نکات کلیدی برای نگهداری فرش های دستبافت

قالیشویی مشهد همه خدماتی را که برای پاکیزه و نو شدن فرش دستباف به منظور داشتن دوام بیشتر لازم باشد، با نیروهای حرفه ای و تجهیزات پیشرفته انجام می دهد.

نکات کلیدی برای نگهداری فرش های دستبافت

قالیشویی مشهد یکی از خدمات پرکاربردی است که از صفر تا صد نیازمندی های یک فرش تا دوباره نو شدن را انجام می دهد. به خصوص این که این روزها هزینه خرید یک فرش دستباف جدید بسیار گران است. در حالی که با شستشویی اصولی می توانید فرش قدیمی خود را با هزینه ای بسیار مناسب دوباره مثل روز اول نو و زیبا کنید. خدماتی که در این مجموعه ها انجام می شود دقیقاً در راستای بالا بردن عمر فرش دستباف است. در واقع استفاده از خدمات قالیشویی مشهد یکی از موارد مهم برای نگهداری فرش محسوب می شود.

فرش دستباف از جمله محصولات نساجی فوق العاده زیبایی است که به فضای خانه شما روح و طراوت می بخشد. به طور قطع دوام و ماندگاری این اثر هنری زیبا و کاربردی برای شما بی نهایت اهمیت دارد. یکی از مهمترین و اصلی ترین راه هایی که عمر مفید یک فرش دستباف را افزایش می دهد، نگهداری درست از آن است. با مراقبت اصولی از فرش دستباف با اطمینان خاطر سال های سال از زیبایی و سلامت آن لذت خواهید برد. خدماتی که در قالیشویی مشهد ارائه می شود نیز همگی با توجه به نکات کلیدی برای نگهداری فرش های دستبافت طراحی شده اند. آیا با این نکات کلیدی آشنایی دارید و آن ها را مورد استفاده قرار می دهید؟

فرش دستباف

بهترین راه ها برای نگهداری فرش دستباف کدام است؟

همان طور که اشاره شد، در قالیشویی مشهد بسیاری از کارهایی که برای سالم نگه داشتن فرش لازم است، انجام می شود. انجام همه این کارها برای این است که در نهایت بتوانید فرش خود را برای سال ها سالم و با کیفیت در اختیار داشته باشید. راه های زیادی برای نگهداری فرش دستباف به منظور سالم ماندن آن وجود دارد که برخی از آن ها را موارد زیر تشکیل می دهند:

شستشوی فرش دستبافت

گرد و غبار و آلودگی های محیط از عوامل آسیب رسان برای فرش به شمار می آیند. این آلودگی ها پرزهای فرش را به هم می چسبانند و نمایی کثیف و بد به آن می دهند. علاوه بر این، تجمع آلودگی ها و گرد و غبار روی سطح فرش به مرور زمان باعث سفت شدن این سطح می شود. به همین دلیل است که شستشوی فرش دستبافت در فاصله های زمانی مشخص به سلامت فرش شما کمک می کند. شستشوی فرش دستبافت در مشهد نیز دقیقاً به همین منظور انجام می شود. با شستشوی اصولی فرش به وسیله تجهیزات جدید پیشرفته امروزی در قالیشویی مشهد همه آلودگی های تار و پود فرش از بین می روند. فرش دستباف شما پس از اتمام کار شستشو و خشک شدن کامل دوباره زیبایی، نرمی و لطافت خود را به دست می آورد.

شستشوی فرش دستبافت باید با مواد شوینده غیر اسیدی انجام شود. علاوه بر این، شستشو باید طوری باشد که تار و پود فرش آسیب نبیند و ترتیب انجام همه کارها به درستی رعایت شود. به همین دلیل بهترین گزینه سپردن این کار به یک قالیشویی معتبر است. این مجموعه ها هم نیروی متخصص کافی برای انجام این کار را دارند، هم تجهیزات قدرتمند و مدرن را به کار می گیرند.

2

برطرف کردن عیب های فرش

برطرف کردن عیب های فرش

با مشاهده کوچکترین پوسیدگی، ساییده شدن، شکستگی و یا هر نوع عیبی در فرش دستباف باید به سرعت آن را به طور کامل برطرف کنید. اولین کار این است که علت ایجاد چنین مشکلی را پیدا کرده، در صدد از بین بردن آن باشید. پس از رفع ایجاد کننده مشکل باید بلافاصله بخش های آسیب دیده را ترمیم نمایید. انجام این کارها اقدام هایی به موقع و فوق العاده هوشمندانه است. وقتی سریع یک آسیب کوچک را برطرف کنید از به وجود آمدن صدمات بیشتر و گاهی غیر قابل جبران جلوگیری کرده اید.

بدیهی است انجام همه کارهای ترمیم فرش را باید به افراد متخصص بسپارید. کارشناس هایی که در قالیشویی مشهد فعالیت می کنند به خوبی به ریزه کاری های این امور مسلط هستند. رفوگری فرش در مشهد یکی از کارهایی است که زیر نظر افراد متخصص با تجربه انجام می شود. در واقع یکی از مجموعه اقدام هایی که پیش از شستشو در قالیشویی مشهد انجام می دهند، بررسی آسیب دیدگی های احتمالی فرش است. چنانچه اشکالی در فرش باشد طبق نظر کارشناسان و با اطلاع شما ابتدا مشکل را رفع کرده، سپس شستشوی فرش دستباف را انجام می دهند. خدمات ارائه شده در قالیشویی مشهد عموماً شامل موارد زیر می شوند:

  • رفوگری فرش در مشهد
  • رفع سوختگی فرش
  • رنگ برداری فرش
  • رنگرزی فرش
  • شیرازه دوزی فرش
  • ریشه زنی فرش
  • متقال دوزی فرش
  • چرم دوزی فرش
  • شستشوی فرش دستبافت در مشهد

مناسب سازی سطح زیر فرش

برای این که دوام فرش دستباف شما کاهش پیدا نکند حتماً سطح زیر فرش را مناسب سازی کنید. برای این کار پیش از پهن کردن فرش دستباف در مکان مورد نظر خود می توانید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • عدم وجود رطوبت در سطح زیر فرش
  • عاری بودن سطح زیر فرش از گرد و خاک و آلودگی
  • آهکی، خاکی و گچی نبودن سطح زیر فرش دستباف
  • باز نبودن درزهای بین موزاییک، سرامیک و سنگ فرش

جارو زدن فرش

پیش از انجام هر کاری در قالیشویی مشهد، گرد و غبار فرش گرفته می شود. این کار خود به تنهایی قسمت بزرگی از تمیز کردن فرش به شمار می آید. جارو زدن در خانه نیز تا حد قابل ملاحظه ای باعث از بین رفتن آلودگی های فرش می شود. با جارو زدن فرش به صورت منظم باعث می شوید گرد و خاک و آلودگی ها با پا خوردن مداوم به عمق فرش نفوذ نکنند.

3

شستشوی فرش دستباف ایرانی

کلام آخر درباره قالیشویی مشهد

آخرین موردی که درباره قالیشویی مشهد باید به آن دقت داشته باشید، انتخاب درست مراکز ارائه دهنده این خدمات است. مجموعه هایی نظیر قالیشویی آوا بهترین گزینه در این زمینه هستند. این مجموعه دارای ویژگی هایی است که باعث می شود تا خدمات با بهترین حالت ممکن به شما ارائه شود. برخی از این ویژگی ها عبارت هستند از:

  • دارای مجوزهای لازم برای فعالیت
  • اطلاعات در دسترس: همه اطلاعات مورد نیاز شما در سایت آوا موجود است و راهنمایی های لازم را می توانید از کارشناس های مجموعه دریافت کنید. به این ترتیب، با اطلاع کامل از خدمات این قالیشویی مشهد می توانید فرش های دستباف خود را به آن بسپارید.
  • مجهز به تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته
  • تضمین سلامت فرش پس از پایان کار شستشو
  • تحویل فوری
  • سرویس دهی گسترده به سرتاسر مشهد
  • استفاده از بهترین شوینده ها
  • ترمیم حرفه ای فرش دستباف زیر نظر اساتید خبره
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها