از ظروف قلمزنی شده چه می‌دانید؟

در بسیاری از خانه‌های ایرانی می‌توان شاهد یک اثر هنری و یا ظروف قلمزنی شده‌ی خاص بود. این اکسسوری‌ها بیانگر هنر دوست بودن ایرانی‌ها است.

از ظروف قلمزنی شده چه می‌دانید؟

ظروف قلمزنی شده نه تنها از بازارهای گرم داخلی برخوردار هستند، بلکه توجه بسیاری از بازارهای خارجی را نیز به سمت خود جلب خواهند نمود. این نوع از ظروف از طراحی شگفت انگیز و خارق العاده‌ای برخوردار هستند. در بازارهای داخلی و خارجی این هنر سنتی را به عنوان یکی از هنرهای برجسته و ستودنی می‌شناسند. اغلب بر روی ظروف مسی و یا ظروف برنجی شاهد استفاده از این خلاقیت‌های بی‌نظیر خواهیم بود.

فرایند قلمزنی از ظرافت بسیار بالایی در تولید برخوردار است. لذا هر فردی توانایی اجرای هنر قلمزنی را در بر نخواهد داشت. استادان قلم زن با تکیه به دانش، تجربه و تخصص، طرح‌های حیرت انگیزی را بر روی ظروف مسی و برنجی اجرا می‌کنند. در نتیجه این ظروف می‌توانند از ارزش مادی و معنوی بسیار بالایی برخوردار باشند. آیا تاکنون شاهد برجستگی و خودنمایی هنر میناکاری، خاتم کاری و یا فیروزه کوبی و ... بوده‌اید؟! با مشاهده‌ی این حجم از زیبایی و ظرافت، شما نیز یکی از طرفداران استفاده از این محصولات خاص و شگفت انگیز خواهید شد.

 

ظروف قلمزنی شده

چرایی انتخاب و خرید ظروف قلمزنی شده:

به نظر شما دلیل محبوبیت و استقبال مخاطبین از انواع ظروف قلمزنی شده چیست؟ چه فاکتورهایی موجب شده‌اند که این ظروف به محبوب‎ترین ظروف در بازارهای رقابتی مبدل گردند؟!؟ دلایل بسیار زیادی بر روی محبوبیت این ظروف دلالت می‌کنند. همانطور که می‌دانید این ظروف از ارزش بسیار بالای مادی و معنوی برخوردار هستند. شما نه تنها می‌توانید محبوبیت این هنر در بازارهای رقابتی داخلی را لمس کنید، بلکه می‌توانید شاهد محبوبیت بیش از پیش آن در بازارهای خارجی نیز باشید.

 

 

 از جمله مهمترین دلایل برای انتخاب و خرید آنها، می‌توان به:

  • ظرافت بسیار بالا در امور قلمزنی و حکاکی
  • کیفیت متریال اولیه به کار برده شده برای میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی و ...
  • درخشندگی و خودنمایی بسیار بالا
  • ماندگاری فوق العاده و طول عمر بلند مدت به سبب برخورداری از متریال درجه یک. (طول عمر این ظروف قلمزنی شده، بین 30 الی 40 سال تخمین زده شده است.)
  • طراحی اعجاب انگیز با الگوگیری شایسته و برجسته از طبیعت و اجزای تشکیل دهنده‌ی آن، نقوش سرزمینی و همچنین نقوش تجریدی
  • برخورداری از قدمت بسیار بالا در صنایع دستی ایران
  • مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل مختلف
  • سهولت در نگهداری به سبب برخورداری از کیفیت بالا در متریال تولیدی

و بسیاری از المان‌های دیگر نیز اشاره نمود. هر کدام از این موارد به تنهایی می‌توانند یک خرید شگفت انگیز را برای شما به ارمغان بیاورند. استفاده از محصولات در دیزاین منزل بسیار هوشمندانه و با ذکاوت خواهد بود.

حهخحهخح

موارد استفاده از ظروف قلمزنی شده کدامند؟!؟

شاید این سوال نیز برای برخی از افراد پیش آید که موارد استفاده از این ظروف کدامند؟! اغلب افراد با توجه به انتظارات مختلف خود اقدام به خرید و استفاده از این محصولات خواهند نمود. افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند از این خرید هیجان انگیز لذت ببرند. از جمله موارد استفاده از آنها می‌توان به:

  • استفاده برای دیزاین منزل: یکی از موارد استفاده از این اکسسوری‌های جذاب، استفاده برای دیزاین منزل است. با این انتخاب هوشمندانه می‌توانید یک دکور متفاوت و خاص را برای منزل خود به ارمغان بیاورید. زیبایی چشم نواز و خیره کننده‌ی این اکسسوری‌ها، آنها را به بهترین کالاها برای دکور منزل، مبدل نموده است.
  • استفاده برای دیزاین مراکز تجاری، هتل‌ها و ..: (آیا برای شما نیز پیش آمده است که با ورود به یک رستوران و یا هتل، مجذوب آیتم‌های تزیینی و دکوراتیو آن شده باشید؟! برای اینکه بتوانید فضای کاری خود را به بهترین نحو دیزاین کنید، انتخاب ظروف مسی، ظروف برنجی و ... قلمزنی شده، بسیار هوشمندانه است. با این انتخاب می‌توانید محل کار خود را به یک موزه‌ی ظروف سنتی و جذاب مبدل نمایید.)
  • استفاده به عنوان یک هدیه لاکچری و خاص: (آیا به دنبال یک هدیه ویژه و منحصر بفرد هستید؟! پیشنهاد ما به شما استفاده از ظروف قلمزنی شده است. این ظروف جذاب بهترین گزینه برای هدیه دادن به مخاطبین خاص به شمار می‌روند. این ظروف علاوه بر ارزش مادی بالا، از ارزش معنوی قابل توجهی نیز برخوردار هستند.)

صضثضصثچ

مهمترین فاکتورها برای خرید ظروف قلمزنی شده کدامند؟

در خرید ظروف قلمزنی شده، توجه به برخی از فاکتورها، ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. این فاکتورهای مهم می‌توانند یک خرید هوشمندانه را برای شما به ارمغان بیاورند. امروزه که بازارهای رقابتی داخلی و خارجی طرفدار بهره برداری از این ظروف هستند؛ شاهد کسب سود افراد سودجو نیز خواهیم بود. بسیارند افرادی که کالاهای نامرغوب و بی‌کیفیت خود را با نام محصولات مرغوب و درجه یک به فروش می‌رسانند. لذا توجه به برخی از فاکتورها برای این خرید لذت بخش، حائز اهمیت خواهد بود. از جمله این نکات عبارتند از:

  • بررسی متریال تولید (حتما متریال تولیدی را مد نظر قرار دهید. متریال درجه یک علاوه بر ماندگاری بلند مدت، درخشندگی و مقاومت بالایی را نیز در بر خواهند داشت.)
  • قلمزنی شایسته و ایده‌آل: (ظروف قلم زنی شده از ظرافت خاصی برخوردار هستند. با در نظر گرفتن این ظرافت، می‌توانید یک خرید هوشمندانه را برای خود رقم بزنید.)
  • موارد استفاده: (قبل از اقدام به خرید این ظروف جذاب، حتما به موارد استفاده از آنها نیز توجه نمایید. سبک دکوراسیون فضای خاص را مد نظر قرار دهید. سپس با توجه به سبک دکوراسیون، از انواع این ظروف جذاب، استفاده کنید.)

تراتالتا

راهنمایی برای خرید:

یکی از نکات بسیار مهم برای خرید ظروف قلمزنی شده، توجه به مرکز خرید معتبر آنها است. امروزه بسیاری از مراکز فروش اقدام به عرضه‌ی این محصولات خواهند نمود. اما در صورتی می‌توانید از مزایای یک خرید هیجان انگیز و منحصر بفرد و مرغوب برخوردار شوید که: مرکز معتبری را برای خرید انتخاب کنید. یکی از این مراکز بسیار معتبر، شیک هنر است. در این مجموعه می‌توانید مزایایی از جمله:

  • تنوع بسیار زیاد در ظروف قلمزنی شده
  • کیفیت بسیار بالا در این ظروف
  • طراحی فوق العاده‌ی انواع محصولات عرضه شده
  • سهولت در خرید به سبب صرف زمان بسیار کم برای انتخاب و خرید
  • سهولت در دریافت محصولات خریداری شده با کیفیت بسیار بالا 
  • قیمت مقرون به صرفه و ایده‌آل

و بسیاری از مزایای دیگر را نیز تجربه نمایید. این محصولات در قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه خواهند شد. قیمت این محصولات بر اساس برخی از فاکتورها تعیین می‌‌شود. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت آنها عبارتند از: جنس فلز، نقوش به کار برده شده، استاد قلم زن و ... .

آیا می‌دانید منظور از آنتیک کاری بر روی سرویس سماور چیست؟!؟

برای اینکه جذابیت و ماندگاری این نوع از اکسسوری‌های فوق العاده در دیزاین منزل افزایش یابد از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند. سرویس سماور را به مدت 10 دقیقه در درون اسید قرار داده و پس از آن تمامی سطح محصول را با استفاده از سمباده زبر، سمباده کشی می‌کنیم.

این موضوع نه تنها ماندگاری و درخشندگی محصول سرویس سماور را افزایش خواهد داد، بلکه مقاومت آن را نیز افزایش می‌دهد. با استفاده از این روش، سرویس مورد نظر در برابر اکسید شدن، مقاومت بالایی پیدا می‌کند. لذا در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون، می‌توان از این محصول استفاده کرد.

در مرحله‌ی آنتیک کاری، از روکش نانو نیز استفاده خواهند نمود. در این صورت شما می‌توانید با یک محصول درخشان و چشم نواز مواجه شوید. این امر براقیت بسیار بالایی را برای محصول در بر خواهد داشت.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها