چهارشنبه 17 خرداد 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از موضوع افزایش سهم تجارت گاز تا پیگیری حقابه هیرمند

از موضوع افزایش سهم تجارت گاز تا پیگیری حقابه هیرمند، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

اوجی: افزایش سهم تجارت گاز با کشورهای منطقه در دستورکار دولت است

وزیر نفت از قرار داشتن افزایش سهم تجارت گاز با کشورهای همسایه و منطقه در دستور کار دولت خبر داد.

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره دیپلماسی انرژی، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت مردمی یکی از محورها، بحث دیپلماسی انرژی بود که توسط وزارت نفت و وزارت امور خارجه تلاش ‌های خوبی انجام شد و یکی از آنها همکاری با کشور ترکمنستان در حوزه انرژی بود.

وی افزود: دولت اصل بدهی واردات گاز از ترکمنستان را طی ۲۰ ماه اخیر پرداخت کرده است. همچنین افزایش سهم تجارت گاز در منطقه با ترکمنستان و کشورهای همسایه را در دستور کار داریم.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم اصل بدهی واردات که عدد سنگینی بود را پرداخت کرده است، گفت: برخی سوال می کنند که چگونه است که جمهوری اسلامی ایران دارنده دومین ذخایر گازی دنیا است اما باز هم گاز وارد می کند؟ باید گفت روسیه نیز اولین ذخایر گازی دنیا را دارد اما با توجه به آمار، واردات، صادرات و ترانزیت و.. دارد و سهم تجارت مطرح است که ما نیز اینگونه کار می کنیم و به دنبال افزایش سهم تجارت انرژی در منطقه با کشورهای همسایه هستیم.

اوجی افزود: خوشبختانه طی ۲۰ ماه اخیر در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاقات خوبی افتاده است. از آن مهم تر نیز استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌ های فراسرزمینی بود که اتفاق خوبی بعد از انقلاب است که موجب جلوگیری از خام‌ فروشی شده و ارزش افزوده بالاتری دارد و از این ظرفیت ها برای فراورش نفت، جلوگیری از خام فروشی را در دستور داریم.

وی در پاسخ به این سوال که برای تبدیل شدن ایران به هاب گازی خاورمیانه چه قراردادهایی امضاء شده و چه اقداماتی در دستورکار قرار دارد؟ اظهار کرد: الحمدلله جمهوری اسلامی امروز با دارا بودن ۳۳ تریلیون متر مکعب گاز قابل استحصال و رتبه دوم ذخایر گازی دنیا و با توجه به موقعیت جغرافیایی و برنامه ریزی دولت سیزدهم و با همکاری کشور روسیه، ترکمنستان و قطر تلاش می کنیم که خلیج فارس و عسلویه را به هاب گازی تبدیل کنیم که در این راستا مقدمات و برنامه ریزی لازم آن در حال انجام است. همچنین با توجه به حجم ذخایر گازی و زیرساخت خوبی که داریم و خطوط گازی و انتقال ما در منطقه بی نظیر است که از این بابت ظرفیت هاب گازی شدن در دستورکار وزارت نفت قرار دارد.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر دسترسی ایران به ۲۴ میلیارد دلار از منابع نفتی اعلام شده، گفت: با توجه به اینکه این موضوع در حوزه بانک مرکزی است، بانک مرکزی این موضوع را کاملا به اطلاع مردم می رساند.( بیشتر بخوانید)

حسینی: برنامه هفتم توسعه یکشنبه به مجلس می‌رود

معاون پارلمانی رییس‌جمهور از ارائه برنامه هفتم توسعه با حضور رئیس‌جمهور در مجلس خبر داد.

 محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برنامه هفتم توسعه انشاالله یکشنبه با حضور رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس می‌شود.

وی افزود: بعد هم اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی صنعت و معدن و تجارت را خواهیم داشت. امیدواریم که وزیر جهادی کشاورزی هم هرچه زودتر معرفی شود.

بررسی «شناورشدن ساعت شروع کار مادران دارای کودک زیر ۷ سال» طی روزهای آتی

معاون زنان رییس جمهور از بررسی موضوع شناورشدن ساعت شروع کار مادران دارای کودک زیر هفت سال طی روزهای آتی خبر داد.

 انسیه خزعلی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ساعات کاری بانوان دارای فرزند خردسال در ادارات، اظهار کرد: بنا به تاکید رییس جمهوری مسئله بانوانی که فرزند خردسال دارند باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و تخفیف ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود.

وی افزود: قرار شد در روزهای آتی و با فوریت موضوع شناور بودن شروع کار این بانوان بخشنامه شود تا بانوانی که کودک زیر هفت سال دارند بتوانند از این مزیت برخوردار شوند.

اهم برنامه های دور دوم سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اهم برنامه های سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

 محسن منصوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس جمهوری فردا در یک سفر دو روزه میزبان مردم آذربایجان شرقی خواهد بود. در این سفر هم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هم اقتصادی و عمرانی و هم ملاقات مردمی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افتتاح پروژه راه‌آهن میانه - بستان‌آباد به تبریز از سال ۱۳۷۹ آغاز شده بود. برای تکمیل این حوزه حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان حدود هزار میلیارد تومان در همین یک سال گذشته هزینه شده‌است. با تکمیل این پروژه حدود چهار ساعت مسیر کوتاه‌تر و حدود ۱۱۴ کیلومتر طول فاصله خطوط کمتر می‌شود. افتتاح این پروژه در اقتصاد استان هم اثر ویژه‌ای خواهد داشت.

وی درباره پروژه تصفیه‌خانه و طرح انتقال آب میانه هم گفت: این طرح مشکل حدود ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان میانه و اطراف را حل می‌کند. نزدیک به ۴۵۰ لیتر بر ثانیه تصفیه آب انجام می‌شود و ظرفیت خط انتقال آب هم حدود ۹۰۰ لیتر بر ثانیه است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: چند صنعت بزرگ در این سفر احیا می‌شود. از جمله ماشین‌سازی تبریز که بعد از گذشت دو سه سال از دوران حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه، این مجموعه در دولت سیزدهم فعال می‌شود و چند شرکت دیگر هم به فرایند تولید برمی‌گردد. رئیس‌جمهور با حضور در مجموعه تراکتورسازی چندین دستاورد و محصول را افتتاح می‌کند. خط تولید و مونتاژ کامیونت یازده تن و چندین موتور صنعتی و ژنراتور با ظرفیت‌های متفاوت از جمله موتورهای کمباین و لیفتراک در این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری اظهار کرد: در دور اول سفر رییس جمهور مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان مصوبه در استان گذرانده شد که بخش زیادی از آن اجرایی شده و در این دور تا این لحظه نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان مصوبه جدید تقدیم استان می‌کنیم.

خبر خوب سلاجقه درباره حقابه هیرمند

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: در خصوص حقابه هیرمند رایزنی ها در حال انجام است. طرف مقابل حالت نرمی از خود نشان داده و امیدواریم که رایزنی ها ادامه داشته باشد و از مسیر دیپلماسی این موضوع حل شود.

 علی سلاجقه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: یک وظیفه قانونی برای دستگاه های اجرایی کشور درباره محیط زیست دیده شده است و اگر در هفته محیط زیست بخواهیم یک ارزیابی داشته باشیم، باید بگویم که وضعیت مناسب نیست. خوشبختانه در دولت انقلابی رویه خوبی پیش گرفته شده است؛ به عنوان مثال اکنون به طور میانگین ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات دستگاه ها در رابطه با حوزه محیط زیست است که این یک گام رو به جلو است و امیدوار هستیم که این روند ادامه پیدا کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا دستگاه های برتر و ضعیف در این زمینه معرفی شده اند یا خیر؟ بیان کرد: در این زمینه ارزیابی نداریم. ما معمولا بحث صنعت سبز را در قالب یک جشنواره هر ساله برگزار می کنیم. بیشتر به صورت موردی به خود صنایع می پردازیم. بحث دستگاه های اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد. امیدوار هستیم که امسال این اتفاق بیفتد و کاملا ارزیابی و رده بندی صورت گیرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به این پرسش که در مورد ۴۱۰ پروژه ای که ارزیابی محیط زیستی نداشته و به بهره برداری رسیده اند، چه پیگیری هایی انجام شده است؟ بیان کرد: پیرامون این ۴۱۰ پروژه با توجه به دستوری که شخص رئیس جمهور دادند و پیگیری خود سازمان، یک کمیته سه نفره با حضور معاونت حقوقی ریاست جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان محیط زیست تشکیل شده است. این پروژه ها کاملا طبقه بندی و غربالگری شده اند. بر اساس اینکه در چه طبقه ای قرار خواهند گرفت تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و ان شاءالله به مردم نیز اعلام می شود.

در دور اول سفر رییس جمهور مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان مصوبه در استان گذرانده شد که بخش زیادی از آن اجرایی شده و در این دور تا این لحظه نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان مصوبه جدید تقدیم استان می‌کنیم

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اینکه در هفته محیط زیست قرار داریم آخرین خبر و مهم ترین خبر پیش رو چیست؟ بیان کرد: بنده این هفته را خدمت همه جامعه محیط بانی کشور تبریک می گویم. خوشبختانه ما در این هفته برنامه های متنوعی داریم؛ یکی از این برنامه ها افتتاح حدود ۱۰۱ پروژه در ۱۹ استان کشور است که فردا به صورت هم زمان و به صورت وبیناری توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش هزینه شده است. بحث جایزه ملی محیط زیست را نیز داریم که بعد از پنج سال وقفه مراسم برگزار خواهد شد، منتخبان نیز تعیین شده اند. سعی می کنیم با حضور ریاست جمهور هر روزی که دفتر ایشان وقت دادند، این مراسم برگزار شود.

وی افزود: ما بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست داریم. در مجموع زمانی که نگاه می کنیم حوزه تالاب ها را داریم. خیلی از تالاب‌های کشور با توجه به مدیریت جامعی که اعمال شده است و طرح های احیا وضعیت مناسبی دارند. روز شنبه هم تقدیر از محیط بانان نمونه کشور را پیش رو داریم که تلاش می کنیم در مرقد امام راحل صورت گیرد.

سلاجقه در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا خبر جدیدی در مورد حقابه هیرمند دارید؟ بیان کرد: در خصوص حقابه هیرمند رایزنی ها در حال انجام است. طرف مقابل حالت نرمی از خود نشان داده و امیدوار هستیم که رایزنی ها ادامه داشته باشد و از مسیر دیپلماسی این موضوع حل شود. فعلا بازدیدی انجام نشده است.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا باتوجه به تصاویر ماهواره ای شما اعتقاد دارید که پشت سد آب وجود دارد؟ بیان کرد: کارشناسان ما اعلام کردند که این آب وجود دارد. بارش لازم بر حوزه های آبخیز سدهایی که روی هیرمند وجود دارد صورت گرفته است و به مقدار کافی آب وجود دارد. طرف مقابل باید مطابق قوانین بین المللی به خواسته ملت ایران تمکین کند. خوشبختانه روند رایزنی ها به سمتی می رود که این اتفاق خواهد افتاد.

عیسی‌ زارع‌پور: اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات خبر داد که تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

 عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین امور در محیط زیست در دنیا هوشمندشدن و الکترونیک‌شدن خدمات است که منجر به کاهش سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌شود. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سال گذشته راه‌اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل هستند و ۵۰ درصد خدمات‌شان را از این طریق ارائه می‌دهند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: امسال هدف‌گذاری این است که ۱۰۰ درصد خدمات از این طریق ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. این قطعاً غیر از مزایایی مثل حذف امضای طلایی و حفظ کرامت مردم، کاهش سفرهای غیرضروری مردم را در بر دارد.

درخواست رئیس سازمان اداری برای تعطیلی زودتر ادارات و شناور شدن کار مادران

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پیشنهاد ما به دستگاه های اداری این است که از ساعت ۱۳ بعدازظهر ادارات تعطیل شوند تا مصرف انرژی کاهش یابد.

 میثم لطیفی در خصوص موضوع تغییر ساعت کار ادارات و کاهش آن گفت: ۴۴ ساعت کار اداری، تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این بود که بعد از ساعت ۱۳ بعد ازظهر، دستگاهایی که خصوصا در تهران قرار دارند به صورت دورکاری باشند که هیأت تطبیق مجلس این دورکاری را رد کرد اما باز هم پیشنهاد ما همین است چراکه از اختیارات دستگاه های اجرایی است و با توجه به اینکه مسأله انرژی برای ما جدی است باید نسبت به کاهش خاموشی ها و ناترازی کمک کنیم، خصوصا در بخش تولیدی و خانگی.

وی ادامه داد: به دستگاه های اجرایی تأکید می کنیم از ساعت یک بعدازظهر در صورت امکان تعطیل کنند که طبیعتا از ساعت ۱۲ دستگاه های سرمایشی خاموش می شود تا بتوانیم در خصوص بحث انرژی تدبیر کنیم.

لطیفی در ادامه افزود: امیدواریم این بخش از کار ادارات به صورت دورکاری انجام شود، چراکه آیین نامه آن مربوط به سال ۸۹ است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه ها کارکنانشان را الزام کرده اند که تا ساعت ۲.۵ باید سر کار حضور داشته باشند، گفت: در برخی از دستگاه های ستادی با توجه به اینکه مراجعات و کارهای ستادی دارند، با این مسأله مواجه هستند و جزئی اختیارات آن دستگاه است اما توصیه می کنیم که بعد از ساعت ۱۳ بعد از ظهر حتما از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای مادرانی که کودک زیر ۷ سال داشته و مشکل مهدکودک و بیدار کردن صبح زود فرزندانشان را دارند، از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم که مسأله شناور بودن ساعات اداری را برای آنها اعمال کنند، چراکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس جمهور نیز این موضوع را مطرح کردند و تأکید داشتند که از این ظرفیت استفاده شود. اگر لازم باشد ما برای دستگاه های اجرایی بخشنامه می زنیم که با مادران دارای فرزند زیر ۷ سال برای ساعات اولیه همکاری داشته باشند تا این شناوری برای آنها لحاظ شود.

لطیفی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه کلیات بحث تعطیلی روزهای جمعه و شنبه را مجلس تصویب کرده است، این موضوع در چه وضعیتی قرار دارد؟ گفت: دولت مدت ها قبل در این خصوص لایحه ای را به مجلس ارائه کرده بود که در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است و طبق این لایحه ساعت کاری کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش می یابد. این روش هم برای شهرستان ها غیر از تهران که روزهای پنج شنبه را تعطیل نداشتیم، پیشنهادمان این است که ایام کاری، ۵ روز هفته باشد و روز آخر هفته به معنای تعطیلی برای دستگاه هایی که امکان آن را دارند، باشد. البته در حوزه درمانی و خدماتی مانند آتش نشانی این امکان وجود ندارد اما در دستگاه های دیگری که این امکان وجود دارد در ۵ روز هفته منع قانونی داشتیم اما اینکه روز پنج شنبه یا شنبه تعطیل باشد در هیأت دولت نیز بحث شد و کار مطالعاتی در این زمینه در حال انجام است.

وی افزود: طبیعتا در دستگاه هایی که ارتباطات بین المللی دارند و البته تعدادشان هم زیاد نیست، اگر شنبه برای آنها تعطیل باشد هم معنا با اتفاقاتی است که در سطح بین المللی می افتد، ولی برای سایر دستگاه ها فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده است. این جزء اختیارات هیأت وزیران است و قانون نیز اجازه داده لذا در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز این موضوع را مطرح کردیم که چه روزی را تعطیل کنیم و فعلا جمع بندی مان این است که همان روز پنج شنبه باشد ولی برای دستگاه هایی که ارتباطات بین المللی دارند می توانیم روز شنبه را هم تعطیل اعلام کنیم.

سجادی: تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین سقف بودجه برای باشگاه درست است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برقراری تناسب بین بودجه باشگاه ها در سطح دنیا امری رایج است، تاکید کرد: در دنیا نیز راهکارهایی برای ایجاد تناسب بین بودجه باشگاه‌ها پیش بینی شده و تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین سقف بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی برای باشگاه‌ها یک تصمیم درست و روبه جلو است.

سید حمید سجادی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که ممنوعیت قرارداد با مربیان و بازی کنان خارجی بر مبنای دلار و یورو به کجا رسید؟ بیان کرد: این موضوع قابلیت اجرا دارد. فدراسیون فوتبال تصمیماتی برای کنترل فضای مالی و مادی فوتبال کشور گرفته است. سقف بودجه باشگاه ها ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است. یک عده از مربیان این موضوع را نقد کردند و گفتند چرا اینگونه تصمیم گیری شده است و این تصمیم را زیر سوال برده اند. عده‌ای از کارشناسان نیز همین طور اما در نهایت این تصمیم را فدراسیون فوتبال گرفته است. از نظر ما نیز درست است.

وی در ادامه اظهار کرد: در همه جای دنیا یکی از راه‌های کنترلی مالی آنها همین است. یک سقف تعیین می کنند تا فاصله خیلی زیادی ایجاد نشود. یک اصطلاحی به نام fairplay مالی وجود دارد که می گوید بین باشگاه های ورزشی اختلاف مالی نباید سنگین باشد. بنابراین یکسری راه های کنترلی باید وجود داشته باشد. در لیگی که پشت سر گذاشتیم یک باشگاه در لیگ برتر داشتیم با بودجه ۲۷ میلیارد تومان و یک باشگاه  نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان داشتیم. این به معنای عدم رعایت fairplay مالی است. طبیعتا تیمی که ۲۷ میلیارد هزینه می کند با تیمی که ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند، تفاوت دارد. در کنار این مبلغ این باشگاه هتل و هواپیما و پاداش و دستمزد برای سایر کارکنان دارند. شاید این بودجه به ۵۵۰ میلیارد تومان نیز برسد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: حتی قهرمان نیز نشدند. این بودجه ای که عرض می کنم برای یک تیم خارج از تهران بوده است. این ۲۷ میلیارد هم برای تیم خارج از تهران است. در دنیا راهکارها و ساز و کارهایی را گذاشتند که بین این اعداد و  ارقام تناسب وجود داشته باشد و اختلاف از زمین تا آسمان نباشد. در هر صورت تصمیمی که فدراسیون فوتبال گرفته است روبه جلو درست است.

بهادری: موافقتنامه‌های همکاری با آمریکای جنوبی و لایحه مکران در هیات دولت تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب موافقت‌نامه هایی که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به آمریکا جنوبی امضا شود، خبر داد.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور، مصوبات مختلفی تصویب شد. برخی از مجوزهای پیش امضا یا امضای موافقت نامه هایی به تصویب رسید که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود. مجوزهای لازم برای این موافقت نامه ها به وزارتخانه های مختلف داده شد.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات بسیار خوب دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود. سال ها بود که قانونگذار دولت را مکلف کرده بود که این لایحه را تقدیم مجلس کند اما در ادوار مختلف این لایحه معطل مانده بود اما دولت این لایحه را تصویب کرد. براساس این لایحه تمامی اختیارات لازم برای توسعه مکران به خود سازمانی که در آنجا مستقر می شود، اعطا می گردد. پیشنهاد شده است که همه امکانات، اموال و دارایی های دستگاه هایی اجرایی منطقه مکران به سازمانی که آنجا  مستقر می شود، داده  شود البته استثناهای محدودی مثل حوزه دفاعی یا خارجه وجود دارد. این لایحه تحول شگرفی در نظام حکمرانی ما می تواند باشد.

جهرمی همچنین افزود: دولت لایحه ای به پیشنهاد معاونت حقوقی تصویب کرد تا از اتباع حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم های ظالمانه ای که علیه آنها  انجام می شود حمایت شود.  بر این اساس شرکت‌ها، نخبگان و فعالان اقتصادی که مورد ظلم قرار می گیرند، حمایت حقوقی و دیپلماتیک شوند.

واکنش ضرغامی نسبت به نوع پوشش خبر قهرمانی فرزانه فصیحی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورزشکار خانم ما با حجاب اسلامی و صلابت می دود و قهرمان می‌شود ولی ما نمی‌توانیم ارزش کار او که با حجاب و مقنعه می‌دود را نشان دهیم (بیشتر بخوانید).

اسماعیلی: دلیل تبلیغ فیلم‌های داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای پیگیری می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر مشخص شود عوامل فیلم‌های سینمایی با شبکه‌های ماهواره‌ای که فیلم آنها را تبلیغ می‌کنند، نسبتی دارند، با آنها برخورد می شود.

 محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تبلیغ برخی فیلم‌ها و سریال های تولید داخل در شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: اگر خود مجموعه آن فیلم این تبلیغ را داده باشد بلافاصله برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تهیه کنننده و عوامل آن فیلم‌ها اعلام می‌کنند هیچ نسبتی با آن شبکه‌ها که فیلم آنها را تبلیغ می‌کنند، ندارند. دوستان ما بررسی می کنند و اگر مشخص شود آنها نسبتی با هم دارند، با آنها برخورد می شود. این بررسی در کمیته حقوقی سازمان سینمایی ما در حال انجام است و من هم حساس هستم و گفته‌ام پیگیری شود ولی استدلال عوامل فیلم هم قابل قبول است چون منفعتی ندارد پس چرا باید این کار را بکنند؟ دوستان ما هم دارند تمهیداتی می اندیشند که جلوی این کار را بگیرند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها