سخنگوی وزارت امورخارجه خبر داد:

سفر هیات سیاسی طالبان به ایران با دعوت وزارت امورخارجه


7 بهمن 1399 - 08:06
600f9122848fc_600f9122848ff
سخنگوی وزارت امورخارجه از سفر هیات سیاسی طالبان به تهران به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» خبر داد.

 سعید خطیب‌زاده با اعلام این خبر افزود: این هیات بر اساس هماهنگی قبلی و به دعوت وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز وارد تهران و مورد استقبال مقامات وزارت امورخارجه قرار گرفت.

خطیب‌زاده همچنین اظهار کرد: هیات سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران دیدارهایی را با مقامات مسئول کشورمان از جمله وزیر محترم امورخارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان داشته و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط تبادل نظر و رایزنی‌هایی صورت خواهد پذیرفت.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه از سفر هیات سیاسی طالبان به تهران به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» خبر داد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

600f9122848fc_600f9122848ff
7 بهمن 1399 - 08:06

 سعید خطیب‌زاده با اعلام این خبر افزود: این هیات بر اساس هماهنگی قبلی و به دعوت وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز وارد تهران و مورد استقبال مقامات وزارت امورخارجه قرار گرفت.

خطیب‌زاده همچنین اظهار کرد: هیات سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران دیدارهایی را با مقامات مسئول کشورمان از جمله وزیر محترم امورخارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان داشته و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط تبادل نظر و رایزنی‌هایی صورت خواهد پذیرفت.

 

منبع: ایسنا

66

نظرات 21
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
هادی 0 0 پاسخ 1399/11/7 -23:05

مذاکره با یه گروه تروریست؟؟!! با کدوم منطق جور در میاد؟! البته همین یه کار عجیب رو کم داشتیم! مگه میشه مگه داریم؟!

hamid koshki 0 0 پاسخ 1399/11/7 -15:37

سلام.هدف کشور دوست وهمسایه افغانستان می باشد که شما به خاطر مردم افغانستان با هرگروهی که در افغانستان تاثیر گذار می می باشد،به خاطر صلح وآرامش افغانستان ....

کفش پاره 2 0 پاسخ 1399/11/7 -14:43

درود برعقل که هدیه خداوندبه انسان میباشدکه دزدی ودروغ عقل راضایع میکند.مگه میشه یک کشوربایک گروه تروریستی که کارش ترورانتحاری است مذاکره کند دنیادرباره این مذاکره چه می گوید باباصدرحمت به کبک ها

ملول 2 0 پاسخ 1399/11/7 -14:38

واقعا خجالت داره کسانی بیان که همش بمب میزارن تو جمع مردم بی دفاع

روح الله 0 3 پاسخ 1399/11/7 -14:37

اینکه طالبان تروریسم هستن بحثی نیست اما یک سوال ... مگه آمریکا تروریسم نیست ؟؟؟ بعضیا با افتخار از مذاکره با بزگترین تروریسم دنیا حرف میزنن و اصرار بر آن دارند.... چرا صداهای خیلیاتون در نمیاد

با کی حرف میزنی !!!؟ 3 0 پاسخ 1399/11/7 -13:52

قتل دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در مزار شریف روز ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ (۰۸ اوت ۱۹۹۸) به دنبال اشغال شهر توسط نیروهای طالبان رخ داد. در ابتدا مرگ هشت دیپلمات گزارش شد. مدتی بعد مرگ دو دیپلمات و یک روزنامه‌نگار دیگر نیز تأیید شد. ایران گروه طالبان را مسئول کشتار این دیپلمات‌ها اعلام کرد // یادمون نمیره . شماها یادتون رفته مسئولین فراموشکار اما مردم یادشون نمیره

ناشناس 4 0 پاسخ 1399/11/7 -13:11

فقط باید به این روز مملکت وملت گریست

ه 1 0 پاسخ 1399/11/7 -12:58

این وحشی ها رو کی راه داده بیان ایران.خدا دیدتمون که دیگه طالبان رو هم دعوت کنن بیان اینجا.باعث تاسفه.

مهران 5 0 پاسخ 1399/11/7 -12:33

یک گروه تروریستی و آدمخوار را به رسمیت شناختن و با دعوت رسمی به ایران آوردن ....چه می توان گفت .

احمد 1399/11/7 -14:31

لازمه چون رییس جمهور فعلی افغانستان نوکر بی چون و چرا و دست نشانده امریکاست باید بدون بدون ایران عواقبش چی میشه

بنده خدا 5 1 پاسخ 1399/11/7 -12:32

مگه اینا تو ایران نیستن؟

محسن 4 0 پاسخ 1399/11/7 -12:23

همین قضیه 20 سال آینده برای داعش مطرح میشود. حالا می بینید. دنیا داد میزنه میگه ایران حامی تروریسم است، ما می گیم نه. کی راست میگه؟

ناشناس 4 0 پاسخ 1399/11/7 -11:56

مگه داریم مگه میشه .!!!

ناشناس 10 0 پاسخ 1399/11/7 -11:33

خجالت خوب چیزیه تمام دنیا رو ول کردین چسپیدین ب ی گروه وحشی تروریست طالب نمیزارین افغانستان اباد بشه خجالت بکشین وای از این مسلمانای فقط اسلام نما

مورچه 5 0 پاسخ 1399/11/7 -11:22

مذاکره باطالبان شاهکارعجیب وزارت خارجه این یعنی چه ؟

ایرانی 1399/11/7 -13:54

میدونی بدبختی ما مردم چیه که تو فکر میکنی ظریف بهشون زنگ زده بیان

ناشناس 15 0 پاسخ 1399/11/7 -10:44

مگه ما این جونورا رو به رسمیت می شناسیم ؟!!!!

نوید 1399/11/7 -12:42

این افراد هیئت سیاسی طالبان هستند با القاعده فرق دارند این افراد مدتها در قطر با آمریکا مذاکره کردند

محمود 24 0 پاسخ 1399/11/7 -10:06

فقط سکوت ودیگرهیچ!

ناشناس 26 0 پاسخ 1399/11/7 -09:37

اینا همون کسانی هستن که دیپلماتهای مظلوم ایرانی را به طرز فجیعی به شهادت رسوندن

محمد 1399/11/7 -14:37

اشتباه نکنید این طالبان ... طالبان قبل نیست ...هدف آمریکاییها از ایجاد طالبان در گذشته نفاق و و جدایی بین مذاهب شیعه وسنی بود چون دران زمان رئیس دولت افغانها ربانی و شیعه بود و امکان نزدیکی و روابط با دولت ایران داشت به همین خاطر با حمایت از دولت سنی و تحریک اهل تسنن با ایجاد جنگ داخلی موجب تضعیف افغان ها و ایجاد دولت دست نشانده فعلی گردید . این اشتباه روس ها با جنگیدن مستقیم با افغان ها تکرار نکردند بلکه از درون ان ها را با نفاق ضعیف کردند . حالا طالبها بخود آمدند دیدند چه کلاهی به سر ان ها و کشورشان رفته و دنبال اخراج آمریکایی ها از افغانستان هستند که این به نوعی با سیاست های ایران در منطقه همخوانی دارد .

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks