آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال، رمزارز یا کریپتوکارنسی نامی است که این روزها زیاد آن ها را می شنویم.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال در اصل یک پول دیجیتال غیرمتمرکز است که برای استفاده در اینترنت طراحی شده است. ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین زمانی که شخص یا اشخاصی با نام ساتوشی ناکاموتو، یک نرم‌ افزار منبع باز (مقاله سفید بیت کوین) را منتشر کردند بر سر زبان ها افتاد. بیت کوین اولین ارز دیجیتال همانطور که گفته شد رمز ارزی غیرمتمرکز است که مدیریت آن مانند یک بانک مرکزی نیست. در شبکه بیت کوین کاربران می ‌توانند بدون نیاز به واسطه با یکدیگر به صورت نظیر به نظیر یا همتا به همتا معامله کنند. تراکنش ها و مبادلات انجام شده در بلاک چین ذخیره می شود و قابل ردیابی توسط همه اعضای شبکه خواهد بود.

البته نه به این صورت که نام خریداران یا فروشندگان ذکر شود و هویت آن ها از جمله اطلاعات شخصی آن ها معلوم باشد، بلکه در این شبکه فقط شناسه کیف پول طرفین معامله ثبت می ‌شود. به این ترتیب اطلاعات مربوط به صاحبان بیت کوین مخفی می ‌ماند‌‌. بنابراین بیت کوین و ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه غیرمتمرکز بلاک چین هستند و راهی برای ردیابی معاملات بیت کوین وجود ندارد.

تاریخچه ارز دیجیتال

تاریخچه و عمر ارزهای دیجیتال طولانی نیست، این نوع از دارایی ها با بیت کوین در سال 2008 شروع شد. شاید در ابتدا بسیاری از افراد باور نمی کردند که بیت کوین بتواند موفق شود و تعداد بسیار زیادی نیز آن را یک شوخی در نظر گرفتند اما زمان همه چیز را مشخص کرد و پس از یک دهه از ظهور بیت کوین سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم به عنوان جایگزین های دیجیتالی برای پول های منتشر شده از سوی دولت ها رشد کردند و همچنان روز به روز در حال رشد و گسترش بوده و هر روز شاهد اضافه شدن تعدادی ارز دیجیتال جدید به لیست رمز ارزهای موجود هستیم.

بسیاری از ارزهای دیجیتال شبیه بیت کوین هستند اما بعضی دیگر مبتنی بر فناوری های مختلف بوده یا دارای ویژگی های جدیدی هستند که به آنها اجازه می دهد تا کاربردی بیش از انتقال، ارزش داشته باشند.

ویژگی ارز های دیجیتال

 

ارز دیجیتال

شما با ارز دیجیتال بیت کوین یا سایر رمز ارزها قادر خواهید بود هر آنچه را که می ‌خواهید بخرید، بدون آنکه در خطر ردیابی یا دستگیری قرار بگیرید؛ شاید همین غیرقابل ردیابی بودن معاملات و تراکنش ها در ارزهای دیجیتال است که باعث شده این سیستم بارها مورد انتقاد قرار بگیرد و به منزله راهی برای معاملات غیرقانونی، سرقت از صرافی ها و غیره معرفی شده و محکوم شود. هرچه که باشد این ارزها راه خود را به دنیای مبادلات، تراکنش ها و سیستم های مالی و بانکداری باز کرده اند. درواقع ارزهای دیجیتال همان کاری را با دنیای مالی و بانکداری کردند که ورود ایمیل با پست!

دوره ارز دیجیتال، دوره پرایس اکشن

مزایای ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. برای اینکه بدانید چگونه میتوانید از این ارزهای تازه به دوران رسیده نهایت استفاده و بهره را ببرید، باید آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بدانید و این کار مستلزم یادگیری تحلیل ها بازارهای مالی و سرمایه و آشنایی با انواع روش های تحلیل است. تحلیل های مختلفی برای بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، یکی از بهترین روش ها برای تحلیل، پرایس اکشن است که تمام نیازهای شما را در این زمینه برطرف خواهد کرد. یکی از بهترین دوره های آموزشی در این حوزه، دوره پرایس اکشن استاد علیرضا محرابی می باشد. استاد علیرضا محرابی در این دوره، صفر تا صد پرایس اکشن را آموزش داده است.

پس از آشنایی با الفبای ارزهای دیجیتال و درک اهمیت آن ها در آینده سیستم های مالی دنیا، برای خرید و فروش ارز دیجیتال شما باید در ابتدا در یک صرافی معتبر اقدام به ثبت نام کنید. استفاده از صرافی های معتبر ارزهای دیجیتال درواقع ساده ترین راه خرید و فروش رمز ارزها است. در این روش شما می توانید یکی از کارگزاری ها و صرافی های معتبر را انتخاب کرده و اقدام به ثبت نام نمایید. با طی کردن مراحل ثبت نام، قادر به شروع فعالیت در بازار دیجیتال و خرید ارزهای دیجیتال خواهید بود.

اما نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که کشور ما به دلیل تحریم هایی که بر آن اعمال می شود، امکان خرید مستقیم از صرافی های ارزهای دیجیتال با دلار برای کاربران ایرانی وجود ندارد. پس باید چه کنیم؟

برای خرید و فروش و یا اصطلاحا ترید ارزهای دیجیتال شما باید در یک صرافی ایرانی معتبر ثبت نام کنید. پس از طی کردن مراحل ثبت نام، شما در این صرافی می توانید ریال را با ارز دیجیتال مورد نظر خود مبادله کنید. به صورت کلی مراحلی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید طی کنید را در ادامه خواهیم گفت.

انتخاب کارگزاری معتبر و مناسب

 

ارز دیجیتال

 

کارگزاری و صرافی مناسب امنیت معاملات شما را تامین خواهد کرد. بنابراین از لیست صرافی های معتبر ارز دیجیتال و مقایسه ویژگی های آن ها اقدام به انتخاب بهترین صرافی نمایید. ویژگی هایی که بهتر است صرافی مورد نظر شما داشته باشد عبارتست از: حجم بازار و میزان معاملات، میزان اعتبار، نرخ کارمزد دریافتی صرافی، تنوع و تعداد ارزهایی که صرافی پشتیبانی می کند، رابط کاربری مناسب و کاربرپسند، نوع پلتفرم مورد استفاده. پس از انتخاب صرافی، باید مراحل احراز هویت را انجام دهید. این کار برای حفظ امنیت معاملات دیجیتال در این صرافی ها و جلوگیری از سوءاستفاده و کلاهبرداری از دارایی افراد است. پس از احراز هویت حساب کاربری شما فعال شده و مجاز به شارژ کردن آن برای انجام معاملات در بازار دیجیتال خواهید بود.

بعد از انتخاب صرافی ایرانی معتبر و انجام مراحل احراز هویت و ثبت نام و ثبت کارت بانکی و اطلاعات حساب، نوبت به انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری و ذخیره ارزهایی است که قرار است خرید و فروش کنید. بسیاری از کارشناسان ارزهای دیجیتال و خبرگان و اساتید این حوزه از جمله استاد علیرضا محرابی، توصیه می کنند دارایی دیجیتالی خود را در صرافی نگهداری نکنید، چون احتمال هک، کلاهبرداری و از دست رفتن اطلاعات شما و دارایی های دیجیتال شما در صرافی ها وجود دارد. بلکه آن ها در کیف پولی امن نگهداری نمایید. کیف پول ارز دیجیتال مکان ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال شماست. جایی که کلیدهای خصوصی و رمز آن فقط در دست خودتان است. انواع کیف پول های ارز دیجیتال وجود دارد که با توجه به هدف شما از ترید ارز دیجیتال می توانید از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال کیف پول های سرد یا سخت افزاری قادر خواهند بود دارایی دیجیتالی شما را به صورت آفلاین ذخیره کنند و ایمن ترین کیف پول های ارز دیجیتال به شمار می روند. کیف پول های آنلاین یا داغ نیز وجود دارند که می توانید با دسترسی به اینترنت به کیف پول خود وصل شده و معامله کنید.

دوره های زیادی در بازار وجود دارد که از با کیفیت ترین و بهترین دوره ها می توان به دوره ارز دیجیتال علیرضا محرابی اشاره نمود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها