این ده ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی معجزه می‌کنند

مصرف این خوراکی‌ها می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس کرونا به شما کمک زیادی کند.

این ده ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی معجزه می‌کنند

در یک سال اخیر که پاندمی ویروس کرونا مردم زمین را درگیر کرده است، اهمیت تقویت سیستم ایمنی بیش از هر وقت دیگری برای مردم آشکار شده است. چیزی که ممکن است ندانید این است که خوراکی‌ها می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مانند دارو عمل کنند. هرچند که باید بدانید که از چه خوراکی‌هایی استفاده کنید چرا که برخی دیگر از آنها ممکن است نتیجه معکوسی روی سیستم ایمنی بدن شما بگذارند.

خوراکی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره شده است، کمک به سزایی در فعالیت سیستم ایمنی شما دارند. سعی کنید دفعه دیگری که برای خرید می‌روید آنها را به سبد غذایی خود اضافه کنید.

زنجبیل تازه

این گیاه خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی دارد. اما به یاد داشته باشید که آن را تازه مصرف کنید چرا که نوع پودر شده و آسیاب شده ممکن است نسبت به گیاه تازه آن خواص کمتری داشته باشند.

سیب و پیاز
لازم نیست سیب و پیاز را باهم بخورید. اما هر دوی این مواد غذایی حاوی مقادیر بالایی از فلاونوئید کوئرستین که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد، هستند. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که کورستین یکی از تقویت کنندگان سیستم ایمنی است که تا به حال دست کم گرفته شده است. این ماده علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، ضد باکتری، ضد ویروس، ضد آلرژی، ضد سرطان و ضد التهاب هم است.

آلوئه ورا
شاید با خواص درمانی پوست گیاه آلوئه ورا بیشتر آشنا باشید. اما اخیرا تحقیقات نشان داده است که این گیاه به دلیل داشتن خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی قادر به افزایش ایمنی بدن هم هست. این گیاه معمولا به مقدار کم به صورت ژل یا آب مصرف میشود. با این وجود به یاد داشته باشید که کودکان زیر پنج سال و زنان باردار نباید این گیاه را مصرف کنند.

ترشی یا شوری

غذاهای حاوی پروبیوتیک را در تقویت سیستم ایمنی دست کم نگیرید. پیدا کردن شور یا ترشی در هر آشپزخانه ایرانی کار سختی نیست و می‌توانید با استفاده از این مواد غذایی خوشمزه به بدن خود هم کمک کنید.

قارچ
انواع قارچ‌های دارویی حاوی پلی ساکاریدهای قدرتمندی به نام بتا گلوکان‌ها هستند که به مبارزه با التهاب و تعادل سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

جو دوسر

جو دوسر از آن دسته از مواد شیمیایی گیاهی قدرتمند و سازنده سلامتی که برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامتی خود به آن نیاز دارید.

تمشک

تمشک مانند همه انواع توتها حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی است. این جواهر میوه‌ها حاوی مقادیر کافی کوئرستین، فلاونوئید است که از ایمنی بدن حمایت می‌کند.

شکلات تلخ
خوشحال نشوید. مفید بودن این خوراکی به این معنا نیست که می‌توانید در مصرف آن زیاده روی کنید اما باید بدانید که کاکائو حاوی همان مواد مغذی است که تمشک حاوی آنهاست. مطالعات نشان داده است که این ماده خاصیت ضد التهابی دارد و بر ایمنی بدن و سلامت روده تأثیر گذار است.

تره فرنگی
تره فرنگی حاوی آلیسین است که یک ترکیب ضد میکروبی و ضد التهاب شناخته می‌شود. باید بدانید که سیر و موسیر نیز این خاصیت را دارند و خرد کردن یا پوره کردن آنها به آزاد سازی آلیسین کمک می‌کند. تره فرنگی همچنین منبع خوبی از پرو بیوتیک های مفید برای روده است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها