دوئل های هیجان انگیز برای صعود به جام جهانی

این شش مسابقه جذاب را امروز تماشا کنید

مدعیان صعود به جام جهانی، دور از خانه نقشه راه رسیدن به بلیت قطر 2022 را دنبال می‌کنند؛ آیا سوریه، ویتنام و عمان شگفتی‌سازی خواهند کرد؟

این شش مسابقه جذاب را امروز تماشا کنید

روز ششم مرحله نهایی مقدماتی در آسیا در حالی آغاز خواهد شد که رفته رفته جایگاه تیمهای صعودکننده در جدول مشخص می‌شود و حالا ایران و عربستان با دست بالاتر به دنبال صدرنشینی در خارج از خانه هستند. این در حالی است که ژاپن و کره جنوبی پس از شروع ناامیدکننده، حالا با چند پیروزی متوالی در قامت مدعی ظاهر شدند و برای یک صعود دیگر به جام جهانی تلاش می‌کنند.

امروز شش مسابقه در قاره آسیا برگزار خواهد شد و شهرهای صیدا (لبنان)، امان (اردن)، دوحه (قطر)، شارجه (امارات)، هانوی (ویتنام) و مسقط (عمان) میزبان این مسابقات خواهند بود. به عبارتی هیچ یک از مدعیان اصلی صعود امروز در کشورشان میزبانی نخواهند کرد.

نکته دیگر اینکه ممکن است امروز ویتنام به عنوان تیم قعرنشین گروه B شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست بدهد و به اولین تیم ناکام در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تبدیل شود.

* لبنان - امارات (گروه A - ساعت 15:30 - صیدای لبنان)
تقابل دو تیمی که برای سهمیه پلی آف در گروه تلاش می‌کنند، تماشایی و جذاب خواهد بود. این دو تیم هنوز در مرحله نهایی به پیروزی نرسیده‌اند و حالا برد در دور ششم، گامی بلند برای هر یک محسوب می‌شود. لبنان پس از شکست مقابل ایران با خوش‌شانسی جایگاهش را حفظ کرد و حالا باتوجه به تقابل عراق و سوریه با مدعیان اصلی گروه، فرصتی ویژه دارد تا با عبور از تیم فن مارویک، جایگاهش در رتبه سوم را تثبیت کند. لبنان یک بار در سال 2011 موفق شد امارات را با نتیجه 3-1 در مقدماتی جام جهانی شکست دهد و امارات نیز سابقه پیروزی 4-2 برابر این تیم را دارد.

* ویتنام - عربستان (گروه B - ساعت 15:30 - هانوی ویتنام)
پس از یک امتیاز ارزشمند در سیدنی، عربستان حالا فرصتی مطلوب دارد تا با غلبه بر ویتنام قعرنشین، یک حریف را به طور کامل از گردونه خارج کند و همچنین با کسب 16 امتیاز، به استقبال بازی خانگی برود. ویتنام هرگز نتوانسته عربستان را شکست دهد و علاوه بر آن هیچ امتیازی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نگرفته و بی تجربه ترین تیم این مرحله محسوب می‌شود. در صورتی که سعودی‌ها در این بازی شکست بخورند، احتمال دارد به رتبه دوم سقوط کنند.

* عراق - کره جنوبی (گروه A - ساعت 18:30 - دوحه قطر)
دوری از بغداد همچنان برای یاران بشار رسن ادامه دارد و این بار آنها در دوحه مقابل کره جنوبی صف آرایی خواهند کرد. عراق تاکنون هرگز در مقدماتی جام جهانی به کره نباخته اما حالا بدون تردید شاگردان ادووکات به چیزی کمتر از پیروزی راضی نخواهند بود و شاید هر نتیجه دیگری منجر به پایان همکاری وی با فدراسیون فوتبال شود. کره نیز در حالی پای به زمین می‌گذارد که نیم نگاهی به دیدار ایران خواهد داشت تا شاید در دوحه جشن صعود به صدر جدول را بگیرد.

* چین - استرالیا (گروه B - ساعت 18:30 - شارجه امارات)
چشم بادامی‌ها حتی تهدیدی جدی برای سه تیم مدعی گروه نبوده‌اند و با 4 امتیاز پایین تر از عمان قرار دارند. چین که به خاطر مسائل قرنطینه نتوانسته میزبانی را در خانه تجربه کند، این بار در شارجه میزبان تیمی خواهد بود که چهار صعود متوالی به جام جهانی را رقم زده و امیدوار است در رقابت با عربستان و ژاپن به پنجمی هم برسد. استرالیا در دو بازی قبلی برابر ژاپن و عربستان تنها یک امتیاز کسب کرد و حالا یک لغزش دیگر، جایگاه دومی این تیم را به خطر می‌اندازد و از این رو دیدار با چین اهمیت بسیار زیادی برای گراهام آرنولد و شاگردانش دارد.

* سوریه - ایران (گروه A - ساعت 19:30 - امان اردن)
تقابل قعرنشین گروه با تیم صدرنشین، یک بازی کلاسیک در سطح فوتبال آسیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید از 13 بازی مقدماتی جام جهانی بین ایران و سوریه، حریف شش بار به پیروزی رسیده و همین موضوع نشان می‌دهد که چه دیداری حساس و چه حریف خطرناکی انتظار ایران را می‌کشد. در مقدماتی جام جهانی 2018 سوری‌ها دو بار مانع از پیروزی تیم قدرتمند کارلوس کی‌روش شدند اما حالا دور از خانه باید برای جلوگیری از دومین باخت متوالی به مصاف تیم پرستاره اسکوچیچ بروند. ایران با پیروزی 16 امتیازی می‌شود و در یک قدمی صعود قرار می‌گیرد و سوریه با باخت، در یک قدمی حذف.


* عمان - ژاپن (گروه B - ساعت 19:30 - مسقط عمان)
عمان یکی از سه تیمی است که امروز در خانه از حریفش صف آرایی می‌کند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در هفته اول سامورایی‌ها را مغلوب کردند، حالا با یک پیروزی دیگر به رتبه سوم خواهند رسید اما تیم هاجیمه موریاسو برای انتقام پای به سلطان قابوس خواهد گذاشت. آخرین باری که ژاپن با پلی آف به جام جهانی رفت، 24 ساعت پیش و در بازی میلی متری مقابل ایران بود و حالا این تیم به هیچ عنوان نمی‌خواهد همان مسیر سخت و پر استرس را طی کند. بنابراین کسب پیروزی برابر عمان اولین گام در دور برگشت برای گرفتن جای عربستان یا سوریه خواهد بود.

 

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها