تعداد بستری‌های کرونا در این استان کرمانشاه۳ برابر شد/ کرونا در موج سوم کُشنده‌تر است؟/ مردم تعطیلات پایان صفر سفر نروند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تهاجم بیشتر کرونا در موج سوم، گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، کرونا در موج سوم کُشنده‌تر شده که در این شرایط می طلبد مردم بیشتر مراقب باشند.

تعداد بستری‌های کرونا در این استان کرمانشاه۳ برابر شد/ کرونا در موج سوم کُشنده‌تر است؟/ مردم تعطیلات پایان صفر سفر نروند

دکتر محمودرضا مرادی گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، ویروس کرونا در موج سوم قدرت تهاجم و کُشندگی بیشتری پیدا کرده و جوانان و کودکان هم از خطرات این موج در امان نیستند و این شرایط می‌طلبد که کل افراد جامعه احساس خطر کنند و بیشتر مراقب باشند.

وی افزود: متاسفانه بررسی ها نشان می‌دهد که استفاده از ماسک در کشور و به تبع استان کاهش پیدا کرده و حتی وضعیت در این زمینه در استان کمتر از میانگین کشوری است و استفاده از ماسک در بخش های مختلف استان در حدود ۴۵ تا ۶۰ درصد قرار دارد.

او گفت: جای تعجب است که مردم به چشم می‌بینند که آمار مبتلایان و فوتی‌ها در حال افزایش است، اما با این وجود نسبت به رعایت پروتکل ها بی‌توجه هستند.

مرادی افزود: روزانه حدود ۲۰۰ نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند و این امر باید برای مردم یک زنگ هشدار جدی باشد و همه باید بدانند که کرونا کوچک و بزرگ و مرد و زن نمی‌شناسد و هرکه سر راهش قرار گیرد را درگیر می‌کند.

وضعیت بغرنج ابتلا به کرونا در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی کرونا در استان گفت: هم‌اکنون استان در وضعیت قرمز است و تعداد مبتلایان به حدی رسیده که واقعا هشداردهنده است. تعداد بستری‌های کرونا در استان نسبت به اوایل شهریور ۳ برابر شده و به بیش از ۴۸۰ نفر رسیده است.

مرادی تصریح کرد: درحال‌حاضر روزانه حدود ۱۲۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند و حدود ۹۵ تا ۱۰۰ نفر هم ترخیص می شوند و این یعنی روزانه ۲۰ تا ۲۵ نفر به آمار بستری‌های استان افزوده می‌شود.

مرادی گفت: متاسفانه به تبع افزایش تعداد بستری های کرونا، تعداد بیماران بخش های ICU و بیماران متصل به دستگاه اکسیژن هم افزایش یافته و این امر نگران کننده است، چرا که بیماران بستری در ICU باید مدت بیشتری در بیمارستان بمانند و این یعنی زمان اشغال تخت طولانی‌تر شده و نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت.

او با اشاره به افزایش نیاز استان به تخت های ICU گفت: در هفته های گذشته ۲۰ تخت ICU به تخت های استان اضافه کردیم و ۱۲ تخت دیگر در حال اضافه شدن است. ۲۰ تخت در بیمارستان فارابی هم در حال راه اندازی است و آماده می شویم تا در صورت نیاز از تخت های ICU بیمارستان امام رضا (ع) هم برای بیماران کرونایی استفاده کنیم.

مرادی افزود: اضافه کردن تخت ها حدی دارد و قطعا نامحدود نیست. برای همین اگر بستری ها بیش از حد پیش بینی ها باشد قطعا خدمات رسانی سخت می شود و در همین راستا از مردم می‌خواهیم همکاری کرده و رعایت پروتکل ها را داشته باشند.

مردم تعطیلات پایان صفر، سفر نروند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی(ع) گفت: امسال پیاده روی و تجمع نداریم و از مردم می‌خواهیم به سمت مرزها نیایند.

وی همچنین به عزاداری‌های پایان ماه صفر هم اشاره کرد و افزود: تجمعات در این عزاداری و سفر مردم به واسطه تعطیلات در این مدت می تواند شرایط را تشدید کند. بنابراین از مردم می‌خواهیم همراهی کرده و به ویژه از سفر رفتن در تعطیلات ماه صفر جدا خودداری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها