جراح کل ایالات متحده هشدار داد

اوج گیری ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا و افزایش بستریِ کودکان

هم اکنون روزانه بیش از ۱۵۱ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده گزارش می شود که به گفته کارشناسان بهداشتی، این تعداد ۱۰۰۰ درصد نسبت به ماه ژوئن میلادی (دو ماه قبل) افزایش داشته است.

اوج گیری ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا و افزایش بستریِ کودکان

"ویوِک مورتی"، یک جراح آمریکایی تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا را "بسیار نگران کننده" خواند.

وی همچنین به تعداد زیاد کودکان بستری در بیمارستان که مبتلا به سویه دلتای کرونا هستند اشاره کرد و افزود: این موارد بستری، بیشترین تعداد کودکان مبتلا به این ویروس از ابتدای آغاز پاندمی کرونا است.

مورتی خاطر نشان کرد: بر اساس داده های آماری مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، تقریبا ۱۸ درصد از موارد ابتلای جدید به کرونا را کودکان تشکیل می دهند که این افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان نیز ناشی از سویه مسری دلتا است.

وی ادامه داد: این که تعداد مبتلایان و بستری شدگان چقدر می تواند بالا برود، جای پرسش دارد اما اکثر افرادی که در بیمارستان بستری می شوند و جان خود را بر اثر این بیماری از دست می دهند افرادی هستند که واکسینه نشده اند و این به معنای تاثیرات مثبت واکسیناسیون بر کاهش موارد ابتلا و فوت ناشی از این ویروس است.

وی همچنین از افرادی که هنوز اقدام به واکسیناسیون خود نکرده اند، درخواست کرد که هر چه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

روز چهارشنبه، مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کردند که قصد دارند دز تقویتی واکسن کووید ۱۹ را به همه آمریکایی ها ارائه دهند تا با گسترش سویه دلتا و کاهش احتمالی اثربخشی واکسن ها، ایمنی افراد افزایش یابد.

به گزارش فاکس نیوز، دز تقویتی باید هشت ماه پس از تزریق دز دوم واکسن های فایزر یا مدرنا تزریق شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها