سازمان ملل متحد خواستار «بازگشایی پایدار» تنگه هرمز شد
سازمان ملل متحد خواستار بازگشایی کامل و پایدار تنگه هرمز شد.
الجزیره نوشت: استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل متحد امیدوار است شاهد بازگشایی «پایدار» تنگه هرمز باشد.
دوجاریک در نیویورک به خبرنگاران گفت: «فکر میکنم مهم است که همه به آنچه در هر توافقی که امضا میشود متعهد شدهاند، عمل کنند.»
وی افزود: «و فکر میکنم مهم است که همه طرفهای درگیر، چشم خود را به منافع بزرگتر، از جمله ثبات منطقهای و جهانی و همچنین رفاه دریانوردان، بدوزند. هزاران هزار زن و مرد… در کشتیهایی گیر افتادهاند که همه ما برای تهیه کالاهایی که هر روز مصرف میکنیم، به آنها متکی هستیم.»