چطور به یک متخصص سئو یا سئوکار تبدیل شویم؟

متخصص سئو، کسی است که وب سایت ها را برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو بهینه می کند. به عبارتی، یک متخصص سئو شخصی است که می داند، چگونه ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کند.

چطور به یک متخصص سئو یا سئوکار تبدیل شویم؟

از آنجایی که زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار جدید است، اکثر مردم سئو را از یک برنامه سنتی 4 ساله دانشگاه یاد نمی گیرند.

یک متخصص سئو چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

سئو بسیار بیشتر از بهینه سازی متا تگ‌ ها در یک وب سایت است.

در واقع بهترین متخصصان سئو افرادی هستند که در زمینه ‌های مختلف بازاریابی دیجیتال مهارت دارند. این شامل مهارت های سئوی اصلی (مانند بهینه سازی برچسب عنوان) می شود. اما شامل سایر مهارت‌ های بازاریابی دیجیتال مانند نوشتن و طراحی وب نیز می ‌شود. همین نرخ تعرفه آنان را تغییر می ‌دهد. می توان به چند لیست قیمت سئو نگاهی انداخت تا از قیمت و تعرفه سئو که عمدتاً یکسان نیست، اطلاع کسب کرد.

با این کار، در اینجا مهارت‌ های کلیدی که یک متخصص سئو باید داشته باشد، آورده شده است:

امکان یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت،

درک اولیه HTML،

چگونه و کجا کلمات کلیدی را به یک صفحه وب اضافه کنیم،

مهارت ‌های کپی رایتینگ متوسط تا پیشرفته،

تسلط به محتوای بصری مانند ویدئو و اینفوگرافیک،

آشنایی با روند های نوظهور سئو و تغییرات الگوریتم گوگل.

 

سئوکار چه چیزهایی باید از موتورهای جستجو بداند؟

خعهخعهخ

درک اینکه موتورهای جستجو چگونه کار می‌ کنند، یک دانش کلیدی برای هر متخصص سئو یا سئوکار است.

موتورهای جستجو عنکبوت موتورهای جستجو را برای یافتن صفحات در اینترنت می فرستند.

سپس، کد هر صفحه را می خزند.

هنگامی که صفحه خزیده می شود، صفحه به فهرست موتور جستجو اضافه می شود که مجموعه ای از صفحات ذخیره شده در حافظه پنهان است.

به عبارت دیگر: وقتی در گوگل جستجو می کنید، نتایج زنده را دریافت نمی کنید. در عوض، گوگل صفحاتی را از فهرست خود به شما نشان می دهد. به همین دلیل است که نتایج گوگل را در چند میلی ثانیه دریافت می کنید.

آمار جالب اینکه، گوگل 130 تریلیون صفحه در فهرست خود دارد. هنگامی که شخصی جستجو می کند، گوگل به دنبال صفحاتی در فهرست خود می گردد که نتایجی با پرس و جوی شخص مطابقت دارند، بیابد.

درک متخصص سئو ازعوامل مؤثر بر رتبه بندی موتورهای جستجو

گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند.

اما لازم نیست همه آنها را یاد بگیرید. در واقع، بیشتر این 200 عامل رتبه بندی، روش‌های مختلفی برای اندازه گیری 3 چیز هستند: ارتباط، اعتبار و کیفیت. سفارش سئو به یک متخصص سئو نیز براساس کیفیت در این سه مقوله است. مرتبط بودن این است که چگونه یک صفحه با جستجوی افراد مطابقت دارد. به عنوان مثال، فرض کنید برای "هودهای خاکستری" در گوگل جستجو کرده اید.

خوب، گوگل ایندکس خود را اسکن می کند تا صفحاتی را پیدا کند که در مورد "هودهای خاکستری" هستند.

اعتبار، همان میزان اعتماد گوگل به محتوای یک صفحه است و قدرت را اساساً بر اساس پیوندها اندازه گیری می کنند. هر چه یک صفحه پیوندهای بیشتری به آن اشاره کند، آن صفحه از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارد.

کیفیت بر اساس چند عامل مختلف است، مانند شهرت آنلاین سایت شما، ساختار محتوای شما، و نحوه تعامل کاربران با سایت شما در نتایج جستجو.

ویژگی های یک متخصص سئو موفق

قفغفقغ

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی که متخصصان سئو موفق باید در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتور جستجو داشته باشند، آورده شده است، آن درک سه سطح سئو است. سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر متخصص سئوی خوب باید در توسعه استراتژی بازاریابی هر سه را در نظر داشته باشد:

تکنیکال که به عناصر غیرمحتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار و پایه یک وب سایت است. بخشی از این کار شامل انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است که می تواند فرصت هایی را برای سئو فنی برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با تلفن همراه، خزیدن و معماری وب سایت آشکار کند.

سئو داخلی به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود. سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.

بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی، در مورد ایجاد یک رابطه قوی تر بین وب سایت شما و سایر وب سایت ها از طریق انواع تاکتیک های لینک سازی است. بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب ‌سایت منبع قابل اعتمادی است و بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.

 

برخی از توضیحات شغلی متخصص سئو

هغعهغعه

بازاریاب موتور جستجو

اغلب اوقات، بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) با هم ترکیب می شوند، اما در واقعیت، بسیار متفاوت هستند. بازاریابی موتورهای جستجو بسیار گسترده تر است و در واقع سئو را در خود جای داده است. بازاریابی موتورهای جستجو مستلزم آن است که مهارت هایی از جمله بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات و برخی مدیریت ارتباط با مشتری را داشته باشید، زیرا باید برای بازاریابی برای مشتریان و همچنین موتورهای جستجو تلاش کنید.

 

مدیر بازاریابی دیجیتال

دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو به طور ذاتی به هم مرتبط هستند. بازاریابان دیجیتال مارکتینگ، معمولاً انواع بازاریابی آنلاین را از جمله SEO، SEM، PPC و رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند. متخصصان دیجیتال مارکتینگ استراتژی های بازاریابی را ایجاد و اجرا می کنند، همچنین برای تقویت سئو، مدیریت محتوا و استفاده از رسانه های اجتماعی تا حداکثر اثربخشی برای افزایش ترافیک، آگاهی از برند و فروش تلاش می کنند.

 

مدیر رسانه های اجتماعی

شرح شغل مدیر رسانه های اجتماعی، خواستار ایجاد محتوای قانع کننده است که در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی قابل تکثیر باشد. همینطور در زمان های مناسب و در قالب های مناسب منتشر شوند تا بیشترین سر و صدای ممکن را در بین مخاطبان هدف شرکت ایجاد کند.

 

کارشناس بازاریابی ایمیلی

متخصصان ایمیل مارکتینگ با کاوش در جایگاه عمیق تری نسبت به بازاریابی دیجیتال قرار دارند، آنها دقیقاً می دانند که چگونه محتوای قانع کننده ای برای کمپین های ایمیل ایجاد کنند تا مشتریان را به کلیک کردن ترغیب کند. ایمیل همچنان یکی از قوی ترین روش ها برای دستیابی به یک مخاطب هدف است.

سخن آخر

دلایل قانع کننده زیادی برای در نظر گرفتن شغلی به عنوان یک متخصص سئو وجود دارد. مشاغل مربوط به این حوزه به سرعت در حال رشد هستند و در بسیاری از زمینه های دیگر بازاریابی دیجیتال و فضاهای ارتباطات کاربرد دارد. از جمله دلایل برای گرایش به مشاغل امنیت شغلی قوی، قابل انتقال بودن مهارت های سئو و نیز بازی با کلمات است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عباس
    0

    آینده کاری سئو پس با توجه به مطالب این پست خوبه درسته؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها