آهن 123، مرجع خرید میلگردهای با کیفیت و مقرون به صرفه

در این مطلب با میلگرد و اهمیت آن در صنعت ساختمان سازی و صنعتی و چگونگی تولید آنها اشنا می شوید.

آهن 123، مرجع خرید میلگردهای با کیفیت و مقرون به صرفه

میلگرد رایج‌ترین نام برای میلگردهای تقویت‌کننده‌ای است که در تقویت بتن استفاده می‌شوند. میلگرد از آلیاژها و درجه‌های مختلف فولاد ساخته شده و به صورت آجدار تولید می‌شوند تا بتن ریخته شده روی میله‌ها به راحتی به آنها بچسبد.میلگرد از جنس استنلس‌استیل در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است و اغلب در ساختمان ساختمان‌ها و در معابر بتنی کاربرد دارد. در این مطلب با میلگرد و اهمیت آن در صنعت ساختمان سازی و صنعتی و چگونگی تولید آنها صحبت می کنیم.

میلگرد و اهمیت آن در بتن

بتن محصول بسیار قوی ای می باشد و تحت فشار بسیار خوب عمل می‌کند، اما هنگامی که تنش‌های کششی روی آن ایجاد می‌شود، مقاومت خود را از دست می‌دهد و می‌تواند ترک بردارد. به عنوان مثال، اگر یک تیر بتنی فقط در دو انتها تکیه داده شود، وسط تحت تنش کششی قرار می‌گیرد. این تنش را می‌توان با تقویت بتن با میله‌های فولادی تقویت‌کننده یا میلگرد از بین برد. میلگرد تنش کششی را جذب کرده و از ترک‌خوردگی یا شکستن بتن جلوگیری می‌کند.

میلگرد به طور معمول در سازه‌های بتنی قابل‌مشاهده نیست زیرا معمولا در داخل سازه بتنی مدفون است. میلگرد تقریبا همیشه از فولاد ساخته می‌شود زیرا فولاد دارای خواص انبساط حرارتی مانند بتن است که مشکلات تغییر دما را کاهش می‌دهد. میلگرد معمولا صاف نیست، برای جلوگیری از سرخوردن در ساختار بتنی با دنده ساخته می‌شود که به آن میلگرد آجدار می‌گویند. قیمت میلگردهای آجدار با میلگردهای ساده متفاوت است. همچنین میلگردهای آجدار هم با در نظر گرفتن وزن، اندازه، شکل و گریدهای تولید شده آنها تغییر می‌کند.  برای مثال، قیمت میلگرد میانه بر اساس عوامل خارجی (مثل کارخانه و نوسانات بازار و …) و عوامل داخلی (وزن، اندازه، گرید و …) مشخص می‌شود.

میلگرد همچنین می‌تواند ضخامت بتن را که روی سطوحی مانند راهروها یا کف گاراژ ریخته می‌شود کاهش دهد. بسیاری از مخلوط‌های مختلف مانند خاکستر و سنگ‌دانه‌ها برای تولید بتن به سیمان اضافه می‌شوند و همه اینها به ضخامت دال بتنی می‌افزایند. وقتی از میلگرد در بتن استفاده می‌شود، میله‌های فولادی مقاومت خود را به مخلوط اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند از یک تخته بتن نازک‌تر استفاده شود.

44

میلگرد چه مزایایی دارد؟

افزودن میلگرد به بتن مزایای زیادی دارد. میلگرد به کاهش ترک‌خوردگی و شکستگی رایج در بتن آن کمک می‌کند. میلگرد به بتن استحکام می‌بخشد و برای یک اقدام مهم و پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی ساختمان و حتی صرف هزینه‌های تعمیر و نگهداری است. به این خاطر که صفحات بتنی، بلوک‌ها یا ساختمان بیشتر دوام می‌آورند. یکی از باکیفیت ترین میلگردهای موجود در بازار آهن آلات محصولات "مجتمع میانه" است که در سایزهای متفاوت در سایت آهن 123 قابل سفارش می باشد. برای مثال، برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 میانه می توانید همین حالا به سایت آهن 123 مراجعه کنید.

میلگرد چگونه ساخته می‌شود؟

میلگرد تقریبا همیشه از فولاد ساخته می‌شود که دارای خاصیت کششی عالی نسبت به بتن است. جالب اینجاست که معمولا از فولاد بازیافتی مانند ماشین‌های قدیمی، لوازم خانگی و ماشین‌آلات ساخته می‌شود که با کوره‌های قوس الکتریکی ذوب می‌شوند، به صورت شمش درمی‌آیند و سپس برای ساخت میلگرد آماده می‌شوند. آنها را در دمای بالا (اما زیر دمای ذوب فولاد) گرم می‌کنند و به سرعت از طریق یک سری ابزارهای اکستروژن تغذیه می‌شوند. مجموعه‌ای از این ابزارها، تغییر شکل‌های لازم برای ساخت میلگرد و جلوگیری از لغزش درون بتن را ایجاد می‌کند. سپس میلگرد به طول دلخواه برش می‌خورد. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره قیمت میلگرد داشته باشید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نوسانات روزانه قیمت میلگردها، به خصوص قیمت میلگرد 16 میانه نگاهی به صفحه سایت آهن 123 بیندازید.

میلگرد چگونه کار می‌کند؟

مقاومت کششی میلگرد فولادی مکمل مقاومت فشاری بتن برای ایجاد سازه‌هایی است که ترکیبی از هر دو نوع مقاومت را نیاز دارند. این امر خطر شکستگی را کاهش می‌دهد و به سازه اجازه می‌دهد تا تحرکات و نیروهایی را که باعث خرابی یک سازه بتنی شوند، بهتر تحمل کند. میلگرد اغلب در الگوی شبکه قرار می‌گیرد. به این معنی که بخش‌های مختلف میلگرد به موازات و عمود بر یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتواند نیروهای کششی را از جهات مختلف تحمل کند. تغییر شکل‌های بیرونی میلگرد باعث می‌شود که میلگرد از ساختار بتنی خارج نشود. گاهی میلگرد در انتها خم می‌شود تا بیشتر در محل خود در یک سازه بتنی لنگر اندازد.

جمع‌بندی

درباره میلگرد، محل قرارگیری میلگرد در بتن و اهمیتی که در بتن دارد صحبت کردیم. همچنین از یکی از میلگردهای با کیفیت های بازار نام بردیم و قیمت آنها را مرور کردیم ما در این شرکت ماهان حدید ساعی با نام تجاری آهن 123 در تلاشیم تا با حذف واسطه‌ها، مصالح را مستقیم و بدون سود غیرقانونی به دست مصرف‌کنندگان برسانیم. هدف اصلی از این کار بالابردن کیفیت سازه‌های صنعتی و ساختمانی و به گردش درآوردن چرخه سالم صنعت و اقتصاد است. به‌این‌ترتیب، قیمت تمام شده محصول بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از قیمت محصولی است که در بازار از زیردست چندین واسطه می‌گذرد و به دست مشتری می‌رسد! برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره پشتیبانی ۶۰۶۰۲۲۳۳ - ۰۲۱ تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ahanresan
    0

    برای خرید میلگرد زنگ بزنید 05131916

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها