نکات مهم برای خریدن فرش ماشینی چیست؟

در این مقاله از سایت قالیشویی ملت قصد داریم شما را بیشتر با نکات مهمی که باید به هنگام خرید یک فرش ماشینی مورد بررسی قرار دهید آشنا کنیم، اما بهتر است اول با بافت فرش ماشینی بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید. باید بگوییم فرش‌های ماشینی فرش‌هایی هستند که در کارخانه‌ها توسط دستگاه‌ها بافته می‌شوند و الیاف به کار برده شده در بافت آن‌ها الیاف مصنوعی هستند، مانند اکریلیک یا پلی استر و حتی پلی پروپیلن.

نکات مهم برای خریدن فرش ماشینی چیست؟

هر چه مقدار به کار بردن الیاف اکریلیک در بافت فرش بیشتر باشد کیفیت فرش ماشینی و به مراتب قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که قیمت این نوع از الیاف گران‌تر است به همین علت در اکثر کارخانه‌ها برای تولید فرش ماشینی از ترکیب اکریلیک با دیگر الیاف استفاده می‌کنند نه به صورت خالص.

یکی از نکات مهم برای نگه‌داری از فرش‌های ماشینی آن است که روند شست‌وشوی آن‌ها به صورت دوره‌ای طی شود. همین کار باعث می‌شود طول عمر فرش شما افزایش یابد و بتوانید مدت زمان بیشتری از آنان استفاده کنید. در اینجا پیشنهاد ما به شما قالیشویی ملت است که می‌توانید به سایت آنان به نشانی https://melatcarpet.com مراجعه کنید و از انواع خدمات آنان مانند فرش شویی، موکت شویی حتی مبل شویی در صورت نیاز بهره مند شوید.

نکات مهم برای خرید فرش ماشینی

برای خرید فرش به تنهایی بروید

شاید این نکته برای شما جالب باشد ولی بهتر است بدانید که برای خرید هر چیزی بهتر است افرادی را که صبر و حوصله کافی ندارند را با خود برای خرید نبرید. حتی بهتر است برای خرید اطفال کوچک با خود به همراه نداشته باشید تا بتوانید با صبر و حوصله‌ای کامل تصمیم بگیرید.

از فروشگاه معتبر خرید کنید

یکی از نکات مهم آن است که حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید، زیرا تشخیص کیفیت فرش مورد نظر کاری است که حتما نیازمند تجربه است و اگر شما به عنوان فردی در این زمینه تجربه کافی ندارید نمی‌توانید تنها به شنیده‌هایی از جانب دوستان و آشنایانتان درباره تشخیص کیفیت بافت فرش توجه کنید. اینجا خرید از فروشگاه‌های معتبر به جای صرف وقت زیاد برای گشتن و بررسی کردن به دادتان خواهد رسید.

همچنین توجه داشته باشید که تنها خرید یک فرش با کیفیت مهم نیست، بلکه نگه‌داری از آن مهم‌تر است و یکی از راه‌‎های نگه‌داری از فرش‌ها این است که آن را به صورت دوره‌ای بشویید که بهتر است این کار را به مرکز قالیشویی معتبری بسپارید.

پیشنهاد ما به شما قالیشویی ملت است که می‌توانید از خدمات آنان مانند فرش شویی، موکت شویی، مبل شویی حتی رفوگری استفاده کنید. مهم نیست در کجای تهران ساکن هستید شما می‌توانید از شعبه‌های مختلفی این قالیشویی مانند شعبه قالیشویی ظفر یا قالیشویی اختیاریه، قالیشویی سیدخندان و سایر شعبه‌ها بهره لازم را ببرید.

ghfghfgh

با صبر و حوصله فرش‌هایی را با تنوع زیاد مشاهده کنید

از فروشنده فروشگاه مورد نظر بخواهید که تمام فرش‌های ماشینی که در فرم و اندازه‌ی دلخواه شما است را به شما نشان دهد و تمامی فرش‌ها را با دقت بررسی کنید و هر چند تا از آن‌ها را که طبق سلیقه شما است را انتخاب کنید و سپس در میان آن‌ها نیز دوباره بررسی کنید تا بتوانید در آخر یکی را انتخاب کنید. حواستان باشد تنها به زیبایی در لحظه توجه نکنید و حتما موارد دیگری مانند اینکه اصلا به مبلمان منزل شما می‌آید را نیز بررسی کنید، زیرا فرشی که خریداری می‌کنید حتما باید با محیطی که برای پهن کردن آن در نظر گرفته‌اید تناسب و هماهنگی لازم را داشته باشد. به همین سبب است که می‌گوییم خرید فرش با دقت و حوصله‌ای کامل انجام گیرد.

کیفیت پرزهای فرش را بررسی کنید

باید حتما کیفیت پرزهای فرش را مورد بررسی قرار دهید تا از این طریق بتوانید فرشی با کیفیت مطلوب خریداری کنید. پرز فرش باید با دوام، درخشان و انعطاف پذیر باشد. بهتر است بدانید اگر فرش مورد نظر شما دارای پرزی نرم است، دوام کمتری نیز خواهد داشت و سریع‌تر گرد و خاک را به خودش جذب خواهد کرد و تمیز کردن آن نیز سخت‌تر خواهد بود.

 

هنگام خرید فرش رنگ آن را از جهات مختلف در نور طبیعی بررسی کنید

بهتر است بدانید رنگ فرش در جهت خواب آن تیره‌تر به نظر می‌رسد و در جهت عکس خواب فرش رنگ آن نیز کمرنگ‌تر خواهد بود و خطوط طرح به نحوی مشخص‌تر دیده خواهند شد. پس باید برای خرید یک فرش به نکاتی توجه کنید که این نکات عبارتند از:

1.   دقت کنید که رنگ فرش در تمامی سطح فرش یکسان و یکنواخت باشد و در نوع فرش‌های ساده، دورنگی و اختلاف رنگ دیده نشود.

2.  دقت کنید آنجایی که پرز به شبکه تار و پود متصل است یا به عبارتی قسمت انتهایی پرز، به اندازه کافی غنی و کامل از رنگ باشد که در غیر این صورت رنگ آن با رنگ سطح فرش متضاد خواهد شد. بهتر است بدانید این اختلاف در رنگ نشان دهنده این است که الیاف فرش با رنگ جوهری رنگ شده‌اند.

3.  توجه داشته باشید که رنگ قسمت‌های پررنگ به قسمت‌های کمرنگ سرایت نکرده باشد. شما می‌توانید با مالیدن یک تکه پارچه ‌ی مرطوب روی قسمت‌های رنگ‌دار مشکوک از ثابت بودن رنگ فرش مطمئن شوید.

cvbcvbvc

در هنگام خرید فرش به به ابعاد آن توجه کنید

حتما اندازه‌های قالی یا قالیچه را مورد بررسی قرار دهید. این کار برای این است که فرش کج و کوله در انتها خریداری نکنید. البته این نکته بیشتر برای خرید فرش‌های دستباف مورد اهمیت است ولی بهتر است برای فرش ماشینی نیز آن را مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم نکاتی را که بهتر است در هنگام خرید فرش ماشینی توجه کنید را بیان کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری برای خرید فرش ماشینی اقدام کنید. البته مهم‌تر آن است که حتما به فروشگاهی معتبر جهت خرید مراجعه کنید و بهتر است از نظر فروشندگان نیز در این زمینه بهره جویید و مشورت آنان را نیز مورد توجه قرار دهید، اما باید بدانید که نباید تنها به نظر آنان توجه کنید. بهتر است فرشی را انتخاب کنید که بیشتر با سلیقه شما تطابق دارد و بیشتر مورد استفاده شما قرار می‌گیرد. در آخر تمامی فرش‌ها ممکن است در طول زمان دچار آسیب شوند، اگر در فرایند شستشو یا در اثر زمان قالی شما دچار آسیب شد می‌توانید ترمیم و رفو آن را به قالیشویی ملت بسپارید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها