کاشت مو و کاشت ابرو و مراقبت‌های بعد از کاشت

افراد با کاشت مو و ابرو می‌توانند زیبایی بیشتری به چهره خود هدیه دهند که باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها می‌شود.

کاشت مو و کاشت ابرو و مراقبت‌های بعد از کاشت

کاشت مو و روش‌های مراقبتی از آن موضوعی هستند که اگر دقت کافی در آنها صورت نگیرد چه بسا نتیجه مطلوب و قابل توجهی عاید افراد نکنند. با این حساب، مجموعه کلینیک دکتر وفائی با آگاهی از این موضوع قصد دارد تا در مورد کاشت مو، کاشت ابرو و روش‌های قبل، حین و بعد از انجام آن، اطلاعات مفیدی به علاقه مندان در این حوزه ارائه دهد. تاثیر مو بر صورت و چهره افراد بر هیچکس پوشیده نیست. شما قیافه بدون مو و با موی خود را می‌توانید از طریق نرم افزارهای ادیت چهره مشاهده نمایید. حتی با استفاده از این نرم افزارها نیز، می‌توان به اهمیت مو در زیبایی پی برد. حال شما افرادی را تصور کنید که در دنیای مجازی، فاقد موی ابرو و سر هستند. زیبایی چهره آنها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند. کاشت مو یا به اصطلاح مدرن مزوتراپی مو یک روش ایده‌ال برای این افراد است.

 

افزایش اعتماد به نفس در صورت وجود چهره جذاب

مراحل کاشت مو

حال که به اهمیت وجود مو در سر و صورت خود پی بردید، به کلینیک معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه می‌کنید. بعد از انتخاب دکتر مورد نظر، مراحل کاشت مو را با دقت تمام دنبال کرده و منتظر چهره جدید خود خواهید شد. تحقیق در ارتباط با نوع و روش کاشت باعث می‌شود تا افراد، با دقت بیشتری نسبت به نحوه انجام آن اقدام نمایند. پیشنهاد می‌شود در این باره، بهترین پزشک را انتخاب نمایید چرا که اگر کار را به دست افراد بی تجربه در این زمینه بسپارید، نتیجه نهایی بسیار نامناسب و نازیبا خواهد بود.

 تخصص و تحصیلاتِ پزشک، اهمیت بالایی در این مورد دارد. وجود پزشکِ دارای بورد تخصصی امتیاز بالایی در زمینه انجام تمام عمل‌های زیبایی و کاشت به حساب می‌آید زیرا اطمینان صد در صدی به بیماران از بابت نتیجه مثبت کار می‌دهد. دکتر حمیدرضا وفائی دارای بورد تخصصی جراحی با انجام انواع مختلف عمل‌های زیبایی متعدد توانسته به عنوان برترین پزشک در این حوزه شناخته شود. این موضوع را می‌توان از رضایت بیماران و مراجعه کنندگانِ متقاضی عمل‌های زیبایی و کاشت مو دریافت کرد.

مراحل بعد از کاشت چیست؟

حال که کاشت مو را در یک کلینیک معتبر و توسط یک پزشک متخصص انجام دادید وقت آن شده است تا مراقبت‌های بعد از کاشت را نیز، مورد توجه قرار دهید.

  • اولین و مهمترین نکته در این باره رعایت بهداشت و نظافت است. اصولا توجه به بهداشت و پاکیزگی در هر زمان مفید و مهم است اما در این خصوص اگر دقت مضاعفی صورت گیرد، قطعا نتیجه نهایی بهتر خواهد شد. شستشوی مداوم و روتین به مدت 3 ماه پیشنهاد مطلوبی خواهد بود. البته این نوع شستشو باید پس از سه روز بعد از کاشت باشد.
  • احتمالا تا حدود 3 روز بعد از کاشت مو احساس ضربان در سر داشته باشید که این موضوع کاملا نرمال است. می‌توانید بعد از کاشت به خانه رفته و استراحت نمایید.
  • مصرف آنتی بیوتیک نیز، توسط پزشک پیشنهاد می‌شود.
  • استفاده از کلاه نرم و تمیز به منظور دوری از تابش مستقیم آفتاب راه حل مناسبی خواهد بود.
  • توجه به عدم مصرف دخانیات و دقت در نحوه خوابیدن نیز از اعمال مهم در مراحل بعد از کاشت مو می‌باشند.

2

کاشت مو

 بعد از رعایت سه روزهِ تمام موارد ذکر شده، به تدریج می‌توانید استحمام خود را شروع کنید که پس از آن شاهد بهبودی خواهید بود. احتمالا در این مدت احساس خارش در پوست سر داشته باشید که سعی کنید هیچ تماسی با محل خارش نداشته باشید. پس از حدود یکماه ریزش موها شروع شده و موقعیتی، برای رشد موهای جدید فراهم می‌شود. انجام ورزش‌های سبک پیشنهاد مناسبی خواهد بود. بعد از انجام مراقبت‌های سه ماه اول با خیال راحت می‌توانید موهای جدید خود و حالت آنها را مشاهده نمایید. البته این پروسه نسبت به افراد مختلف متفاوت است اما زمان کلی و عمومی آن حدود 6 ماه تا 1 سال می‌باشد.

نکات مهم در ارتباط با کاشت و مزوتراپی

در زیر نکات مهم و ضروری به منظور مشاهده نتیجه مثبت کاشت مو آورده شده است.

  • سعی کنید قبل از اینکه موهای خود را بعد از سه روز مورد شستشو قرار می‌دهید از روغن‌ها و کرم‌هایی که در این ارتباط پیشنهاد می‌شود استفاده کنید. پزشک متخصص که کاشت را برای شما انجام داده، بهترین فرد برای معرفی این محصولات است. رفتارِ غیرتهاجمی و آرام در هنگام شستشو باید مورد توجه قرار گیرد. آبِ متعادل(نه سرد و نه گرم) برای این کار مناسب است. احتمالا اولین شستشوی سر در کلینیک انجام شود. این مورد به پزشک متخصص خودتان بستگی دارد.
  • همانطور که در پاراگراف‌های قبل ذکر شد؛ نحوه خواب در این مورد تاثیرگذار است. از فشار وارد کردن به پیشانی جلوگیری شود چرا که در غیر اینصورت امکان تورم در این قسمت وجود دارد.
  • مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را نیز فراموش نکنید. علاوه بر این، مصرف غذاهای حاوی کلاژن نیز در این باره مفید است. گوشت سفید مانند مرغ انتخاب مناسبی برای کلاژن سازی است. علاوه بر این، تخم مرغ، مرکبات، سیر، توت، سبزی‌های برگ دار و مواردی مانند اینها مفید بوده و خواص بالایی دارند.
  • انجام ورزش‌های مرتبط با سر مانند فوتبال نیز تا حدود یکماه ممنوع می‌باشد زیرا ضربه به سر باعث تخریب فولیکول‌ها می‌شود.  
  • دوری از استرس نیز باعث پیشرفت در روند پروسه خواهد شد.

3

اهمیت کاشت ابرو

کاشت ابرو هم پروسه‌ای مشابه با کاشت مو دارد.

در کاشت ابرو نیز باید دقت‌های لازم صورت گیرد. به عبارت ساده‌تر عمل‌های زیبایی، زمانی نتیجه مطلوب و مورد پسند دارند که به دوران نقاهت آنها توجه ویژه‌ای صورت گیرد. در این مورد نیز، ریزش موهای ابرو قابل مشاهده است که جای نگرانی ندارد و جایی برای موهای تازه باز می‌شود. لمس ابروها، خوابیدن روی صورت، خارش ابرو، مصرف دخانیات، کندن پوسته‌های خارج شده از ابرو در این دوران ممنوع است. البته رعایت بهداشت، استفاده از محلول‌ها و ترکیبات تجویزی توسط پزشک، مصرف آنتی بیوتیک و توجه به مصرف ویتامین‌ها باید با نهایت دقت، انجام شود. استفاده از عینک آفتابی نیز، به منظور پوشاندن ابروها از تابش مستقیم آفتاب، پیشنهاد مناسبی است.    

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها