درباره صحبت‌های ظریف در دفاع از توافق هسته‌ای نظر بدهید

اگر ۴ سال به عقب بازگردیم، موافق برجام هستید یا مخالف آن؟


24 تیر 1398 - 22:59
filemanager/7/siasi/IMG_20190715_225512_045
فرض کنید به تیرماه ۱۳۹۴ بازگشته‌ایم. آیا از امضای توافق هسته‌ای با ۱+۵ دفاع می‌کنید یا منتقد آن هستید؟

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام Joint Comprehensive Plan of Action توافقی بود که چهار سال پیش در ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافقی که حالا به نقطه پایانی خود نزدیک شده است.

از اولین روزی که این توافق به امضای هفت کشور رسید، موافق و مخالفانی به مواجهه با آن پرداختند. در یکسو، این توافق، مدلی برای دیپلماسی جهانی دانسته شد و در سوی دیگر، توافقی یکطرفه نام گرفت که نمی تواند بقا پیدا کند.


در ایران، موافقان و مخالفان بر سر این توافق مرزبندی آشکاری کردند و کار به آنجا کشید که یک نماینده مجلس هنگام تصویب برجام در بهارستان، گریست!


۴ سال پس از این اشکها و نقدها که همزمان بود با کف و سوت موافقان برجام در خیابانها، حالا توافق هسته‌ای به نقطه پایان نزدیک شده و خروج آمریکا از آن، گویی ستون خیمه توافق را شکسته است.


در زمانی که بسیاری از موافقان توافق حتی مخالف شده‌اند، محمدجواد ظریف گفته اگر به ۴ سال پیش برگردد، همچنان برجام را امضا می‌کند.


این جمله در فضای مجازی، موضوع شوخی کاربران با وزیر خارجه شده است.


نظر شما درباره توافق هسته‌ای چیست؟ آیا اگر به چهار سال پیش بازگردیم، باتوجه به تجربه ۴ سال اخیر، هنوز موافق توافق هسته ای خواهید بود یا نه؟ شما ۴ سال قبل با این توافق موافق بودید؟

در ادامه همین مطلب کامنت بگذارید و نظر بدهید.

فرض کنید به تیرماه ۱۳۹۴ بازگشته‌ایم. آیا از امضای توافق هسته‌ای با ۱+۵ دفاع می‌کنید یا منتقد آن هستید؟

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

filemanager/7/siasi/IMG_20190715_225512_045
24 تیر 1398 - 22:59

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام Joint Comprehensive Plan of Action توافقی بود که چهار سال پیش در ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافقی که حالا به نقطه پایانی خود نزدیک شده است.

از اولین روزی که این توافق به امضای هفت کشور رسید، موافق و مخالفانی به مواجهه با آن پرداختند. در یکسو، این توافق، مدلی برای دیپلماسی جهانی دانسته شد و در سوی دیگر، توافقی یکطرفه نام گرفت که نمی تواند بقا پیدا کند.


در ایران، موافقان و مخالفان بر سر این توافق مرزبندی آشکاری کردند و کار به آنجا کشید که یک نماینده مجلس هنگام تصویب برجام در بهارستان، گریست!


۴ سال پس از این اشکها و نقدها که همزمان بود با کف و سوت موافقان برجام در خیابانها، حالا توافق هسته‌ای به نقطه پایان نزدیک شده و خروج آمریکا از آن، گویی ستون خیمه توافق را شکسته است.


در زمانی که بسیاری از موافقان توافق حتی مخالف شده‌اند، محمدجواد ظریف گفته اگر به ۴ سال پیش برگردد، همچنان برجام را امضا می‌کند.


این جمله در فضای مجازی، موضوع شوخی کاربران با وزیر خارجه شده است.


نظر شما درباره توافق هسته‌ای چیست؟ آیا اگر به چهار سال پیش بازگردیم، باتوجه به تجربه ۴ سال اخیر، هنوز موافق توافق هسته ای خواهید بود یا نه؟ شما ۴ سال قبل با این توافق موافق بودید؟

در ادامه همین مطلب کامنت بگذارید و نظر بدهید.

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


17

نظرات 224
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
حرب لمن حاربکم 0 0 پاسخ 1398/5/26 -08:22

سلام علیکم !!برجام توافق برد برد!! بدیهیات رو نمیشه انکار کرد و انسانی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد مهم اینست که بفهمند خدا برجام را نیاورد عدم توجه به فرمایشات ولی امر باعث شد توافق یک طرفه بشود ودشمن همه چیز را برد که برد.

كارشناس 1 2 پاسخ 1398/4/26 -21:35

دوستان عزيز اگر برجام بد است كاري نداره مقامات عاليرتبه ايران هم بيان جلوي تلويزيون وآن را پاره كنن به همين سادگي

امیر 1398/4/26 -23:09

چشم بسته غیب گفتی نابغه

كارشناس 1398/4/27 -10:58

غيب نبود انچه كه عيان است جه حاجت به بيان است همه مسئولين از برجام راضي هستن ولي غرور و منافع شخصي نميزاره

دلیری 2 4 پاسخ 1398/4/26 -16:23

برجام اگرهربدی داشت پولهای ایران روبازپس گرفتند وبه نفع ملت سوریه ،یمن وعراق شد وملت راسرگرم این کردند که برجام هیچ سودی نداشت.بعۻیها خودرابه کری وکوری زدنداینکه بالغوهمین برجام بدردنخورقیمتها شده چهاربرابراینکه دربازارهیچ ثباتی وجودندارد وپول مملکتمان ارزش پوچ هم ندارد ودرکشورهای دیگرجرات گفتن اینکه ایرانی هستیم هم نداریم . مشتی تندروبراسب سوارند وفکرمردم راهم دارند مدیریت می کنند. خداوندماوشماراشفا ونجات بده

مرادی 1398/4/26 -18:43

احسنت من دیگه حرفی برای گفتن ندارم

من وشما 1398/4/26 -23:23

کره شمالی هم بادنیاقهراست وۻع مردمش راببینید هرچیز قیمتی دارد غنی سازی به چه قیمتی این مهم است اینکه کره شمالی باج به امریکانمی دهد چیز خوبیست به شرط اینکه اونیازبه سایرکشورهانداشت به شرط انکه بی نیازبود وملت درنازونعمت باشند این هم حکایت ماست.تحریم ایران به سوددوکشوراست چین وروسیه که ازمابزخری کنند وبه ماچندبرابربفروشند

مهدی 1398/5/2 -22:34

اما گاندو چیز دیگه ای ثابت کرد!!! ضمنا ایران اگر همین چند منطقه رو با حداقل هزینه ها رو برای خودش حفظ نمی کرد، سر من و شما و ناموس من و شما در دستان کی بود؟

مجیب 1 5 پاسخ 1398/4/26 -16:11

آنانکه که مخالف برجامندتصورکنندبرجامی نبوده چه چیزی رامابابرجام ازدست داده ایم ایاجزاین بوده که سه سال ثبات درقیمتهاراداشته ایم ایاجزاین بودکه دیگرکسی به واسطه دورزدن تحریم اختلاس ودزدی نکردایاجزاین بودکه مقداری پول پس گرفتیم ومتاسفانه بجای رنگین کردن سفره مردم رفت وخرج سفره مردم سوریه ویمن شد. بدبود شماراست میگیدبدبودمانتوانستیم غنی سازی کنیم حالا غنی سازی کنید بمب اتمی که ملت ایران نان برای خوردن نداشته باشند،پول ملی ارزش نداشته باشه ودرکشورهای دیگرعزت نداشته باشی وازطرفی جرات استفاده ازبمب اتمی روهم نداشته باشی بخوره توسرتندروها مملتمون.

من 1398/4/27 -15:58

شما خواب تشریف داری, همون بگیر بخواب لطفا, اظهار نظر نفرما

مهدی 1398/5/2 -22:37

دور زدن مسیر تحریم ها رو که بهتره از فرزندان هاشمی بپرسید. ولی در مورد غنی سازی اگر کمی فکر کنید با وجود داشتن نفت خودمون از همه چی محرومیم، چند سال دیگه که صنعت دنیا کاملا مستقل از نفت بشه کی به ما سوخت خواهد داد؟

حسین 6 0 پاسخ 1398/4/26 -10:26

اگه به منم بعد از امضاء مدال افتخار با سکه میدادن دوباره که هیچی روزی یک بار قراردادهایی مثل برجام را امضاء میکردم

حسین 3 0 پاسخ 1398/4/26 -10:26

اگه به منم بعد از امضاء مدال افتخار با سکه میدادن دوباره که هیچی روزی یک بار قراردادهایی مثل برجام را امضاء میکردم

یک مالباخته 6 0 پاسخ 1398/4/26 -08:41

طبق روایات از ائمه اطهار علیهم السلام ( مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه ) طبق این روایت این جماعت فاقد ایمان هستندکه خلاف قرآن و ائمه اطهار عمل کرده و به دشمنان قسم خورده و یهودیان الارقم بدعهدیهاوخیانتهایشان بازهم اعتمادمیکنند این جماعت یا خائن هستند یا ابله و نادان مثل ابوموسی اشعری

تیرانداز 8 0 پاسخ 1398/4/26 -00:04

به نظر من برجام توافق خوبی نبود ولی خداییش یه خوبی بزرگ داشت و اون اینه که یه مشت خوش خیال غرب زده که فک میکردن اگه با آمریکا مذاکره کنیم همه مشکلات کشور حتی آب خوردنمون حل میشه، الان دارن با گوشت و پوست و استخونشون نتیجه اعتماد به آمریکا رو لمس میکنن.

مسعود 9 1 پاسخ 1398/4/25 -23:33

اینارو ولش کنید پرتغالم دیگه به ما ویزا نمیده. اصلا پرتغال چیه حالا اگه چاقاله بود یه چیزی. در جهان به روی ما باز شده. سر روحانی سلامت ظریف نمیتونه از دوتا خونه بیاد بیرون. درود بر روحانی، مرگ بر تندرو

علیرضا 4 2 پاسخ 1398/4/25 -23:15

متعصفانه ما همه چیزمون شده حزبهای سیاسی و تعصب. من اذعان میکنم یک تندرو به تمام معنی هستم ولی باید به دور و برم نگاه کنم. دیروز ظریف این حرفو زده، امروز رهبر اینو رو گفته:((وزیر امور خارجه که واقعاً زحمت هم می‌کشد و ملاحظات دیپلماتیک هم دارد، به صراحت از عمل نکردن اروپایی‌ها حتی به یکی از تعهداتشان سخن می گوید.)). رهبر ما علنا گفتن که با برجام مخالف بوده، به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه هم اینو صریحا گفتن، ولی وقتی در مورد ظریف صحبت میکنن، میگن ایشان بسیار زحمت میکشند و ملاحظات دیپلماتیک دارند. حالا من با برجام کاملا مخالفم، قرار نیست ظریف خائن باشه.

مصطفی میراسماعیلی 5 0 پاسخ 1398/4/25 -22:26

خیلی عجیب نیست که جناب زریف! از موضع و سیاست های شکست خورده خود دفاع کرده و بر ادامه ان پافشاری کنند.پایان برای سیاست مداران حتما اسان نیست

رضا 1 6 پاسخ 1398/4/25 -20:42

دکترظریف سیاست مدارومرداین کارهست البته هرفردی ممکنه اشتباهی هم داشته باشه وقتی یک عده تندروخشک مغزبابرجام مخالف بودندوبه هردری زدندتابرجام پانگیره چون نون شون توتحریم ملت بدبخت بودوطرف مقابل هم نامردی کرددیگه چیکارمیتونست بکنه

سید علی 1398/4/26 -01:33

همون تندروها بقول شما امروز رو میدیدن که طرف مقابل میزنه زیر قرارداد جالبه نتیجه اعتماد بیجا به آمریکا رو میبینید ولی هنوز از ادبیات آمریکاییها برای توصیف هم وطنتون استفاده میکنید. خوبه ما هم به شما بگیم وطن فروش؟

سبحان 7 0 پاسخ 1398/4/25 -18:43

رو که رو نیست سنگ پا س افراد پست و خائن همیشه دنبال خوش خدمتی و راضی نگه داشتن اربابشون هستن. الان هم باید مدافع حقوق اربابشون باشن

معرفت 1 6 پاسخ 1398/4/25 -18:35

گذشته را بیاد بیاوریم .زمانی که پیامبر اسلام بقدرت الهی دربطن دشمن. از. خودش ودینش دفاع جانانه میکرد .هیچ لذتی بالاتر از این نیست که نمایند ه ایران در مقابل چشم جهان با ترامپ مذاکره کند وبه او بگوید تو هیچی نیستی وپس از ان در حالیکه ترامپ در حیرت احمقانه خودش گیر کرده میز مذاکره را ترک کند .هیچ اسلحه ای با زبان برابری نمیکند .که اگر میکرد خداوند با زبان گویای پیامبران عوض میکرد .در معرکه زبان گوینده در زود ترین زمان اگر خیانت کند رسوا میشود

حسام 1398/4/25 -23:22

همون خدا به پیامبرش میگه هجرت کن، شمشیر بردار، از خودت، دوستانت، حیثیتت، شهرت و ... دفاع کن و حتی حمله کن. دنیا نشون داده زیاد اهمیت نمیده کی دروغ گفته کی راست. با هرکی بیشتر حال کنه همونه. ضرب المثلی هست میگه بالاتر از هر عقلی، جهله. آدم جاهل میتونه همه چیز رو نهی کنه حتی سخنان رسول خدارو. منظورم به شخص ظریف نیست. منظورم به اصل فقط دیپلماسی سخنه.

محمد 1398/4/26 -09:05

ظریف اصلا" شریف نیست ..ظریف وروحانی شرافتشان راقبل از برجام فروختند

ایرانی 7 3 پاسخ 1398/4/25 -18:04

آقای ظریف یک سیاستمدار است و معلوم نیست واقعا نظرش اینگونه باشد، احتمالا مصلحت سیاسی در گفتن این جمله بوده، وگرنه انسان صادق در صورت انجام کاری اشتباه با جسارت اقرار میکند. به هر حال خدا شفاش بده انشاءالله....

خلیلی 6 4 پاسخ 1398/4/25 -17:45

بسم الله الرحمن الرحیم هر کسی جای دکتر ظریف بودم همینو میگفت، آخه از قدیم میگن هیچ ماست بندی نمیگه ماستم ترشه. متاسفانه آقای ظریف و تیم ایشون در مذاکرات هسته ای و برجام نتونستن همه خطوط قرمز نظام رو رعایت کنن و تمام مشکلات برجام از همین جا ناشی میشه. بیاید همگی برای حل مشکلات کشور دعا کنیم.

جواد 7 4 پاسخ 1398/4/25 -17:35

بابا اخه چقدر تو .... ... یا واقعا ایشون احمقه (ادم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه) یا از برجام منافع شخصی داره یا ایشون خائنه!!!! برجام=بدبختی مردم

سیاوش درخشانفر 5 7 پاسخ 1398/4/25 -16:05

کاش می‌پرسیدی اگر به ۱۳۹۰ برگردی چیکار میکنی، در اولین فرصت قبل از شروع ترحیم و قبل از شروع این رویه بد بین آمریکا و اروپا امضا میکردم و نمیزاشتم دلار هزار تومان بشه ۴۰۰۰ت و طوری بشه که الان آرزوی همون دلار ۴تومانی رو داشته باشیم. خواهش میکنم شما به عنوان رسانه ی پرمخاطب سعی کنید منافع ملی رو سرلوحه کار خود قرار دهید نه لجبازی با کل دنیا. بیطرف باشید و به فکر مردم و زیاد کردن فرهنگ ما

امیر 1398/4/25 -18:00

ترحیم نه، تحریم

جواد 9 3 پاسخ 1398/4/25 -14:32

تا حالا امضای برجام رو سادگی یا نهایتا حماقت میدونستم. اما این حرفهای ظریف بوی خیانت میده.

زهرا 9 2 پاسخ 1398/4/25 -14:31

بله واقعا دوستمون حرف خوبی زده بودن خیانت و خریت خدا ما رو از دست شما نجات بده

محمد سهر ابیان 8 2 پاسخ 1398/4/25 -14:28

راست میگه برمیگشت بازم امضا میکرد چون اون سختی این چهار سال نکشیده که براش فرقی نمیکنه در کل دنبال ارامش مردم نیست دنبال حزب خودشه

فرانک 6 1 پاسخ 1398/4/25 -14:21

من هم جای ایشون بودم همین حرف رو میزدم چون برای ایشون چیزی تغییر نکرد اگر که نگیم بهتر شد, کلا این دولت و سیاستمداران و رئسای ان چیزی از درد مردم نمیفهمند, دلاری که تا 19 هزار تومان بالا رفت و تورمی که در بخشهای مختلف تا 100 درصد افزایش یافت و هنوز دولت میگه 10 درصد هست. گرانیهای سر سام اور خوراکی , خودرو , مسکن,..... وزیر امور خارجه کجا از این دردها با خبره؟؟؟ بیکاری فزاینده و بیگاری سایر شاغلین که به ازای کارشون 400 تا 500 تومن بیشتر درامد ندارند و البته اقای رئیس جمهور چدیدا فرمودند نصف حقوقتون رو هم نگیرید تا به مملکتتون کمک کنید مثل ژاپن!!!!!!!! چرا شما و زیر دستانتون اقای روحانی حقوقهای دویست ملیونیتون رو میگیرید و ما را به وطن دوستی تشویق میکنید, این تبعیض ها که به شکل باستی هیلز و سایر املاک میلیاردی تهران بیرون میزنه این پولدارهای بالانشین کجا از حال و روز ما خبر دارند , اقای ظریف راست میگه من هم اگر جای اون بودم برجام رو امضا میکردم!

بهروز 6 9 پاسخ 1398/4/25 -14:17

اگه حزب جمهوری‌خواه آمریکا با نامزدی دونالد ترامپ به پیروزی نمی‌رسید الان ما گرفتار این مشکلات ،حداقل به این زودیها نمیشدیم...بحرحال هیج سیاستمداری چه داخلی و چه خارجی، حتی فکرش رو هم نمیکرد که ترامپ رئیس جمهور بشه و ایشان تمام قراردادهای دولت قبلی رو لغو کنه..بعنوان مثال قراردادهای بین‌المللی مبارزه با گرم شدن جهان رو هم لغو کرد..پس این کامنتها بیشتر تخیلی هستند تا واقعیت...بلاخره آمریکا نه تنها با ایران بلکه با بیشتر کشورهای دنیا از قبیل چین و ترکیه و اتحادیه‌ی اروپا درگیر شده و این به مرور زمان به نفع ایران تمام خواهد شد البته اگه باز برادران یک موشک با نوشته‌ی تحریک آمیز هوا نکنند...

داداش گلم 1398/4/26 -01:38

تا وقتی بخواید به دموکرات و جمهوری خواه دل خوش کنید وضع مملکت بهتر نمیشه باید به قدرت جوانان مملکت خودمون اتکا کنیم و روی پای خودمون بایستیم .یک زمان میخواستن بنزین مارو تحریم کنن دیدن ما خودکفا شدیم بیخیال شدن پس باید تحریم رو بی اثر کنیم تا فایده ای براشون نداشته باشه.

حسین 14 2 پاسخ 1398/4/25 -13:24

به گردن گرفتن اشتباه جرات و شجاعت میخواهد

میثم 6 20 پاسخ 1398/4/25 -13:18

برجام روزی که برای بعضیا با هواپیما دلار نقد آورد و تحریمهای اروپا و سازمان ملل رو رفع کرد خوب بود. ولی خرشون که از پل گذشت روی موشک شعار نوشتن پرتاب کردن. ضمن اینکه آمریکا هم میخواست از امتیازات برجام استفاده کنه و وارد بازار ایران بشه، نمیگم کل بازار رو براشون رها میکردیم ولی در حد معقول باید اجازه میدادیم. چون خود همین حرکت ایجاد اشتغال میکرد و وقتی سرمایه شرکتهای آمریکایی در ایران بود به همین راحتی از برجام بیرون نمیرفتن. میشه گفت مقصر اصلی بعضی از آقایون تحریم دوست بودن

ایرانمهر 1398/4/25 -18:03

احسنت ، افسوس که یه احمق گفت کالاهای امریکایی وارد نشود

علی آقو 1398/4/26 -01:41

هرکار دلتون خواسته کردید مملکتو به اینجا کشوندید حالا شد تقصیر بقیه ؟ شما به کدوم حرف دیگران ارزش قائل شدید که طلبکار هم هستید؟ بلدم بلدمتون گوش دنیارو کر کرد آخرش شد این افتضاح.برجام درباره موشک نبود و نه تو نه هیچ خائن دیگه ای هرگز روزی رو نخواهد دید که موشک هامون رو مثل هسته ای نابود کنیم.برجام فقط اونجاش که قطعنامه ها لغو شد. خود آمریکاییا هم ادعا ندارن به خاطر این چیزا که شما میگی زدن زیر برجام.

کاربر ناشناس 1398/4/26 -16:16

حرف حساب

عبدالله ترابی 18 2 پاسخ 1398/4/25 -13:17

درمورد امضای دوباره برجام عرض کنم در نهاد برخی خیانت و خریت باهم نهادینه شده

بابک بهرامی 22 4 پاسخ 1398/4/25 -12:49

آقا از روز اول تذکرات لازمو داد اما یه عده راه خودشونو در پیش گرفتند! لعنت به دروغ و کلید بی تدبیر و امید

علی 20 1 پاسخ 1398/4/25 -12:03

یکی دست اینه نگهداره دوباره امضا نکنه.. دوباره میخواد از رییس جمهور مدال بگیره اگر به آقا گوش میدادن این چنین گرفتار نمیشدند اینا به کشور خیانت کردند به شهدای هسته ای خیانت کردند تحریم که بیشتر شد هسته ای هم که بتن ریختن حالا برگشتن اول باز هم از رو نمیرن

امیرجهانی 2 21 پاسخ 1398/4/25 -11:57

کمترین کاری که برجام کرد اجماعی که علیه ایران ایجاد شده بود رو از بین برد حالا یه کشوری اومده زده زیر همه چیز تقصیر ظریف نیست

جواد 1398/4/25 -14:38

اگه کسی نبود بهش بگه طرفت قابل اعتماد نیست، به قولش دل نبند، اون موقع تقصیر ظریف نبود. اگر کسی ۴۰ سال انواع دشمنیها و حیله ها رو ندیده بود تقصیر نداشت. اگر ماجرای آزادی گروگانهای لانه جاسوسی و بدقولی آمریکا رو ندیده بود تقصیر نداشت. اگر یه پیرمرد ساده ای بود که در روستا مشغول دامداری و کسب روزی حلال است خرده ای بر او نبود. اما ایشان وزیر خارجه ای بود که به قول خودش زبان دنیا را بلد بود.

ص ت 18 0 پاسخ 1398/4/25 -11:57

باسلام - قبل ازمذاكرات رهبر معظم انقلاب فرمودند كه به امريكا و متحدينش اعتماد نداريم لذا همين بي اعتمادي را بايد مسئولين آويزه گوش خود مي كردند كه متاسفانه گوش نكردند - با توجه به تجربه 4 ساله ديگر مذاكره معنايي ندارد.

موسوی 0 22 پاسخ 1398/4/25 -11:37

ترامپ از توافقات دیگر آمریکا هم خارج شده این دلیل نمیشه که توافق بد بوده ولی بعداز خارج شدن آمریکا از برجام، همه حق را به ایران دادن اما قدرت مقابله با آمریکا را ندارن اگر ترامپ زمان دولت نهم و دهم بود، احمدی نژاد نمی تونست اینقدر مانور بده، خودشم تحریم میشد متاسفانه زمان این دولت مواجه شد با دوره ترامپ دیوانه

اد 14 1 پاسخ 1398/4/25 -11:35

ابوموسی اشعری

علی 16 1 پاسخ 1398/4/25 -11:33

برام ازاولش غلط بود ماندن و ادامه دادن آن هم غلط دیگر وامضای دوباره ظریف غلط اندر غلط متاسفانه روحانی وتیمش که بعضاً جاسوس بودند درفرض خوشبینی اینها دیپلمات هستند وعاشق ریاست اینها تحصیلکرده غربند و فرزندانشان اونور آبند وخودشانرا آماده میکنند ریاست آینده کشور اینها انقلابی نیستند واصلا احساس دینی نسبت به انقلاب وشهدا و جانبازان ومستضعفین ندارن خوب معلومه که اینها دنیای خودشان را میخواهند ولو به قیمت نوکری اربابشان ما دربرجام هم شلاق خوردیم هم پیاز خوردیم هم پول دادیم ما قبل از برجام تحریم بودیم البته نه به این شدت وبعد از برجام هم تحریم شدیم باهمه شدت پس نتیجه برجام خسارات شدید مالی حصر اقتصادی وتحدید هرروزه ازبین بردن توان هسته ای پس آقای ظریف شما اگه........ نیستی چی را میخای دوباره امضا کنید خدا هدایت تان کنه

هیچ کس 17 2 پاسخ 1398/4/25 -11:09

یاد یک جک دهه 60 افتادم یه بنده خدایی تو میدون امام حسین زمین خورد تا آزادی سینه خیز میرفت که کم نیاورده باشه....

علیرضا 14 3 پاسخ 1398/4/25 -11:05

با سلام آقای ظریف مجبوره بگه که پشیمون نیستم چون اگه اظهار پشیمونی کنه یعنی خودشو زیر سوال برده این قانون سیاسته داداش هر میکشیم از این سیاسته !

میثم 4 45 پاسخ 1398/4/25 -11:04

ظریف بهترین دیپلمات و سیاستمدار ایرانی است باسواد و باهوش زنده باد دکتر ظریف بزرگ

سجاد 1398/4/25 -11:51

خخخخخخخ

محسن.... 14 1 پاسخ 1398/4/25 -10:43

بعضی فکرهارو نمیشه عوض کرد اخه کلی ضرر که به این مردم زده شده از جیب ایشون نبوده که بخواد دوباره انجام نده

حسن 2 37 پاسخ 1398/4/25 -10:36

ما مردم ایران فقط مرده پرستیم الان هم همان بلایی که پدران ما با مصدق کردند ما داریم با ظریف می کنیم ونمی خواهیم بفهمیم از روز اول برجام اسراییل عربستان و خیلی ها تو آمریکا مخالف آن بودند پس حتما برای ما منافعی داشت آنها تلاش کردند تا ترامپ قانع شود واز بر جام خارج شود ترامپ وقتی متوجه منافع برجام برای ایران شد از آن خارج شد و ایران را بدانیم که چه برجام باشد وچه نباشد ایران با این نظام و آمریکا با آن سیستم هیچ وقت با هم کنار نخواهند آمد فقط ما باید از فرصت بدست آمده استفاده می کردیم که آن هم به لطف تند روی ها وحسادتهای داخلی از بین رفت مگر در دوران اول برجام کمی به حزب الله و سایرین سود رسید حالا هم حتما آمریکا دو باره به برجام بر خواهد گشت اگر نیروهای تند رو ی داخلی بگذارند

عجب 1398/4/26 -01:46

مصدق هم مثل ظریف به آمریکا اعتماد کرد وآخرش چوب همون کارشو خورد میخواست در برابر شاه قد علم کنه رفت آمریکا گفت خزانه خالیه به ما کمک کنید دقیقا کاری که روحانی و ظریف انجام دادن و داریم نتیجشو میبینیم آخه کدوم آدم عاقلی به دشمنش میگه من ضعیفم ؟

سیمرغ ایران 21 1 پاسخ 1398/4/25 -10:34

خب بنده خدا حق داره بگه دفاع میکنم اولا که اگه بگه نه اونوقت باید جواب ۸۰میلیون آدمو بده که چرا پس موقع امضای توافق سینشو سپر کرده بود و میگفت کلیه تحریم ها تاکید میکنم گلیه تحریمها برداشته خواهد شد! حالا که هیچ اتفاقی نیفتاده و همه چیو به باد داده خودشم تحریم کردن! دوما اگه بگه نه اونوقت مجبور میشه ۷۰ تا سکه مفتی رو که از بیت المال گرفته پس بده

امیر 1398/4/25 -17:54

اینو خوب اومدی دمت گرم

سید اکبر 6 1 پاسخ 1398/4/25 -10:32

آقای ظریف سینه خیز تا در خانه برو. رشته بفهمند زمین خوردی.....!!!!

تاشناس 21 0 پاسخ 1398/4/25 -10:27

سلام آقای ظریف عقلشو از دست داده .نه که خیلی ثمرات داشته این برجام کوفتیشون ؟؟ مملکت رو ده سال عقب بردن پول ارزشش رو از دست داد همه چیز گرون شد .حتی مردن هم سر به فلک کشیده باید خدا خدا کنیم حالا نمیریم چون پول کفن و دفن و ... بایدم ظریف بگه امضا میکنم بچش اونور زندگی میکنه جا پای خودشو سفت میکنه .این دولت خیانتکار ترین دولت بود

بينام 1398/4/25 -11:57

ظریف:

بينام 1398/4/25 -15:05

مثلا اگر برجام امضاء نميشد چه اتفاقي مي افتاد ميشه توضيح بديد شما كه تحليگر هستيد

ح جعفر 44 0 پاسخ 1398/4/25 -10:21

سلام شرمنده میگم اقای ظریف یا چیزی سرش نمیشه یاخودشوزده به حماقت چهارسال عمرمملکت وسیاست خارجیش را صرف مذاکره ای کردکه روی کاغذخیلی گیر ایران امدولی درعمل همان بودبااین تفاوت امریکافهمیدچقدربرای توافق کاغذی کوتاه امدیم پس بریشمان خندید همه تخریمهاشوبدگردوندحتی بیشترش وامضاظریف راهم که پای مذاکره بودبهمراهش پاره کردترامپ!!!!!!کاش هرگزبه امریکاواروپاییهااعتمادنکنیم میدونیدچرانبایداعتمادکرد؟!؟چونکه امثال اقای ظریف هم میدانندپشت صحنه انتخابات بیشترکشورهای اروپایی وامریکا لابی صهیونیست هست بجزکشورهایی مثل المان که ذاتاضدیهودندپس ازاول جناب ظریف میدونستند بازی خورده مگراینکه اول به اسراییل سر خم بکنه وبعدش دوباره امضاکنندجناب ظریف

بينام 1398/4/25 -15:08

مخالفين برجام منافعشون به خطر افتاده به همين خاطر مدام سنگ اندازي كردن

ahmad 24 2 پاسخ 1398/4/25 -10:16

بله صدبار دیگه هم ب عقب برگردیم بازم امضا میکنی چون ذاتا خاعن به دنیا اومدید این دولت مثل دولت بنی صدره بعد رفتنش مردم میفهمن چه خیانتایی کرده

بينام 1398/4/25 -11:57

درود بر ظريف

شهناز 17 1 پاسخ 1398/4/25 -10:04

سلام ، چرا ما ایرانی ها عادت داریم به افراداجازه بدهیم تا جایی کارد را بر پیکرمان فرو کنند تا به استخوان رسد و بعد فریادمان را به آسمان برسانیم و به فکر چاره ، اصلاح و درمان آن برآئیم ، اینها همه از فرهنگ ما نشأت گرفته است ، اول اجازه می دهیم دیگران بدون فکر و تأمل کاری را انجام دهند و بعد که گَنده کار در آمد ، می اندیشیم ، درست مانند امضاء بی فکرانه قرارداد برجام که حتی یک ضمانت اجرائی و جریمه نقض هم برای آن در نظر گرفته نشد، البته بنده از همان ابتدا آنرا بی فایده و به نوعی ساده اندیشی ایرانی ها می دانستم و به شدت مخالف . آدمهای نادان هیچگاه به نادانی خود اعتراف نخواهند کرد، بدیهی است که این فرد ( ظریف ) باز هم آنرا امضاء خواهندکرد ، چون از نادانی و جهل مرکب خود ناآگاه است ، این فرد یکی از بدترین وزراء خارجه ایران در طول تاریخ ایران با چهره و رفتاری جلف و سبک که ناشی از ضعف درون است ، بوده اند.

علی ربانی 2 29 پاسخ 1398/4/25 -09:58

باسلام.به نظر من بهترین راه حل همین برجام هست.من مطمن هستم که دربرجام برد داشتیم.هرآدم عاقل ووطن پرستی میتونه اینو درک کنه.البته اونهایی ک ناراصی هستن حتما برمیگرده به منفعت شخصی خودشون.متاسفانه دشمنی یک عده بامردم ایران درداخل وخارج ایران که همون تندروها خارجی داخلی هستن باعث نابودی برجام میشه که امیدوارم باهوشیاری جناب آقای روحانی وظریف بتوانیم از این پروسه به سلامت عبورکنیم.

امیر 1398/4/25 -17:57

خیلی خوش خیالی داداش

دوران این حرفا گذشته 1398/4/26 -01:50

بله وقتی در یک سال 400 در صد به قیمتها اضافه بشه منافع شخصی عده ای به خطر میفته ولی چکنیم که اون عده 90 درصد جامعه رو تشکیل میدن؟

علی حسنی نیشابور 8 1 پاسخ 1398/4/25 -09:36

آقای ظریف دفاع از هیچ چه مفهومی میتونه داشته باشه؟

زمان صالحی 11 1 پاسخ 1398/4/25 -09:36

حماقت محض همینه دیگه...یاد دیالوگ شمر تو فیلم مختار افتادم که گفت اگر دوباره به گذشته برگردم مقابل حسین می ایستم وجنگ میکنم...

رضاسبیانی 1 11 پاسخ 1398/4/25 -09:35

بله دفاع میکنم چون بهانه دست دنیاندادیدوطبق قانون پیش رفتین

احمد 6 2 پاسخ 1398/4/25 -09:23

اینکه بگیم اگه برجام بد بود آمریکا ازش خارج نمیشد تلخترین جوک قرنه! تنها و تنها دلیل خروج ترامپ از برجام این بود که امضای خودش پای توافق باشه وگرنه برجام درخت خشک بی میوه و برگ و سایه اس برای ما برجام با تمام هزینه هاش امضا شد فقط و فقط به این دلیل که اگه امضا نمیشد روحانی قطعا رأی نمی آورد. همین و همین

حسین 15 3 پاسخ 1398/4/25 -09:13

باسلام و ادب.از روز اولم رهبر فرمودند که به امریکائی ها و اروپائیها نمیشه اعتماد کنیم.ولی شما اگه میخاید خودتون تجربه کنید بسم الله .اگرم خود رهبر جلوشو میگرفت میگفتند رهبر دیکتاتوره.واااای از ما مردم که چشممون میبینه ولی دلمون باور نمیکنه .خداوند ان شاالله عاقب این مملکت رو ختم به خیر کنه

فریبرز 3 22 پاسخ 1398/4/25 -09:05

سلام : دکتر ظریف یک ایران اصل هستش ، اینو میدونم که تنها کسی که به وزرات خارجه ایران معنی بخشید . خوشحالیم که ظریف را داریم

هاوی وطن 9 2 پاسخ 1398/4/25 -09:03

به نظرم حماقت ایشون میتونه مصداق این شه که خداوند دشمنان رو از حمقا قرارداد آخه آدم تجربه هم کنه بعد به خاطر غرور و جدل نخواد اشتباه بودن کار رو بپزیره !مگه داریم !اینا همشون نوبرن با این کارا مملکت رو میدن به اجنبی اگه ندن هم پدر ملت رو درمیارن

رسول 16 2 پاسخ 1398/4/25 -09:02

اگه برجام امضابشه 750عددسکه میاد توحسابشون همین جوری بدون برجام که نمیشه نه نه الان انقلاب بد نیست انتخاب رییس جمهور بد بود باشعار امید اومد ومارواززندگی ناامید کرد بله نتیجه انتخاب بد همینه 90ملیون جمعیت یک کشور معطل نگه داشته هر روزهم به ریش ما میخنده

علی محمد 8 2 پاسخ 1398/4/25 -09:00

سلام، آقای ظریف اگه سواد داشت، برجام رو امضا نمی‌کرد. این یعنی چه که همه جا میگن با برجام دنیا امن تره؟ واقعآ یعنی چه؟ یعنی ما ایرانی‌ها اینقدر وحشتناکیم که مسولین سیاست خارجی کوچمون می‌کنند؟ چرا این مسولین به جای اینکه برای ایران ایرانی بزرگی بیارن، فقط کشور را خرد می‌کنند.

کاربر ناشناس 1398/4/25 -11:50

سلام هربلایی بعد از برجام سر مردم آمد از حماقت ابو موسی اشعری زمان بود اینها که ضرر نکردن فرزندانشان د رامریکا واروپا تلمذ می‌فرمایند خودشان هم اینجا در تنعم هستند چرا نباید دوباره امضا کنند برجام را

علی 6 2 پاسخ 1398/4/25 -08:58

بعضی هستند که اگر زمین بخورند تا خانه خود هم سینه خیز میروند که نگویند زمین خوردیم

علی حسن پور 2 0 پاسخ 1398/4/25 -08:50

وقتی عقل درست کارنکنه همیشه بدن درعذاب خواهدبود،اینم میشه آخروعاقبت ما،ظریفم بره دوباره برجام امضاءکنه و کلیدحسنم ببره قفلهاشوبازکنه شایداون این بارعمل کردن

Vahid 5 1 پاسخ 1398/4/25 -08:44

حرف ظریف مثال آدمی که میخوره زمین برای اینکه نگه اشتباه کردم بقیه راه سینه خیز میره

علی سنبلی 7 3 پاسخ 1398/4/25 -08:34

برجام اگه ادامه داشته باشه تمام دستاورد های انقلاب رو از بین میبره لعنت به دروغ و کلید بی تدبیرو امید

مصطفی برزگر 5 2 پاسخ 1398/4/25 -08:22

راست میگه خب. اون 50 تا سکه خیلی بهش مزه کرده دوباره میخواد. حالا ملت هر بلایی سرشون میاد به این چه کمتر بخورن بیشتر کار کنن.مگه چیزی از این کم میشه

کاربر ناشناس 5 2 پاسخ 1398/4/25 -08:17

اصلا ظریف را کی انتخاب کرده که بخواد سرنوشت کشور ایران را امضا کند یا امضا نکند تاریخ در آینده خواهد گفت که چقدر ظریف به ایران خیانت کرده با امضای برجام .

رضا افشار 4 1 پاسخ 1398/4/25 -08:17

بله امضاء می کردین چون دست پرورده همان ها هستین، امضاء می کردین چون منافعتان را در گرو تمسک به غرب و دادن شرافت و غیرت ملی در برابر آمریکاست. می گویید ترامپ از برجام خارج شد چون به نفع آمریکا نبود؛ پس باید طبق گفته ی شما اوباما را خائن به آمریکا بدانیم چون برجام را امضاء کرد

الف 3 1 پاسخ 1398/4/25 -08:10

امضا نمی کنم والسلام.

فریبامروستی 1 1 پاسخ 1398/4/25 -08:04

چراک ن؟اگه از طرف تندروهای ایران وآمریکا وسنگ اندازیهاشون مورد حمله وکارشکنی قرار نگیرندآقای ظریف بهترین کارهست.کمر مردم زیر بار فقروفلاکت خم شده.اینکه میگویند مقاومت کنید نفسشون ازجای گرم درمیاید.هروقت همه ی مسولین و مردم یکسان زندگی کردند ک بعلت گرانی گوشت سوئ تغذیه گرفتند مثل مردم انوقت ب برجام برنگشتن را قبول داریم ولی با این اوضاع باید برجام برگردد.همه دربرابر خدا یکسانند حتی رهبرک میگوید مقاومت کنید

بلدم بلدم 1398/4/26 -01:56

این اوضاعی که میبینی نتیجه مقاومت نکردن و دل خوش کردن به لبخند و به این امید نشستن که لقمه نانی به ما بدهند هست.اون ها هم استخوان پوسیده رو هم جلوتون ننداختن باز هم میخواید این راه احمقانه رو ادامه بدید و دم از سیاست و بلدم بلدم بزنید ؟ حیا هم خوب چیزیه. ما خودمون پا داریم شما میگید نه باید با عصای پوسیده دیگران راه بروید.

عجیب 1 1 پاسخ 1398/4/25 -07:54

خب وقتی چنین چیزی امکان پذیر نیست بلوف زدن هم خالی از لطف نیست.

molanaali 3 1 پاسخ 1398/4/25 -07:44

این دولت و علی الخصوص دست اندرکاران ضایعه ی برجام خودشون فکر نمیکنن،من چه فکری در مورد حرف مزخرف این فرد بکنم آخه!!!!

Majidi 0 14 پاسخ 1398/4/25 -07:40

بنده با ظریف کاملا موافق. به نظر میرسد خبر فوری درک درستی از تفاوت تحریمهای شورای امنیت و تحریمهایی یک کشور نداری.

رو که نیست 1398/4/26 -01:59

به همت آقایون دیگه تحریم رو ما تأثیری نداره چون به نهایت خودش رسیده .خدا وکیلی اگر احمدی نژاد تمام توانش رو به کار میگرفت و مملکت هم وارد جنگ میشد امکان نداشت اوضاع رو بتونه به این مرحله برسونه فوقش دلارو میرسوند به 6 تومن ولی آقایون تا13 تومن رسوندن با برجامشون طلبکار ملت هم هستن.

سید محمد جواد غیرتمند 2 1 پاسخ 1398/4/25 -07:36

گوش به نظر رهبر که کوه تجربه که اندازه ۴۰ سال تجربه دارند گوش می کردم .گر مرد میدانی بی پیر مرو میدان.

ناشناس 2 0 پاسخ 1398/4/25 -07:35

خوب مسلمه وقتی هدف فنا دادن مملکت باشه هر چند سلام که از این دسته گلشون گذشته باشه باز هم پشیمون نیست و الا هر بچه فهمیده ای هم می دونست و میدونه که به آمریکا و اروپا هیچ اعتباری نیست . اونها که مشکلشون بحث هسته ای کشور نیست ! اونها با نظام جمهوری اسلامی مخالفت. مرگ بر لجوج و وطن فروش مرگ بر ضد ولایت فقیه

molanaali 2 0 پاسخ 1398/4/25 -07:33

این دولت و علی الخصوص دست اندرکاران ضایعه ی برجام خودشون فکر نمیکنن،من چه فکری در مورد حرف مزخرف این فرد بکنم آخه!!!!

محمد 1 1 پاسخ 1398/4/25 -07:29

باسلام بله موافقم تصمیم درست و به‌جایی بود ما مشکلاتمان از جایی دیگر است که البته دولت تلاشش را می‌کند همان طور که در ۴سال اول دولت یازدهم تورم تک رقمی بود

مهدی فراهانی 13 18 پاسخ 1398/4/25 -07:17

من سیاستمدار نیستم که در مسائل سیاسی نظر بدم ولی اینقدر میدونم آقای ظریف جزو معدود مسئولان مملکتی است که سر جای درستش نشسته

کاربر ناشناس 1398/4/25 -08:11

نه بابا ظریف یکی از انسانهای ترسوی روی زمین است اگه ترسو نبود برجام را امضا نمیکرد

رسول 1398/4/25 -09:08

نه سیاست مدارنیستن ولی جیرخورکه هستین اسم فامیلتون نوشتین که چی اره هرکی از دولت تعریف کنه بهش پاداش میدن وهرکی انتقاد کنه مثل فیلم گاندو بودجه شو قطع میکنند

جلیل 9 3 پاسخ 1398/4/25 -07:07

هردم از این باغ ... این طور دیدگاه و نظرات هزار سال یکبار رخ میده اونم فقط تو مملکت ما. خر‌با خر‌بودنش یبار تو گل گیر کنه بار دوم راهش و عوض میکنه خوشا به حال ما که مسئولینمون ما روی نفهم ترین حیوانات و هم کم کردن.

رعد و برق 10 0 پاسخ 1398/4/25 -07:07

برجام در صورتی خوب بود که امریکا و اروپا هم به تعهداتشون به طور کامل عمل کرده بودند نه فقط ایران تنها بهش عمل کنه اونوقت یه کمی برای ایران برجام سود داشت و مشکلات کشور حل میشد و ظریف هم دوباره برجام را امضا میکرد ولی امریکا اصلا به توافق خودش هم پایبند نیست .

میم. 13 1 پاسخ 1398/4/25 -07:03

امام علی میفرمایند: توی جامعه عبرت ها چه زیاد و عبرت گیرها چه اندک. .. وقتی عبرت رو میبینی و نمیخوای عبرت بگیری حالا هی بیا بگو. ....!!!!

نبی الله اصغری مقدم 14 2 پاسخ 1398/4/25 -07:02

عاقلا نه وارد میشدم نه اینکه احمقانه ۱-اصلاح کامل متن برجام ۲-تضمین کافی از سازمان ملل وامریکای جهانخوار درصورت برگشت اجماع جهانی بر علیه اش مهیا میشد پس اگر به دستور رهبر خوب گوش میکردند این بلا سرشان نمی امد

امیراستان8کلانتر 3 2 پاسخ 1398/4/25 -06:56

اگرمکانیسم ماشه کاپیتالاسیونی نبود خوب بود، این از کاپیتالاسیون محمد رضاشاه بدتر بود یک خمینی نبود همان روز بزند توی دهان این توافق وافشایش کندومردم ایران میلیونی علیه برجام دولت تظاهراتی عظیم برپاکنند.

علی 8 3 پاسخ 1398/4/25 -06:53

هر کس دیگه هم بود که بابت یک امضاء بدون خواندن متن ۷۵۰ عدد سکه بگیره باز هم امضاء میکرد. فقط آدم احمقه که امضاء نمیکنه.

بينام 1398/4/25 -09:25

نوش جونش

.. 1398/4/25 -11:13

مزد خیانت به کشورش بود

قسمت اصغری مقدم 5 3 پاسخ 1398/4/25 -06:44

اگر به چهار سال پیش برگردیم لجبازی نمی کردم حرف رهبرم آویزه گوشم میکردم با تضمین کافی وبین المللی ودقت بیشتر به متن برجام امضا میکردم

صدرا اصغری 5 1 پاسخ 1398/4/25 -06:36

اگر به ۴سال قبل برگردیم ،به شما رای نمیدادیم که بتونین همچین خودزنی بزرگی رو تَکرار کنید. مثل یه بچه سرتون شیره مالیدن. چیزهایی که برای داشتنشون هزینه مالی و جانی زیادی شده بود رو راحت دفن کردین. حالا هم که دارن بازیتون میدن ۴ساله هی میگن حقتون رو میدیم ولی شما هنوز بیدار نشدی. ۳۰سال ایران رو به عقب برگردوندین. جالبه از وقتی شما روی کار امدی وضعیت اقتصادی اجتماعی سیاسی و سایه جنگ و فساده زیاد و ناامیدی رو ایران سایه انداخته. مثل طلوع هر روزه خورشید که تکراری شده ،هر روز یه خبر از دزدی و اختلاس و در ادامش تکذیب داریم.

کاربر ناشناس 3 2 پاسخ 1398/4/25 -06:27

ظریف عاقل و فهمیده و منطقی هست خائن نیست خیانتها 50سال دیگه آشکار میشن . گفتگو قبول و رد داره ولی جنگ همش باخته خداوکیل ما هنوز برای اونایی که تو جنگ عراق شهید شدند ناراحتیم پاکترین هایمان اونا بودند چمران همت باکری زین الدین .... خداوکیل جای اونا کی اومد هیچکس شهید حججی تکرارناپذیر است بگذارید گفتگو و مذاکره بماند نهایتا مثل ترامپ که برجام رو لغو کرد اگر مذاکره ای بد شد وقت خروج و اصلاح هست ولی جنگ خانمانسوز است برجام اگر بضرر ایران بود آمریکا خارج نمیشد .... برجام خوب بود ولی اگر اونا خارج شدند ما هم خارج میشیم

برجام = جنگ 1398/4/26 -02:05

مشکل اینه که فکر میکنی اگر برجام نباشه جنگ میشه در حالی که در کشورهای دیگر مثل عراق و لیبی وقتی آمریکا وارد شد که فهمید سلاح خطرناکی ندارن .ماموران خودش رو در قالب بازرسان فرستاد تا کل اون کشورها رو بگردن و گزارش بدن درست کاری که برجام قراره با ایران بکنه.ما وقتی قوی باشیم جنگ نمیشه و کسی جرئت نمیکنه به این مملکت نگاه چپ کنه خودشون با سلاح هسته ای بازدارندگی ایجاد میکنن اما نوبت ما که میشه همه چیز اخ میشه حتی ساده ترین سلاح های دفاعی.

امید 5 1 پاسخ 1398/4/25 -06:00

چرا میگین کامنت بگذارید !خودتون نظر سنجی کنید بببنید مردم موافق برجام هستند یا مخالف آن ؟!حالا ظریف ظاهرسازی نکرد و حرف دلش رو زد !مردم مالک کشورند .

حامد 4 1 پاسخ 1398/4/25 -05:57

این به چرندیات گفتن همش به خاطر گوش ندادن به حرف های سید علی است . متاسفانه از رو هم نمی روند و بیشتر در گمراهی پیش می روند . این قضایا حداقل برای من یکی ثابت کرد در انتخاب هایم ملاک های ایشان را در نظر بگیرم نه اون آقایی که هی تَکرار ،، می کند

یک چوپان با گوسفندش 6 3 پاسخ 1398/4/25 -05:39

بنده بعنوان یک چوپان، بعد از دیدن نتایج امروز برجام ، اگه به چهارسال پیش برگردم ، قطعا نمی پذیرفتم این توافق رو ، یعنی امضا نمیکردمش ، چونکه نتیجه را الان میبینم و ازم این سوال رو میکنند ، این یعنی باید با توجه به نتایج حال حاضر جواب سوال کننده رو باید بدهم ، این یعنی ، نه ، با نتایج حال حاضر که هم تحریم سختی شدیم و هم دنیا در مقابل ما ارایش هجومی گرفته ، امضا نمیکردم قطعا اما گوسفندانم، اصلا با هیچ شرایط و نتایجی کاری ندارند ، فقط صدای بععععععع بببببببع بععععععع بلدند و بس

اذر عسکری 4 5 پاسخ 1398/4/25 -05:26

ابشون درست میگویند چون برجام سند حقانیت ایران برای جهانیان بود وسند رذالت امریکا ودست نشاندگی اروپا ومکاری روسیه وچین

ادامه برجام = نابودی ایران 1398/4/26 -02:07

سند حماقت هم بود فراموش کردی.

Reza 2 1 پاسخ 1398/4/25 -05:09

ما دقیقا میخواهیم به سال 92 برگردیم افرین بر این دور زدن هی امضا کنید و اعتماد به ریش ملت بخندید خوشم جناب ظریف. اخه حداقل میگفتی یکم بیشتر فکر میکردم بعد امضا تا ما کمتر از دستت خون جگر میخوردیم. وزیر هم اینقدر ساده. سنگ تو سر ما بااین دولت. در تاریخ زبان زد خواهید شد در فشار به ملت ودستمال کشی ابر جنایتکاران

محمد 6 7 پاسخ 1398/4/25 -05:04

حتما توافق هسته ای را امضا می کردیم و با قدرت بیشتری از آن حمایت میکردیم، بدانید اگر توافق هسته ای نبود، تندرو های ایران و آمریکا چه بلایی بر سر کشور می آوردند و قطعا جنگ تسهیل میشد

انسان عاقل 1398/4/26 -02:09

مثلا بیش تر از این آقایون میخواستی به دشمن خدمت کنی که یه دست لطفی بر سرت بکشن؟ در اون صورت سیلی های محکمتری هم میخوردی. انسان عاقل از اشتباهش درس میگیره نه این که جدی تر انجامش بده.

حسين 2 1 پاسخ 1398/4/25 -04:55

انقدر اينان مردم ايران را به بازی میگیرند تا دست از همه چیز بشورند و چون مثل زمان طاقوت یک مملکت صددرصد مطیع و زیر نظر حکومتهای استعمارگر ادامه حیات داده و اینان هم چون طاقوتیان زندگی اشرافی خود را ادامه دهند . ولی تا ابتدا فقر را در جامعه ریشه کن ننمایند چنین افکاری نتیجه عکس خواهد داد . همانطور که خود از شکم سیری، پشت پا به همه اعتقادات ملی و مذهبی زده اند.ولی ازعقل بدور مانده اند و تنها خود را می بینند و اين همان نگاه ذاتی اینگونه انسانها است ...... مثلی هست که نیگویند سیر از گرسنه خبر نداره.... گرسنه اعتقادبه اصلاح نداره...واین ادامه راه زندگی بشر است

علیرضا هادی پور 5 4 پاسخ 1398/4/25 -03:53

برجام از اولش اشتبااااه بود فکر نکنم کسی بدش بیاد 750 تا سکه طلای دیگه بگیره اونم بابت ی امضای ناقابل که هیچ تعهدی هم در قبالش نداره،هر کسی بود امضا میکرد!!

بينام 1398/4/25 -09:22

نوش جونش

کوروش مختاری 7 3 پاسخ 1398/4/25 -03:27

برجام جز خفت و خواری ما حصلی برای این مرز و بوم نداشت

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks