استعلام خلافی بدون کارت ماشین

پرداخت جریمه‌ها و خلافی خودرو همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان محسوب می‌شود. برخلاف گذشته که فقط یک راه برای استعلام خلافی و پرداخت جریمه‌ها وجود داشت، این ‌روزها روش‌های استعلام آسان فراوانی ایجاد شده‌اند.

استعلام خلافی بدون کارت ماشین

امروزه به‌راحتی می‌توانید فقط با چند کلیک، حتی بدون داشتن کارت خودرو اقدام به استعلام و پرداخت خلافی ماشین خود کنید. از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید تا روش‌های مختلف استعلام خلافی بدون کارت ماشین را برای‌تان توضیح بدهیم.

روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو

اگر شما هم قصد استعلام و پرداخت خلافی خودرو را دارید،‌ بهتر است اول با روش‌های مختلف این کار آشنا شوید. برخی از این روش‌ها نیازمند صرف وقت و هزینه و البته همراه داشتن مدارک خودرو هستند. اما برخی دیگر از روش‎ها، به‌راحتی و فقط در چند دقیقه انجام می‌شوند. در ادامه برخی از این روش‎ها را مطرح می‌کنیم:

استعلام خلافی خودرو از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰

مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یکی از روش‌های قدیمی استعلام خلافی ماشین است. برای این‌کار باید با در‌ دست‌داشتن کارت خودرو، سند یا بیمه‌نامه معتبر به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ مراجعه کنید و با پرداخت هزینه،‌ لیست خلافی خودرو را بگیرید. البته این روش نیازمند صرف زمان و هزینه است. اخیرا پلیس+10 خلافی خودرو با پلاک را هم امکان‌پذیر کرده ‌است.

دریافت لیست خلافی با استفاده از کد USSD

به‌وسیله یک گوشی تلفن همراه هوشمند، به‌راحتی می‌توانید بدون نیاز به اینترنت نسبت به استعلام خلافی خودرو اقدام کنید. به‌این‌منظور،‌ ابتدا شماره #۱۱۰* را شماره‌گیری کنید. سپس مطابق با گزینه‌های نمایش داده ‌شده، برای استعلام و پرداخت خلافی خودروی خود اقدام کنید. در مرحله نهایی از شما کد ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو (کدVIN) ‌درخواست می‌شود. با وارد کردن این کد در مراحل بعدی امکان مشاهده لیست خلافی و همچنین پرداخت آن‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

فراموش نکنید که در روش استعلام خلافی با کد USSD حتما باید زبان صفحه‌ کلید انگلیسی باشد. البته استفاده از این روش مشکلاتی نیز دارد. به‌طور‌کلی برای استعلام خلافی یا خرید بیمه شخص ثالث مراجعه به یک سایت یا اپلیکیشن معتبر مانند آیتول بهتر است.

لیبلیبل

استعلام خلافی خودرو با پیامک

استعلام خلافی خودرو با پیامک، یکی دیگر از روش‌های دریافت غیرحضوری جریمه‌های رانندگی است. برای این کار کافیست کد VIN پشت کارت ماشین را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک بزنید. بعد از ارسال پیامک، مبلغ خلافی به همراه شناسه‌های قبض و پرداخت برایتان ارسال خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو از طریق وبسایت پلیس راهور

برای استعلام و پرداخت جریمه‌ها می‌توانید به سایت rahvar120 پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی مراجعه کنید. در بخش خدمات وبسایت، گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی را انتخاب کنید. البته برای استعلام خلافی از طریق سایت پلیس، نیاز به کد ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو و احراز هویت سخا خواهید داشت.

دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

در این روش می‌‌توانید با شماره تلفن گویای ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید. کافیست طبق راهنماییِ تلفن گویا عمل کنید تا به اپراتور مربوط به خلافی خودرو متصل شوید. پس از ارائه کد VIN پشت کارت خودرو،‌ اپراتور لیست خلافی ماشین‌تان را اعلام خواهد کرد.

چگونه بدون کارت ماشین خلافی خودرو بگیریم؟

استعلام خلافی خودرو بدون کارت ماشین چطور ممکن است؟ این سؤال ساده،‌ به یکی از دغدغه‌های بسیاری از رانندگان تبدیل شده است. در زمان‌های گذشته استعلام خلافی خودرو فرایندی زمان‌بر و پر هزینه بود و حتما باید کلیه مدارک را همراه‌تان داشتید. شاید شما هم قصد استعلام خلافی خودرو را دارید، ولی از روش‌های آن آگاه نیستید. یکی از بهترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت جریمه‌های ماشین،‌ استعلام آنلاین خلافی از طریق اپلیکیشن آیتول است. امروزه برای پرداخت جریمه‌ها، لازم نیست حتما کارت ماشین را همراه داشته باشید.

استفاده از سایت یا اپلیکیشن آیتول، بهترین روش استعلام خلافی بدون کارت ماشین

برخلاف گذشته، این روزها پرداخت خلافی خودرو یا استعلام بیمه کار راحتی است. روش‌های استعلام آنلاین خلافی بسیار متنوع هستند. در حال ‌حاضر از بین کلیه روش‌های آنلاین پرداخت خلافی خودرو، استفاده از سایت یا اپلیکیشن آیتول راحت‌ترین و بهترین روش موجود است. با مراجعه به سایت آیتول به آدرس اینترنتی itoll.ir یا دانلود اپلیکیشن آیتول به‌راحتی می‌توانید بدون داشتن کارت ماشین اقدام به دریافت لیست خلافی خودرو یا استعلام بیمه کنید.

دانلود، نصب و استفاده از اپلیکیشن آیتول بسیار راحت است. استعلام خلافی بدون کارت ماشین، فقط با دانستن شماره پلاک یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از این برنامه است. همچنین پشتیبانی مطمئن و کامل، از مزایای دیگر این روش نسبت به سایر روش‌های موجود است.

خحجخحج

خدمات از راه دور خودرو، تعویض پلاک و دریافت نوبت معاینه فنی با آیتول

علاوه‌بر استعلام خلافی و خرید بیمه خودرو، امکان دریافت خدمات از راه دور خودرو مثل سرویس تعویض روغن و فیلترها نیز در اپلیکیشن آیتول فراهم شده است؛ بنابراین اگر فرصت کافی برای سرویس ماشین‌تان ندارید، کافیست وارد این برنامه شوید و درخواست سرویس از راه دور خود را ثبت کنید. امکان درخواست کارواش در محل هم یکی دیگر از امکاناتی است که در اختیار کاربران آیتول قرار می‌گیرد.

همچنین این‌روزها منتظر ماندن در صف‌های طولانی معاینه فنی،‌ یک از دغدغه‌های رانندگان وسایل نقلیه است. برای اینکه فرآیند دریافت معاینه‌فنی را در کمترین زمان ممکن انجام دهید، می‌توانید نسبت به ثبت نوبت آنلاین معاینه‌فنی یا خدمات تعویض پلاک در آیتول اقدام کنید.

اپلیکیشن آیتول را چطور تهیه کنیم؟

کلیه رانندگان می‌توانند در‌صورت تمایل، سامانه هوشمند آیتول را از وبسایت itoll.ir یا برنامه‌های دانلود اپلیکیشن نظیر بازار، گوگل‌پلی یا مایکت دریافت کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن پویان
    0

    در12بهمن 400 به مرکز تعویض یلاک قزوین مراجعه کردم چون پلاک فعال نداشتم پلاک کهنه با سریال س ایران79 مربوط به شخص ناشناس تحویل من دادند که پس از نصب بر روی ماشین صفر متوجه شدم که 174 هزار تومان عوارض آزاد راهی بدهی تسويه نشده دارد که بامراجعه به مدیر مرکز تعویض پلاک قزوین و پليس راهور قزوین تا کنون نتیجه ای نگرفتم بفرمایید این عمل زشت تعویض پلاک قزوین را چگونه می‌توانند توجیه کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها