رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز

رکورد روزانه بستری‌ های کرونایی در خوزستان شکسته شد

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به رکورد جدید بیماران کرونایی بستری شده در استان گفت: ‌در طول شبانه روز گذشته ۵۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

رکورد روزانه بستری‌ های کرونایی در خوزستان شکسته شد

دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت هزار و ۳۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان های استان داشتیم که باز هم یک رکورد جدیدی به شمار می‌رود.

وی افزود: با ظرفیت‌سازی در بیمارستان های اهواز و دیگر شهرستان های استان فعلا برای تمام بیماران تخت تامین شده و مشکلی از این نظر نداریم اگرچه به شدت تحت فشار هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در کنار بیمارستان های دانشگاهی و تامین اجتماعی استان، بیمارستان های نظامی و خصوصی نیز به کمک مردم آمده اند و همه تلاش ما بر این است که تخت عادی و ویژه برای بیماران تامین شود.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان ها و تاب آوری نظام سلامت یک حد مشخصی دارد و اگر تعداد مراجعین بیشتر شود ممکن است در روزهای آینده دچار مشکل شویم.

ابول نژادیان گفت: تعداد ورودی به بیمارستان ها خیلی بیشتر از آن چیزی است که ترخیص می‌شوند و از آنجا که ظرفیت محدودی داریم به همه مردم استان تاکید می‌کنم تنها ۲ هفته در خانه‌های خود بمانند تا بیماری کنترل شود.

وی افزود: اگر نظام سلامت دچار آسیب شود و تاب آوری این سد دفاعی کم رنگ شود میزان مرگ و میر بالا می رود و مردم دچار مشکل تامین تخت بیمارستانی می شوند لذا باید تا حد امکان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرد.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

میزان تزریق واکسن در خوزستان از یک میلیون دز عبور کرد و این روند همچنان در شهرهای استان در حال انجام است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها