منظور از تیرآهن 18 چیست؟

تیرآهن 18، از جمله سایزهای پر استفاده این محصول است که همانند دیگر انواع تیرآهن در ساخت و ساز استفاده بسیار زیادی دارد. کاربرد تیرآهن 18 به عنوان مقطعی فولادی با توانایی تحمل وزن بالا و افزایش سرعت پروژه، افزایش یافته است.

منظور از تیرآهن 18 چیست؟

اما برای برخی این سوال به وجود می‌آید که منظور از تیرآهن 18 چیست؟ مسلما، پیش از خرید این کالا، باید کاربرد آن را بشناسید و بدانید که چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا برای استفاده در پروژه شما لازم است یا منجر به افزایش بی‌رویه هزینه‌های انجام پروژه می‌شود؟ در این مقاله، با معرفی این کالا، با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

کاربرد تیرآهن 18

صنعت ساخت و ساز، به عنوان یکی از بزرگترین صنایع شناخته می‌شود که از بخش‌های اقتصادی مهم کشور نیز به شمار می‌رود. ساختمان سازی صنایع بسیاری از جمله صنایع بالا دستی و پایین دستی را درگیر خود می‌کند. از استخراج فلزات و تولید مقاطع فولادی گرفته تا خدمات املاک، همگی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد محسوب می‌شوند.

تیرآهن 18 کالایی است که با هدف افزایش بهره‌وری و سرعت ساخت و ساز تولید می‌شود و در پروژه‌های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به استفاده بالای این کالا در ساخت اسکلت فلزی و ساخت و ساز، قیمت تیرآهن 18 عاملی مهم در تعیین هزینه‌های پروژه به شمار می‌رود. در خصوص قیمت و عوامل موثر بر آن، نحوه خرید تیرآهن و راهنمای خرید از مراکز معتبر در ادامه بحث خواهیم کرد.

222

انواع تیرآهن 18

در صنعت فولاد، استانداردهایی برای تولید هر یک از مقاطع فولادی در نظر گرفته می‌شود. این مساله به دلیل کاربرد عظیم و جهانی این مقاطع، در کشورهای بسیاری مورد توجه قرار گرفته و با تلاش موسسه استاندارد و محققین چندین کشور، استانداردهای معتبری در جهان تدوین شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن، باید مطابق با استاندارد و بنابر آن‌چه مورد تایید است، مقاطع مورد نظر را روانه بازار کنند تا ساختمان‌هایی با کیفیت، امنیت و طول عمر بالا ساخته شوند. بر اساس این استانداردها، انواع تیرآهن 18 با ابعاد، شکل و وزن مختلف وجود دارند:

تیرآهن IPE

شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین نوع تیرآهن، تیرآهن IPE است که مطابق با استاندارد ایران و اروپا و عموما در کشورهای آلمان، لهستان، اسپانیا و کره تولید می‌شود. از لحاظ ظاهری، انواع تیرآهن های 18 با هم تفاوت دارند. تیرآهن 18 IPE دارای ظاهری شبیه با حرف I است و در آن، بال‌ها ضخامت یکسان دارند.

این تیرآهن، از پرکاربردترین انواع است که در کشور ما نیز به دلیل میزان مقاومت و تحملی که در برابر وزن سازه‌ها دارد، دارای جایگاه ویژه‌ای است. تیرآهن 18 سنگین است و یکی از علل مقاومت و دوام بالای آن را می‌توان وزن آن در نظر گرفت. وزن تیرآهن ipe 18 ، با توجه به طول و ضخامت آن مشخص می‌شود. این مقطع، به صورت شاخه‌ای به دست مصرف‌کننده می‌رسد و یکی از روش‌های قیمت‌گذاری آن نیز، به صورت شاخه‌ای است.

اما شما به عنوان خریدار، می‌دانید منظور از تیرآهن 18 شاخه ای چیست؟ هر شاخه تیرآهن 18، 12 متر طول و 230 کیلوگرم وزن دارد. در صورت نیاز مشتری، امکان برشکاری آن وجود دارد.

در خصوص این نوع، باید گفت که تیرآهن 18 قیمت متفاوتی در هر برند دارد. برخی از این‌ها وارداتی‌اند که نسبت به انواع داخلی بیشتر تحت تاثیر نرخ دلار قرار می‌گیرند.

تیرآهن INP

برخی از انواع تیرآهن، بر اساس استاندارد INP تولید می‌شوند. ساخت این نوع تیرآهن بر اساس استاندارد چین و روسیه و تولید کشورهای کره، اسپانیا، آلمان، لهستان، روسیه و چین انجام می‌گیرد و عمدتا وارداتی است. به طور کلی، این مقطع فولادی کاربرد محدودی در ایران دارد. قیمت تیرآهن 18 INP به دلیل وارداتی بودن آن، تحت تاثیر ارز نوسان می‌کند.

تیرآهن IPB

نوع دیگری از تیرآهن‌ها وجود دارند که با عنوان تیرآهن بال پهن نیز شناخته می‌شوند. در تیرآهن 18 IPB پهنای بال‌ها زیاد است و از این رو، شبیه به حرف انگلیسی H است. گفتنیست، این تیرآهن مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و تنش‌های وارده به ساختمان دارد. تیرآهن 18 هاش با این ویژگی‌ها به صنعت ساختمان سازی کمک شایانی کرده و توانسته به کاهش زمان و هزینه‌های انجام پروژه کمک کند.

وزن تیرآهن 18؛ تیرآهن 18 چند کیلو است؟

تیرآهن 18 وزن بالایی دارد و از این رو به عنوان یک مقطع سنگین، نمی‌توان در هر سازه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی، یکی از عواملی که قیمت آن را نسبت به سایزهای دیگر چون قیمت تیرآهن 16 افزایش می‌دهد، وزن این مقطع است. وزن تیرآهن 18 در حدود 226 کیلوگرم است. این عدد، در حقیقت وزن تیرآهن 18 شاخه ای است. نه تنها نوع و استاندارد ساخت تیرآهن 18، بلکه وزن آن نیز از عوامل استحکام و دوام بالای آن به شمار می‌رود.

333

تولیدکنندگان تیرآهن 18

تیرآهن IPE سایز 18، علاوه بر انواع وارداتی، توسط تولیدکنندگان متعددی در ایران ساخته می‌شود. کارخانه‌های فایکو، ذوب آهن و آرین، تیرآهن 18 را مطابق با استاندارد تولید می‌کنند. تیرآهن هاش ایرانی را نیز می‌توانید از برند ذوب آهن اصفهان خریداری نمایید.

قیمت تیرآهن 18 هر برند متناسب با استاندارد تولیدی، کیفیت برند و وزن آن متفاوت است. برندهای محبوب با نام‌های تیرآهن 18 اهواز، تیرآهن 18 فایکو و اصفهان شناخته می‌شوند.

خرید تیرآهن 18

پس از آن‌که تیرآهن 18 برند مورد نظر خود را مشخص کردید، نوبت به خرید آن می‌رسد. هنگام خرید، استعلام قیمت روز تیرآهن 18 باید انجام گیرد. چرا که قیمت روز تیر اهن وابسته به عوامل متعددی از جمله نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، نوع کارخانه تولیدکننده، شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها، قیمت گذاری پایه بورس و ... است. توجه داشته باشید که یک شرکت بازرگانی معتبر را برای استعلام قیمت و خرید تیرآهن انتخاب کنید.

شرکت بازرگانی آیرومارت با تکیه بر 35 سال سابقه فعالیت در بازار آهن، انواع مقاطع فولادی برندهای معتبر کشور را به شما عرضه می‌دارد. شما می‌توانید قیمت روز مقاطع فولادی را از وبسایت این مجموعه به نشانی iromart.com یا تماس با کارشناسان آیرومارت از طریق تلفن 02145306 استعلام بگیرید.

با خرید از آیرومارت، از خدمات زنبوری کردن تیرآهن، ارسال بار به سراسر کشور در سریع‌ترین زمان ممکن و از نزدیک‌ترین انبار، برشکاری خمکاری و گواهی کیفیت کالا بهره‌مند خواهید شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها