چند نکته در مورد مراقبت از فرش که احتمالاً نمی دانید

معمولا هر وسیله‌ ی جدیدی که برای منزل خریداری می کنید، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد فرش نیز از این قائله مستثنی نیست.

چند نکته در مورد مراقبت از فرش که احتمالاً نمی دانید

پس از خرید فرش باید قواعد نگهداری و مراقبت آن رعایت شود زیرا نگهداری درست علاوه بر افزایش طول عمر فرش سبب نو و تمیز ماندن آن هم می‌شود. شما نیز اگر از آن دسته کسانی هستید که به مراقبت فرش خود اهمیت می‌دهید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

جارو کشیدن اصولی فرش

از جمله کارهایی که همیشه برای تمیزی وپاک ماندن فرش در منازل انجام می‌شود جارو زدن است. جارو کشیدن اگر به طور صحیح و اصولی انجام شود می تواند تا حد زیادی طول عمر فرش ما‌را افزایش دهد. یکی از نکاتی که در هنگام جارو کشیدن بسیار حائزاهمیت است، عوض کردن مسیر جارو زدن به طور مرتب است زیرا  به این شکل جارو زدن باعث می‌شود بافت فرش شکل خود را حفظ نماید و یکنواخت نبودن شیوه ی جارو زدن، فرش ما‌را از پرز شدن نجات می‌دهد.

شسشتوی اصولی فرش

گام بعدی پس از جارو کشیدن، شستن فرش به صورت اصولی است.البته باید قبل ازاقدام به شستشوی فرش، نوع وجنس الیاف آن برایتان مشخص باشد که از نظر نوع  به دوع نوع ماشینی و دستباف تقسیم می‌شوند. راه های بسیار زیاد و متعددی برای شستن فرش وجود دارد اما بهترین و ایمن ترین راه، سپردن فرش ها به یک قالیشویی معتبر است. اگر در محدوده شادمان ساکن هستید و در شسشتوی فرش و قالی هایتان بسیار سختگیرانه و حساس عمل می کنید، می توانید با خیال راحت و آسوده از خدمات قالیشویی  سعادت آباد بهره مند شوید.

تا زدن فرش ممنوع

هرگز فرش خود را تا نکنید زیرا تا زدن آن باعث ایجاد شکستی در قسمتی که تا شده است می‌شود. به جای این کار بهتر است فرش را لوله کنید، البته توجه داشته باشید که قسمت پشتی فرش از روی آن ضخیم تر است.بنابراین فرش خود را از قسمت ظریف تر لوله کنید به طوری که قسمت پشتی فرش(ضخیم) بیرون باشد.

نگهداری فرش در جای خشک وخنک

فرش لوله  شده ی خود را در جای گرم و مرطوب قرار ندهید، زیرا فرشی که خیس و مرطوب باشد احتمال ایجاد کپک به روی الیاف آن بسیار زیاد است. همچنین فرش را تا جایی که امکان دارد روی زمین قرار ندهید چون سبب می‌شود حشرات وموجودات ریز به آن نفوذ پیدا کنند.

تناتناتناتن

پاکسازی تاروپود فرش

نکته ای که بسیاراز کارشناسان فرش از جمله متخصصین قالیشویی ابریشم اصل ، به آن تاکید دارند، پاکسازی و غبارروبی تاروپود های فرش قبل از شستشو است. به 2 روش ساده می‌توان این کار را انجام داد:

  1. جارو کشیدن: با استفاده از جارویی که مکش مناسب دارد، از تمامی جهات، فرش خود را مورد غبارروبی قرار دهید.
  2. روش دستی: با ضربه زدن پشست سرهم به پشت فرش، غبارگیری را انجام دهید. البته دقت داشته باشید این کار به آرامی انجام شود.(پیشنهاد ما روش اول است)

شستشوی فرش در خانه یا قالیشویی؟

 

شست فرش ها در خانه نیاز به فضای باز و آزاد دارد، اگر همچین فضایی در خانه ی شما مهیاست و فکر می‌کنید فرش هایتان زیاد کثیف نیستند وبا شسشتوی سطحی کاملا تمیز خواهند شد، می‌توانید آن هارا بدون پرداخت هزینه ای اضافه در منزلتان به راحتی بشوئید. اما اگر خیلی وقت است که فرش هایتان شسته نشده و کثیفی به عمق آن نفوذ کرده، شستشوی در منزل کافی نمی‌باشد و باید به سراغ یک قالیشویی مختصص وکاربلد بروید.اگر به دنبال یک قالیشویی با این مشخصات می گردید به شما پیشنهاد میکنم ازقالیشویی در شهرک غرب استفاده نمایید.

اتنتنات

اجسام سنگین روی فرش قرار ندهید

از قرار دادن وسایل سنگین برای مدت طولانی به روی فرش جدا بپرهیزید، زیرا این کار باعث می‌شود در دراز مدت، فرش ظاهر زیبای خود را از دست بدهد وحتی گاهی اوقات ممکن است سبب آسیب رسیدن به تار و پود فرش و در نهایت منجر به پاره شدن آن شود. بهتر است اگر مجبور هستید مبل یا میز سنگینی روی فرش  قرار دهید  می‌توانید از زیر پایه های مبل و میز(پلاستیکی) استفاده کنید.

اگر فرش دچار لکه ی رنگ شد، چه اقداماتی انجام دهیم؟

سخت ترین لکه در مقایسه با سایر لکه ها، پاک کردن لکه ی رنگ است زیرا آب در از بین بردن آن هیچ اثری نمی‌تواند داشته باشد و تنها باعث پخش شدن آن و سخت تر شدن کارمان می‌شود. برای پاک کرددن رنگ  از روش، سرعت عمل بسیار مهم است پس تا قبل از این که کار از کار بگذرد دست به کار شوید و اقدامات زیر را انجام دهید:

  • استرس نگیرید و با آرامش لکه گیری را آغاز کنید.
  • تا جایی که امکان دارد  رنگ ریخته شده روی فرش را با یک دستمال تمیز بردارید، مواظب باشید رنگ پخش نشود.
  • یک تکه پارچه ی سفید و خشک بردارید و آن را به مقدار کمی تینر آغشته کنید، به آرامی محل رنگی شده را با پارچه مالش دهید تا رنگ ها جذب پارچه شوند.
  • بدون درنگ و اتلاف وقت، آن قسمت را با مواد شویینده و آب شستشو دهید.
  • اگر بعد از انجام موارد بالا، احساس کردید فرش شما بوی تینر می‌دهد، کافیست مقداری جوش شیرین رو محلی که پاکسازی در آن انجام داید بریزید و پس از چند ساعت آن جا را جارو بکشید.

چنانچه تمامی موارد بالا را امتحان کردید و نتوانستید نتیجه بگیرید، از یک قالیشوی معتبر در محدوده ستارخان کمک بگیرید.

آشنایی با قالیشویی ابریشم اصل

قالیشویی ابریشم اصل در سال 1367   فعالیت خود را آغازکرد. این قالیشویی عضو رسمی اتحادیه قالیشویان می باشد. این مجموعه در طول این مدت سابقه درخشان به خدمات رسانی در سراسر تهران، کرج، لواسانات … به مشتریان عزیز داشته است.

این کارخانه مجهز به دستگاه های پیشرفته و به روز قالی شویی دنیا می باشد.

تمام قسمت های شستشوی فرش با دستگاه های مجهز روز انجام می شود.

همچنین مشتریان می توانند از طریق قالیشویی آنلاین ابریشم اصل با سفارش آنلاین از تخفیف ویژه برخوردارشوند و عضو باشگاه مشتریان قالی شویی ابریشم اصل شوند.

 تمامی خدمات قالیشویی ابریشم اصل اعم از قالیشویی و شستشوی مبلمان و موکت شویی شامل ضمانت نامه و گارانتی می باشد.

abrishamasl.com

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها