راه های مهاجرت به ترکیه و شرایط اخذ اقامت ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت استراتژیک خود که بین اروپا و آسیا و همچنین بین سه دریا واقع شده، چهارراه تاریخی بین فرهنگ‌ها و تمدن‌های شرقی و غربی محسوب می‌شود.

راه های مهاجرت به ترکیه و شرایط اخذ اقامت ترکیه

ترکیه همواره از مهاجرت اتباع خارجی که در جستجوی فرصت‌های جدید هستند، استقبال و از آن‌ها حمایت کرده است. در این مطلب چند روش مهاجرت به ترکیه آورده شده و شما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد اقامت دائم ترکیه یا در مورد هزینه اقامت ترکیه با مؤسسه ملک پور تماس بگیرید؛ چراکه با در اختیار داشتن نیروی ماهر و سابقه درخشان در زمینه پرونده‌های مهاجرتی، یکی از بهترین و توانمندترین مؤسسات به شمار می‌آید.

تحصیل در ترکیه

دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، باید نسبت به دریافت ویزای دانشجویی از کنسولگری جمهوری ترکیه اقدام کنند. مراحل دریافت ویزای دانشجویی ممکن است زمان‌بر باشد؛ بنابراین مهم است که به محض دریافت نامه پذیرش خود برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

تمامی دانشجویان بین‌المللی، باید ظرف 10 روز پس از ورود به ترکیه ثبت‌نام کرده و مجوز اقامت را از اداره مهاجرت استانبول دریافت کنند. دقت کنید که درخواست‌های مجوز اقامت توسط اداره کل مدیریت مهاجرت وزارت کشور بررسی می‌شود و دانشگاه نقشی در این حیطه ندارد؛ بنابراین مسئولیت درخواست اجازه اقامت بر عهده شماست.

سرمایه گذاری در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری (که اغلب به آن ویزای طلایی ترکیه گفته می‌شود) نخستین‌بار در سال 2016 مطرح شد. این برنامه به سرمایه گذاران خارجی اجازه می‌دهد طی سه تا شش ماه پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

حداقل مبلغ لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250000 دلار است. گزینه‌های دیگر شامل سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی یا تأسیس شرکتی است که فرصت‌های شغلی برای شهروندان ترکیه ایجاد می‌کند. شما باید حداقل سه سال سرمایه گذاری خود را حفظ کنید.

شروط اعطای ویزای سرمایه گذاری ترکیه به شرح زیر است:

  • خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250000 دلار
  • حداقل 500000 دلار اوراق قرضه دولتی بخرید و سرمایه را حداقل برای سه سال نگه دارید.
  • یک شرکت تأسیس کنید و حداقل 50 نفر استخدام کنید.
  • حداقل 500000 دلار سرمایه گذاری کنید.
  • حداقل 500000 دلار در یک بانک ترکیه سپرده گذاری کنید و آن را برای حداقل سه سال نگه دارید.
  • حداقل 500000 دلار در سهم صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا سهم صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر برای حداقل سه سال سرمایه گذاری کنید.

خرید ملک در ترکیه

دولت ترکیه بسیاری از موانعی را که خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی ایجاد می‌کرد، برطرف کرده است؛ بنابراین، اگر به دنبال خرید خانه در این کشور هستید، اکنون می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

از سال 2013 تا به امروز، بیش از 40000 ملک توسط خارجی‌ها در استانبول خریداری شده است. این موضوع نشان می‌دهد که این شهر یک بازار داغ برای سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات محسوب می‌شود. اتباع خارجی و مهاجرانی که به دنبال زندگی در ترکیه هستند، می‌توانند با سرمایه گذاری در املاک ترکیه در مدت دو ماه یا کمتر تابعیت ترکیه را دریافت کنند. با توجه به برنامه مهاجرتی ترکیه، می‌توانید با خرید ملک به ارزش 250000 دلار شهروندی دریافت کنید. در عرض سه سال، شما می‌توانید ملک را بفروشید و این امر بر شهروندی شما تأثیری نمی‌گذارد.

اکیداً توصیه می‌شود که خریداران قبل از اینکه متعهد به خرید ملک یا پرداخت ودیعه شوند، از خدمات یک وکیل مستقل بهره‌مند شوند. اگر به خرید املاک و مستغلات در ترکیه علاقه‌مند هستید، با وکلا و مشاوران مؤسسه ملک پور تماس بگیرید تا با زیر و بم سرمایه گذاری در املاک ترکیه آشنا شوید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

موسسه ملک پور؛ گزینه‌ای مطمئن برای مهاجرت به ترکیه

ترکیه با آب‌وهوا، طبیعت، فرهنگ و تاریخ غنی خود، همواره مقصدی مطلوب برای خارجی‌ها بوده تا آن را خانه دوم خود بنامند. ترکیه به دلیل شرایط اقلیمی مناسب، داشتن مردمی خونگرم و هزینه‌های پایین، کشوری مناسب برای زندگی است. روش‌های بسیاری برای مهاجرت به این کشور تعریف شده که مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری و اقامت ترکیه با خرید ملک از جمله محبوب‌ترین راهکارها به شمار می‌آیند. البته موفقیت در هریک از این شیوه‌های مهاجرتی مشروط به رعایت برخی شرایط و ضوابط است که اطلاع از آن‌ها، شما را یک گام به اخذ ویزا نزدیک‌تر می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ اقامت یا اجازه کار و تحصیل در ترکیه می‌توانید با مؤسسه ملک پور تماس بگیرید. وکلای این مؤسسه در زمینه مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت ترکیه همراه و همگام شما خواهند بود. دریافت ویزای طلایی، کمک به مشتریان برای درخواست برنامه‌های اقامت در سراسر جهان، از جمله شهروندی ترکیه و اخذ اقامت ترکیه، تخصص این مؤسسه است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها