه ریپل پلتفرمی متن باز است که از مزایای آن می‌توان به ذخیره کلیدها به صورت مستقیم بر روی دستگاه کاربر اشاره کرد.  کاربر با استفاده از این ویژگی در هر لحظه می‌تواند به بررسی کلیدهای خصوصی خود بپردازد.

کیف پول اتمیک (Atomic)

کیف پول اتمیک نیز مانند سایر کیف پول‌های ذکر شده، علاوه بر ارز دیجیتال ریپل، از ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می‌کند. همچنین این کیف پول بر روی سیستم‌های ویندوز و اندروید قابل نصب و استفاده است.

کیف پول لجر (Ledger)

یکی از امن‌ترین و بهترین کیف پول‌ها در دنیای رمزارزها، کیف پول لجر است که کاربران با خیالی آسوده می‌توانند ارز ریپل را در آن دخیره کنند. تمامی ارزهای دیجیتال در بازار ارزها توسط این کیف پول سخت‌افزاری پشتیبانی می‌شوند.

کیف پولی کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی علاوه بر ارز ریپل از ارزهایی که بر روی شبکه‌هایی مانند اتریوم قرار می‌گیرند، پشتیبانی می‌کند. این کیف پول بر روی سیستم‌ عامل‌های اندروید، ویندوز، لینوکس، آی او اس و مک قابل براحتی نصب و استفاده است.

آیا می‌ توان ریپل را استخراج کرد؟

ارز دیجیتال XRP را مانند ارز بیت کوین نمی‌توان استخراج کرد. این ارز توسط شرکت خود یعنی ریپل توسعه داده می‌شود. درواقع از تمام 100 میلیارد واحد استراخ شده ریپل، تنها 50 میلیارد از آن در بازار رمزارزها موجود است که کوین‌های جدید براساس عرضه و تقاضا ارائه می‌شوند.

پیش بینی قیمت ارز ریپل

پیش بینی هر ارز دیجیتال به تحلیل و بررسی تکنیکال و فاندامنتال بستگی دارد. از مراجع پیشبینی قیمت ارز دیجیتال می‌توان به سایت‌های DigitalCoinPrice و Walletinvestor اشاره کرد، که کاربران می‌توانند پیشبینی قیمت ریپل را از این سایت‌ها مشاهده کنند. با توجه به این تحلیل‌ها وب سایت DigitalCoinPrice قیمت ارز دیجیتال ریپل را به صورت زیر پیشبینی کرده است:

  • 2/2 دلار در پایان سال 2020
  • 1/6 دلار در پایان سال 2025
  • 9/8 دلار در پایان سال 2026
  • 3/11 دلار در پایان سال 2028

همچنین طبق پیشبینی وب سایت Walletinvesto قیمت ارز دیجیتال XRP در سال 2022 به 9/2 و در سال 2026 به 8/3 دلار خواهد رسید.

ریپل، بستری امن برای انجام معاملات!

ارز دیجیتال ریپل یکی از ارزهای پرطرفدار در دنیای رمزارزها به شمار می‌آید. شرکت ریپل که ارائه کننده این ارز دیجیتال است، بستر و شبکه‌ای امن را برای کاربران فراهم کرده است تا به خیالی آسوده بتوانند تراکنش‌های خود را انجام دهند. هدف اصلی این شرکت همکاری با موسسات مالی از جمله بانک‌ها است تا معاملات را کاملا امن، با سرعت بالا، بدون خطا، بدون واسطه و ... انجام دهد. از مزایای ریپل می‌توان به کارمزد بسیار کم، قابلیت وام گرفتن سریع مبالغ پول و وام دادن، اتصال ساده به شبکه‌های پرداخت و نداشتن تورم اشاره کرد. کاربران می‌توانند ارز دیجیتال ریپل را در کیف پول‌هایی مانند کیف پول لجر، کیف پول کوینومی، کیف پول اتمیک و کیف پول توست ذخیره کنند.

منبع : سایت بیتمینو bitmino.com

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها