روش های شستشوی فرش و ویژگی آنها

در این مقاله ضمن معرفی انواع روش های شستشوی فرش، شما را با بهترین قالیشویی کرج و تهران آشنا خواهیم کرد.

روش های شستشوی فرش و ویژگی آنها

برخلاف بسیاری از نقاط دنیا، فرش در خانه ایرانی جایگاه مهمی دارد. در ایران کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که فرش و موکت در نمای خانه پهن نشده باشد. با توجه به موقعیت قرارگیری این دسته از زیراندازها در خانه به سرعت دچار کثیفی می‌شوند. از آنجا که نظافت محیط زندگی از جنبه‌های مختلفی اهمیت دارد، شستن فرش‌ها یک امر بسیار حیاتی محسوب می‌شود. اگر به دنبال بهترین قالیشویی کرج، گوهردشت یا تهران هستید، این مقاله که به روش‌های شستشوی انواع فرش پرداخته را از دست ندهید.

 

روش های شستشوی فرش و ویژگی آنها

قالیشویی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

قالیشویی یک شغل نه چندان جدید است که طی آن اقدام به شستن فرش، قالی، موکت و سایر زیراندازها می‌کنند. در این پروسه ضمن لکه زدایی و غبارروبی، با استفاده از مواد شوینده مختلف کثیفی‌ها و آلودگی‌های فرش گرفته می‌شود. صد البته روش‌های شستشو و مواد استفاده شده در این شغل به فاکتورهای زیادی از جمله جنس فرش بستگی دارد. جالب است بدانید فرآیند شستشو به صورت دستی و خودکار صورت می‌گیرد. از این رو روش‌های شستن فرش به 3 دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه هر یک را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد:

  • قالیشویی با روش سنتی
  • قالیشویی با روش نیمه سنتی – نیمه اتوماتیک
  • قالیشویی با روش اتوماتیک (مدرن)

در هر شهری که زندگی می‌کنید، یافتن یک قالیشویی معتبر بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر ساکن تهران هستید، باید به دنبال بهترین قالیشویی تهران باشید تا با خیالی راحت فرش‌های خود را به آن بسپارید. این امر بسیار مهم است، چرا که فرش‌ها به صورت دوره‌ای نیاز به شستشو دارند. چنانچه این کار به خوبی انجام نشود، علاوه بر صدمه به ظاهر خانه، عمر مفید فرش‌ها نیز کاهش می‌یابد. بنابراین حتما از مراکزی برای شستن فرش کمک بگیرید که سابقه درخشانی داشته باشند.

شستشوی فرش به روش سنتی

اگر سری به مراکز قدیمی قالیشویی تهران (یا سایر شهرها) زده باشید، حتما با این روش آشنایی دارید. حتی اگر سن و سالی از شما گذشته باشد، قطعا تجربه شستن فرش‌ها به شیوه سنتی را خواهید داشت. در این روش ابتدا فرش غبار روبی می‌شود، سپس برای شستشو روی زمین پهن می‌گردد. اگر چه این تکنیک برای تمیز کردن زیراندازهای خانگی منسوخ شده است، اما هنوز هم بسیاری از قالیشویی‌ها روی کارایی آن پافشاری می‌کنند. البته بسیاری از امور قالیشویی‌های سنتی نسبت به گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال در گذشته‌های دور فرش را روی دیوار پهن می‌کردند تا خشک شود. فرآیندی که به نظر می‌رسد امروزه دیگر کاربردی ندارد، چرا که در حال حاضر از دستگاه‌های خشک کن برای خشک شدن هرچه سریعتر استفاده می‌شود.

12

قالیشویی سنتی

ویژگی‌ها

  • عدم پاکسازی به صورت حرفه‌ای به دلیل شستشوی دستی
  • افزایش هزینه قالیشویی به دلیل افزایش نفرات، لوازم و ...
  • مدت زمان طولانی برای شستن فرش
  • امکان استفاده از این روش در خانه، محیط کار و ...

 

شستشوی فرش به روش نیمه اتوماتیک

تا چندین سال پیش قالیشویی کرج و سایر شهرها از روش‌های سنتی برای شستن فرش‌ها استفاده می‌کردند. با گسترش ماشین‌های مکانیکی و صنعتی شدن بسیاری از کسب‌وکارها، به مرور بسیاری از فعالیت‌های دستی در امر شستن فرش کاسته شد و جای خود را به سیستم‌های اتوماسیون داد. بسیاری از قالیشویی‌های نیمه مدرن در سطح شهر نیز از این روش‌ها برای شستن هرچه بهتر فرش استفاده می‌کنند. روش‌هایی که نیمی از آن‌ها به وسیله اپراتور انجام می‌شود و نیمی دیگر به کمک دستگاه‌های مخصوص. در این روش بسیاری از امور به دستگاه سپرده می‌شود، اما جهت بهبود نظافت فرش لازم است تا تیم نظافت در این فرآیند دخالت کند. 

13

قالیشویی نیمه اتومات

ویژگی‌ها

  • شستشوی نسبتا خوب به دلیل استفاده از دستگاه‌های صنعتی
  • هزینه مناسب قالیشویی نسبت به روش‌های سنتی
  • سرعت بیشتر شستشو نسبت به روش‌های قدیمی و منسوخ شده
  • این روش تنها در قالیشویی‌ها کاربرد دارد

 

شستشوی فرش به روش مدرن

با گذر از دوران کهن، امروزه روش‌های جدید برای خدمات نظافت پدید آمده است. این مهم در بسیاری از مراکز قالیشویی کرج ، قالیشویی گوهردشت و قالیشویی تهران قابل مشاهده است. تقریبا اکثر شرکت‌های خدماتی بزرگ که شستشوی فرش جزوی از خدمات آن‌ها است، تلاش کرده‌اند تا از روش‌های مدرن برای پاکسازی و تمیزی انواع فرش استفاده کنند. روشی که توانسته با حذف امور دستی تمام پروسه قالیشویی را به سیستم‌های اتوماسیون واگذار کند. چنین روشی مزایای بسیار جذابی دارد. از شستن فرش با بالاترین کیفیت گرفته تا سرعت در ارائه خدمات. اگر یکبار از روش‌های مدرن برای شستشوی فرش‌ها استفاده کنید، بدون شک از آن شگفت زده خواهید شد.

14

قالیشویی اتومات

ویژگی‌ها

  • بهترین روش شستشو به دلیل حذف شستشوی دستی و ارائه بالاترین کیفیت
  • هزینه کمتر به دلیل حذف کامل اپراتور و خدمه
  • سرعت فوق العاده سریع در آماده شدن فرش‌ها
  • این روش تنها در قالیشویی‌ها به کار برده می‌شود

 

بهترین قالیشویی کرج و تهران

همانطور که گفته شد، فرش، قالی و موکت از جمله وسایل ضروری در خانه‌های ایرانی هستند. فرش‌ها در معرض آسیب و کثیفی قرار دارند، بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای شسته شوند. موضوعی که باعث شده بسیاری از افراد به دنبال یک مرکز ایده آل برای سپردن فرش‌های خود به آن باشند. بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود پس از ارسال فرش به شرکت‌های خدماتی و یا همان قالیشویی، فرش به خوبی تمیز نشده و یا زمان تحویل آن به تاخیر می‌افتد. موضوعی که می‌تواند باعث آزردگی خاطر مشتریان شود.

اگر به دنبال مراکز ایده آل قالیشویی تهران یا کرج هستید، ما یک پیشنهاد بی نظیر برای شما آماده کرده‌ایم. قالیشویی خوشنام به واسطه خدمات بی نظیر خود توانسته رضایت حداکثری از مشتریان را کسب کند. خوشنام خدمات قالیشویی را به صورت مدرن و کاملا حرفه‌ای ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات این شرکت معتبر می‌توانید به سایت رسمی این شرکت به آدرس khoshnamcc.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های زیر تماس بگیرید:

قالیشویی در کرج و گوهر دشت

02634215990

قالیشویی در تهران

02191008687

 

 

 

سخن پایانی

فرش‌های خانه به طور مرتب باید شسته شوند. در این میان یافتن یک مرکز تخصصی و با سابقه برای شستن و تمیز کردن این وسایل زیرانداز بسیار ضروری است. اگر به دنبال قالیشویی کرج، گوهر دشت یا تهران هستید، شرکت خوشنام می‌تواند یک پیشنهاد بی نظیر برای شما باشد. شرکتی که با استفاده از جدیدترین روش‌ها اقدام به شستشوی فرش می‌کند تا ضمن ارائه بهترین کیفیت، سریع‌ترین خدمات را به شما مشتریان ارائه دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها