سبک زندگی کیفیت زندگی هر کسی بستگی به کیفیت ارتباطات او با دیگران دارد

در عصری که لحظه لحظه اش در گرو تغییرات شگفت انگیز است، ارتباطات و مهارت های ارتباطی حرف اول را می زند.

سبک زندگی کیفیت زندگی هر کسی بستگی به کیفیت ارتباطات او با دیگران دارد

بنابر پژوهش های موجود، حدود 75 درصد از اوقات روزانه ی ما به نحوی در تماس و ارتباط با دیگران می گذرد. از این رو کیفیت زندگی هر کسی بستگی به کیفیت ارتباطات او با دیگران دارد. برای مثال، همه ی ما در محیط کار فرصت هایی یکسان داریم؛ اما تنها کسانی مسیر پیشرفت و ترقی را به سرعت می پیمایند و احترام، اعتبار و مقام کسب می کنند که ارتباطاتی موثرتر برقرار کنند، خود را به نحوی شایسته مطرح کنند و در شرایط گوناگون و با افراد مختلف، ارتباطی مناسب و موثر برقرار کنند.

جان مکسول (John C. Maxwell) در کتاب خود با عنوان روابط 101 (Relationships 101) مهارت های ارتباطی را اینگونه بیان می کند که ارتباطات، مجموعه ای از مهارت هاست؛ اما مهم ترین آنها درک نقطه نظرهای طرف مقابل و تفهیم نقطه نظرهای خویش است. زبان، تنها وسیله ی ارتباطی نیست و در عین حال از همه نیز کامل تر نیست، چرا که پیام های انسانی، به ویژه پیام هایی که از احساسات و هیجانات و عواطف مایه می گیرد، چنان پیچیده است که هیچ کلامی گویای آن نیست، از این رو گاه یک نگاه، لحن، صدا یا حرکت حاوی پیامی است که از پنهانی ترین درونیات فرد سرجشمه می گیرد.

مهارت های ارتباطی
مهارت در ایجاد ارتباط مناسب با دیگران بر توانایی ها و اعتماد به نفس ما می افزاید، استعداد و دست آوردهایمان را می نمایاند و احرام و قدرانی دیگران را جلب می کند. هر چقدر مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهیم و با دیگران رابطه برقرار کنیم، مسئولیت های خود را بهتر اجرا می کنیم و در نتیجه در حرفه ی خود موفق تر بوده و درآمد بیشتری خواهیم داشت.

وقتی سخن از ارتباطات به میان می آید، معمولاً عمل گفتگو در ذهن تداعی میشود؛ اما ارتباطات چیزی بیش از گفتگو است.

وقتی در کلاس درس به پرسشی پاسخ می دهید
وقتی تشویق می شوید
وقتی درباره ی عقاید و افکار دیگران بحث می کنید
با کسی دست می دهید
در یک مصاحبه ی استخدامی یا جلسه ای کاری شرکت می کنید
لباسی را انتخاب می کنید
به خرید یک خودرو اقدام می کنید
در واقع با افراد ارتباط برقرار کردید. دوستی های پایدار و موفق، روابط خانوادگی گرم و موفقیت های تحصیلی و شغلی به مهارت های ارتباطی شما بستگی دارد. در مجموع درک و توانایی به کارگیری ارتباطات، از مهم ترین مهارت هایی است که افراد باید بیاموزند، زیرا ارتباط مناسب در موفقیت افراد در محل کار و اجتماع؛ بسیار موثر است. توان برقراری ارتباط موثر، اغلب میزان شایستگی و احتمال موفقیت فرد را تضمین می کند.

بنابراین، همواره باید از روابط اجتماعی قوی و نیز انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار باشیم، چرا که با افرادی گوناگون و با آداب و رسوم مختلف در ارتباط هستیم. ارتباط عملی است که طی آن یک یا چند نفر به تبادل آگاهی نقطه نظرها، گرایش ها و تجربه ی خود می پردازند. هر چه توانایی تان در برقراری ارتباط مناسب تر باشد، قدرت شما در تبادل نظرات افزایش می دهد و بدین ترتیب در شغل و حرفه ی خود به موفقیت های بیشتری دست می یابید. همچنین جذب مشتری به مهارت های ارتباطی شما بستگی دارد. بنابراین، زیربنا و شالوده ی موفقیت شما در رضایتمندی و جذب مشتری، برقرای ارتباط مناسب است که اهمیت و ارزش ارتباطات را نشان می دهد.

منبع: زوم لایف

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها