طرز تهیه لقمه مرغ و قارچ ترکی

یکی از غذاهای خوشمزه ترکی که با سینه مرغ مزه دار شده درست می شود و به صورت سینه مرغ شکم پر با قارچ و فلفل و پنیر پیتزا می باشد.

طرز تهیه لقمه مرغ و قارچ ترکی

مواد لازم:

سینه مرغ: 5 عدد

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

نمک فلفل زردچوبه: مقدار کافی

قارچ: 8 عدد

سیر: 2 حبه

پیاز: یک عدد

فلفل سبز کاپیا: یک عدد

کره: یک قاشق غذاخوری

آرد: یک قاشق غذاخوری

سس گوجه: یک قاشق غذاخوری

آب: یک استکان

پنیر پیتزا: مقدار کافی

فلفل دلمه قرمز: یک عدد

پودر سیر: مقدار کافی

پاپریکا: 1/4 قاشق چایخوری

روغن مایع: مقدار کافی

طرز تهیه:

روش اول:

ابتدا و برای شروع کار، 5 عدد سینه مرغ را شسته و انها را ابکش می کنیم و از وسط کاملا با چاقو باز می کنیم و سینه های مرغ را با نمک و و فلفل و زردچوبه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1/4 قاشق چایخوری پاپریکا و پودر سیر مزه دار می کنیم و انها را نیم ساعت کنار می گذاریم تا مواد به خورد سینه مرغ برود.

روش دوم:

سپس مواد میانی غذا را درست می کنیم و برای این منظور ، یک عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه روغن مایع ریخته و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد پیازها را در تابه تفت می دهیم تا سبک شود.

روش سوم:

سپس 8 عدد قارچ را شسته و انها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و داخل تابه با پیازها تفت می دهیم و تا کمی سبک شود و سپس به انها فلفل دلمه قرمز شسته و ریز خرد شده و فلفل کاپیا سبز نگینی خرد شده اضافه می کنیم و مواد را با هم تفت می دهیم تا کم حجم شوند. سپس مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن به انها اضافه می کنیم. اکنون مواد میانی ما اماده است.

روش چهارم:

در این مرحله سینه مرغ مزه دار شده در مرحله اول را روی یک سطح صاف باز می کنیم و داخل ان را از مواد میانی تهیه شده می ریزیم و پنیر پیتزا را داخل ان می گذاریم و شروع به رول کردن مرغها می کنیم.

روش پنجم:

سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد مرغها را در تابه و در روغن خوب سرخ می کنیم تا کاملا بپزد و اماده شود و زیر گاز را ملایم می کنیم تا کاملا مرغها مغز پخت شودن و خوشرنگ شوند.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها